Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Adressen en ervaringen over fysio en bottenkrakers voor hond

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Quibus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs
Aantal honden: 2

Adressen en ervaringen over fysio en bottenkrakers voor hond

Ongelezen bericht door Quibus »

Wij zijn al een tijdeje aan het klooien met onze Quibus.....hij is af en aan kreupel aan zijn rechetr voorpoot......dus naar de DA.
Die heeft hem nagekeken en dacht ietwat een verdikking te voelen in zijn linker elleboog dus waarschijnlijk artrose.....aan het lopen konden ze niks zien want ja Quibus heeft een tering hekel aan de DA en door de adrenaline gaat meneer weer goed lopen. :U:
Het zat me niet lekker dus zijn we voor een second opinion naar nog een andere DA geweest....zelfde verhaal en dus ook nog rontgenfoto's van beide ellebogen laten maken.....de onregelmatigheden waren volgens de DA zo minimaal dat hij er niks van snapte waarom hij zo kreupel liep......en het was zo minimaal dat je het eigenlijk geen artrose mocht noemen......eindje besluit ...we weten eigenlijk nog niks.
Het rare was dat hij de dag na dat de foto's gemaakt waren ineens weer helemaal toppie liep...sávonds ook niet meer stijf als hij uit zijn mand kwam...hij liep als een trein....tussen zijn oortjes was hij ook een stuk vrolijker en het plezier straalde van het dier af....nu een weekje geleden begint hij weer wat stijf uit zijn mand te komen....tja dachten wij......vrij normaal want hij beweegt ook meer dan anders....vandaag een boswandeling gemaakt en meneer had de sokken erin....en poef ineens weer kreupel...hij klapte zo nu en dan zo erg door zijn rechter voorpoot dat hij bijna met zijn bek op de grond knalde :ugh:
Dus ja...we zitten met onze handen in het haar...wat nu?
Nu leek het mij wel een idee om eens met hem naar een Fysio of een bottenkraker te gaan om te kijken of die iets kunnen vinden/voelen....en nu komdt mijn vraag. :W:
Hebben jullie adresjes van fysio's en bottenkrakers van honden in friesland?
En hebben jullie ervaring daar mee?
Andere tips zijn uiteraard ook van harte welkom.
Groetjes Alie.

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Adressen en ervaringen over fysio en bottenkrakers voor

Ongelezen bericht door malinois »

heb je weleens een foto van zijn nek/rug gemaakt?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

of zijn schouder?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Quibus
Zeer actief

Nee dat nog niet.......onze eigen DA is er heilig van overtuigd dat het artrose is.
Daarom zijn we ook zo in Dubio wat nu slim is om te doen...vooral ook omdat het zo heen en weer gaat.
Groetjes Alie.

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ik ben niet zo heel erg medisch onderlegd maar wat ik zou doen is voor een second (third) opinion naar kranendonk in putten gaan.
http://www.dierenkliniekputten.nl/

ik heb een rotsvast vertrouwen in die man als het om bottenwerk gaat.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

Ik zou foto's laten maken die hierboven geadviseerd worden. En kan de dierenarts niet even naar buiten komen als jullie aankomen? Ziet hij/zij de hond ook lopen.
Quibus
Zeer actief

verkadej schreef:Ik zou foto's laten maken die hierboven geadviseerd worden. En kan de dierenarts niet even naar buiten komen als jullie aankomen? Ziet hij/zij de hond ook lopen.
Dat laatste hebben we ook al geprobeerd....maar daar trapt onze hond ook niet in...zodra hij de DA ziet.....
We hebben het ondertussen ook al geflimd met de mobiel dus als we weer richting DA gaan nemen we die ff mee.
Ik wil nu eerst alle optie's op een rijtje hebben en alles rustig doornemen en dan kijken wat slim is.
Dus mochten er hier mensen zijn die ook ervaringen of adressen hebben voor fysio's en Chiropractie voor honden dan hoor ik dat heel graag.
Groetjes Alie.

