Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

korte foto shoot

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: korte foto shoot

Ongelezen bericht door malinois »

foxalert schreef:
toots schreef: maar niet iedereen hoeft het te doen zoals jij het doet.
ik beleef vooral heel veel plezier aan het maken van foto's.
Als je zoveel passie voor het fotograferen zou hebben als je aangeeft op je site dan zou je je goed in hebben gelezen en veel betere foto's maken.

Dat jij in vele gevallen een andere hoek zou kiezen staat hier helemaal los van.

Maar goed ieder zijn of haar ding. Ik vind alleen je website, waar je geld mee probeert te verdienen, een belediging voor de fotografen die er hun boterham mee moeten verdienen.
ik ben het hier wel mee eens... ik heb al eerder weleens opgemerkt dat ik de foto's op zn zachts gezegd niet mooi vind... maar goed.. dat zullen mensen van de mijne ook vast wel vinden maar het verschil is dat ik er geen cent voor vraag... ik doe niet anders bijv. bij mij op de vereniging, mooie oefenprojecties, zeer veel beweging en aktie... Loop bijna elke week wel met dat ding te slepen.. en als mensen de foto's willen mogen ze die hebben, en als ze na het trainen nog wat portretjes willen (sta-kop etc.) prima, doe ik met alle plezier...

een paar voorbeeldjes...zeker geen wereldniveau (zijn ook in de avondzon gemaakt) maar deze fokker vind ze in ieder geval prima genoeg om op haar site te zetten:
teef
Afbeelding

reu
Afbeelding

http://www.brixenburg.nl/home.html

Nanna vind ik prachtige foto's maken! Net als vele anderen hier (bijv. Hutsje) maar als ik een mooie shoot wil hebben ga ik naar Bons....
zeer goede ervaringen, zeer goede foto's en zeer goede fotografe.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Cos schreef:Die kat heeft wel mooie ogen !
Boris of Binky ?

Ik vind zelf Boris prachtige ogen hebben. die van binky vind ik zo gewoon.

maar dank je iig.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat een gezeur allemaal weer :LOL: Heb hartelijk gelachen!
Ik zeg niks want ik ben zelf ook nog een fotonoob :oeps:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ilupa schreef:Ik vind ook dat Jolanda vaak best wel leuke foto's plaatst. Ze heeft ook wel oog voor mooie dingen. :ok: Ok, de kwaliteit is brak, maar ze drukt wel op het goeie moment af en de compositie vind ik vaak wel in orde. :wink:
Dit vind ik bv best wel knap hoor: http://www.jo-pics.nl/75297164?i=53230895
Pakweg deze vind ik dan weer matig tot zwak. http://www.jo-pics.nl/75297164?i=52352548

Vaak is er wel wat werk aan de scherpte iig, maar goed, dat komt misschien wel met de ervaring. Wie weet geldt dit zelfs voor spelling! :engel:
Wel moet ik toegeven...: de meeste foto's vind, hoe leuk ook, nou ook niet van die orde dat ik er een copy-right markering op zou aanbrengen uit vrees dat iemand ze zou willen stelen. :tongue:
Ilupa dat van die herten ben ik iig volkomen met je eens.
had die ook op het forum geplaatst en erbij gezet hoe dat kwam.
maar die zijn heeel erg brak geworden . maar van die serie vond ik vooral leuk dat de emoe besprongen werd door een hert.
en ik vond het gewoon leuk om daar op dat moment te zijn.

en van de bovenste fotos in dit topic van mezelf vind ik zelf met name de eerste wel erg mooi.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 07 jun 2012 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ilupa schreef: Dit vind ik bv best wel knap hoor: http://www.jo-pics.nl/75297164?i=53230895
Er staat iets op inderdaad. Maar als ik zo met mijn vermoeide hoofd snel kijk, vind ik het scherpte punt op het groene blad liggen, en dat lijkt me dan weer niet de bedoeling,
Ilupa schreef:Pakweg deze vind ik dan weer matig tot zwak. http://www.jo-pics.nl/75297164?i=52352548
Ben ik met je eens, dit soort foto's kan iedereen maken.

