Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stel.....
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
stel.....
Stel je krijgt een weekendje weg aangeboden. maar degne die je meenemen houden niet van honden. Hoewel honden misschien wel toegstaan zijn op het park hebben deze mensen als "eis" dat de hond niet meegaat. Wat zouden jullie doen?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Re: stel.....
Dan ging ik ook niet mee, maar dat komt ook omdat niemand op mijn honden zou willen passen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik zou dat best begrijpen, niet iedereen houdt van honden. Veel mensen vinden een middagje dan niet zo erg maar tijdens een weekend moet er dan toch ineens rekening gehouden worden met een hond waar je eigenlijk niet op zit te wachten. Het ligt aan de mogelijkheden tot opvang van mijn hond of ik dan wel of niet op de uitnodiging in ga.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Dan zou ik bedanken en thuis blijven
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Ik zou niet gaan. Puur omdat ik niemand anders met het monster vertrouw. Als we een makkelijk hondje hadden gehad die bij familie of vrienden kon logeren, zou ik wel lekker mee gaan!
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

- Miezemuis
- Zeer actief
Overigesn zitten we wel in een ander huisje dan de mensen die het betalen...dus het is niet dat ze met de hond in een woning moeten
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat hangt ervan af of ik wel graag mee wil en of ik oppas zou hebben. Als de honden gewoon goed verzorgd worden maakt dat toch niks uit ?
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Ligt denk ik helemaal aan de persoon. Zij bieden jou het weekend weg aan, dus ik zou me dan aanpassen en dan of de hond niet meenemen of zelf ook niet gaan. Ik weet niet of je een partner hebt en of deze dan mee gaat of thuis blijft, dan is de keuze makkelijk en blijft de hond bij partner. Misschien vindt je hond een weekendje logeren ook wel leuk. Is dat niet het geval... De hond kan echt niet mee... Dan zou ik ook niet gaan denk ik.
Deze mensen houden dan ook geen rekening met jou... Zou er wel een dubbel gevoel aan overhouden dus ik begrijp je twijfel!

- Miezemuis
- Zeer actief
Ik heb op zich geen moeite om zonder hond weg te gaan. dat vooropgesteld. We gaan volgende week voor 2 weken naar Frankrijk en dan blijven de honden beide bij een oppas. Maar....we moeten morgen zeggen of we meegaan. We hebben op zich wel mensen die op willen passen, maar Lizzie is in de periode dat we gaan net wel of net niet meer loops en dat vind ik dan wel een ander verhaal, dan breng ik haar niet graag naar een ander. Alleen al om de "last" die dat geeft.
Daarbij zetten de mensen die ons mee willeen nemen mij ontzettend onder druk en hebben 0 begrip voor het feit dat wij rekeing houden met de hond.
Daarbij zetten de mensen die ons mee willeen nemen mij ontzettend onder druk en hebben 0 begrip voor het feit dat wij rekeing houden met de hond.
- Cherish
- Actief
Als ik uitgenodigd ben door mensen dan gaat die van mij niet mee, ik kan wel voldoende opvang voorzien gelukkig.
Mensen hoeven van mij geen rekening te houden met mijn hond, het is mij dat ze vragen en niet die hond extra.
Edit: door de loopsheid is het idd wel een ander verhaal.
Mensen hoeven van mij geen rekening te houden met mijn hond, het is mij dat ze vragen en niet die hond extra.
Edit: door de loopsheid is het idd wel een ander verhaal.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik zou er, zonder nare gevoelens richting die mensen, voor bedanken.
Het klinkt sowieso al als niks voor mij, met andere mensen op stap, maar als er ook nog voorwaarden aan verbonden zijn sla ik wel even over
Het klinkt sowieso al als niks voor mij, met andere mensen op stap, maar als er ook nog voorwaarden aan verbonden zijn sla ik wel even over

