Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Filmpje gangwerk Duitse herder
Moderator: moderatorteam
- Laboriginals
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 4
Filmpje gangwerk Duitse herder
Van dit filmpje op PDE The Blog word je beslist niet vrolijk:
http://pedigreedogsexposed.blogspot.nl/
En dan verkoopt die top-showhondenkennel ook nog een driejarig teefje dat drachtig is van haar vierde nest!!
http://pedigreedogsexposed.blogspot.nl/
En dan verkoopt die top-showhondenkennel ook nog een driejarig teefje dat drachtig is van haar vierde nest!!
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Filmpje gangwerk Duitse herder
Nee dat ziet er niet best uit
Maar goed, ik zie dat het een kennel in Kroatië is. Nu wil ik niet alle fokkers daar over één kam scheren maar ik heb het idee dat die landen een ander idee hebben over wat mooi is, zacht uitgedrukt. De meeste Tollers uit die landen vind ik ook niet mooi, te grof en laagbenig. Dat wat hier bij de meeste fokkers naar een gezin zou gaan zonder fokplannen houden ze daar aan voor de show/fok omdat het een toekomstige kampioen is.
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Vreselijk! 
- natascha26
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler & Kangal
Dit maakt niemand hier blij denk ik zo maar .
Mij in ieder geval niet.
Echt geweldige honden om mee te fokken of showen ...
Mij in ieder geval niet.
Echt geweldige honden om mee te fokken of showen ...
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Het lijkt net alsof die wat kleinere herder een extra stuk aan zijn achterpoten heeft.
Ziet er niet uit. Zielig
Ziet er niet uit. Zielig
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Die pup loopt echt vreselijk beroerd, hoewel de rest ook om te janken is
Wat lopen ze toch allemaal slecht zeg
-
Rocco
- Zeer actief
Ach ja de commerciële kyno,s zijn helemaal kapot gefokt het is gewoon misdadig alleen als die kennel al zie
erg triest, gelukkig zijn er nog de werklijnen wat er wat beter uitziet .
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ik heb na een paar seconden weggeklikt , kon het niet aanzien.
Zo wordt ons mooie ras gewoon kapot gefokt , om te janken dit
Zo wordt ons mooie ras gewoon kapot gefokt , om te janken dit
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Wat vreselijk en wat ik dan niet snap is, wie vindt dit nou mooi
Ik haak al af bij nerveus gedrag en plofvachten bij mijn rassen, maar is er een nieuwe generatie duitse herder mensen die dit heel gaaf vindt of zo, kan me niet voorstellen als je een duitse herder zoekt en zoiets ziet zegt, dat is het, ik wil heel graag zo'n klapvoet, om een beetje in forum termen te blijven.
Die fokkers zouden ze toch aan de straatstenen niet kwijt moeten kunnen
Ik haak al af bij nerveus gedrag en plofvachten bij mijn rassen, maar is er een nieuwe generatie duitse herder mensen die dit heel gaaf vindt of zo, kan me niet voorstellen als je een duitse herder zoekt en zoiets ziet zegt, dat is het, ik wil heel graag zo'n klapvoet, om een beetje in forum termen te blijven.
Die fokkers zouden ze toch aan de straatstenen niet kwijt moeten kunnen
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Dat snap ik dus ook niet. Kennelijk zitten de mensen die dit mooi vinden niet op dit hondenforumbilly schreef: Die fokkers zouden ze toch aan de straatstenen niet kwijt moeten kunnen
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Het is gewoon diep triest
Blijkbaar is er nog vraag naar ook en dat snap ik dan al helemaal niet.
Blijkbaar is er nog vraag naar ook en dat snap ik dan al helemaal niet.
- krullie
- Zeer actief
heel triest dit, terwijl de duitse herder een prachthond is. 
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
In Huijbergen woont een meneer met een DH met dezelfde glijbaanrug en klapvoeten als op het filmpje. Hij heeft hem heel duur gekocht "bij een Internatinale TopFokker" die een hele grote kennel heeft!tekkel schreef:Dat snap ik dus ook niet. Kennelijk zitten de mensen die dit mooi vinden niet op dit hondenforumbilly schreef: Die fokkers zouden ze toch aan de straatstenen niet kwijt moeten kunnen
En de baas is mateloos trots op zijn "Top Herder" .
Tja ...... "it takes all sorts" zullen we maar zeggen
- kipo
- Zeer actief
Ik ken iemand met 2 van die gehandicapte honden en die beweert met droge ogen dat mijn werklijn niet zo mooi kan lopen als die 2 van hem......Godzijdank niet, inderdaad
Verder denk ik dat het best veel voorkomt dat men een Duitse herder wil, maar totaal geen kijk heeft op anatomie. Als de kleuren maar op commisaris Rex lijken, zal het verder wel. De keurmeesters* plaatsen de glijbaanruggen bovenaan, dus de fokkers* fokken dat en de consument* is -veel te vaak- totaal niet kritisch op wat hij koopt.
*uiteraard zit hier ook heus wel koren tussen het kaf en die mensen bedoel ik dus nadrukkelijk niet.