Oh, en Marleens foto's zijn ook lang niet altijd perfect hoor, maar de meeste foto's zijn echt wel scherp en goed qua kleur ;) Dat er mindere foto's tussen zitten komt denk ik meer doordat het wel een "leuke foto" is (qua onderwerp) en we hier niet op een fotografie forum zitten. Afgezien van dat, ik zie haar geen fotoshoots aanbieden op haar website ;) Hoewel ik de niet al te kleinte tekst "Marleen Koning fotografie" ook wel wat commercieel vind overkomen. Ik upload ook wel eens foto's die niet perfect zijn, maar leuk genoeg om te kijken. Maar goed, ook ik heb geen website waar ik mijn fotografie diensten aanbied ;)
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

maar dat aanbieden is niet verboden of iets dergelijks.
ik dwing niemand tot het kopen van een product.

ik heb hier ook geen topic lopen waarin ik mijn diensten aan bied.

de mensen voor wie ik fotos heb gemaakt zijn er blij mee. en eigenlijk is dat wat teld.

en de fotos die ik van mezelf plaats van mijn dieren dat doe ik gewoon voor de leuk.
en aangezien het geen fotografie forum is zoals sjaak al zegt snap ik daar ook gewoon de ophef niet zo over.

maar dat zal aan mezelf ook liggen. ik ga er dus ook maar niet meer op in.

want dat heb ik al meer dan genoeg gedaan :engel:

Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

sjaak-k schreef:
Ilupa schreef: Dit vind ik bv best wel knap hoor: http://www.jo-pics.nl/75297164?i=53230895
Er staat iets op inderdaad. Maar als ik zo met mijn vermoeide hoofd snel kijk, vind ik het scherpte punt op het groene blad liggen, en dat lijkt me dan weer niet de bedoeling...
Mja, daar heb je wel gelijk in... De hommel is ook niet scherp. Maar toch heeft het plaatje wel iets qua opbouw/indeling.
foxalert schreef:Vind je foto's voor iemand die zichzelf als fotograaf aanbied tegen betaling simpelweg slecht. Ook snap ik er niet van dat je onscherpe foto's plaatst op de website wat simpelweg je winkel en CV is.
Ik vind dat de website helaas vooral moet inboeten aan professionaliteit door de zeer gebrekkige spelling overal. :ugh: (Zie ook topics/eerdere berichten van TS...) Zo is er een websitepagina "Eevenementen" en worden hoofdletters zeer onregelmatig gebruikt. Mocht ik zelf op zoek zijn naar een fotograaf zou ik dit bepaald wel een teken van slordigheid vinden en de diensten van Jo-pics aan mij laten voorbij gaan. Dus misschien even updaten/aanpassen! :ok:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik vind het leuk dat je zo enthousiast bent, maar wat ik in het andere topic ook al zei, nu moet je proberen wat scherpere foto's te gaan maken, niet omdat het moet maar omdat je kritisch naar je foto's en je instellingen gaat kijken en wat kan je dan veranderen en verbeteren, dat blijf je doen, maar daar leer je van en dat doet niets af aan het plezier wat je hebt aan het maken van je foto's :ok:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

billy schreef:Ik vind het leuk dat je zo enthousiast bent, maar wat ik in het andere topic ook al zei, nu moet je proberen wat scherpere foto's te gaan maken, niet omdat het moet maar omdat je kritisch naar je foto's en je instellingen gaat kijken en wat kan je dan veranderen en verbeteren, dat blijf je doen, maar daar leer je van en dat doet niets af aan het plezier wat je hebt aan het maken van je foto's :ok:
en wat jij zij . in dat topic en hier ben ik het ook helemaal mee eens. kan ik ook iets mee.
en vind zelf dat er verbetering in komt steeds meer. en ik ben niet iemand die dat snel zegt.
ik doe dus echt wat met de kritieken en de info die ik krijg.

net als de text op mijn web site trouwens wat ilupa zegt daar zou ik een keer voor moeten gaan zitten. maar het stoort mij zelf gewoon niet.
en ik ben ook nog zo eigenwijs dat als iemand het niet aan staat , dan gaat die naar een ander.
ik weet dat dat een slechte instelling is maar zo ben ik nou eenmaal.

ik maak de fotos voor de lol. en niks moet . en zo wil ik het graag houden.

