Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar heeft ze nou last van? - toch een pyometra
Moderator: moderatorteam
-
Pallas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): op zoek!
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Re: Waar heeft ze nou last van? - toch een pyometra
Bedankt, ik heb van vrienden al 3 andere goede dierenartsen geadviseerd gekregen. Het enige lastige is dat ik geen auto heb, en dus afhankelijk ben van fiets + fietskar. Om dan een dorp verderop een dierenarts te zoeken is erg lastig.
Pfff, eerst maar zorgen dat ze hier goed uitkomt, daarna ga ik mijn energie wel steken in die dierenarts.
Pfff, eerst maar zorgen dat ze hier goed uitkomt, daarna ga ik mijn energie wel steken in die dierenarts.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Gelijk heb je hoor! Ik bedoelde dat ik het verhaal van de da niet ging afwachten, want dat ik dan al had besloten dat ik een ander ging zoeken. Zitten er niet toevallig meer da's op 1 praktijk? Dan zou je binnen de praktijk kunnen switchen. Ik duim in ieder geval voor je meisje!Pallas schreef: Pfff, eerst maar zorgen dat ze hier goed uitkomt, daarna ga ik mijn energie wel steken in die dierenarts.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Waar woon je ergens? Als dat toevallig bij mij in de buurt is wil ik je bij gelegenheid best wel rijden naar een goede dierenarts hoor.
Sterkte vannacht, ik duim dat het allemaal goed blijft gaan met je meisje. Wat een zorgen zal je nog hebben.
Sterkte vannacht, ik duim dat het allemaal goed blijft gaan met je meisje. Wat een zorgen zal je nog hebben.
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Jemig, die buik was écht opgeblazen!
Niet te geloven dat dat als een schijndracht is afgedaan...
Niet te geloven dat dat als een schijndracht is afgedaan...
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
Luna: na deze reacties (en die van de spoedkliniek) raak ik steeds meer overtuigd van het feit dat ik een andere arts ga zoeken. Heb er al wat op het oog. En na het betalen van de rekeningen ga ik gelijk sparen voor een auto.
LongFields: ik woon in Naarden ('t Gooi). Super bedankt voor het meedenken. Mijn oud-collegaatje heeft hetzelfde al gezegd, en ik heb nog meer vrienden in de buurt wonen met een auto. Ook de buurvrouw (gepensioneerd, altijd thuis) heeft een auto, dus in geval van nood kom ik er wel. Maar het is/was toch wel makkelijk dat ik gewoon op eigen gelegenheid kon. Voorlopig kan vriendlief ook met de motor naar zijn werk, dan kan ik zijn lease-auto gebruiken. Maar ja, dat werkt natuurlijk alleen bij geplande afspraken.
LongFields: ik woon in Naarden ('t Gooi). Super bedankt voor het meedenken. Mijn oud-collegaatje heeft hetzelfde al gezegd, en ik heb nog meer vrienden in de buurt wonen met een auto. Ook de buurvrouw (gepensioneerd, altijd thuis) heeft een auto, dus in geval van nood kom ik er wel. Maar het is/was toch wel makkelijk dat ik gewoon op eigen gelegenheid kon. Voorlopig kan vriendlief ook met de motor naar zijn werk, dan kan ik zijn lease-auto gebruiken. Maar ja, dat werkt natuurlijk alleen bij geplande afspraken.
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat schrikken! Dat is wel een grote fout van de DA. Hopelijk knapt ze snel op, kan ze de buurt weer onveilig maken
Zou je me misschien willen pben welke DA het is? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar aangezien we zo dicht bij elkaar wonen.
Zou je me misschien willen pben welke DA het is? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar aangezien we zo dicht bij elkaar wonen.
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
je hebt een PB!
Stom is dat, ik had vanavond nog een foto willen maken van d'r bij de dierenarts, maar ik durfde niet... bang dat dat dan de laatste foto zou worden ofzo.
Stom is dat, ik had vanavond nog een foto willen maken van d'r bij de dierenarts, maar ik durfde niet... bang dat dat dan de laatste foto zou worden ofzo.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik lees het nu pas, maar tjonge zeg, ik vind dat wel een grote fout en die foto van die opgezette buik, pffffffffff, dan zouden bij mij alle bellen gaan rinkelen. Ik hoop dat je meissie snel weer op knapt.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Kolere! Wat is die buik opgezet, zeg
Dat is inderdaad wel een gigantische misser geweest van je DA.
