Marion. schreef:
Een grote ontsmetting is niet handig, zit hij er dan naderhand ook nog aan? Want op zich moet zo'n hondenlijf prima zo'n tekenhoofdje met 2 pootjes eruit kunnen werken hoor. Voor ontsmetting zou ik eerder groene biotex gebruiken, of gewoon verdund Betadine.
En ter voorkoming van teken en vlooien gewoon een leeg gelflesje vullen met water en een paar druppels teatree. Voor de wandeling even vernevelen over kop en liezen enzo.
Maar Diem kreeg vorige keer dus een fikse ontsteking: Dik, vurig rood, warm en pus. Misschien dat hij door de prednison het zelf niet aankan?
Nu is het (nog?) een kleiner rood bultje maar ik wil niet dat het weer gaat ontsteken. Hij heeft nauwelijks teken hoor met de advantix, dit is de 2de in 2 weken ondanks 3x per week door de tekenhemel lopen. Vernevelen met tea-tree/lavendel water hielp wat, maar nog steeds 5 a 10 teken per wandeling. vond ik te veel?
->Chanty<- schreef:maar wel verdund, dus geen pure tea tree

Ik doe een drupje of 3 op een met water nat gemaakt watje en daarmee wrijven/uitknijpen.
lieveheersbeestje83 schreef:Toen het bij Prana een keer niet lukte en het kopje bleef zitten heb ik op het plekje een beetje groene leem gesmeerd. Na een 10 minuten met een washandje de groene leem eraf gehaald en daarna kon ik het kopje van de teek er gewoon met de tekentang eruit halen. Nu weet ik niet of groene leem kwaad kan als het als ze het opeten en Prana laat zoiets ook gewoon zitten. (Trekzalf had ik toen niet in huis, dit wel). Dit is toen niet gaan ontsteken.
Dat klinkt goed! Zou dat ook bij een hond met een dikke onderwol vacht kunnen? Ik ga eens kijken of ik aan groene leem kan komen en dat proberen. Ik zie de kaken zitten maar kan er echt niet bij, de huid is al te dik.