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

toots schreef: dan vind ik dat je je kritiek voor je moet houden. eerst aan jezelf werken voordat je een ander bekritiseerd.
Dus je mag pas reageren als je zelf perfect foto's maakt? Als iemand toch gewoon wat ziet als verbeterpunt mag hij het toch gewoon zeggen, ook als je zelf niet een goede fotograaf bent?
Trek je die kritiek niet persoonlijk aan en probeer ervan te leren, in plaats van direct weer hele A4's te typen met tegengas. Word je daar zelf nou ook niet doodmoe van?
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dat is idd een kleine moeite . kost mij eigenlijk helemaal geen moeite.
maar , en dat is hoe ik het zie en begrijp me niet verkeerd als je blieft.
ik heb dyslectie en heb de website helemaal zelf opgezet dat is hoe ik ben.
ik ben een vrouw met dyslectie.
en ik moet mij daardoor aanpassen aan iedereen. maar ben dat gewoon niet van plan.
niet uit uhm geen respect tonen. maar meer omdat ik vind dat als de dyslectie niet , hoe zeg ik dat nou weer het beste, geaccepteerd word.
dan kunnen die mensen beter naar een ander gaan. want ik zal in e mails ook fouten maken.

dit is wie ik ben . en take it or leave it. ik ben niet perfect is mijn web site ook niet.
ik heb mijn web site ook niet gestart zo van nou daar ik eens mijn brood mee verdienen.
maar gewoon om mijn fotos te plaatsen en toen mensen mij gingen vragen om fotos heb ik er meer een winkeltje van gemaakt.

ik zit er zelf gewoon echt niet mee.
dat het een kleine moeite is ja. maar of ik dat wil laten doen is een tweede.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 08 jun 2012 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Chihuahua-paws
Zeer actief

_Leonie schreef:
toots schreef: dan vind ik dat je je kritiek voor je moet houden. eerst aan jezelf werken voordat je een ander bekritiseerd.
Dus je mag pas reageren als je zelf perfect foto's maakt? Als iemand toch gewoon wat ziet als verbeterpunt mag hij het toch gewoon zeggen, ook als je zelf niet een goede fotograaf bent?
Trek je die kritiek niet persoonlijk aan en probeer ervan te leren, in plaats van direct weer hele A4's te typen met tegengas. Word je daar zelf nou ook niet doodmoe van?
dan mag die gene idd de verbeter punten zeggen zoals Billy heeft gedaan bijv .

Muk

Ongelezen bericht door Muk »

_Leonie schreef:
Yes, ik mag commentaar geven. :cheer: :LOL:

Fotograaf is een vrij beroep, dat houdt in dat iedereen zich fotograaf mag noemen en geld mag vragen voor zijn / haar foto's. Of de foto's nu goed of slecht zijn, dat maakt niet uit. Zelf denk ik dat voor iedere soort foto wel een markt is. Of, om even wat concreter te zijn, heel veel mensen maakt het niet eens uit hoe hun dier (of kind of wat dan ook) op de foto staat, als er maar een foto van is genomen.

Ik vind deze fotoserie van toots niet eens zo slecht. Het is dan wel niet mijn smaak en zelf fotografeer ik niet zo, maar de foto's zijn scherper dan de meeste andere foto's van toots.
En scherpte is een van de basiszaken bij het fotograferen. Softfocus klinkt leuk, maar meestal is dat een manier om je gebrek aan techniek te camoufleren.

Ik zou wel proberen om wat minder storende achtergrond in beeld te brengen. Dat leidt af van het onderwerp.
Chihuahua-paws
Zeer actief

en muk over de achtergrond ben ik het eens.
zeker als het om foto's zou gaan voor anderen.
maar niet voor mezelf en zeker niet als het voor mezelf is om iets nieuws uit te proberen.
maar daar heb je wat mij betreft een heel groot punt.

het is eigenlijk gewoon mijn woonkamer zoals die altijd is. en heb gewoon de fotos met de losse pols en zonder statief of wat dan ook en ook nog eens snel geschoten. maar ik vind het van katten zelf heel moeilijk om fotos te maken. van Binky valt het eigenlijk wel mee.
maar Boris is een ramp en zeker als je helemaal alleen bent. en niemand om ze af te leiden ofzo.

