lieke schreef:bouvierpoedel schreef:Zelfde situatie en dan ipv hond je kind en niemand had moeilijk gedaan en de kinderen ergens gestalt.
Of een BBQ maar dan zonder kerel en hond en niemand deed moeilijk.
Nu gaat het over het huntjie en iedereen is gelijk van streek en pissig..
Nou dat dan. Er worden ook vergelijkingen getrokken met kinderen. Nou weet ik dat het een hondenforum is en dat het eigenlijk vloeken in de kerk is maar honden en kinderen zijn heus niet hetzelfde.
Sommige mensen hebben helemaal niks met honden. Veel mensen zelfs. En die snappen niet waarom hondenliefhebbers zo hysterisch doen over hun honden (in hun ogen dan).
Ik zou de relatie met mijn schoonouders nooit op het spel zetten voor mijn honden. En ik zou mijn partner nooit in een positie manouvreren dat hij het gevoel zou hebben te moeten kiezen tussen mij en zijn ouders.
Alleen maar voor een weekendje weg zonder de honden. Die een prima oppas als Kees zouden hebben.

Even voor de goede orde... ik zal mijn partner ook niet in die positie manouvreren. Ik heb heel vaak op het punt gestaan dat ze alles samen mochten gaan uitzoeken, als het maar zonder mij was (ik heb het over mijn schoonfamilie). Maar het is nooit zover gekomen. Juist omdat het de familie van mijn partner is.
Maar na ons laatste weekend (met mijn familie dus) denk ik er heel erg sterk over om de volgende keer verstek te laten gaan. Uiteraard in overleg met mijn moeder. Zo'n familieweekendje is voor ons beslist geen ontspanning. Zwagers (en een nichtje) zijn nogal aanwezig, en wij zijn dat harde gekrijs thuis al helemaal niet gewend, wij zijn maar met zijn tweeën. Bovendien ben ik dat hele weekend bezig met de honden. "Lopen ze niemand in de weg die daar niet van gediend is?". "Schooien ze niet bij de verkeerde?". "Springen ze niet in de plomp, waardoor ze stinken?"
Ik geloof ook niet dat zussen om onze aanwezigheid verlegen zitten (want ja, wij erbij betekent ook de honden erbij). De leuke feestjes van bowlen en zwemmen doen wij toch al niet aan mee. Alleen vind mijn moeder het misschien naar als ik/wij er de volgende keer niet bij zijn.
Maar ik denk dat ze dubbel kan genieten als ze weet dat zij een lekker ruzieloos weekendje hebben, en weet dat wij gewoon van ons weekend thuis genieten.
Voor mij betekent zo'n weekendje uit, een week lang werken - een weekend opzitten - en weer een week lang werken. Dus gewoon 2 volle weken geen middagje voor jezelf.
Bij mijn eigen moeder durf ik dat wel voor te stellen. Ik weet bijna zeker dat ze mij ook wel zal snappen.