Dan doe ik niets anders. Ik klik altijd een heleboel foto's achter elkaar.toots schreef:maar in principe is een shoot niets meer dan een reeks fotos . achter elkaar gemaakt .
Maar heb nooit de pretentie gehad om het een fotoshoot te noemen.
Moderator: moderatorteam
Dan doe ik niets anders. Ik klik altijd een heleboel foto's achter elkaar.toots schreef:maar in principe is een shoot niets meer dan een reeks fotos . achter elkaar gemaakt .
Sorry, maar ik kan het niet "haar werk" noemen. Het is gewoon niets meer dan wat ik zelf kan schieten. Nee, daarvoor rij ik niet naar Hazerswoude. Jij wel?EstherK schreef:Toots is wel degelijk een fotograaf, ze verdient er zelfs geld mee.![]()
Dat mensen haar werk niet mooi vinden is hun goed recht. Dan gaan die mensen lekker naar een andere fotograaf.
Maar om haar werk nu massaal af te kraken vind ik ontzettend flauw. Daar schiet niemand wat mee op.
Iets niet mooi vinden is een kwestie van smaakEstherK schreef:Dat mensen haar werk niet mooi vinden is hun goed recht.

maar de naam shoot is niets meer dan dat.Marion. schreef:Dan doe ik niets anders. Ik klik altijd een heleboel foto's achter elkaar.toots schreef:maar in principe is een shoot niets meer dan een reeks fotos . achter elkaar gemaakt .
Maar heb nooit de pretentie gehad om het een fotoshoot te noemen.
Daar heb je dan ook weer gelijk in.toots schreef:als je niks doet en niks probeerd berijk je ook niks is mijn motto .
en proberen doe ik op mijn eigen dieren iig.
Ik denk (en zo zie ik het) dat je koppigheid nu een beetje tegen je werkt.toots schreef:en wat is dan nog het probleem ?
_Leonie schreef:Ik denk (en zo zie ik het) dat je koppigheid nu een beetje tegen je werkt.toots schreef:en wat is dan nog het probleem ?![]()
Je antwoord overal op met tegenwerkende kracht, denk dat als je de tips had omarmt en gevraagd had wat je dan beter anders kan doen je niet zoveel gedoe had gehad.
En het geen shoot noemen, dat wekt bepaalde verwachtingen. Doe je dat wel, dan kan je dit soort commentaar verwachten. Boeit het je niks moet je overigens vooral blijven doen hoor, daar niet van.
Maar goed, dat is mijn mening nogmaals.
En dit is jammer. Niet voor mij of voor een ander, maar voor jezelf. Je beperkt je er namelijk heel erg mee. Stel ik zeg dat je foto's scherper kunnen zijn en jij vindt mij toevallig een of andere nitwit op fotografiegebied, dan doe je niets met mijn tip. Puur en alleen omdat je mij (of wie dan ook) een nitwit vind.toots schreef: maar als die tips komen van mensen waar ik totaal niet bij vind dat ik daar iets van op kan steken .
dan zal ik ook niks met deze tips doen. dit is dan wel lullig van mij uit.
maar zo is het gewoon.
LongFields schreef:Ik ben het deels wel met je eens, maar Toots blijft er ook maar keer op keer tegenin gaan met steeds dezelfde teksten. Dat maakt het topic ook veel langer dan eigenlijk nodig zou zijn. Maar van dat soort topics stikt het hier op het forum volgens mij.![]()
Hahaha en jij (en ik ook, want ik ben geen haar beter) overigens ook.smoekie schreef:LongFields schreef:Ik ben het deels wel met je eens, maar Toots blijft er ook maar keer op keer tegenin gaan met steeds dezelfde teksten. Dat maakt het topic ook veel langer dan eigenlijk nodig zou zijn. Maar van dat soort topics stikt het hier op het forum volgens mij.![]()
Heb jij weer gelijk in, maar goed. Net wat je zelf al aangeeft daar stikt het hier vanIedereen blijft zichzelf keer op keer herhalen en daar is zij geen uitzondering in
Muk schreef:Hahaha en jij (en ik ook, want ik ben geen haar beter) overigens ook.smoekie schreef:LongFields schreef:Ik ben het deels wel met je eens, maar Toots blijft er ook maar keer op keer tegenin gaan met steeds dezelfde teksten. Dat maakt het topic ook veel langer dan eigenlijk nodig zou zijn. Maar van dat soort topics stikt het hier op het forum volgens mij.![]()
Heb jij weer gelijk in, maar goed. Net wat je zelf al aangeeft daar stikt het hier vanIedereen blijft zichzelf keer op keer herhalen en daar is zij geen uitzondering in
ik heb ook gezegt dat als ik vind dat de tip gegrond is dus als ik daar mijn voordeel aan kan hebben. dan zal ik zelfs bedanken voor de tip. ook al mag ik deze persoon niet. dus als jij zou zeggen dat de foto's scherper mogen net als wat Billy heeft gedaan in een ander toppic . dat is ook heel netjes verteld ook inhoudelijk . daar ben ik dan van onder de indruk van zowel de manier van aanspreken als van de tip zelf. dan zal ik daar aan gaan werken.Muk schreef:En dit is jammer. Niet voor mij of voor een ander, maar voor jezelf. Je beperkt je er namelijk heel erg mee. Stel ik zeg dat je foto's scherper kunnen zijn en jij vindt mij toevallig een of andere nitwit op fotografiegebied, dan doe je niets met mijn tip. Puur en alleen omdat je mij (of wie dan ook) een nitwit vind.toots schreef: maar als die tips komen van mensen waar ik totaal niet bij vind dat ik daar iets van op kan steken .
dan zal ik ook niks met deze tips doen. dit is dan wel lullig van mij uit.
maar zo is het gewoon.
Je hoeft niet iedere tip meteen op te volgen of te melden dat je erg blij bent met een tip, maar haal uit het commentaar tips die jij handig vindt, ongeacht of je de persoon niet mag / slechte foto's vindt maken.
Uhh, nee? Omdat ze zichzelf als fotograaf aanbiedt terwijl de foto's niet van die kwaliteit zijn dat ze ze zou moeten verkopen. Dat heeft niks met het woordje shoot te makensmoekie schreef:Kolere zeg3 pagina's vol al omdat ze het "lef" heeft gehad het woordje "shoot" te noemen
![]()
![]()

