Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cavia verzorging, deel 2 met filmpje pagina 2

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Re: Cavia verzorging

Ongelezen bericht door Angeniet »

Cavia's zijn zo leuk :I: :I:
En wat fijn dat jullie dit doen! :ok:
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Gisteren weer bij de cavia's geweest, een kennis ging even mee, zodat ze wat foto's nog kon maken. De cavia's stonden gewoon met de voorpootjes op de rand van de bak, zo grappig..........

Soms, als ik ze wil aaien schrikken ze wel eens en dan schrik ik weer van hun schrikkerigheid, maar ik durf ze wel rustig op te pakken.

Straks ga ik weer............

Filmpje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hamster:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Cavia verzorging, deel 2 met filmpje pagina 2

Ongelezen bericht door AnneBP »

leuk hoor ;)
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

:LOL: Wat ben jij een héérlijk mens, apport, apport, :goeie: .
Even ter informatie, cavia's aporteren niet :pffff: ze vreten en piepen alleen maar :mrgreen:
Leuk filmpje heb je er van gemaakt.
Misschien een klein tipje, als ik mijn cavia's pakken wil dan houd ik mijn handen ervoor en schep ze als het ware op want dan weten ze waar mijn handen zijn, van bovenaf vinden de meesten heel eng omdat het van nature prooidieren zijn.
Je doet het hartstikke goed hoor :ok: (trouwens wel grappig, deze soort bodembedekking gebruik ik ook)
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Wat leuk, Hilly!
Wat zijn ze blij he, als je binnenkomt. Vooral de 'binnengroep' is zo enthousiast! Piepen en rennen.
Bij ons was de hamster ook wakker, die vindt mijn kleine meis het leukst. Ik was bezig met de cavia's en toen gooide zij snel een groot partje appel bij de hamster in. Die verdween natuurlijk meteen in het holletje, dus Annabel had een goeie dag :cheer:

De bruin-witte die jij op de foto knuffelt is mijn favorietje :lol1:

Ik zal m'n foto's binnenkort ook uploaden, komt er steeds niet van!
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

Ptje schreef::LOL: Wat ben jij een héérlijk mens, apport, apport, :goeie: .
Even ter informatie, cavia's aporteren niet :pffff: ze vreten en piepen alleen maar :mrgreen:
Leuk filmpje heb je er van gemaakt.
Misschien een klein tipje, als ik mijn cavia's pakken wil dan houd ik mijn handen ervoor en schep ze als het ware op want dan weten ze waar mijn handen zijn, van bovenaf vinden de meesten heel eng omdat het van nature prooidieren zijn.
Je doet het hartstikke goed hoor :ok: (trouwens wel grappig, deze soort bodembedekking gebruik ik ook)
Ja, ik pak ze 'scheppend' op, dus hand onder de buik door, zo werd het me voor gedaan. Maar als ik ze dan vast heb, moet ik nog mijn hand onder het kontje leggen, dat vergeet ik soms, omdat ik cavia's niet gewend ben en het al heel wat vind, dat ik ze wel even knuffel enzo. Ik blijf die tandjes zo eng vinden. Mijn handen ervoor houden, dan ben ik bang dat ze me 'pikken' ofzo.....

Ik weet wel hoor dat ze niet apporteren, haaha........ ik zit dan maar wat te teuten met ze.

Hoe tonen cavia's eigenlijk hun genegenheid?
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

Laura & Leroy schreef:Wat leuk, Hilly!
Wat zijn ze blij he, als je binnenkomt. Vooral de 'binnengroep' is zo enthousiast! Piepen en rennen.
Bij ons was de hamster ook wakker, die vindt mijn kleine meis het leukst. Ik was bezig met de cavia's en toen gooide zij snel een groot partje appel bij de hamster in. Die verdween natuurlijk meteen in het holletje, dus Annabel had een goeie dag :cheer:

De bruin-witte die jij op de foto knuffelt is mijn favorietje :lol1:

Ik zal m'n foto's binnenkort ook uploaden, komt er steeds niet van!
Nou, gisteren maakte ik de hamster min of meer wakker, want ik wilde toch wel graag weten, of ze wel leefde. Ik vind nachtdieren maar niets, als je dan overdag niets ziet. Aan het bakje zag ik gelukkig wel, dat ze wel gegeten had, maar ik mag graag even wat 'leven' in de bak zien. Maar ze ging ook in dat rad lopen, dat vond ik wel grappig, omdat Hetty aan gaf, dat ze dat overdag niet snel doet.