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:ik ben niet zo heel erg medisch onderlegd maar wat ik zou doen is voor een second (third) opinion naar kranendonk in putten gaan.

dit dus, mijn dober heeft jaren mank gelopen, was helemaal op de foto gezet behalve zijn nek. Toen we doorgestuurd zijn naar Kranendonk, zag hij de hond binnenlopen en het eerste wat hij zei... het is zijn nek. 1 foto bevestigde dit ook... Had ik dat maar eerder geweten.... :ugh:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

verkadej schreef:Ik zou foto's laten maken die hierboven geadviseerd worden. En kan de dierenarts niet even naar buiten komen als jullie aankomen? Ziet hij/zij de hond ook lopen.
dat kan prima bij Kranendonk hoor, hij is even meegelopen zelf buiten met uitlaten zodat hij hem kon zien lopen. Gewoon in eigen kleding zonder witte jas.
Afbeelding
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

Ik weet er wel 1 maar die is wel een eind uit de buurt. Zit in Noorden kreupeldier.nl
Daar ben ik met Carlos geweest, die was eigenlijk wel een beetje afgeschreven en leek einde verhaal. Inmiddels zijn we ander half jaar verder en kan ie gewoon met alle wandelingen mee en laten we het afkloppen maar nooit meer kreupel of stijf. Vier behandelingen en ik was klaar.
Voor mij dus hele goede ervaringen.
Succes.
Afbeelding
Quibus
Zeer actief

malinois schreef:
renee-uk schreef:ik ben niet zo heel erg medisch onderlegd maar wat ik zou doen is voor een second (third) opinion naar kranendonk in putten gaan.

dit dus, mijn dober heeft jaren mank gelopen, was helemaal op de foto gezet behalve zijn nek. Toen we doorgestuurd zijn naar Kranendonk, zag hij de hond binnenlopen en het eerste wat hij zei... het is zijn nek. 1 foto bevestigde dit ook... Had ik dat maar eerder geweten.... :ugh:

Was je dober continu kreupel of ging dat ook heel erg heen en weer?
Het lullige is dat de DA het bij Quibus niet kan zien die gaat door de adrenaline goed lopen....hij is als de dood voor de DA...is echt niet zijn hobby.
Als we dan weer thuis zijn begint hij weer te pinken........ik zal nog eens contact opnemen met de kliniek waar we voor secons opinion zijn geweest....even horen wat hun er van vinden.
Ik vindt hetgewoon heel apart dat hij gelijk nadat de foto's gemaakt zijn super goed liep en dat de ellende nu weer begint. :U:
Eerlijk gezegd zoek ik wel adressen in Friesland...want als hij wel fysio nodig heeft kan ik moeilijk elke keer uren rijden voor een bezoekje....mijn baas ziet me aan komen als ik weer vrij moet hebben....dus als het kan een beetje in de buurt.
Groetjes Alie.

Afbeelding
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Waar zit je in Friesland?
Mijn hond had ook heel veel klachten, ik ben drie keer bij een osteopaat/fysio geweest. En hij loopt voor zijn doen echt heel erg goed nu!
Zij heeft geen website, maar kan je wel haar gegevens pben.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Quibus schreef:
malinois schreef:

Het lullige is dat de DA het bij Quibus niet kan zien die gaat door de adrenaline goed lopen....hij is als de dood voor de DA...is echt niet zijn hobby.
Als we dan weer thuis zijn begint hij weer te pinken........ik zal nog eens contact opnemen met de kliniek waar we voor secons opinion zijn geweest....even horen wat hun er van vinden.
Ik vindt hetgewoon heel apart dat hij gelijk nadat de foto's gemaakt zijn super goed liep en dat de ellende nu weer begint. :U:
Eerlijk gezegd zoek ik wel adressen in Friesland...want als hij wel fysio nodig heeft kan ik moeilijk elke keer uren rijden voor een bezoekje....mijn baas ziet me aan komen als ik weer vrij moet hebben....dus als het kan een beetje in de buurt.
je kunt toch evengoed nog naar kranendonk gaan en als het nodig is fysio in friesland doen?
dan weet je in elk geval wat er aan de hand is met je hond.

ik ging vanuit brabant naar kranendonk en dat was echt niet omdat ik zo graag extra diesel wilde verrijden ;)
de man is gewoon ontzettend goed.
Afbeelding

Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

De mensen die ik ken en dit nodig hebben gaan vanuit Friesland naar Victor in Nijmegen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Quibus schreef:
malinois schreef:

