gaap heb slaap

snurk

Heb er ook een paar van toots die plaats ik ook maar hier.

Moderator: moderatorteam

Het is me eerder niet opgevallen dus ik denk dat deze belichting voor Toots niet echt flatteus is.toots schreef:Toots is idd kaal van onderen zijn gehele onderkant ook zijn borst en buik etc.
enuhm het kan wat rood over komen is een grote ruimte.
zo groot dat het lastig te belichten vald. ik doe noormaal helemaal geen belichting.
maar dacht ik ga dit eens proberen.
Ik vind het eerder wonderlijk dat mensen willen betalen voor foto's van deze kwaliteitfoxalert schreef:Vind je foto's voor iemand die zichzelf als fotograaf aanbied tegen betaling simpelweg slecht. Ook snap ik er niet van dat je onscherpe foto's plaatst op de website wat simpelweg je winkel en CV is.
Je laatste foto is één van de weinig echt geslaagde foto's die ik tot op heden van je ben tegengekomen. Komt mede omdat deze wel scherp is, de mooie klassieke stoel rechtsachter en uiteraard de mooie oortjes van Toots. Het is een leukerd.
dank je welJion schreef:Ik vind het prachtige foto's, maar ik heb er dan ook geen verstand van.
Dat moet je inderdaad helemaal zelf weten net als ik mijn mening hierover mag geven.toots schreef: @fox alert.
Dat mag jij vinden natuurlijk.
Maar wat ik wel of niet op mijn site plaats moet ik toch zelf weten ?
maar niet iedereen hoeft het te doen zoals jij het doet.foxalert schreef:Dat moet je inderdaad helemaal zelf weten net als ik mijn mening hierover mag geven.toots schreef: @fox alert.
Dat mag jij vinden natuurlijk.
Maar wat ik wel of niet op mijn site plaats moet ik toch zelf weten ?
Als ik zulke foto's zou maken zou ik een cursus gaan volgen en zeker geen website (laten) maken en proberen je foto's te verkopen via het internet. Je site is je CV/winkel en je doet jezelf hier op deze manier absoluut geen goed mee.
En een externe flitser naar voren richten?Come on!
Dat dus.. Maar ja.. zijn vast mensen gek genoeg die dat doen.Machie schreef:Ik vind het eerder wonderlijk dat mensen willen betalen voor foto's van deze kwaliteitfoxalert schreef:Vind je foto's voor iemand die zichzelf als fotograaf aanbied tegen betaling simpelweg slecht. Ook snap ik er niet van dat je onscherpe foto's plaatst op de website wat simpelweg je winkel en CV is.
Je laatste foto is één van de weinig echt geslaagde foto's die ik tot op heden van je ben tegengekomen. Komt mede omdat deze wel scherp is, de mooie klassieke stoel rechtsachter en uiteraard de mooie oortjes van Toots. Het is een leukerd.

Dat Nanna hele mooie foto's maakt zal denk ik iedereen met je eens zijn. Ik wel in ieder geval.toots schreef: er is werkelijk 1 fotografe die ik echt mooie foto's vind maken en dat is nanna.
ik heb dan ook het vermoeden dat zij er veel plezier aan beleefd.
eigenlijk wat ik ermee bedoel , is dat nanna dat met haar foto's uit straald .LongFields schreef:Dat Nanna hele mooie foto's maakt zal denk ik iedereen met je eens zijn. Ik wel in ieder geval.toots schreef: er is werkelijk 1 fotografe die ik echt mooie foto's vind maken en dat is nanna.
ik heb dan ook het vermoeden dat zij er veel plezier aan beleefd.
Alleen met je laatste zin wek je de indruk dat zij de enige is die plezier beleeft aan het maken van foto's, maar volgens mij is dat bij iedereen zo die hier foto's plaatst, of ze nou technisch perfect zijn of juist niet.
Nu moet ik even lachen hoor. Met het hele stuk boven deze tekst (die ik voor het gemak maar even níet gequote heb) kraak je toch net zo goed af?toots schreef:dat mensen er zoveel plezier aan beleven om dat af te kraken vind ik eigenlijk lachwekkend.
Als je zoveel passie voor het fotograferen zou hebben als je aangeeft op je site dan zou je je goed in hebben gelezen en veel betere foto's maken.toots schreef: maar niet iedereen hoeft het te doen zoals jij het doet.
ik beleef vooral heel veel plezier aan het maken van foto's.