als je foto's maakt voor een ander en dan van het dier heb je daar toch wel hulp mee.

voor de rest weet ik alleen dat de mensen voor wie ik fotos heb gemaakt heel blij ermee zijn.
maar dat was eigenlijk ook al zo toen ik net 3 dagen de cam had en probeerde fotos te maken en zelf echt schrok van de foto's.
ik vind niet dat omdat ik ook foto's plaats van mijn dieren gewoon in de woonkamer niks byzonders.

toen ik de vraag kreeg om voor iemand betaalde fotos te maken heb ik daar ook even over na gedacht.
wilde dit eerst ook niet. maar deze mensen waren werkelijk ziels gelukkig.

ik vind alleen niet , dat deze fotos fototechnisch bekritiseerd hoeven te worden.
dat doe je ook niet bij een ander die fotos plaatst op die basis.

maargoed dat staat wel ieder vrij natuurlijk .

ik zal ook heus nog wel fotos plaatsen waar ik vraag om tips hoor.

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

toots schreef:ik vind alleen niet , dat deze fotos fototechnisch bekritiseerd hoeven te worden.
Noem het dan geen fotoshoot. Dan denk ik aan goede foto's waar over nagedacht is en niet gewone probeersels :)
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

ik vind alleen niet , dat deze fotos fototechnisch bekritiseerd hoeven te worden.
Ik vind het leuke foto's van je dieren, maar meer in het genre: huis-tuin-en- keuken fotografie. En dan wordt daar inderdaad geen kritiek opgeleverd als ze technisch niet perfect zijn. Maar door je titel met het woord "shoot" erin wek je wel de indruk, dat je er een speiciale fotosessie er aan besteed hebt. Dat daar dan reacties op komen, begrijp ik wel. De reacties zijn dan ook vaak bedoeld om tips te geven om van te kunnen leren.

De eerste foto's zijn mooi scherp en laten je kat mooi zien, dat vind ik leuk.

edit: na het plaatsen zie ik dat Marleen een soortgelijke opmerking heeft geplaatst.
Laatst gewijzigd door Elly* op 08 jun 2012 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
foxalert
Zeer actief
Mijn ras(sen): 75% Puli 25% Pumi

Ongelezen bericht door foxalert »

Wat voor apparatuur gebruik je trouwens Toots? Tot nu toe weet ik alleen dat je een megablitz hebt :)
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik zie dat ze een Sony A100 heeft, maar ik weet niet welke lens daarbij gebruikt wordt. Camera is prima. De lens kan wel een beperking zijn voor wat betreft de mogelijkheid om scherptediepte te beperken, of om zonder flitser te kunnen fotograferen bij mindere lichtomstandigheden.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Elly* schreef:
Ik vind het leuke foto's van je dieren, maar meer in het genre: huis-tuin-en- keuken fotografie. En dan wordt daar inderdaad geen kritiek opgeleverd als ze technisch niet perfect zijn. Maar door je titel met het woord "shoot" erin wek je wel de indruk, dat je er een speiciale fotosessie er aan besteed hebt. Dat daar dan reacties op komen, begrijp ik wel. De reacties zijn dan ook vaak bedoeld om tips te geven om van te kunnen leren.
Dat dus. Ik plaats regelmatig foto's, en krijg daar nooit foto-technisch kritiek op. Omdat ik niet pretendeer aan shoots te doen. Ik heb gewoon een HTK-cameraatje, en heb toch verstand van scherpte-diepte en ISO (er liggen een paar spiegelreflexen met tig lenzen op zolder).
Ik blijf me verbazen over mensen die een digitale spiegelreflex kopen en dan ook direct denken daar leuke foto's mee te kunnen maken. Een foto is heel veel meer dan een goede camera.

(overigens niets ten nadele van Nanna, maar als ik goede fotografen moet noemen op dit forum dan staat zij niet in de top 10 :pffff: )
Chihuahua-paws
Zeer actief

deze had ik trouwens ook nog vind ze zelf wel leuk.

maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn neem ik aan.

maar dat maakt niet uit.