Sterkte, ik hoop dat je meisje er goed doorheen komt.
Dat ze wat alerter was is een goed teken, iig
Honden kunnen soms bizar snel opknappen na een (soms loodzware) operatie, ik hoop dat dat nu ook het geval is.
Dat is inderdaad wel een gigantische misser geweest van je DA.
Sterkte, ik hoop dat je meisje er goed doorheen komt.
Dat ze wat alerter was is een goed teken, iig
Honden kunnen soms bizar snel opknappen na een (soms loodzware) operatie, ik hoop dat dat nu ook het geval is.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
Even ter informatie: de DA had wel door hoor, dat de buik was opgezet, maar voelde niets vreemds aan de baarmoeder dus veronderstelde dat dit bij de schijnzwangerschap hoorde.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
O, dus hij heeft alleen 3,2 kilo aan pus gemist bij het bevoelen van de baarmoeder...Pallas schreef:Even ter informatie: de DA had wel door hoor, dat de buik was opgezet, maar voelde niets vreemds aan de baarmoeder dus veronderstelde dat dit bij de schijnzwangerschap hoorde.
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
jup...LongFields schreef:O, dus hij heeft alleen 3,2 kilo aan pus gemist bij het bevoelen van de baarmoeder...
bij de spoedarts zeiden ze gelijk: ik voel wel wat, maar ze spant haar buik heel erg aan dus het is lastig te voelen.
Bedankt voor de afleiding allemaal vanavond, ik ga morgenochtend 9:00 weer bellen en hopelijk is ze dan nog meer opgeknapt!
- Hilly45
- Zeer actief
jup...Pallas schreef:LongFields schreef:O, dus hij heeft alleen 3,2 kilo aan pus gemist bij het bevoelen van de baarmoeder...
bij de spoedarts zeiden ze gelijk: ik voel wel wat, maar ze spant haar buik heel erg aan dus het is lastig te voelen.
Bedankt voor de afleiding allemaal vanav
Ik hoop dat je haar morgen weer mee mag nemen en dat ze langzaam kan herstellen.
Laatst gewijzigd door Hilly45 op 08 jun 2012 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Juist als het lastig te voelen is lijkt me een echo een mooie aanvulling om de juiste diagnose te kunnen stellen.
Sterkte vannacht, welterusten (hopelijk kun je de slaap een beetje vatten)
Sterkte vannacht, welterusten (hopelijk kun je de slaap een beetje vatten)
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ah, oké. Die buik missen zou me ernstig zorgen hebben gebaard...Pallas schreef:Even ter informatie: de DA had wel door hoor, dat de buik was opgezet, maar voelde niets vreemds aan de baarmoeder dus veronderstelde dat dit bij de schijnzwangerschap hoorde.
Ik weet dat ontstekingen zich echt razendsnel kunnen ontwikkelen, dus wellicht wás er helemaal nog niet zoveel te voelen aan die bm. Wellicht ook wél, maar dat zul je nooit zeker weten, denk ik.
En ik ben beslist geen expert op het gebied van bmo, maar wist niet dat een opgezette buik daar bij kon horen. Lusteloosheid, vermoeidheid, opgezette tepels, nest maken, tutten met speeltjes en kussentjes en zelfs lacteren was me bekend.
Maar ik dacht dat een opgezette buik juist hét middel was om schijndracht van dracht (en andere zaken) te onderscheiden.
Dat had ik dus mis? Kan een opgezette buik ook bij een schijndracht horen?
Edit: Ik zie nu dat ze haar buik hevig aanspande. Dat zou toch juist een reden zijn om problemen in de buik te vermoeden en aanvullend onderzoek te doen......
Ik hoop dat je morgenochtend een juichende update krijgt. En dat je goed slaapt, zo in een leeg huis.
And few will ever climb
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Jeetje, dat is wel wat heftiger dan een schijndracht idd. Beterschap voor je meisje!

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Hoe is het nu met je meisje?
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
ze mag naar huis!!! Wel nog wat geel, mogelijk van de vergiftiging van haar baarmoeder, maar de nierwaarden waren goed en ze eet en drinkt ook voldoende!
We gaan haar nu halen
We gaan haar nu halen
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Pffffff...heftig,zeg! Gelukkig waren jullie er nog op tijd bij!
Een grote misser van je DA. Ik zo geen vertrouwen meer in hem hebben. Schijndracht en zo'n dikke buik hebben, daar heb ik eigenlijk ook nog nooit van gehoord. Maar ja, normaal gesproken heb je vertrouwen in je DA.......
