Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kortebaan draverij

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Kortebaan draverij

Ongelezen bericht door tycha »

Vandaag was de jaarlijkse korte baan draverij in ons dorp een mooie gelegenheid tot het maken van foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Marja
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Re: Kortebaan draverij

Ongelezen bericht door _Leonie »

Die derde foto, lijkt er niet echt plezier in te hebben...
Vind het altijd geinig gezicht hoe die mannen achter de paarden zitten, alsof ze bij de gynaecoloog zijn. :lol1:
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door antheman »

Sorry, ik vind het vreselijk om naar te kijken.
De 2e foto is qua moment, het zweefmoment, erg mooi genomen.
Maar voor de rest zie ik angst en stress. Ik hou niet van deze "sport".
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik zie op al die foto's maar een redelijk ontspannen paard :(
Afbeelding
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Ah, gave foto's!
En ontspannen? Nee... duh! Het is een race. Daar hoort wat adrenaline, stress en zweterigheid bij. Als ik mijn paard het standaard galoppeer paadje instuur waar ze voluit mag gaan en ik hou haar in dan ziet zij er waarschijnlijk net zo 'gestresst' uit. "Gaan we baas, gaan we? Aaah toe nou, gaan we gaan we?" Ze kan dan ook echt heel boos worden als ze van mij moet wachten.

Deze paarden weten dondersgoed wat er komen gaat en ik gok zo maar even dat 90% ook echt wil gaan. Ik vind het wel logisch dat ze dan niet zo ontspannen ogen. De meeste pikeurs zijn ook goed voor hun paarden, als ie stuk gaat heb je er niets meer aan tenslotte (enkele uitzonderingen daargelaten).

Lijkt mij heel erg gaaf om hier in Nederland ook een keer zo'n race bij te wonen.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Maar wat hebben die paarden allemaal in hun mond dan? Zoals hier
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Mooie foto's!
De 'stress-foto's' zijn volgens mij vlak na de finish gemaakt.
Leuk hoor, ik ging vroegah ook altijd kijken. Warmond of nooddorp?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Assie
Zeer actief
Contacteer:

@Carmen: Geen idee. Een noodrem? Ik zat ook al te kijken. Maar het zal niet veel scherper zijn dan het gemiddelde bit dat er bij een springruiter (in de top) inhangt.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Assie schreef:@Carmen: Geen idee. Een noodrem? Ik zat ook al te kijken. Maar het zal niet veel scherper zijn dan het gemiddelde bit dat er bij een springruiter (in de top) inhangt.
Volgens mij is het een soort pessoabit (daar heb je je springruiter) , maar werkt het alleen als hefboom als er een kinriem aanzit, door het onderste ringetje. Soort stang.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

verschrikkelijk. opzetteugels zodat het hoofd niet te ver naar beneden kan, een soort van martingaal om te zorgen dat het hoofd niet te ver naar boven kan. hele scherpe bitten waar alles aan vast zit, daaromheen leer dat er voor zorgt dat ze hun mond niet te ver open kunnen sperren vanwege de pijn, ronde ijzers, etc. etc. bah.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Assie schreef:@Carmen: Geen idee. Een noodrem? Ik zat ook al te kijken. Maar het zal niet veel scherper zijn dan het gemiddelde bit dat er bij een springruiter (in de top) inhangt.
en dat maakt het okay? :19:
Afbeelding
Carera

Ongelezen bericht door Carera »

Bit waar de teugels aan zitten is een halve kneveltrens, die 'uitsteeksels' die naar onderen steken voorkomen dat het bit door de mond wordt getrokken als het paard ineens het hoofd opzij doet of er ongelijke druk op de teugels komt. Het bitje met de kleine ringen die je bovenin de mond zit, vastgemaakt aan de riemen die over het voorhoofd en lang de neus van het paard gaan, is een opzetbit, nouja die naam spreekt voor zich, om het paard 'opgezet' te houden, dus om te zorgen dat zijn hoofd omhoog blijft.
Riempje wat je nog over zijn tong en onder zijn "kin" gebonden ziet zitten, daar zit inderdaad zijn tong mee 'vastgebonden', dat doen ze zodat het paard in alle opwinding niet zijn tong over het bit gooit of het juist zijn keel in laat glijden en daardoor stikt.

Verder laat ik me er maar niet over uit wat ik van de beelden op de foto's en dit onderdeel van de paardensport vind. :)
Fototechnisch zijn het leuke plaatjes hoor!
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
Nee, maar ik vind het commentaar over deze bitten altijd zo flauw terwijl je daar in bijv de springsport niks over hoort. Terwijl die bitten misschien nog wel scherper zijn.