dat mag jij vinden heb je meerder malig aangegeven nu.foxalert schreef:Als je zoveel passie voor het fotograferen zou hebben als je aangeeft op je site dan zou je je goed in hebben gelezen en veel betere foto's maken.toots schreef: maar niet iedereen hoeft het te doen zoals jij het doet.
ik beleef vooral heel veel plezier aan het maken van foto's.
Dat jij in vele gevallen een andere hoek zou kiezen staat hier helemaal los van.
Maar goed ieder zijn of haar ding. Ik vind alleen je website, waar je geld mee probeert te verdienen, een belediging voor de fotografen die er hun boterham mee moeten verdienen.
ik ben het wel met jou eens . alleen mijn mening is niet altijd dezelfde mening als die van anderen. en net als de anderen zet ik ook gewoon mijn mening neer.LongFields schreef:Nu moet ik even lachen hoor. Met het hele stuk boven deze tekst (die ik voor het gemak maar even níet gequote heb) kraak je toch net zo goed af?toots schreef:dat mensen er zoveel plezier aan beleven om dat af te kraken vind ik eigenlijk lachwekkend.
De pot verwijt de ketel..... en zo.![]()
Daarbij zit je hier op een forum, misschien is dat je een beetje ontgaan, en op een forum kunnen mensen discussiëren en meningen uitwisselen. Dat er mensen zijn die jouw foto's niet mooi vinden, en niet snappen dat je voor het maken van foto's van de kwaliteit die e hier laat zien geld vraagt, is hún mening. Die mogen ze dus net zo goed hier neerzetten als jij je "waarheden" en "kennis" hier neerzet.
Of je je commentaar inslikt als je bepaalde foto's niet mooi vindt, of er juist wel een opmerking over maakt met de reden waaróm, dat bepaal je als individueel forumlid natuurlijk gewoon zelf.
Maar áls je foto's neerzet hier, en zeker als je dan ook een site hebt waaruit blijkt dat je geld vraagt voor de foto's die je maakt, dan moet je er wel tegen kunnen dat er meningen geplaatst worden. Anders kun je beter geen foto's plaatsen.
Je plaat blijft hangen Toots, dit had je allemaal al gezegd (met een g en een d en niet met ch en t dustoots schreef: ik ben het wel met jou eens . alleen mijn mening is niet altijd dezelfde mening als die van anderen. en net als de anderen zet ik ook gewoon mijn mening neer.
alleen ik bekritiseer niet iemands passie. en helemaal niet als die gene foto's plaatst van eigen dieren.
Nog maals ik kan het begrijpen als iemand ze niet mooi goed of wat dan ook vind dat mag gewoon gezecht worden.
is ook in een ander toppic wel eens gedaan. als ik een reactie krijg van iemand die zelf onwijs goede fotos maakt zal ik dat nog eens byzonder ten harte nemen ook.
als ik tips vraag over wat vinden jullie hier van vind ik ook dat er gezecht kan worden hoe anderen het doen.
dit zijn gewoon fotos in de huiskamer geschoten.
De fotos zijn niet perfect , het zijn mijn eigen dieren. en wat voor fotos ik op mijn site plaats is geheel mijn ding.
Bij jou mss niet en dat hoeft ook niet.toots schreef:terwijl ik van bijv Machie ook regelmatig foto's ben tegen gekomen die het niet doen.
dat kwam omdat het idd veel ingeknipt was. deze fotos hier boven zijn niet ingeknipt overgens.Machie schreef:Bij jou mss niet en dat hoeft ook niet.toots schreef:terwijl ik van bijv Machie ook regelmatig foto's ben tegen gekomen die het niet doen.
Mijn foto's zijn in 99% van de gevallen scherp. En daar gaat het mij om. Wat de een aanspreekt hoeft de ander niet aan te spreken. Dat is namelijk smaak.
Ik probeer foto's te maken die scherp zijn en goed van kleur.
Mij gaat het er bij jou om dat je jezelf neerzet als fotograaf en geld vraagt voor shoots terwijl jou foto's onscherp zijn.
Ik heb daar ooit iets van gezegt en toen kwam je ermee dat het komt omdat je ze zo moet bijsnijden. Tsja
Dat is dus niet waar he.toots schreef:
dan vind ik dat je je kritiek voor je moet houden. eerst aan jezelf werken voordat je een ander bekritiseerd. want per slot van rekening vraag ook jij geld voor je foto's.
en ook die is net als mij een paar maanden geleden begonnen.Tara schreef:Ik vind dat Toots best leuk bezig is.
Nee, de foto's zijn inderdaad niet volmaakt, maar ze is van alles aan het uitproberen, en daar leert ze toch alleen maar van?
Mijn foto's zijn helaas ook niet altijd allemaal even geslaagd, dat kunnen Nanna, Longfields, Muk, Jip en zoveel anderen echt veel beter.
En als een ander er voor wil betalen, dan doen ze dat toch lekker? Ik zie het probleem niet.![]()
Ik weet hier nog wel een veel groter voorbeeld van slecht fotograferen en zich nog willen laten betalen ook.
Die fotografeert zo ongeveer alles in 'softfocus'.
Wie dan??Tara schreef: Ik weet hier nog wel een veel groter voorbeeld van slecht fotograferen en zich nog willen laten betalen ook.
Die fotografeert zo ongeveer alles in 'softfocus'.