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
Een beetje van dat dus.Kells schreef:Dan snap ik het gemekker van die mensen niet. Als ze er een punt van maken zou ik thuis blijven.Miezemuis schreef:Overigesn zitten we wel in een ander huisje dan de mensen die het betalen...dus het is niet dat ze met de hond in een woning moeten
En als mensen van mij gaan EISEN dat ik de honden thuislaat blijf ik zelf ook thuis.
Ik snap dat niet iedereen de honden ziet zitten maar tsja.. ze horen wel bij mij; dus als ze mij uitnodigen dan is dat wel een package -deal vrees ik.
Als ze in een ander huisje zitten dan kun je toch gewoon de middag of de ochtend of de avond met elkaar doorbrengen en de honden daarna lekker alle aandacht met een wandeling?
Zo niet : dank voor de uitnodiging maar nee, dank je wel, voor ons is "zonder honden" geen optie.
Suzanne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wat hebben zij nou voor last van jou honden als je apart in een huisje zit?
Als je nou nog in een huisje zat dan heb ik er wel begrip voor.
Wij hebben familie die ook niet begrijpen dat je rekening houdt met je hond. Gisteren was ik naar de dierenarts geweest en dat vertelde ik aan mijn schoonmoeder en die vond dat het fijner was als mijn hond gewoon dood neer was gevallen. En ze heeft er ook geen begrip voor dat we vroeg naar huis gaan voor de honden als we bij haar zijn.
Wij hebben familie die ook niet begrijpen dat je rekening houdt met je hond. Gisteren was ik naar de dierenarts geweest en dat vertelde ik aan mijn schoonmoeder en die vond dat het fijner was als mijn hond gewoon dood neer was gevallen. En ze heeft er ook geen begrip voor dat we vroeg naar huis gaan voor de honden als we bij haar zijn.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Miezemuis
- Zeer actief
Hahahah nou raad eens wie deze mensen zijn....inderdaad ook mijn schoonouders.gonnie schreef:Wat hebben zij nou voor last van jou honden als je apart in een huisje zit?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had ook begrepen dat ze in hetzelfde huisje zaten. Zoals ik het nu lees zou ik niet gaan. Zeker met je loopse hondje niet handig.
Wat grappig dat je dit nu aanhaalt....Miezemuis schreef:Stel je krijgt een weekendje weg aangeboden. maar degne die je meenemen houden niet van honden. Hoewel honden misschien wel toegstaan zijn op het park hebben deze mensen als "eis" dat de hond niet meegaat. Wat zouden jullie doen?
Wij zijn zojuist een weekend weggeweest met mijn familie. Weliswaar is het ons niet aangeboden, maar hebben wij het mijn moeder aangeboden omdat ze 75 werd. En ik ga dus echt alleen maar mee voor mijn moeder. Honden mogen mee hoor, daar zoeken zussen de locatie echt wel op uit, maar zo'n weekend is voor mij beslist geen ontspanning.
Mijn familie snapt ergens wel dat de honden voor ons belangrijk zijn, maar ergens ook weer niet. Waarom zouden wij niet ook "gezellig" mee gaan bowlen op de zaterdagavond? "Die honden blijven wel thuis hoor!". Ja, en wij ook graag. Liever dan bowlen.
En dat iemand mij een weekendje uit "aanbiedt" kan ik me niet voorstellen. En ik kan me al helemaal niet voorstellen dat ik die mensen dan leuk genoeg vind om een heel weekend mee door te brengen.
Nee, dank u dus. En niet alleen om de honden.
-
- Zeer actief
Tsja.. dat verandert niets in mijn beleving eerlijk gezegd. Ik zou bedanken en het erop houden dat je snapt dat zij niets met honden hebben maar dat je wel hoopt dat zij omgekeerd snappen dat de honden voor jou/jullie belangrijk zijn.
Klaar.
(toch?)
Suzanne
Klaar.
(toch?)
Suzanne
- Miezemuis
- Zeer actief
Ze zijn hartstikke lief hoor, maar houden echt niet van honden. Ze begrijpen niet dat wij ze hebben, dat we er rekening mee houden, dat we van ze houden al helemaaaaal niet. Dat si dus altijd een twistpuntje
Edit, ik lees nu dat het om familie gaat. Dat maakt het anders. Mijn (en ook Pieter's) familie weet hoe de honden in ons leven staan. En zij houden daar ook rekening mee.
Mijn zussen (en de aanhang en kinderen) zouden het best geweldig vinden om een keer All-Inclusive en weekje met de hele familie naar Turkye te boeken, dat is niet duurder dan een groot familiehuis huren in het bos van Ootmarsum. Alleen dan ga ik dus gewoon niet mee. Niet alleen omdat de honden dan niet meekunnen, maar meer omdat ik dat zelf beslist niet zie zitten. Wat moet ik een volle week in zo'n eng "paradijs".
En ook al betaalt mijn moeder of schoonmoeder de hele All Inclusive..... wij brengen ze naar Schiphol en halen ze daar diep in de nacht ook gerust weer op, maar meegaan
En ik denk/hoop dat onze familie ons goed genoeg kent om dat te begrijpen.
Mijn zussen (en de aanhang en kinderen) zouden het best geweldig vinden om een keer All-Inclusive en weekje met de hele familie naar Turkye te boeken, dat is niet duurder dan een groot familiehuis huren in het bos van Ootmarsum. Alleen dan ga ik dus gewoon niet mee. Niet alleen omdat de honden dan niet meekunnen, maar meer omdat ik dat zelf beslist niet zie zitten. Wat moet ik een volle week in zo'n eng "paradijs".
En ook al betaalt mijn moeder of schoonmoeder de hele All Inclusive..... wij brengen ze naar Schiphol en halen ze daar diep in de nacht ook gerust weer op, maar meegaan