Nee het wisselde, dan weer wel dan weer niet, dan weer rechtsvoor dan weer linksvoor etc.
Je kunt ook een filmpje maken en die meenemen/mailen naar Kranendonk.
Hem de oorzaak laten achterhalen en dan kun je altijd nog eventuele fysio in Friesland doen natuurlijk. Kranendonk was en is voor mij ook een eind rijden maar ik heb het er wel voor over. Hij heeft ook nooit gezegd dat ik daar iets blijvends moest doen, alleen kon ik hem altijd bellen als er iets was.
Afbeelding
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

malinois schreef:

Nee het wisselde, dan weer wel dan weer niet, dan weer rechtsvoor dan weer linksvoor etc.
Je kunt ook een filmpje maken en die meenemen/mailen naar Kranendonk.
Hem de oorzaak laten achterhalen en dan kun je altijd nog eventuele fysio in Friesland doen natuurlijk. Kranendonk was en is voor mij ook een eind rijden maar ik heb het er wel voor over. Hij heeft ook nooit gezegd dat ik daar iets blijvends moest doen, alleen kon ik hem altijd bellen als er iets was.
Netjes en dat getuigd ook dat het een goede dierenarts is denk ik.

Fysio zou je kunnen doen bij de 2e lijn http://www.detweedelijn.nl/page/fysioth ... ieren.ashx

Trouwens een 3th opinion kun je ook daar wel doen, de arts daar heeft ons ook goed geholpen met onze witte herder, heel relaxed terwijl onze eigen dierenarts toch iets voorzichtiger was in de buurt van haar tanden :engel: .
Hij liet ons buiten nog even lopen (normaal, snelle wandelpas en draven) aan de lijn.
Quibus
Zeer actief

Godsakkes wat is dit moeilijk zeg....en mietje dat ik ben heb ik nu de tranen al weer in mijn ogen. :jank:
We gaan eerst even bellen met de DA waar we second opinion hebben gedaan...hopelijk hebben ze telefonisch spreekuur..dan willen we met hem overleggen wat hun er van vinden....hebben we daar geen goed gevoel bij dan denk ik toch dat we naar Putten af zullen reizen....want dit is ook niks.
Het rare is ook.....vanmorgen liep hij kotsberoerd je ziet zijn kop gewoon mee knikken.....maar thuis daagt ie onze andere hond wel uit om te spelen en staan ze hier te stuiteren. :U:
Groetjes Alie.

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Balen Alie! Hier niet dezelfde symptomen maar mijn eigen da constateerde en bleef beweren dat mijn hond zijn problemen vanuit de rug kwamen, terwijl een ander wat anders zei. Foto's wezen uit dat zij gelijk had. Deze foto's heb ik ook naar Kranendonk gemaild voor een second opinion en hij heeft mij heel netjes geantwoord en kwam op een zelfde diagnose uit.
Later toen mijn teefje een gebroken teen bleef te hebben is haar fokster ook naar Kranendonk geweest met haar. Een kundige man, ik heb hem zelf nooit persoonlijk ontmoet maar veel mensen (zoals je hier dus ook merkt) hebben hem en die kliniek hoog in het vaandel staan.
Maar is arthrose niet op een foto te zien vraag ik me af? Bij mijn teefje konden ze de arthrose in de teen al goed laten zien (teen was gebroken, geheeld maar daar was dus arthrose ontstaan.
Ik hoop dat je erachter komt wat Quibus heeft en gericht een behandeling kan starten in ieder geval. Mijn eigen da is ook chiropractor maar zij zit te ver weg van je. Zij heeft Finn toen ook een behandeling gegeven niet om het rugkwetsuur te verhelpen (dat kan niet) maar wel omdat hij een tijd verkeerd heeft gelopen, wat klappen gemaakt heeft (pakwerker stellen) en daardoor wat rug en nekwervels vast waren gaan zitten. Na een 4-tal behandelingen liep hij ineens veel soepeler en vrijer. Dit is haar website in ieder geval www.dierenartsabc.nl (staat veel info kijk bijvoorbeeld maar bij het topic "atletische hond".
malinois
Zeer actief
Contacteer:

En hij (kranendonk) onthoudt ook veel heb ik de ervaring, ben er anderhalf jaar geleden geweest met een andere hond van me... inmiddels ander adres ivm scheiding en andere achternaam maar hij herkende me onmiddellijk en vroeg direct hoe het met de dober ging. En ik denk dat het geval met de dober al ruim 5 - 6 jaar geleden is inmiddels.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Zou het niet een band- of peesblessure kunnen zijn die niet genoeg rust/tijd krijgt om volledig te kunnen herstellen?
Dan zie je ook vaak van die jojo-ende klachten.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
blondie
Zeer actief

