OH dank je voor je verdere uitlegLiesbeth schreef:Als je elk jaar tegen Weil laat enten heb je dat 'probleem' niet, dan is je hond (naar wat ik weet) geboosterd.sirene schreef:Dat wist ik dus helemaal niet. Ik laat juist alleen maar weil zetten (en dan om de 3 jr de cocktail).Liesbeth schreef:
Mocht je toch besluiten om weer tegen Weil te laten enten, doen moet die enting wel weer geboosterd worden. Oftewel tussen 2 en 3 weken na de eerste Weil-enting, nog een keer laten enten. Anders 'pakt' die ene enting niet goed genoeg en had je beter niet kunnen laten enten.
Lekker dan...
Een Weilenting moet jaarlijks (of minder) gegeven worden om zo veel mogelijk effect te hebben.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
weil enten
Moderator: moderatorteam
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: weil enten
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Kells schreef:Voor zover ik weet het voorjaar.Tiny schreef: Is er eigenlijk een beste periode om weil te enten?
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
E'tje heeft ook al haar puppyvaccins gehad, daarna niets meer. Toen ik haar 5 jaar geleden kreeg heb ik haar de volledige cocktail laten geven, leek me een goed idee, maar daarna niet meer. Alleen daarna nog een paar keer weil, maar dat dus ook al 2 jaar niet meer.Nanna schreef: Ik ben niet tegen enten. Als pup wordt hier alles geënt, één keer. Maar daarna is het wel klaar.
Zajje zien dat ik haar laat inenten, en dat ze dan een weil-variant krijgt die niet in het vaccin zat
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
hier ook niet. ik ga vrijdag titeren, trouwens. ben benieuwd.Inge O schreef:iets aan- of afraden durf ik niet (je zou maar net zien natuurlijktekkel schreef:wat zou jij mij adviseren: e'tje wel of niet tegen weil vaccineren? ze gaat 's zomers wel het water in, drinkt er ook uit, wordt verder niet ingeënt. ze is 10 en *afkloppen* kerngezond. vorig jaar ben ik het vergeten, en door dit topic word ik er weer aan herinnerd.Inge O schreef:dat is het ook - het is een bacteriële enting waar vanuit het lichaam weinig reactie op komt waardoor er toevoegingen in zitten om het lichaam wat aan te porren en die zijn niet per definitie onschuldig.MJ schreef:Ik hoorde juist dat Weil een best heftige enting was.
dat én het feit dat je na 3 weken opnieuw moet als je wil dat je hond echt beschermd is én het feit dat ze halfjaarlijks opnieuw moeten én het feit dat er meer stammen voorkomen dan degene die in het vaccin zitten maakt net dat het niet een enting is die je er zomaar even bij laat zetten.
), het enige wat ik kan zeggen is dat ik mijn (zwemmende, plassendrinkende) honden niet ent.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Bayko en Cyntha stonden voor mei gepland om gevaccineerd te worden. De laatste twee jaar hebben ze alleen het Weil-vaccin gehad en ik twijfel(de) heel erg of ik die nog wel wil laten zetten. Cyntha's immuunsysteem is een puinhoop en Bayko verdenk ik van een hartkwaal (binnenkort echo). Naar aanleiding van mijn vaccinatie-dilemma vroeg ik bij de dierenartsenpraktijk of zij de VacciCheck gebruiken. Antwoord was nee aangezien er behalve van mijn kant nog geen/nauwelijks vraag naar is. Ze wilden wel nakijken of titeren via het gewone laboratorium mogelijk was. Vandaag werd ik opeens gebeld door de DA. Ze hebben alsnog de VacciCheck besteld
Het duo wordt binnenkort dus toch getiterd. Het zou mij eerlijk gezegd verbazen als ze onvoldoende antistoffen hebben, ik wacht het af. Dan hoef ik alleen m'n hoofd nog maar te breken over de lepto, maar de weegschaal slaat steeds meer door richting een definitief nee.