En ik denk/hoop dat onze familie ons goed genoeg kent om dat te begrijpen.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Miezemuis schreef:Hahahah nou raad eens wie deze mensen zijn....inderdaad ook mijn schoonouders.gonnie schreef:Wat hebben zij nou voor last van jou honden als je apart in een huisje zit?
Ik bleef thuis, uit principe. En ik neem nooit mijn hond ergens mee naartoe (restaurant, stad, vakantie, bezoek) maar als ik het al niet zou mogen in mijn eigen aparte vakantiehuisje dan ging ik helemaal niet. Ook al had ik hem in de eerste plaats sowieso niet meegenomen...
Toch van de zotte dat je eigen familie er zo moeilijk over doet. Mijn ouders nemen zo tien Dieseltjes mee op vakantie als ik dat belangrijk zou vinden. En geloof me, één Dieseltje is al vermoeiend genoeg

- krullie
- Zeer actief
thuisblijven. 

- Miezemuis
- Zeer actief
Ik heb mijn man al laten bellen en ze het probleem voorgelegd. Mijn schoonmoeder is zwaar teleurgesteld en als ik niet mee ga, gaat niemand (ze namen de hele familie mee dus ook de broer en zus van mijn man en hun kinderen). Mijn man heeft duidleijk gezegd dat ze weten dat we honden ehbben en dat we er niet aan kunnen doen. Mijn man wil nu dat we lIzzie misschien de prikpil geven, of de geplande sterilisatie iets vervroegen, maar dat weet ik zo net nog niet
- kipo
- Zeer actief
ik kan ook zonder honden weg (niet helemaal zonder moeite) en ik begrijp prima dat er mensen zijn die niks met honden hebben, maar, ik hou er niet van om onder druk gezet te worden. Bovendien vind ik dat ik van vrienden en familie mag verwachten dat ze ook begrijpen dat onze honden voor ons wel belangrijk zijn.
En toch vind ik dat ook te makkelijk gezegd. Het zijn wel de ouders van je wederhelft, die hij zeer lief heeft. Ik zou her en der wat proberen te schipperen. Bv zelf het huisje huren (en dan dus borg staan voor eventuele schade die je hond aanbrengtkrullie schreef:thuisblijven.

No way dat ik gedwongen wordt een tijdlang ergens te verblijven tegen bepaalde regels, wat niet conform mijn eigen regels van een vrij weekend is. Een paar concessies wil ik wel doen, maar beslist niet een weekend lang naar de pijpen van (schoon)familie dansen. Daarvoor is ons eigen huisje en leventje me iets te dierbaar.
- krullie
- Zeer actief
Marion. schreef:En toch vind ik dat ook te makkelijk gezegd. Het zijn wel de ouders van je wederhelft, die hij zeer lief heeft. Ik zou her en der wat proberen te schipperen. Bv zelf het huisje huren (en dan dus borg staan voor eventuele schade die je hond aanbrengtkrullie schreef:thuisblijven.). Er wel bij zijn, maar wel op eigen conto.
No way dat ik gedwongen wordt een tijdlang ergens te verblijven tegen bepaalde regels, wat niet conform mijn eigen regels van een vrij weekend is. Een paar concessies wil ik wel doen, maar beslist niet een weekend lang naar de pijpen van (schoon)familie dansen. Daarvoor is ons eigen huisje en leventje me iets te dierbaar.
en dus is het dan makkelijk gezegd.
weten ze gelijk waar ze aan toe zijn.
een heeft kinderen waar ze voor thuis moeten blijven, andere honden.