Verder denk ik dat het best veel voorkomt dat men een Duitse herder wil, maar totaal geen kijk heeft op anatomie. Als de kleuren maar op commisaris Rex lijken, zal het verder wel. De keurmeesters* plaatsen de glijbaanruggen bovenaan, dus de fokkers* fokken dat en de consument* is -veel te vaak- totaal niet kritisch op wat hij koopt.
*uiteraard zit hier ook heus wel koren tussen het kaf en die mensen bedoel ik dus nadrukkelijk niet.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
en gelukkig zijn er ook showlijnen die er een stuk beter uit zien.Rocco schreef:Ach ja de commerciële kyno,s zijn helemaal kapot gefokt het is gewoon misdadig alleen als die kennel al zie
- SanBoy
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso!!
Echt niet om aan te zien! Echt echt echt géén woorden voor!
-
Rocco
- Zeer actief
Dianavdberkt schreef:en gelukkig zijn er ook showlijnen die er een stuk beter uit zien.Rocco schreef:Ach ja de commerciële kyno,s zijn helemaal kapot gefokt het is gewoon misdadig alleen als die kennel al zie
Ja en waar de helft LAST HEEFT VAN HD/ED en weet ik veel wat nog meer geen karakter meer
worden verjaagd door een klein beetje dreiging bijten kunnen ze niet meer schei toch uit binnenkort
is weer die siegershow poppenkast waar de corruptie de normaalste zaak is van mij mogen die
kyno,s een fokverbod krijgen maken het hele ras kapot. meeste mensen kennen alleen deze
bruin zwarte honden dat is het ergste.
- kipo
- Zeer actief
En ook daar zit nog koren tussen het kaf. Er zijn, ook bij de kyno's, nog fokkers die op gezondheid en karakter fokken, je moet er alleen harder naar zoeken. Bovendien zijn er ook werklijners die imo overmatig scherp zijn en teveel nerveuze energie hebben.Rocco schreef:Dianavdberkt schreef:en gelukkig zijn er ook showlijnen die er een stuk beter uit zien.Rocco schreef:Ach ja de commerciële kyno,s zijn helemaal kapot gefokt het is gewoon misdadig alleen als die kennel al zie
Ja en waar de helft LAST HEEFT VAN HD/ED en weet ik veel wat nog meer geen karakter meer
worden verjaagd door een klein beetje dreiging bijten kunnen ze niet meer schei toch uit binnenkort
is weer die siegershow poppenkast waar de corruptie de normaalste zaak is van mij mogen die
kyno,s een fokverbod krijgen maken het hele ras kapot. meeste mensen kennen alleen deze
-
Rocco
- Zeer actief
Hele scherpe werklijnen zie je enkel en nerveuze duitsers valt ook wel mee bij de werklijnen volgens mij gaat het daarkipo schreef:En ook daar zit nog koren tussen het kaf. Er zijn, ook bij de kyno's, nog fokkers die op gezondheid en karakter fokken, je moet er alleen harder naar zoeken. Bovendien zijn er ook werklijners die imo overmatig scherp zijn en teveel nerveuze energie hebben.Rocco schreef:Dianavdberkt schreef:en gelukkig zijn er ook showlijnen die er een stuk beter uit zien.Rocco schreef:Ach ja de commerciële kyno,s zijn helemaal kapot gefokt het is gewoon misdadig alleen als die kennel al zie
wel goed
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Misschien wat overmatige scherpte ala bij sommige werklijnen, maar nerveuzs energie zie ik nooit bij een werklijn Duitser.
Gr. Aniek

-
Tring
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Contacteer:
Ik vind de hond in de kennel er precies achter zieliger. Als je die ziet lopen, lijkt het net of die pijn heeft.
xx Marr en Keeff

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit is waar het had moeten stoppen. Dit vind ik dus wel mooi. Helaas is het blijkbaar nodig om te overdrijven. Zelf begrijp ik er niks van. Want als je toch nastreeft dat een hond een mooi gangwerk heeft en functioneel goed kan draven dan zie je toch meteen dat dat bij de honden in het eerste filmpje niet meer het geval is?
Dit vind ik dus zelf wel prachtig...
... re=related
Dit vind ik dus zelf wel prachtig...
... re=related
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Om te huilen 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- kipo
- Zeer actief
Ik bedoel zeker niet dat dat standaard is, maar ik zie het zo nu en dan wel. Geeft verder niet, ik wil alleen maar zeggen dat er geen enkel ras of type nog zonder minpunten is. Ik vind het verschrikkelijk om te zien wat er met veel kyno-DH's gebeurt, maar dat wil niet zeggen dat elke fokker hier met oogkleppen op in meegaat. Ik vind het ook heel jammer, dat de kloof tussen de kyno's en de werklijnen steeds breder lijkt te worden, het zijn verdorie bijna 2 verschillende rassen. Waarom niet 1 Duitse herder, dan verdubbelt meteen de genenpoel. Het ras bestaat 'pas' een goeie 100 jaar, het moet toch mogelijk zijn om voldoende documentatie te vinden over hoe het ras bedoeld was/is, in uiterlijk en in gedrag.Budkes schreef:Misschien wat overmatige scherpte ala bij sommige werklijnen, maar nerveuzs energie zie ik nooit bij een werklijn Duitser.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
kipo schreef:Budkes schreef:Waarom niet 1 Duitse herder, dan verdubbelt meteen de genenpoel.
