Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vragenlijst: heeft mijn hond pijn

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Prul
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
Aantal honden: 2

vragenlijst: heeft mijn hond pijn

Ongelezen bericht door Prul »

Google is vandaag mijn vriendje niet :jank:
Ik heb in het verleden 2 verschillende vragenlijstjes gevonden op internet die een eerste indicatie kunnen geven of je hond pijn heeft.
Weet iemand die testjes te vinden?
Edit: gevonden. aanvankelijk gezocht met zoekterm test en nu met vragenlijst.

Weet iemand of klappertanden ook een teken van pijn kan zijn? Beetje zoals een reu doet als hij aan een loops teefje ruikt? Het staat nergens in de lijstjes genoemd.
Mijn ouwe labrador teefje doet dat weleens, je hoort haar tandjes dan op elkaar komen in een snel ritme, terwijl er verder geen stress of wat dan ook is.
Ze is wel flink aan het verslijten: stijf, stram, kreupel af en toe, moeilijker haar draai kunnen vinden om zich te ontlasten, traag, niet vooruit te branden met de dagelijkse ommetjes...behalve aan het water! Zwemmen om een balletje op te halen, ze krijgt er geen genoeg van. Naderhand betaalt ze daar dan de prijs voor. Maar ze geniet daar zo van dat ze finaal door haar toch al hoge pijngrens heen gaat. En als wij dan geen balletje meer gooien om haar wat af te remmen dan gaat ze toch wel zwemmen. O ja, en aan haar voorpoten likken doet ze ook.
Is pijnstilling zinvol of bereik ik daarmee dat ze nog meer door haar grenzen heen gaat? En hoe erg is dat dan? Beter wat korter en lol dan lang en saai...? Ze is bijna 12 jaar.
Ik vind het best lastig. Vorig jaar toen ze nog veel zwaarder was hebben we haar pijnstilling gegeven en het leek erop of ze daar wat kortademig van werd. Nu is ze beter op gewicht maar ik ben er nog steeds wat huiverig voor om opnieuw pijnstilling te proberen.

Wat zijn jullie ervaringen in soortgelijke situaties?
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: vragenlijst: heeft mijn hond pijn

Ongelezen bericht door ranetje »

Boutje schreef:In overleg met de dierenarts pijnstilling geven (overleg ivm eventuele verminderde nierfunctie en zo) en kijken of je verschil ziet na 2-3 dagen.
Signalen hier waren humeurigheid, prikkelbaar naar andere honden toe, borstelen minder toelaten en verminderd enthousiasme.
Zet je een link naar die vragenlijst hier? Kan ook voor anderen interessant zijn.
Klappertanden zie ik bij opwinding en spel, tot nu toe niet bij pijn.
Ik heb een keer klappertanden gezien bij pijn.
De wond moest worden onderzocht en de hond liet dat ook goed toe.
Tijdens aanraking klapperende tanden.

Als een hond pijn heeft geef ik pijnstilling.
In overleg met de DA idd om de voor de hond geschikte medicatie te gebruiken :ok:
Ik ben er niet bang voor dat een hond over zijn grenzen gaat.
Wil gewoon niet dat hij pijn heeft als ik daar wat tegen kan doen
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
jelle & syb
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door jelle & syb »

Ik geef ook me oude mannetje ook al ruim 2 jr . pijnstilling , hij krijgt voor 10 kg terwijl meneer 16 kilo weegt, hij krijgt meer als hij pijn aangeeft !
En dan bouw ik het weer af tot een minimaal niveau .
Doe dit in overleg met de DA !

Ben een voorstander van pijnverlichting als het nodig is !
Afbeelding
Leer van gisteren , droom van morgen , maar leef vandaag
http://www.hondenopvang.com/
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

mijn oude hondje klappertande ook van de pijn van de stijfheid en de artrose.
heb je al glucosamine geprobeerd?
Prul
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Prul »

Glucosamine heb ik een tijdje geprobeerd maar gaf geen verbetering en bovendien was het een drama om naar binnen t ekrijgen. terwijl ze normaal niet zo flauw is en ik een hele trukendoos heb...
We gaan het nu proberen met metacam.
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”