Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Was wel even verbaasd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Was wel even verbaasd!

Ongelezen bericht door Maeve »

Zonet met Coda naar de DA geweest voor haar pupenting. We hebben sinds kort een nieuwe DA (zelfde praktijk, meerdere DA's) en deze kende ik nog niet. Het was een minder aangename kennismaking :engel:

Begon al bij binnenkomst, vroeg ze hoe het ging met zindelijkheidstraining. Nouja, het kwartje begint te vallen maar ik verwacht nog niet veel van een pup van 9.5 week. Haar advies was dat ik haar gerust kon corrigeren als ze binnen ging plassen, en buiten veel belonen he! Afgezien van het feit dat ik een pup niet ga corrigeren voor zoiets stond de ondertoon me al niet aan, ze wist al helemaal zeker dat ik geen idee heb waar ik mee bezig ben..terwijl ze prima wist dat dit inmiddels mijn 2e Toller is.

Vervolgens controleerd ze Coda en komt een navelbreukje tegen, hadden we zelf ook al gezien en is echt heel erg klein. Nou daar kwam het hoor, opereren blablabla etc :schrik: Ik heb haar maar ff laten ratelen..uiteindelijk bepaal ik altijd nog zelf of en wanneer mijn hond word geopereerd.

De volgende verbazing kwam bij het enten, ze had er bijna ongevraagd een kennelhoest neusenting in gezet. Maar even aangegeven dat ik dat niet wil hebben, toen begon ze een heel verhaal over dat ik wel naar puppycursus moest hoor, en daarvoor moest ze de neusenting blabla. Na een discussie ging de neusenting er niet in en hadden we het over ontwormen. Dat kon ik het best doen met Stronghold, dan was ze namelijk ook preventief beschermd tegen vlooien. Ook dat sloeg ik af maar eenmaal bij de balie mocht ik nogmaals verklaren waarom dan niet, ze vonden het maar raar dat ik niet geloof ik preventief vlooien behandelen.

En toen kwam het mooiste..wat Coda dan te eten krijgt. Nouja puppybrokken en KVV van energique..dat is sowies een discussiepunt natuurlijk :mrgreen: Maar de DA vond dat Coda puppybrokken moest voor grote rassen. Toen dacht ik al: groot? :scratch: Ja want ze zou toch zeker wel zwaarder worden dan 25kg, dan moest ze speciaal puppyvoer voor grote rassen :mrgreen:

Ik heb me flink uit kunnen leven hoor! Maar eigenlijk is dit wel triest natuurlijk. Het feit dat als je niet mondig genoeg bent (of gewoon niet beter weet) je hond zo vol gif word gestopt. En denken dat een Toller teef zwaarder word dan 25kg vind ik toch wel een gebrek aan algemene vakkennis, of stel ik me dan zo aan? :schrik:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Was wel even verbaasd!

Ongelezen bericht door Tiny »

:80: Zo maak je nog eens wat mee met een pup :engel: Ik begrijp echt niet dat er nog veel DA's vast blijven houden aan die aangeleerde regels, of ze doen het alleen voor het geld :piew:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Kan me je verbazing wel voorstellen.
Gelukkig is onze DA helemaal niet zo.
Cas heeft bijvoorbeeld jaren een uitgegroeid stuk wild vlees aan zijn buik gehad, zag er echt niet uit.
DA zei heel droog dat hij niet deed aan cosmetische ingrepen :pffff:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

:mrgreen:
Je hebt volgens mij toch een leuk bezoek gebracht.
Zo veel dingen niet willen hebben is toch heerlijk? :lol1:

Een wormmiddel gebruiken bij puppy's vind ik overigens niet zo slecht :wink:
Alleen dan liever weer niet tegelijk met een enting.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef::mrgreen:

Ja ik hou wel van nee zeggen :mrgreen:
Ik heb ook een ontwormingsmiddel meegenomen hoor, inderdaad wel belangrijk voor een pupje. Maar nu gewoon milbemax en die krijgt ze over een week :ok:
Zeeuws meisje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rocky = Yorkshire Terriër (15-06-1992 - 20-03-2007)
Quincy = Golden Retriever (05-03-1999 - 24-10-2011)
Kyra = Kruising Maltezer/Poedel (19-12-2006 - 20-10-2018)
Pixie = Kruising Jack Russel/Chihuahua (06-10-2010-
Dexter = Perro Peruano Peludo (07-04-2012 - 03-02-2024)

Ongelezen bericht door Zeeuws meisje »