Ja dus? Als mensen op haar site kijken en niet te tevreden zijn met haar manier van foto's maken, huren ze haar niet in. Vinden ze haar foto's wel mooi, dan huren ze haar wel in. Volgens mij dringt zij zichzelf niet op.sjaak-k schreef:Uhh, nee? Omdat ze zichzelf als fotograaf aanbiedt terwijl de foto's niet van die kwaliteit zijn dat ze ze zou moeten verkopen. Dat heeft niks met het woordje shoot te makensmoekie schreef:Kolere zeg3 pagina's vol al omdat ze het "lef" heeft gehad het woordje "shoot" te noemen
![]()
![]()

Gewoon eigenwijs blijven. Het siert je! Bijna dan....toots schreef:
maar in principe is een shoot niets meer dan een reeks fotos . achter elkaar gemaakt .
hoe je het zelf interpeteerd is een tweede natuurlijk.
Die tips moet je niet knuffelen, daar moet je iets mee doen.toots schreef:. en dat moet ook kunnen.
bepaalde tips van bijv billy heb ik ook omarmt.
sjaak-k schreef:Uhh, nee? Omdat ze zichzelf als fotograaf aanbiedt terwijl de foto's niet van die kwaliteit zijn dat ze ze zou moeten verkopen. Dat heeft niks met het woordje shoot te makensmoekie schreef:Kolere zeg3 pagina's vol al omdat ze het "lef" heeft gehad het woordje "shoot" te noemen
![]()
![]()
Ja en daar komt toch ook commentaar op?smoekie schreef:sjaak-k schreef:Uhh, nee? Omdat ze zichzelf als fotograaf aanbiedt terwijl de foto's niet van die kwaliteit zijn dat ze ze zou moeten verkopen. Dat heeft niks met het woordje shoot te makensmoekie schreef:Kolere zeg3 pagina's vol al omdat ze het "lef" heeft gehad het woordje "shoot" te noemen
![]()
![]()
Ja en dan nog? Er zijn zoveel "bedrijven" die het e.e.a. aanbieden maar waarbij "kwaliteit/professionaliteit" ver te zoeken is, dus???