- CKS
- Zeer actief
Heb je hier een bron voor? Ik geloof hier nl geen woord van. Van parvo en distemper wil ik geloven dat ze in NL amper voorkomen, juist dankzij vaccinaties, maar omdat de bron van weil niet is aan te pakken (alle knaagdieren) geloof ik niet dat er zoveel verschil is tussen NL en Mexico wbt Weil. En ik zie jaarlijks meer dan 30 gevallen.... in 1 kliniek. Als het maar bij 10 honden is vastgesteld denk ik dat er serieus iets mis is met het diagnose stellen van deze ziekte in Nederland.Jion schreef: Weil is vrij zeldzaam. In 2008 is het bij 10 honden officieel vastgesteld, daar zaten ook geënte honden bij. Bij mensen zijn er ongeveer 30 gevallen per jaar.
Mijn honden worden trouw tweemaal per jaar geënt tegen Weil (mede omdat hier geen winterseizoen is natuurlijk). Alle andere entingen veel minder maar Weil sla ik absoluut niet over.
Groetjes,
Kees
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.google.nl/search?q=leptospir ... =firefox-aCasey schreef:Heb je hier een bron voor? Ik geloof hier nl geen woord van. Van parvo en distemper wil ik geloven dat ze in NL amper voorkomen, juist dankzij vaccinaties, maar omdat de bron van weil niet is aan te pakken (alle knaagdieren) geloof ik niet dat er zoveel verschil is tussen NL en Mexico wbt Weil. En ik zie jaarlijks meer dan 30 gevallen.... in 1 kliniek. Als het maar bij 10 honden is vastgesteld denk ik dat er serieus iets mis is met het diagnose stellen van deze ziekte in Nederland.Jion schreef: Weil is vrij zeldzaam. In 2008 is het bij 10 honden officieel vastgesteld, daar zaten ook geënte honden bij. Bij mensen zijn er ongeveer 30 gevallen per jaar.
Mijn honden worden trouw tweemaal per jaar geënt tegen Weil (mede omdat hier geen winterseizoen is natuurlijk). Alle andere entingen veel minder maar Weil sla ik absoluut niet over.
Groetjes,
Kees
de bovenste
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Mijn DA is niet zo van het enten maar juist Weil raadt ze mij wel aan voor mijn twee moddersloot troep baggeraars.
Die struinen nou juist met de grootste enthousiasme door de gebieden met de hoogste besmettingskans.
Mijn oude "als mijn teentjes maar niet nat worden" tekkeltje hoeft wat haar betreft niet zo nodig een Weil te hebben.
Die struinen nou juist met de grootste enthousiasme door de gebieden met de hoogste besmettingskans.
Mijn oude "als mijn teentjes maar niet nat worden" tekkeltje hoeft wat haar betreft niet zo nodig een Weil te hebben.
-
miekmiek
Ik ent niet. Mijn honden hebben tot drie jaar minimaal volledige entingen gehad (behalve kennelhoest) tom zelfs wat langer, vijf jaar. Ze komen weinig in contact met vreemde honden, gaan in de vakanties niet naar pensions en zijn geen fanatieke zwemmers. Ik vind wel enten net zo eng als niet enten.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Inge O schreef:wordt er ook voor de weil-enting getiterd? voor de verschillende componenten?Hutsje schreef:hier ook niet. ik ga vrijdag titeren, trouwens. ben benieuwd.Inge O schreef:
iets aan- of afraden durf ik niet (je zou maar net zien natuurlijk), het enige wat ik kan zeggen is dat ik mijn (zwemmende, plassendrinkende) honden niet ent.
Niet voor Weil, alleen DHP.
- CKS
- Zeer actief
Hier wordt lepto wel getiterd maar dan dus als diagnose. Vacunale titers komen meest niet verder dan 1/400 terwijl titers van ik meen 1/800 of 1/1600 positief zijn. Moet deze waardes even nakijken dit is zo uit mijn hoofd. Ik heb wel vertrouwen in de enting want de meeste zieke honden zijn niet geent en de gevaarlijkste serovarieteiten zitten wel in de enting.
Weil zit hier standaard in de aanlengvloeistof voor de cocktail die dus altijd icm weil gegeven wordt.
Kees
Weil zit hier standaard in de aanlengvloeistof voor de cocktail die dus altijd icm weil gegeven wordt.
Kees