Moderator: moderatorteam

Volgens mij is het een soort pessoabit (daar heb je je springruiter) , maar werkt het alleen als hefboom als er een kinriem aanzit, door het onderste ringetje. Soort stang.Assie schreef:@Carmen: Geen idee. Een noodrem? Ik zat ook al te kijken. Maar het zal niet veel scherper zijn dan het gemiddelde bit dat er bij een springruiter (in de top) inhangt.

en dat maakt het okay?Assie schreef:@Carmen: Geen idee. Een noodrem? Ik zat ook al te kijken. Maar het zal niet veel scherper zijn dan het gemiddelde bit dat er bij een springruiter (in de top) inhangt.

Nee, maar ik vind het commentaar over deze bitten altijd zo flauw terwijl je daar in bijv de springsport niks over hoort. Terwijl die bitten misschien nog wel scherper zijn.Hutsje schreef:en dat maakt het okay?Assie schreef:@Carmen: Geen idee. Een noodrem? Ik zat ook al te kijken. Maar het zal niet veel scherper zijn dan het gemiddelde bit dat er bij een springruiter (in de top) inhangt.
Ik heb een ex draver.Assie schreef:Ah, gave foto's!
En ontspannen? Nee... duh! Het is een race. Daar hoort wat adrenaline, stress en zweterigheid bij.
Zoals jij dus slechte ervaring hebt met één draver, heb ik weer positieve ervaring met een andere draver (en de verhalen van zijn eigenaresse die met véél dravers ervaring heeft).maart schreef:Ik heb een ex draver.Assie schreef:Ah, gave foto's!
En ontspannen? Nee... duh! Het is een race. Daar hoort wat adrenaline, stress en zweterigheid bij.
Ja, die denkt zeker met een gelukkig gevoel terug aan de races die hij vroeger gelopen heeft. NOT![]()
![]()
![]()
Na 4 jaar in mijn bezit is hij ondertussen redelijk terug goed op mensen gericht.
Ik mag er niet aan denken wat hij allemaal zal hebben moeten ondergaan. maar 'amuseren' zal vast niet erin voorgekomen zijn.
excuseer dat ik er enkel maar mijn paard in betrek en niet alle paarden die ik ken.Assie schreef:Zoals jij dus slechte ervaring hebt met één draver, heb ik weer positieve ervaring met een andere draver (en de verhalen van zijn eigenaresse die met véél dravers ervaring heeft).maart schreef:Ik heb een ex draver.Assie schreef:Ah, gave foto's!
Ja, die denkt zeker met een gelukkig gevoel terug aan de races die hij vroeger gelopen heeft. NOT![]()
![]()
![]()
Na 4 jaar in mijn bezit is hij ondertussen redelijk terug goed op mensen gericht.
Ik mag er niet aan denken wat hij allemaal zal hebben moeten ondergaan. maar 'amuseren' zal vast niet erin voorgekomen zijn.
Overal goede en slechte zaken toch? Mijn buurman die zijn hond mept is toch ook niet representatief voor iedereen met een hond?
Neemt niet weg dat er vast praktijken zijn die het daglicht niet kunnen verdragen en die keur ik zeker niet goed. Maar nogmaals, is dat representatief voor de hele draverij? Dat denk ik niet. Ga maar eens bij een training kijken, dat gaat er een stuk vriendelijker aan toe dan het gemiddelde manegeritje of dressuurprikker 'geen gelul ik trek je in de krul' verhaal

hoe kom je daar nou bij dat daar niets over gezegd wordt? dit is een hondenforum maar er worden regelmatig paardenfotos geplaatst en als daar vervelend ijzerwerk in hangt wordt daar zeer zeker wel wat van gezegd. je kunt dit zelf nazoeken.Assie schreef:Nee, maar ik vind het commentaar over deze bitten altijd zo flauw terwijl je daar in bijv de springsport niks over hoort. Terwijl die bitten misschien nog wel scherper zijn.Hutsje schreef:en dat maakt het okay?Assie schreef:@Carmen: Geen idee. Een noodrem? Ik zat ook al te kijken. Maar het zal niet veel scherper zijn dan het gemiddelde bit dat er bij een springruiter (in de top) inhangt.

Hey, ik spreek alleen uit eigen ervaring van de grote ijzerwinkels die ik op grote evenementen als Indoor Brabant in de paardenmonden zie hangen.billyboy2 schreef:Assie wat jij zegt over de springsport is niet waar hoor......
Voor de dressuur en springsport zijn strenge regels over welke bitten wel en niet mogen...
Bij de drafsport zijn er vrij weinig regels.
Assie schreef:Hey, ik spreek alleen uit eigen ervaring van de grote ijzerwinkels die ik op grote evenementen als Indoor Brabant in de paardenmonden zie hangen.billyboy2 schreef:Assie wat jij zegt over de springsport is niet waar hoor......
Voor de dressuur en springsport zijn strenge regels over welke bitten wel en niet mogen...
Bij de drafsport zijn er vrij weinig regels.. Dat er geen regels zijn in de drafsport, daarop zal ik je op je woord meoten geloven.

x2antheman schreef:Sorry, ik vind het vreselijk om naar te kijken.
De 2e foto is qua moment, het zweefmoment, erg mooi genomen.
Maar voor de rest zie ik angst en stress. Ik hou niet van deze "sport".

dat was ook het eerste wat ik zag Nanna. Verschrikkelijk gewoon.Nanna schreef:Mooie foto's, maar wat een verwilderd kijkende paarden....