Femmel schreef:Onze Joy* heeft toen ze bijna 13 was ook fysio gekregen. Ze had last van verminderde reflexen in de achterpoten waardoor ze veel struikelde, ook had ze last van stijfheid, spierafname en het veelvuldig verliezen van drollen zonder dat ze het merkte (zelfs in haar slaap).
Na onderzoek bij de fysio bleek ze een blokkade te hebben ter hoogte van de L1-L2, deze is behandeld dmv massage en APS therapie. Omdat Joy* al zo'n ouwetje was is de fysio niet meteen begonnen met een erg belastend behandeling, ze heeft het rustig opgebouwd. Direkt na de therapie moesten we even 10 minuutjes rustig lopen voordat ik haar in de auto zette en kregen we oefeningen mee naar huis die we dagelijks 2x met haar moesten doen.
Al na de 1e behandeling zagen we wat kleine resultaten, ze poepte nog steeds waar ze stond maar ging wel zitten en voelde dus de aandrang en ze struikelde stukken minder.
Uiteindelijk zijn haar klachten duidelijk verbeterd door de fysio, alleen het slepen met 1 achterpoot is nooit echt beter geworden.
Cujo verliest ook drollen en urine in haar slaap, spierafname, slapte moeite met opstaan etc.
Bij Cujo wordt het ook langzaam opgebouwd, dit omdat ze echt helemaal stijf is. Al haar spieren zijn gespannen of geknoopt. Daardoor heeft ze zichzelf een zeer vreemd loopje aangewend.
Ik heb vanochtend contact gehad om haar naast fysio ook aqua training te gaan geven en dit gaan we ook doen, alleen over een week of 2, nu is het nog te vroeg, haar spieren moeten echt losser.
Ze heeft 2 enorme slechte dagen gehad, echt dat ik dacht dat het niet meer goed kwam. Ze kon de drempel niet meer over. En ineens vanochtend wilde ze zelf naar buiten, kwam zelf naar haar bak eten, staat weer de voor en achterdeur te bewaken, wil spelen, maakt bokkesprongen etc. We zijn er nog lang niet, want ze loopt vooral voor erg mank, maar dat komt waarschijnlijk door de slapte in haar achterhand dat ze haar hele gewicht op de voorkant gooit. Dit zie je ook overduidelijk, voor is het net een body builder en achter is ze smalletjes.
Maar goed, ze wil weer lopen, ligt niet meer de hele dag en ik masseer haar ook elke dag tot de fysio weer komt.
Ik hoop dat dit, in combi met de aquatraining haar weer Cujo maakt. Dus Cujo die lekker gek kan doen, rennen spelen etc.
Ballen en stokken mag nooit meer, maar ik ben allang blij als ze geen pijn meer heeft!!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..