- Miezemuis
- Zeer actief
Nou ja dat dus Marion, ik wil geen spelbreker zijn, maar heb wel moeite met de emotionele (bijna) chantage en het onder druk zetten wat ze doen.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Maw, je hebt geen keuze, je moet mee maar wel zonder hond en als je dat niet wil dan ligt het hele weekend in duigen dankzij jou.Miezemuis schreef:Ik heb mijn man al laten bellen en ze het probleem voorgelegd. Mijn schoonmoeder is zwaar teleurgesteld en als ik niet mee ga, gaat niemand (ze namen de hele familie mee dus ook de broer en zus van mijn man en hun kinderen). Mijn man heeft duidleijk gezegd dat ze weten dat we honden ehbben en dat we er niet aan kunnen doen. Mijn man wil nu dat we lIzzie misschien de prikpil geven, of de geplande sterilisatie iets vervroegen, maar dat weet ik zo net nog niet
Oh ik bleef echt thuis als het zo zat. Je gaat je hond toch niet vroeger opereren omdat je van je schoonouders op weekend moet? Echt ik ben heel inschikkelijk maar als ik geen opvang heb voor mijn hond dan gaat hij mee, en anders kom ik helemaal niet. Wat moet je anders doen, je hond maar opereren blijkbaar, of je loopse teef meegeven aan de oppas omdat je zo nodig op weekend gedwongen word.
- Tank
- Zeer actief
Oh ik snap het helemaal. Mijn broer en zijn vrouw zijn ook zo, hebben echt he-le-maal niks met honden. Toen de mijne dood gingen zeiden ze; dan koop je toch een nieuwe etc. etc.
maar ik hou wel van mijn broer en schoonzus. Daarom ben ik af en toe bereid om me aan te passen. En als ze het zo leuk vinden dat ik een paar dagen met ze weg ga (het is hun idee dus ze vinden je wel heel erg leuk waarom zouden ze anders een weekend met je door willen brengen?) dan zou ik oppas voor mijn draken zoeken.
maar ik hou wel van mijn broer en schoonzus. Daarom ben ik af en toe bereid om me aan te passen. En als ze het zo leuk vinden dat ik een paar dagen met ze weg ga (het is hun idee dus ze vinden je wel heel erg leuk waarom zouden ze anders een weekend met je door willen brengen?) dan zou ik oppas voor mijn draken zoeken.
- Miezemuis
- Zeer actief
sTefaniA schreef:Maw, je hebt geen keuze, je moet mee maar wel zonder hond en als je dat niet wil dan ligt het hele weekend in duigen dankzij jou.Miezemuis schreef:Ik heb mijn man al laten bellen en ze het probleem voorgelegd. Mijn schoonmoeder is zwaar teleurgesteld en als ik niet mee ga, gaat niemand (ze namen de hele familie mee dus ook de broer en zus van mijn man en hun kinderen). Mijn man heeft duidleijk gezegd dat ze weten dat we honden ehbben en dat we er niet aan kunnen doen. Mijn man wil nu dat we lIzzie misschien de prikpil geven, of de geplande sterilisatie iets vervroegen, maar dat weet ik zo net nog niet
Dar komt het dus wel op neer, en omdat mijn zwager honden ook al stom vindt, zal ik het dan dus wel weer gedaan hebben....
Daarom laat ik mijn man ook bellen, mijn schoonmoeder gaat altijd inspelen op mijn gevoel en ik wil gewoon niet dat ik dadelijk woorden met haar krijg en mijn man dan tussen 2 vuren komt te zitten. Hij lost het maar op