Overigens is mijn kennis van dravers beperkt tot die van een vriendin van me. Een hengst die ruim 100.000 euro op de baan bij elkaar heeft gelopen en gereden wordt op een enkelgebroken happy mouth trensje :wink: . In de races hing daar trouwens ook een wat heftiger bit in.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Assie schreef:Ah, gave foto's!
En ontspannen? Nee... duh! Het is een race. Daar hoort wat adrenaline, stress en zweterigheid bij.
Ik heb een ex draver.
Ja, die denkt zeker met een gelukkig gevoel terug aan de races die hij vroeger gelopen heeft. NOT :kotz: :kotz: :kotz:

Na 4 jaar in mijn bezit is hij ondertussen redelijk terug goed op mensen gericht.
Ik mag er niet aan denken wat hij allemaal zal hebben moeten ondergaan. maar 'amuseren' zal vast niet erin voorgekomen zijn.
Assie
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
En ontspannen? Nee... duh! Het is een race. Daar hoort wat adrenaline, stress en zweterigheid bij.
Ik heb een ex draver.
Ja, die denkt zeker met een gelukkig gevoel terug aan de races die hij vroeger gelopen heeft. NOT :kotz: :kotz: :kotz:

Na 4 jaar in mijn bezit is hij ondertussen redelijk terug goed op mensen gericht.
Ik mag er niet aan denken wat hij allemaal zal hebben moeten ondergaan. maar 'amuseren' zal vast niet erin voorgekomen zijn.
Zoals jij dus slechte ervaring hebt met één draver, heb ik weer positieve ervaring met een andere draver (en de verhalen van zijn eigenaresse die met véél dravers ervaring heeft).
Overal goede en slechte zaken toch? Mijn buurman die zijn hond mept is toch ook niet representatief voor iedereen met een hond?

Neemt niet weg dat er vast praktijken zijn die het daglicht niet kunnen verdragen en die keur ik zeker niet goed. Maar nogmaals, is dat representatief voor de hele draverij? Dat denk ik niet. Ga maar eens bij een training kijken, dat gaat er een stuk vriendelijker aan toe dan het gemiddelde manegeritje of dressuurprikker 'geen gelul ik trek je in de krul' verhaal ;)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Assie schreef:
maart schreef:
Ik heb een ex draver.

Zoals jij dus slechte ervaring hebt met één draver, heb ik weer positieve ervaring met een andere draver (en de verhalen van zijn eigenaresse die met véél dravers ervaring heeft).
Overal goede en slechte zaken toch? Mijn buurman die zijn hond mept is toch ook niet representatief voor iedereen met een hond?

Neemt niet weg dat er vast praktijken zijn die het daglicht niet kunnen verdragen en die keur ik zeker niet goed. Maar nogmaals, is dat representatief voor de hele draverij? Dat denk ik niet. Ga maar eens bij een training kijken, dat gaat er een stuk vriendelijker aan toe dan het gemiddelde manegeritje of dressuurprikker 'geen gelul ik trek je in de krul' verhaal ;)
excuseer dat ik er enkel maar mijn paard in betrek en niet alle paarden die ik ken.
Mijn DA doet oa een deel van haar werk op een draverstal.
Ze heeft er veel werk.
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Zeg ik iets naars over jouw paard dan?
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Bij ons vroeger in het dorp ook dravers races gehouden maar daar hing nooit zoveel tuig en rommel aan hoor :scratch: godskolere zeg die monden kunnen volgens mij niet eens dicht, het word naar onder en naar boven getrokken
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik vind het zielig.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik vind het ook zielig, en de paarden zien er niet ontspannen uit :(:
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ik vind t ook zielig.
Maarja, t zal wel weer voor de mens zn lol zijn.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Hutsje
Zeer actief

Assie schreef:
Hutsje schreef:
Nee, maar ik vind het commentaar over deze bitten altijd zo flauw terwijl je daar in bijv de springsport niks over hoort. Terwijl die bitten misschien nog wel scherper zijn.
hoe kom je daar nou bij dat daar niets over gezegd wordt? dit is een hondenforum maar er worden regelmatig paardenfotos geplaatst en als daar vervelend ijzerwerk in hangt wordt daar zeer zeker wel wat van gezegd. je kunt dit zelf nazoeken.
Afbeelding
billyboy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door billyboy2 »

De kwaliteit van de foto's is mooi!

Maar dat is ook het enige...

Het wordt steeds bonter in de drafsport..

Assie wat jij zegt over de springsport is niet waar hoor......
Voor de dressuur en springsport zijn strenge regels over welke bitten wel en niet mogen...

Bij de drafsport zijn er vrij weinig regels.