Maeve schreef: Ik heb me flink uit kunnen leven hoor! Maar eigenlijk is dit wel triest natuurlijk. Het feit dat als je niet mondig genoeg bent (of gewoon niet beter weet) je hond zo vol gif word gestopt. En denken dat een Toller teef zwaarder word dan 25kg vind ik toch wel een gebrek aan algemene vakkennis, of stel ik me dan zo aan? :schrik:
Het is inderdaad triest en een gebrek aan vakkennis. Kan me voorstellen dat dierenartsen niet alle rasomschrijvingen uit hun hoofd kennen. Onze da wist ook (nog) niet zoveel over Peruanen. Maar doe dan ook niet net alsof je het allemaal beter weet. Ik vind niet dat je jezelf aanstelt hoor. Wees blij dat je zelf wel zo mondig bent om aan te geven wat je wel en niet wilt. Er worden zo inderdaad heel veel pups onnodig vol gif gespoten. Kennelhoest voor een puppycursus :piew:

Gelukkig zijn niet alle dierenartsen zo, maar ik denk toch dat ik op zoek zou gaan naar een andere :19:
Groetjes,

Len
Afbeelding

Dogs are like potato chips. You can't just have one.
billyboy2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Geen nieuwe vriendin gemaakt dus :)

Tja, het jammere is dat ze vaak zat wel succes hebben met hun praatjes....en als je het niet probeert dan weet je ook niet of het lukt.
En als ze maar genoeg druk zetten en enge verhalen vertellen gaan veel mensen wel overstag.

Mijn teckel had ook een navelbreuk, maar volgens da was opereren niet nodig.
Toen mijn teckel geholpen werd, heeft ze ook de navelbreuk gedicht. Want ze was er toch ze zei.....
Maar het is niet eens in rekening gebracht...maar dat was in de tijd dat ze nog geen partner was.
Helaas nu wel, en is ze van fijne en lieve dierenarts veranderd in een geldwolf die je alles aansmeert wat ze je maar kan aansmeren.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Tja...ik heb dat ook wel eens meegemaakt. Heel vervelend. Maar ik probeer dan zo beleeft mogelijk te blijven en alle "goedbedoelde" adviezen afslaan. Ik bepaal zelf wel wat goed voor mijn honden is. Ik heb de afgelopen 34 jaar genoeg kennis opgedaan. Ik sta open voor adviezen, maar ze moeten me niets op gaan dringen. Meestal merken ze snel dat ze kunnen praten wat ze willen, maar als ik iets niet wil ze me dat niet op kunnen dringen. :pffff: :mrgreen: Laatst wilde een invallende dierenarts er , naast de cocktail-enting een rabies enting bij injassen..... :neenee: Ik heb gezegd dat ik daar wel een nieuwe afspraak voor over 4 weken voor zou maken.

Goed dat je ook voet bij stuk hebt gehouden! :ok:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

manon, als je flink voert word coda vanzelf 25 kilo :mrgreen:
maar is idd weer van de belachelijke. gelukkig ben jij mondig genoeg om tegengas te geven.
ellen
Afbeelding
widje
Actief
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog

Ongelezen bericht door widje »

die stronghold heb ik me wel ana laten smeren...zal best goed zijn hoor maar er is vast heel veel wat ook goed is en niet 52 euro kost. heb ene kat die haar haar steeds uitlikt en daardoor dus maar half behaard rondloopt. zou ene vlooien allergie zijn ondanks dat er geen vlo te vinden was op welk die dan ook. nu een lading geld verder heb ik nog steeds een half behaarde kat die lekker rondrent, speelt goed eet en drinkt en volkomen gelukkig is. ach blijf dan maar lekker rondlopen met wat minder haar
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Heel herkenbaar, zo ging het ook ongeveer toen ik met Mila als pup voor het eerst bij een nieuwe DA kwam. Dan kun je het verhaal over het navelbreukje vervangen door: 'Zullen we meteen een afspraak maken voor castratie als ze 6 maanden is?' :80:
Ik ben toch maar naar een andere DA gegaan hierna.
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Ohw, god dank ben je zo bijdehand, maar dat wisten we wel!! Maar hoeveel pup eigenaren trappen er gewoon in :19: . Met Smook 2 jaar geleden had ik dat ook, maar toen zat die druppel er al in voor ik er erg in had :oeps: Zomaar, zonder vragen........ en blijkbaar mijn onoplettendheid.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Je mag trots zijn op jezelf :pffff:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

mim schreef:Ohw, god dank ben je zo bijdehand, maar dat wisten we wel!! Maar hoeveel pup eigenaren trappen er gewoon in :19: . Met Smook 2 jaar geleden had ik dat ook, maar toen zat die druppel er al in voor ik er erg in had :oeps: Zomaar, zonder vragen........ en blijkbaar mijn onoplettendheid.
Nou het was dat ze vertelde wat ze deed terwijl ze met die enting kwam aanzetten, zo van: "Blablabla nu krijgt ze de neusenting, dat doen wij altijd standaard blabla" :oeps: Toen heb ik ingegrepen maar had ze niets gezegd kon ik ook wel eens te laat zijn, je gaat er toch niet vanuit dat een DA dat soort dingen doet zonder overleg?