Leuk dat Annabel er ook zo van geniet. Zo geniet je echt samen dan he?
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Wat een leuke foto's en filmpje! :D Wat geweldig dat jullie dit doen! :ok:
Ik heb vroeger ook cavia's gehad. Erg leuke beestjes. Als we de koelkast opden deden begonnen ze al te zingen. En als ze bij je zaten begonnen ze geluidjes (soort van knorren/piepen) te maken. Dan kon je merken dat ze het naar hun zin hadden. Moeilijk uit te leggen hoe dat klonk, maar ze waren als het ware aan het praten.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
*Ineke*
Zeer actief
Mijn ras(sen): IJslandse Hond

Ongelezen bericht door *Ineke* »

Dat je de wortels schilt. :schrik: Ik gooi ze altijd gewoon zo de bakken in. :LOL:
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

*Ineke* schreef:Dat je de wortels schilt. :schrik: Ik gooi ze altijd gewoon zo de bakken in. :LOL:
Haha, lekker schone groente........... :wink:
Afbeelding
*Ineke*
Zeer actief

Hilly45 schreef:
*Ineke* schreef:Dat je de wortels schilt. :schrik: Ik gooi ze altijd gewoon zo de bakken in. :LOL:
Nou ik was de groente over het algemeen wel hoor. :lol1: Maar ze eten de wortels hier met loof en al en dus ongeschild. Scheelt ook een hoop werk. :mann:
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

*Ineke* schreef:
Hilly45 schreef:
Nou ik was de groente over het algemeen wel hoor. :lol1: Maar ze eten de wortels hier met loof en al en dus ongeschild. Scheelt ook een hoop werk. :mann:
Ja, scheelt wel werk, dat is waar.

Ik kan me nog iets herinneren van 'als er plekjes op de wortel zitten, dan kun je ze schrappen' of zoiets............ Omdat ik het niet meer exact weet, schrap ik ze dus maar geheel.

Er lag ook aubergine en courgette in de koelkast, mogen ze zoiets ook hebben? Ik begreep van Fabiola dat ze dit nooit kregen, maar ze wist niet of het wel of niet mocht. Van haar kregen ze het nooit. Ik dacht ; alle groente wat in de koelkast ligt........, maar heb het dus voor de zekerheid niet gegeven, maar weet iemand hier dat, of ze het evt. mogen hebben?
Afbeelding
*Ineke*
Zeer actief

Hilly45 schreef:Ja, scheelt wel werk, dat is waar.

Ik kan me nog iets herinneren van 'als er plekjes op de wortel zitten, dan kun je ze schrappen' of zoiets............ Omdat ik het niet meer exact weet, schrap ik ze dus maar geheel.

Er lag ook aubergine en courgette in de koelkast, mogen ze zoiets ook hebben? Ik begreep van Fabiola dat ze dit nooit kregen, maar ze wist niet of het wel of niet mocht. Van haar kregen ze het nooit. Ik dacht ; alle groente wat in de koelkast ligt........, maar heb het dus voor de zekerheid niet gegeven, maar weet iemand hier dat, of ze het evt. mogen hebben?
Weet niet, moet ik even nakijken. Heb dat zelf nooit, ieuw. :mrgreen:
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
*Ineke*
Zeer actief

Courgette kan wel lees ik net.
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
*Ineke*
Zeer actief

Aubergine ook. :ok:
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
Ptje
Zeer actief

aubergine ook? ow ik meende dat ze dat juist niet mochten hebben maar ja ik weet het niet zeker.
Op de website van www.degrotecavia.nl lees je heel veel goede tips.
Meestal als cavia's het naar hun zin hebben dan maken ze zachte pruttelgeluidjes en knorren ze en als ze bijvoorbeeld hun dominantie willen bevestigen door een ander achterna te zitten (of mannetje achter de vrouwtjes aan kan ook) dan gaat het echt van prrrrrrrrrrrrtttt prrrrrrrrrrrrrtttt en schudden ze wel eens met hun kontje (heel komisch gezicht is dat)
*Ineke*
Zeer actief

Ptje schreef:aubergine ook? ow ik meende dat ze dat juist niet mochten hebben maar ja ik weet het niet zeker.
Op de website van www.degrotecavia.nl lees je heel veel goede tips.
Meestal als cavia's het naar hun zin hebben dan maken ze zachte pruttelgeluidjes en knorren ze en als ze bijvoorbeeld hun dominantie willen bevestigen door een ander achterna te zitten (of mannetje achter de vrouwtjes aan kan ook) dan gaat het echt van prrrrrrrrrrrrtttt prrrrrrrrrrrrrtttt en schudden ze wel eens met hun kontje (heel komisch gezicht is dat)
Ik lees net op de grote cavia dat ze geen van beide mogen hebben. Vaag... Op het caviaforum staat van wel. :scratch: Nou ja, dan zou ik 't risico maar niet nemen.
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
Ptje
Zeer actief

De wortels mag je zo erin gooien hoor maar idd zwarte plekjes wegsnijden/schrappen.
Een fokker waar ik mijn Merel vandaan had is dat een keer overkomen dat ie zo de wortels er in gegooid had mét zwarte plekken, er zijn toen wel een aantal overleden.
Dus het kan iedereen overkomen dat ie iets niet weet, zelfs een ervaren fokker ;)
Ik houd zelf altijd aan van zou ik het zelf nog kunnen eten.
*Ineke*
Zeer actief

