Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar heeft ze nou last van? - toch een pyometra

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: Waar heeft ze nou last van? - toch een pyometra

Ongelezen bericht door freskin »

Pallas schreef:dat bedoelde ik inderdaad :)

Gelukkig lijkt het "slechts" wondvocht te zijn, de wond lekt aardig maar alles is helder. Ze plast ook netjes buiten, dus dat lijkt aannemelijker.
Oh, gelukkig maar! Sommige teven worden wel wat incontinent na een castratie, maar dit zou dan wel heel snel zijn. Agossie...ze kijkt zo zielig op de foto... Maar ze zal wel weer snel opknappen. Beterschap met je meisje! :J:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

Ze is een kampioen in zielig kijken, maar ze knapt best aardig op. Ze voelt zich in elk geval duidelijk minder ziek. Ze slaapt nog wel bijna de hele dag, maar af en toe kan ik haar een beetje betrappen:

Afbeelding
Pallas
Zeer actief
Contacteer:

Hm... gister begon er iets (stukje vlees?) uit haar wond te hangen, dus vandaag maar weer bij de dierenarts langs. Bleek haar buikwand niet goed gehecht (of eigenlijk waren de hechtingen uitgescheurd) dus kon ze weer onder narcose :(

Daar ligt ze dan weer, rustig bij te komen... arm schaapje, het voelt weer als terug bij af (al is de prognose nu natuurlijk vele malen beter).
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Dat is mooi balen zeg, hoe kan dat? Beterschap voor je meisje en ik hoop dat alles nu verder goed gaat :flower:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Gaat het nu weer wat beter, met haar ??
Afbeelding
Pallas
Zeer actief
Contacteer:

ze knapt op als een malle! Wil vandaag echt naar buiten, maar dat mag ze voorlopig nog niet. Binnen ligt ze vooral te slapen. Het gaat gelukkig steeds beter! Maandag hebben we weer contact met de dierenarts, die wil dan ook even kijken of de hechtingen dit keer wel goed blijven zitten.

ontzettend bedankt voor alle adviezen en het medeleven, ik hou jullie op de hoogte!

update: POTVER! Net begon ze ineens best wel te lekken (wondvocht). Ik kijken: waarschijnlijk wéér een hechting los. Hopelijk is het dit keer alleen de huidhechting... Morgen maar weer richting DA.
Pallas
Zeer actief
Contacteer:

Yes!!! de buikwand zit nog dicht en er lijkt geen sprake van een ontsteking. Hoera! Wel voor de zekerheid nog voor 5 dagen antibiotica meegekregen. Kan eindelijk weer een beetje opgelucht ademhalen...
Pallas
Zeer actief
Contacteer:

Vandaag voor de laatste keer op controle geweest bij de dierenarts. Buikwand zit nog goed dicht en de wond geneest prachtig. Geen ontstekingen, en ik heb m'n blije hondje weer terug! Ze moet nog wel wat op krachten komen, maar het gaat elke dag beter. Kan ik morgen rustig op vakantie, mijn schatje logeert bij mijn schoonouders!

Ik ben overigens wel weer naar mijn eigen dierenarts gegaan. Heb nog wel even om opheldering gevraagd. Zijn voornaamste argument om niet te behandelen tegen een baarmoederonsteking was: geen koorts, geen verhoogde witte bloedcellen en niets ge voelen in de buik. Tevens heeft hij me wat korting gegeven op de hersteloperatie en heb ik geen van de controle-consults hoeven betalen. Erg netjes opgelost. Daarnaast ben ik nog diverse keren gebeld door de praktijk om te vragen hoe het ging. Vertrouwen in mijn dierenarts is weer wat terug, vertrouwen in mezelf (dat ik Sira goed aanvoel) is skyhigh.
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Nou dat klinkt wel goed allemaal :ok: Heel fijn dat het zo goed gaat, veel plezier op je vakantie :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”