Ik vond het sowieso nogal bizar, de neusenting standaard bij een pup van nog geen 10 weken :80:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Zo herkenbaar, toen ik met Zinzi voor haar 12 weken enting kwam wilde hij ook ongevraagd de neusenting doen, nah doe maar niet. Heeft de assistente het al met je gehad over sterelisatie? Nee en dat hoeft ook niet, want dat gebeurt toch niet :80: ow ga je een nestje met haar doen dan? Pff ze is net 12 weken, moet ik dat nu al beslissen? Ja, nee, maar :blah: doei, in mijn gezonde hond word niet gesneden, het nieuwe pand zal je anders moeten bekostigen :lol1:
Over voeding beginnen ze maar niet eens meer, die discussie winnen ze niet en dat weten ze :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Klinkt als een dierenarts die net van school afkomt, mooi alle regeltjes ingestampt. Ze zal wel gedacht hebben dat Coda formaat flinke lab wordt.
Wij hadden vroeger ook een DA die beweerde dan alléén de brokken zie zij verkochten het enige goede voer was....

Kennelhoest hebben wij trouwens ook nooit laten zetten, Bij Yuna wel, maar die is er toen zo vreselijk ziek van geweest, en daarnaast is het ook niet eens een waterdichte enting..
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Tuurlijk corrigeer je een pup voor een plasje in huis :hmmm:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

*Esther schreef:Tuurlijk corrigeer je een pup voor een plasje in huis :hmmm:
Tuurlijk, ze moet inmiddels wel weten dat dat niet mag! Is hier al twee hele weken! :pffff:
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Maeve schreef:
Tuurlijk, ze moet inmiddels wel weten dat dat niet mag! Is hier al twee hele weken! :pffff:
Ja, waarom zei ze eigenlijk niet dat je haar met haar neus erdoor moest halen, gemiste kans hoor!

Bij ons op de puppycursus hoeven ze trouwens ook geen kennelhoestenting maar ik weet dat "onze" praktijk dat wel aanraadt voor de mensen die gaan. Lastige dingen...
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Joh, dat ze nog niet over sterilisatie begonnen zijn :roll: Lekker dan, gelukkig ben je inderdaad mondig genoeg :ok: Ik heb het wel een keer gehad, toen kon ik niet op tijd ingrijpen. Mocht achteraf op het recept lezen wat ze voor prik gehad had :piew:
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

*Esther schreef:
Maeve schreef:
Ja, waarom zei ze eigenlijk niet dat je haar met haar neus erdoor moest halen, gemiste kans hoor!

Bij ons op de puppycursus hoeven ze trouwens ook geen kennelhoestenting maar ik weet dat "onze" praktijk dat wel aanraadt voor de mensen die gaan. Lastige dingen...
Ja, precies. Plassen doe je maar buiten, anders worden ze natuurlijk nóóit zindelijk. :piew:
Afbeelding
mim
Zeer actief

Gewoon met haar neus erdoor.......... Ik kan het niet vaak genoeg zeggen :pffff:
Afbeelding

Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Inderdaad, ik ga maar gewoon flink streng tegen haar doen, anders loopt ze compleet over me heen natuurlijk! :pffff: Zo zijn ze he, die Tollers!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Kan me voorstellen dat je niet op al dat ongevraagde advies zit te wachten, maar ik snap eigenlijk niet zo wat er verkeerd is aan het corrigeren van een pup als die in huis plast. Uiteraard dan wel alleen wanneer hij op heterdaad betrapt wordt en niet met de neus erdoor etc. maar gewoon een duidelijk 'nee/foei', waarom niet :19: Heel blij als het buiten gebeurd en een beetje boos wanneer het binnen gebeurd. Bij ons waren ze alle twee met nog geen maand zindelijk en ik geloof niet dat ze er trauma's aan over gehouden hebben :wink:
mim
Zeer actief

veertje schreef:
Kan me voorstellen dat je niet op al dat ongevraagde advies zit te wachten, maar ik snap eigenlijk niet zo wat er verkeerd is aan het corrigeren van een pup als die in huis plast. Uiteraard dan wel alleen wanneer hij op heterdaad betrapt wordt en niet met de neus erdoor etc. maar gewoon een duidelijk 'nee/foei', waarom niet :19: Heel blij als het buiten gebeurd en een beetje boos wanneer het binnen gebeurd. Bij ons waren ze alle twee met nog geen maand zindelijk en ik geloof niet dat ze er trauma's aan over gehouden hebben :wink:

Ik ben het met je eens, maar niét met een pup van 10 weken, die snappen er nog geen drol van. Als "het" een soort van doorgedrongen is dat plassen buiten moet, Ok, maar dan ben je wel een paar maandjes verder, toch? Een pup die met een maand zindelijk is, geloof ik serieus niet :pffff: Maar goed, het kan.......
Afbeelding

Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

widje schreef:die stronghold heb ik me wel ana laten smeren...zal best goed zijn hoor maar er is vast heel veel wat ook goed is en niet 52 euro kost. heb ene kat die haar haar steeds uitlikt en daardoor dus maar half behaard rondloopt. zou ene vlooien allergie zijn ondanks dat er geen vlo te vinden was op welk die dan ook. nu een lading geld verder heb ik nog steeds een half behaarde kat die lekker rondrent, speelt goed eet en drinkt en volkomen gelukkig is. ach blijf dan maar lekker rondlopen met wat minder haar
Dat van die kat is 100% herkenbaar, al kwamen de onderzoeken in dit geval bij mezelf vandaan omdat ik voelde dat er toch iets niet lekker zat bij mijn kat. Na jaren bleek eindelijk wat het was: tóch een te snelle schildklier.

@ TS
Goed dat je zelf weet waar je mee bezig bent! Ik hou van een DA die meedenkt ipv wel eventjes een standaard lading dingen aan te smeren... Op zichzelf zijn de tips voor voer en ontworming niet zo gek, maar ze horen wel thuis bij de doelgroep die geen vlooien kan herkennen in de vacht en nog supermarktvoer geeft :roll:
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
mim
Zeer actief

Nanna schreef:
mim schreef:
Ik ben het met je eens, maar niét met een pup van 10 weken, die snappen er nog geen drol van. Als "het" een soort van doorgedrongen is dat plassen buiten moet, Ok, maar dan ben je wel een paar maandjes verder, toch? Een pup die met een maand zindelijk is, geloof ik serieus niet :pffff: Maar goed, het kan.......
Een paar maandjes? :O:
Als mijn Newfoundlanderpup binnen piste zei ik ook "uh" en bracht hem dan naar buiten. Daarna dacht hij dat het de bedoeling was dat je uit het zicht piste :LOL: Maar nadat dat misverstand ook uit de weg was, was ie gewoon binnen een week compleet zindelijk hoor.
Ik heb nooit een pup gehad die er 'een paar maandjes' over deed om zindelijk te worden :19:
Het is één van de makkelijkst aan te leren zaken.
Met uitzondering van sommige ieniemienie dwergrasjes, daar is het soms wel een probleem.
Nanna, het gaat niét bij iedereen zo perfect als bij jou :ok:( niet alleen met zindelijk maken trouwens :wink: ) , of jouw honden waren een stuk slimmer dan de mijne! Maar goed, ik woon ook boven de zaak, dus ik kon ze niet de tuin in schoppen, zal ik maar zeggen.......... Moest 20 keer per dag de trap op en af, maar het is toch allemaal goedgekomen :E:
Afbeelding

Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nilo was ook binnen no time zindelijk, dat zat kennelijk in hem. Bij hem had ik ook al heel snel het idee dat hij het principe wel snapt: buiten plassen en niet binnen. Als het dan wel binnen gebeurt verhef ik mijn stem of corrigeer mezelf omdat ik te laat was met pupje naar buiten zetten :wink: Maar Coda snapt het nog niet hoor, buiten weet ze wel dat ze het goed doet (koekje!) maar dat het binnen niet mag heeft ze nog niet door. Komt vanzelf, ik heb nog wel even geduld!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila was ook binnen een week wel zo goed als zindelijk hoor (met een heel incidenteel ongelukje); en ik zei ook 'uh' en racete snel met haar naar buiten als ze binnen dreigde te gaan plassen. Heel haar leven heeft ze sowieso maar één keer binnen gepoept, en dat was toen ze behoorlijke diarree had. Sommige pupjes hebben gewoon snel door wat de bedoeling is, andere doen er misschien iets langer over.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Maeve schreef:
ranetje schreef: :mrgreen:

Ja ik hou wel van nee zeggen :mrgreen:
Ik heb ook een ontwormingsmiddel meegenomen hoor, inderdaad wel belangrijk voor een pupje. Maar nu gewoon milbemax en die krijgt ze over een week :ok:
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”