Begon al bij binnenkomst, vroeg ze hoe het ging met zindelijkheidstraining. Nouja, het kwartje begint te vallen maar ik verwacht nog niet veel van een pup van 9.5 week. Haar advies was dat ik haar gerust kon corrigeren als ze binnen ging plassen, en buiten veel belonen he! Afgezien van het feit dat ik een pup niet ga corrigeren voor zoiets stond de ondertoon me al niet aan, ze wist al helemaal zeker dat ik geen idee heb waar ik mee bezig ben..terwijl ze prima wist dat dit inmiddels mijn 2e Toller is.
Vervolgens controleerd ze Coda en komt een navelbreukje tegen, hadden we zelf ook al gezien en is echt heel erg klein. Nou daar kwam het hoor, opereren blablabla etc
De volgende verbazing kwam bij het enten, ze had er bijna ongevraagd een kennelhoest neusenting in gezet. Maar even aangegeven dat ik dat niet wil hebben, toen begon ze een heel verhaal over dat ik wel naar puppycursus moest hoor, en daarvoor moest ze de neusenting blabla. Na een discussie ging de neusenting er niet in en hadden we het over ontwormen. Dat kon ik het best doen met Stronghold, dan was ze namelijk ook preventief beschermd tegen vlooien. Ook dat sloeg ik af maar eenmaal bij de balie mocht ik nogmaals verklaren waarom dan niet, ze vonden het maar raar dat ik niet geloof ik preventief vlooien behandelen.
En toen kwam het mooiste..wat Coda dan te eten krijgt. Nouja puppybrokken en KVV van energique..dat is sowies een discussiepunt natuurlijk
Ik heb me flink uit kunnen leven hoor! Maar eigenlijk is dit wel triest natuurlijk. Het feit dat als je niet mondig genoeg bent (of gewoon niet beter weet) je hond zo vol gif word gestopt. En denken dat een Toller teef zwaarder word dan 25kg vind ik toch wel een gebrek aan algemene vakkennis, of stel ik me dan zo aan?

TARAK