Beterschap met je meisje
Wat een mooi foto's! Vooral die met die zons- ondergang.
Een grote misser van je DA. Ik zo geen vertrouwen meer in hem hebben. Schijndracht en zo'n dikke buik hebben, daar heb ik eigenlijk ook nog nooit van gehoord. Maar ja, normaal gesproken heb je vertrouwen in je DA.......
Beterschap met je meisje
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wat fijn dat ze weer mee naar huis mag! Hopelijk blijft gewoon alles goed gaan thuis, mijn duimen blijven nog eventjes doordraaien daarvoor.
- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Fijn dat ze weer naar huis mag! Ik hoop dat ze snel weer opgeknapt is 
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze is thuis! Met pijnstilling en antibiotica, maar ze liep zelf mee naar de auto, en nog met een best tempo ook. Het is duidelijk dat ze zich een stuk beter voelt. Ze stopte zelfs niet meer met kwispelen toen ze ons zag!
Ze is wel wat mager, maar dat is logisch na een week amper eten en zo'n operatie. Maar even kleine porties geven.
Ze krijgt normaal carnibest, zou het slim zijn om de eerste week carnibest actief te geven?

Ze is wel wat mager, maar dat is logisch na een week amper eten en zo'n operatie. Maar even kleine porties geven.
Ze krijgt normaal carnibest, zou het slim zijn om de eerste week carnibest actief te geven?

- Hilly45
- Zeer actief
Oh, ze twinkelt in haar oogjes, dat heeft haar goed gedaan, die ballast van de pus en alles uit de buik. Maar ze is er nog niet natuurlijk. Ik heb geen verstand qua voeding, mijn gevoel zou zeggen; geven wat je normaal geeft in kleine porties, maar nogmaals, ik weet er te weinig van.
Wel heel fijn dat ze er weer is.
Wel heel fijn dat ze er weer is.

-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
Even een update van onze kant.
Het gaat redelijk goed. Ze is best alert, wel heel moe nog, en eet en drinkt goed. Met vlagen wil ze al wat spelen en ze heeft ook al een merel uit de tuin gejaagd. Wel zag ik dat sinds vanavond de wond wat helder geel wondvocht lekt op twee plekjes. Ook heeft ze net in huis geplast, 10 minuutjes nadat ik haar buiten had laten plassen. Niet veel, maar haar pet-shirt is wel nat.
Kan ik voor dat wondvocht een steriel gaasje tussen de wond en haar pet-shirt leggen?
Het gaat redelijk goed. Ze is best alert, wel heel moe nog, en eet en drinkt goed. Met vlagen wil ze al wat spelen en ze heeft ook al een merel uit de tuin gejaagd. Wel zag ik dat sinds vanavond de wond wat helder geel wondvocht lekt op twee plekjes. Ook heeft ze net in huis geplast, 10 minuutjes nadat ik haar buiten had laten plassen. Niet veel, maar haar pet-shirt is wel nat.
Kan ik voor dat wondvocht een steriel gaasje tussen de wond en haar pet-shirt leggen?
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ja hoor dat kan. Dat heb ik ook gedaan bij Tama en Nikkie na hun operatie. Was op aanraden van de dierenarts.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Fijn dat ze weer thuis is... wat een flinke misser van je da zeg... een echo was zeker wle op zijn plaats geweest, gelukkig was je er nog op tijd bij!
Beterschap voor je meisje!
Beterschap voor je meisje!
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
ze heeft vannacht weer in haar petshirt geplast. Kunnen dit nog de na-weeën van de operatie zijn, of moet ik toch al gaan denken richting onzindelijkheid?
Lastig... haar andere pet-shirt hangt nog te drogen van de vorige keer...
Lastig... haar andere pet-shirt hangt nog te drogen van de vorige keer...
-
Neeltje
Ik zou dan eerder aan incontinentie denken en niet onzindelijkheid. Of nog naweeën van de operatie.
Sterkte.
Sterkte.
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
dat bedoelde ik inderdaad 
Gelukkig lijkt het "slechts" wondvocht te zijn, de wond lekt aardig maar alles is helder. Ze plast ook netjes buiten, dus dat lijkt aannemelijker.
Gelukkig lijkt het "slechts" wondvocht te zijn, de wond lekt aardig maar alles is helder. Ze plast ook netjes buiten, dus dat lijkt aannemelijker.