Afbeelding

Afbeelding

najah Boris had echt geen zin zoals altijd eigenlijk het is geen fotomodel.
Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Vooral die van Toots vind ik heel erg mooi.
_Leonie
Zeer actief

Misschien volgende keer geen 'fotoshoot' noemen, misschien triggert mensen dat. :ok:
Gewoon lekker door gaan en de kritiek meenemen voor als je wel een keer een 'echte' shoot doet.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Machie schreef:
toots schreef:ik vind alleen niet , dat deze fotos fototechnisch bekritiseerd hoeven te worden.
Noem het dan geen fotoshoot. Dan denk ik aan goede foto's waar over nagedacht is en niet gewone probeersels :)
dus een huis tuin een keukenshoot mag geen shoot genoemd worden.
ik snap het in die zin wel hoor. moet ik eerlijk toe geven.

echter vind ik dat je aan de fotos kunt zien dat ze in de huiskamer geschoten zijn. en ook nog eens met de losse pols.
en ook had ik al aangegeven dat ik hier voor het eerst met flitser shoot. want dat is wel iets nieuws voor mij. ik ben nog het meest voor natuurlijke belichting. maar ik vind dat een aantal fotografen mede op dit forum wel een moois sfeer weten te creeren met een flitser.
en vind het wel de moeite waard om me hier iig iets meer mee bezig te houden dan helemaal niet.

foxalert
Zeer actief

toots schreef: dus een huis tuin een keukenshoot mag geen shoot genoemd worden.

echter vind ik dat je aan de fotos kunt zien dat ze in de huiskamer geschoten zijn.
Haal die plaat nu eens weg en noem geef je fototopics de volgende keer een andere titel zonder het woord "shoot". Een fotoshoot wordt gemaakt bij een fotograaf en dat ben jij allerminst.

En nog bedankt voor het antwoord op mijn vraag.
_Leonie
Zeer actief

Maar als je het woord niet gebruikt scheelt je een dik boek typen zoals wat je nu al 2 pagina's lang doet.
Uiteindelijk moet je het zelf weten hoor, als je het leuk vind moet je het vooral blijven doen.
foxalert
Zeer actief

toots schreef:deze had ik trouwens ook nog vind ze zelf wel leuk.

maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn neem ik aan.

maar dat maakt niet uit.

Afbeelding

Afbeelding

najah Boris had echt geen zin zoals altijd eigenlijk het is geen fotomodel.
Afbeelding
Foto 1 scherpgesteld op de neus ipv de ogen. Verder prima.

Foto 2 Witbalans te hoog in de Kelvin waardoor de poes/kat geel is ipv wit.

Foto 3 niet scherp maar wel wit :)
Marion.

toots schreef:dus een huis tuin een keukenshoot mag geen shoot genoemd worden.
Dat IS toch gewoon geen shoot? Als ik lekker in de tuin aan het klikken ben, en ik vind er een paar lief genoeg om hier te plaatsen, dan noem ik het geen foto-shoot. Dan zijn het gewoon HTK-plaatjes, die lief zijn. Of die iets anders bijzonders laten zien.
Een "shoot" pretendeert in elk geval kwalitatief mooie plaatjes te geven. Waar scherpte een eerste vereiste is, maar ik vind toch ook achtergrond enzo dan best belangrijk. Een gewoon scherp plaatje van mijn hond in onze huiskamer kan ik ook best maken.
Marion.

Inge O schreef:
toots schreef: en ik ben ook nog zo eigenwijs
goh, je meent het :tongue: .
:mrgreen:
Chihuahua-paws
Zeer actief

ik heb het idd shoot genoemd. en dat was niet slim.
omdat ik begrijp dat dat verwarring mee gebracht heeft.

echter heb ik hier op dit forum wel vaker shoot zien staan en dat waren ook gewone kiekjes.

maar in principe is een shoot niets meer dan een reeks fotos . achter elkaar gemaakt .

hoe je het zelf interpeteerd is een tweede natuurlijk.

EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Toots is wel degelijk een fotograaf, ze verdient er zelfs geld mee. :pffff:
Dat mensen haar werk niet mooi vinden is hun goed recht. Dan gaan die mensen lekker naar een andere fotograaf.
Maar om haar werk nu massaal af te kraken vind ik ontzettend flauw. Daar schiet niemand wat mee op.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”