Dat wordt niet gedaan omdat geen enkele africhter op een hond zit te wachten met de genen van een showhond erin. Andersom idem. Je kan als eerste de ring verlaten. Shows en werk staan zo ver uit elkaar dat de combinatie tussen show en werk alleen nog gemaakt kan worden om huishonden te fokken. En dan nog kom je problemen tegen. Overmatige scherpte en anderzijds overmatige zenuwen ed. Dus beide lijnen zijn doorgefokt naar de verkeerde kant. Een werkhond kan misschien wat beter lopen en oogt wat stabieler kwa lichaam, hij is soms wel zeer lastig te mannen en snel agressief. Een showhond is vaak niet zo moedig en lichamelijk te gammel voor het echte werk. Dus ik vraag me af of het ras nog wel te redden is. Er waren een mooi stel Oostblok-honden een aantal jaar geleden toen de muur viel in Berlijn. Die zijn totaal weggefokt in de huidige werkhonden. Ze waren kleiner, moedig en zeer goed gebouwd.
Met de mechel idem. De werkers zijn totaal anders dan de standaard. Domweg de helft groter vaak en erg scherp bij vlagen. De showhonden zijn vaak klein, iel en soms nerveus. Niemand die werkt zit op inmening van showbloed te wachten. Andersom is inbreng van een werkhond ook niet gewenst. Dus het probleem wordt dat de normale huishond van dat ras soort van 2 extreme richtingen op wordt gefokt.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Er wordt nog genoeg aan combifok gedaan. Hier komen hele leuke honden uit voor tal van takken van sport.
Er zijn ook nog genoeg "oostbloklijnen" te vinden.
Prachtig filmpje trouwens. Die laatste van Laeken.
Er zijn ook nog genoeg "oostbloklijnen" te vinden.
Prachtig filmpje trouwens. Die laatste van Laeken.
Gr. Aniek

- kipo
- Zeer actief
Weet ik wel, maar uiteindelijk bestaat er voor de DH -net als voor elk ras- wel maar 1 rasstandaard en zou het toch mogelijk moeten zijn om een hond te fokken die zowel in uiterlijk als in gedrag aan die standaard voldoet en die dus zowel geschikt moet kunnen zijn voor het werk als voor de show. Die splitsing zie je bij meer rassen en ik vind het zonde, je maakt je genenpoel er steeds kleiner mee.laeken schreef:kipo schreef:Budkes schreef:Waarom niet 1 Duitse herder, dan verdubbelt meteen de genenpoel.
Dat wordt niet gedaan omdat geen enkele africhter op een hond zit te wachten met de genen van een showhond erin. Andersom idem. Je kan als eerste de ring verlaten. Shows en werk staan zo ver uit elkaar dat de combinatie tussen show en werk alleen nog gemaakt kan worden om huishonden te fokken. En dan nog kom je problemen tegen. Overmatige scherpte en anderzijds overmatige zenuwen ed. Dus beide lijnen zijn doorgefokt naar de verkeerde kant. Een werkhond kan misschien wat beter lopen en oogt wat stabieler kwa lichaam, hij is soms wel zeer lastig te mannen en snel agressief. Een showhond is vaak niet zo moedig en lichamelijk te gammel voor het echte werk. Dus ik vraag me af of het ras nog wel te redden is. Er waren een mooi stel Oostblok-honden een aantal jaar geleden toen de muur viel in Berlijn. Die zijn totaal weggefokt in de huidige werkhonden. Ze waren kleiner, moedig en zeer goed gebouwd.
Met de mechel idem. De werkers zijn totaal anders dan de standaard. Domweg de helft groter vaak en erg scherp bij vlagen. De showhonden zijn vaak klein, iel en soms nerveus. Niemand die werkt zit op inmening van showbloed te wachten. Andersom is inbreng van een werkhond ook niet gewenst. Dus het probleem wordt dat de normale huishond van dat ras soort van 2 extreme richtingen op wordt gefokt.
-
Rocco
- Zeer actief
Hoe kom jij erbij overmatige scherpte en overmatige zenuwen zeer lastig in te mannen en snel agressief wat een onzinlaeken schreef:kipo schreef:Budkes schreef:Waarom niet 1 Duitse herder, dan verdubbelt meteen de genenpoel.
-
Rocco
- Zeer actief
Nanna schreef:Wat zeg je?Rocco schreef: lastig in te mannen en snel agressief
Laatst gewijzigd door Rocco op 01 sep 2012 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- kipo
- Zeer actief
Soms, zegt hij, en dat ben ik wel met hem eens. Niet allemaal en voor een ervaren africhter misschien niet te moeilijk, maar wel voor een gemiddelde eigenaar, die vooral een huishond zoekt.Rocco schreef:
Hoe kom jij erbij overmatige scherpte en overmatige zenuwen zeer lastig in te mannen en snel agressief wat een onzin

[/url]