Ptje schreef:De wortels mag je zo erin gooien hoor maar idd zwarte plekjes wegsnijden/schrappen.
Een fokker waar ik mijn Merel vandaan had is dat een keer overkomen dat ie zo de wortels er in gegooid had mét zwarte plekken, er zijn toen wel een aantal overleden.
Dus het kan iedereen overkomen dat ie iets niet weet, zelfs een ervaren fokker ;)
Ik houd zelf altijd aan van zou ik het zelf nog kunnen eten.
O, maar ik geef ze ook geen wortels met zwarte plekken. :schrik: Als groente niet goed meer is gooi ik het weg.
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

Ik geef ze niet de aubergine en courgette. Het zal wel voor Fabiola zelf bedoeld zijn geweest en niet voor de cavia's.

Dank je wel voor jullie antwoorden.

Gisteren drukte ik bij het zorgen-caviaatje even weer zijn endeldarm wat uit, die moet wat geholpen worden. Toen vloog er ineens een 'gewoon' klein keuteltje uit. Ik schrok er gewoon. :lol1:
Afbeelding
*Ineke*
Zeer actief

Hilly45 schreef:Ik geef ze niet de aubergine en courgette. Het zal wel voor Fabiola zelf bedoeld zijn geweest en niet voor de cavia's.

Gisteren drukte ik bij het zorgen-caviaatje even weer zijn endeldarm wat uit, die moet wat geholpen worden. Toen vloog er ineens een 'gewoon' klein keuteltje uit. Ik schrok er gewoon. :lol1:
Haha, eng hè, poep? :LOL:
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

*Ineke* schreef:
Hilly45 schreef:Ik geef ze niet de aubergine en courgette. Het zal wel voor Fabiola zelf bedoeld zijn geweest en niet voor de cavia's.

Haha, eng hè, poep? :LOL:
Nou, wel als ze er onverwachts bijna met een boogje uit schieten........ Ik verwachtte een hele dikke drol, omdat de cavia dan een ophoping heeft en toen vloog zo'n 'dropjes-keutel' de lucht in....
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Helemaal leuk
Afbeelding
Turrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door Turrie »

17 cavia's! Pfieuw....

Respect!
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Leuk zeg! Mijne gaan ook op de rand van hun bak staan. Liefde gaat écht door de maag bij die beestjes. :lol1:
Hilly45
Zeer actief

_Leonie schreef:Leuk zeg! Mijne gaan ook op de rand van hun bak staan. Liefde gaat écht door de maag bij die beestjes. :lol1:
Ja, dat is wel grappig, het zijn dan net honden..............
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Hilly45 schreef:
_Leonie schreef:Leuk zeg! Mijne gaan ook op de rand van hun bak staan. Liefde gaat écht door de maag bij die beestjes. :lol1:
Ja, dat is wel grappig, het zijn dan net honden..............
tja bij ons staat de hond vol verlangen te schooien met de kop net niet in de groentebak voor de cavia's als de cavia's eten krijgen... en ze eet echt alles wat de cavia's ook eten :p
Afbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Ptje schreef:
Sonnie1983 schreef:ze is echt dol met haar cavia's, blijft er mee naar de DA gaan als er iets is etc. ik zal haar eens doorgeven van de paprika, andijvie en witlof.
weet niet of ze dat dagelijks krijgen hoor. ik weet alleen dat mike het over druppels had die je in het water kon doen, maar misschien is dit al heel lang achterhaald, hij heeft het 15 jaar geledne ofzo op school gehad.
Vit C druppels in het water heeft geen nut (ben ik ook door schade en schande te weten gekomen) dat is binnen een half uur vervlogen maar het meeste goede caviavoer zit wel vit c in.
Echter het hoofdvoedsel van een cavia behoren groente en hooi te zijn, vooral hooi hebben ze in onbeperkte hoeveel heid nodig .
Ik zag dat ze ook andijvie krijgen en da's ook heel goed voor ze.
Vit C heeft de neiging om te vervliegen. Om die reden (en omdat teveel geen kwaad kan ;) ) raadt mijn DA aan om toch Vit C bij te geven, bijvoorbeeld in de vorm van Roter tabletjes. De mijne genieten daarvan: elke dag een snoepje!

Een nieuwe ontwikkeling is dat veel binnencavia's last lijken te hebben van Vit D gebrek. Dit leidt tot slechtere botten en gebit. Regelmatig met mooi weer mee naar buiten lost dit op, want de huid kan dit zelf aanmaken.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Leuk om mijn cavia's hier te zien!
Hilly en Laura hebben geweldig goed voor ze gezorgd, ik ben ze erg dankbaar!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”