Maar ik vermoed dat het "bit" op nummer 3 ook voor de ndr een stap te ver gaat...en ga dat dan ook ff checken.

Ik was altijd groot liefhebber van de draverijen. En ging "vroeger" ook regelmatig naar de drafbaan in Groningen. Maar ik vind ze dusdanig doordraven in hun ge/misbruik van materialen dat ik het niet leuk meer vind.

Ik ga nog wel naar de draverijen op gras. Dat is hier in de buurt en zet altijd mijn geld in op de paarden die het minste ijzerwerk om hebben..

Dan nog even over de aard van de paarden.
Dravers zijn paarden die hoog in het bloed staan..van nature zijn ze behoorlijk schrikachtig/nerveus en altijd in opperste staat van paraatheid. EN deze paarden willen lopen...hoe harder hoe beter.
Ook paarden hebben adrenaline, die er voor zorgt dat deze hete paarden nog wat heter worden :)

Ik heb ook een draver gehad...goudeerlijk paard en zou mij nooit opzettelijk pijn hebben gedaan.
Maar hij wou alles horen en zien, en vooral met smoelwerk voorop staan.
Door dit gedrag heb ik aardig wat hoofdpijn gehad(kopstoten) mijn enkelbanden gescheurd en een gebroken vinger
Assie
Zeer actief
Contacteer:

billyboy2 schreef:Assie wat jij zegt over de springsport is niet waar hoor......
Voor de dressuur en springsport zijn strenge regels over welke bitten wel en niet mogen...

Hey, ik spreek alleen uit eigen ervaring van de grote ijzerwinkels die ik op grote evenementen als Indoor Brabant in de paardenmonden zie hangen. :19: . Dat er geen regels zijn in de drafsport, daarop zal ik je op je woord geloven, daarvoor weet ik er gewoon te weinig van :)
billyboy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Assie schreef:
billyboy2 schreef:Assie wat jij zegt over de springsport is niet waar hoor......

Hey, ik spreek alleen uit eigen ervaring van de grote ijzerwinkels die ik op grote evenementen als Indoor Brabant in de paardenmonden zie hangen. :19: . Dat er geen regels zijn in de drafsport, daarop zal ik je op je woord meoten geloven.

Tuurlijk komen er in de springsport ook wel bitjes langs die misschien niet even vriendelijk zijn...maar veel schokkends ben ik niet tegen gekomen...terwijl ik bij de drafsport toch regelmatig mijn twijfels trek over het paardvriendelijke wat bit betreft.
Heb even de FEI regels doorgelezen...en officieel zijn er geen regels. Behalve op de lengte van de hefboom.
MAAR als een officieel(die massaal aanwezig zijn) vindt dat het bit schade aan kan brengen dan mag hij niet starten.
En dingen als tong vast knupen is uit den boze.

Springruiters zijn veel zuiniger op hun paarden. De carrière van een gemiddeld springpaard is vele jaren langer dan die van een draver(11 jaar is de max).
En loopt een draver niet hard genoeg na zoveel trainingen en koersen, dan is het einde carrière...
Schopt een springpaard een balk af, dan is het niet einde carrière(tenzij het meer regelmaat dan uitzondering is)
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

Hier in Amsterdam is de kortebaan draverij ook elk jaar en ik zie dat dat dezelfde mensen zijn als op jouw foto's.
Die zullen wel heel het land doorgaan dan?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb in het verleden meerdere ex-dravertjes onder mijn hoede gehad en stuk voor stuk dieren die een behoorlijke tik hadden gekregen, littekens in hun mond hadden, lang nodig om weer te beseffen dat samen iets doen ook gewoon leuk en ontspannend kon zijn, wat een stress en onrust zat er in die dieren zeg.. en echt niet omdat ze zo graag wilde of "gezonde" prestatie spanning hadden :neenee:

het zal best dat er in de dravers wereld ook goede zijn, maar ik denk dat dat de minderheid is en was, presteren, vooral al op jonge leeftijd, dat is waar het omgaat, dat ze meestal maar een korte tijd bruikbaar zijn en daarna veelal gewoon kapot gelopen zijn, zowel lichamelijk als psychisch, dat boeit geloof ik niet zo..
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

antheman schreef:Sorry, ik vind het vreselijk om naar te kijken.
De 2e foto is qua moment, het zweefmoment, erg mooi genomen.
Maar voor de rest zie ik angst en stress. Ik hou niet van deze "sport".
x2
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Nanna schreef:Mooie foto's, maar wat een verwilderd kijkende paarden....
dat was ook het eerste wat ik zag Nanna. Verschrikkelijk gewoon.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”