En wat helpt dat doorgaanssjaak-k schreef:Ja en daar komt toch ook commentaar op?smoekie schreef:sjaak-k schreef:Uhh, nee? Omdat ze zichzelf als fotograaf aanbiedt terwijl de foto's niet van die kwaliteit zijn dat ze ze zou moeten verkopen. Dat heeft niks met het woordje shoot te makensmoekie schreef:Kolere zeg3 pagina's vol al omdat ze het "lef" heeft gehad het woordje "shoot" te noemen
![]()
![]()
Ja en dan nog? Er zijn zoveel "bedrijven" die het e.e.a. aanbieden maar waarbij "kwaliteit/professionaliteit" ver te zoeken is, dus???
Jammer dat je de instelling hebt van "mensen moeten zich maar aan mij aanpassen". Helaas zal dit in de meeste gevallen alleen maar tegen je werken. Zeker als je iets wilt bereiken op welk vlak dan ook.toots schreef:Dat is idd een kleine moeite . kost mij eigenlijk helemaal geen moeite.
maar , en dat is hoe ik het zie en begrijp me niet verkeerd als je blieft.
ik heb dyslectie en heb de website helemaal zelf opgezet dat is hoe ik ben.
ik ben een vrouw met dyslectie.
en ik moet mij daardoor aanpassen aan iedereen. maar ben dat gewoon niet van plan.
niet uit uhm geen respect tonen. maar meer omdat ik vind dat als de dyslectie niet , hoe zeg ik dat nou weer het beste, geaccepteerd word.
dan kunnen die mensen beter naar een ander gaan. want ik zal in e mails ook fouten maken.
dit is wie ik ben . en take it or leave it. ik ben niet perfect is mijn web site ook niet.
ik heb mijn web site ook niet gestart zo van nou daar ik eens mijn brood mee verdienen.
maar gewoon om mijn fotos te plaatsen en toen mensen mij gingen vragen om fotos heb ik er meer een winkeltje van gemaakt.
ik zit er zelf gewoon echt niet mee.
dat het een kleine moeite is ja. maar of ik dat wil laten doen is een tweede.
sjaak-k schreef:Geen zaksmoekie schreef: En wat helpt dat doorgaans
Dat maakt de koper toch zelf uitsjaak-k schreef:Uhh, nee? Omdat ze zichzelf als fotograaf aanbiedt terwijl de foto's niet van die kwaliteit zijn dat ze ze zou moeten verkopen. Dat heeft niks met het woordje shoot te makensmoekie schreef:Kolere zeg3 pagina's vol al omdat ze het "lef" heeft gehad het woordje "shoot" te noemen
![]()
![]()

[A]nneloes schreef:Jammer dat je de instelling hebt van "mensen moeten zich maar aan mij aanpassen". Helaas zal dit in de meeste gevallen alleen maar tegen je werken. Zeker als je iets wilt bereiken op welk vlak dan ook.toots schreef:Dat is idd een kleine moeite . kost mij eigenlijk helemaal geen moeite.
maar , en dat is hoe ik het zie en begrijp me niet verkeerd als je blieft.
ik heb dyslectie en heb de website helemaal zelf opgezet dat is hoe ik ben.
ik ben een vrouw met dyslectie.
en ik moet mij daardoor aanpassen aan iedereen. maar ben dat gewoon niet van plan.
niet uit uhm geen respect tonen. maar meer omdat ik vind dat als de dyslectie niet , hoe zeg ik dat nou weer het beste, geaccepteerd word.
dan kunnen die mensen beter naar een ander gaan. want ik zal in e mails ook fouten maken.
dit is wie ik ben . en take it or leave it. ik ben niet perfect is mijn web site ook niet.
ik heb mijn web site ook niet gestart zo van nou daar ik eens mijn brood mee verdienen.
maar gewoon om mijn fotos te plaatsen en toen mensen mij gingen vragen om fotos heb ik er meer een winkeltje van gemaakt.
ik zit er zelf gewoon echt niet mee.
dat het een kleine moeite is ja. maar of ik dat wil laten doen is een tweede.
Dat je dyslectisch bent wil niet zeggen dat mensen zich dan maar aan jou moeten aanpassen. Jij moet, hoe lullig het ook is, een tandje extra aan het werk dan mensen die niet dyslectisch zijn. Dat geldt ook voor andere mensen die een vorm van "beperking" of op een vlak minder competent hebben. (Beperking, wat een lelijk woord eigenlijk. Zelf ben ik ook getest op dyslexie en ik had zo'n hekel aan het woord beperking. Zelfs het woord handicap werd wel eens in de mond genomenTja dat is het wel, maar het klinkt zo zwaar.)
Niemand is perfect(En als iemand dat wel is, mag ik dan wat perfectie lenen? Ik kan het in sommige situaties goed gebruiken
)
Over de kritiek: Neem feedback op als iets om van te leren. Ook de negatieve feedback (kritiek). Toets het en kijk welke leerpunten je eruit kunt halen voor jezelf.
*Dit alles in motiverende stemming gebracht*