Jaap* schreef:Zou het niet een band- of peesblessure kunnen zijn die niet genoeg rust/tijd krijgt om volledig te kunnen herstellen?
Soms kan het van alles zijn. Vanmorgen sprak ik iemand waarvan de franse bull soms door de achterpoten zakt. Alles nagekeken foto's gemaakt en niets te zien. Soms gaat het een tijd goed en dan ineens zakt hij weer door de achterpoten. Heb geattendeerd op de rug en evt. zenuwen die af en toe misschien bekneld raken, maar puur omdat dat bij mijn hond soms aan de orde is. Maar dan moet je wel de juiste foto's hebben gemaakt om tot die diagnose te komen.
Met de röntgenfoto's van Bluf van haar teen was toen geen breuk te zien. Toen er 3d foto's elders zijn gemaakt was het wel te zien dat er een breuk had gezeten.
En bij verstuikingen zie je het ook vaak. Met een beetje rust gaat het goed en dan ineens is het weer mis. En dat spelen ondanks blessure daar zijn het honden voor, hard voor zichzelf, lol hebben is leuker dan pijn dus dat zetten ze even opzij :ugh:
Jaap*
Zeer actief

blondie schreef:
Jaap* schreef:Zou het niet een band- of peesblessure kunnen zijn die niet genoeg rust/tijd krijgt om volledig te kunnen herstellen?
Soms kan het van alles zijn. Vanmorgen sprak ik iemand waarvan de franse bull soms door de achterpoten zakt. Alles nagekeken foto's gemaakt en niets te zien. Soms gaat het een tijd goed en dan ineens zakt hij weer door de achterpoten. Heb geattendeerd op de rug en evt. zenuwen die af en toe misschien bekneld raken, maar puur omdat dat bij mijn hond soms aan de orde is. Maar dan moet je wel de juiste foto's hebben gemaakt om tot die diagnose te komen.
Met de röntgenfoto's van Bluf van haar teen was toen geen breuk te zien. Toen er 3d foto's elders zijn gemaakt was het wel te zien dat er een breuk had gezeten.
En bij verstuikingen zie je het ook vaak. Met een beetje rust gaat het goed en dan ineens is het weer mis. En dat spelen ondanks blessure daar zijn het honden voor, hard voor zichzelf, lol hebben is leuker dan pijn dus dat zetten ze even opzij :ugh:
Ik heb altijd begrepen dat juist kwetsuren aan zacht weefsel moeilijk te ontdekken zijn, en dat foto's eigenlijk pas zin hebben als de hond eerst een paar weken rust heeft gehad en er daarna geen verbetering optreedt. Omdat dat sowieso de eerste behandelingswijze is als er geen duidelijke breuk geconstateerd is.
Jaap*
Zeer actief

Ik bedoel, een hond die regelmatig door de achterhand zakt is wat anders dan een hond met één manke poot.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
Soms kan het van alles zijn. Vanmorgen sprak ik iemand waarvan de franse bull soms door de achterpoten zakt. Alles nagekeken foto's gemaakt en niets te zien. Soms gaat het een tijd goed en dan ineens zakt hij weer door de achterpoten. Heb geattendeerd op de rug en evt. zenuwen die af en toe misschien bekneld raken, maar puur omdat dat bij mijn hond soms aan de orde is.
Klopt, aangezien dit bij een kennis van me het geval is heb ik me er wat in verdiept pas geleden... en dat wat jij noemt is prima te zien voor een goede dierenarts maar de foto moet wel op de juiste plek gemaakt zijn.. vaak bij de overgang van rug naar staart zit het probleem.
Afbeelding
Quibus
Zeer actief

blondie schreef:Balen Alie! Hier niet dezelfde symptomen maar mijn eigen da constateerde en bleef beweren dat mijn hond zijn problemen vanuit de rug kwamen, terwijl een ander wat anders zei. Foto's wezen uit dat zij gelijk had. Deze foto's heb ik ook naar Kranendonk gemaild voor een second opinion en hij heeft mij heel netjes geantwoord en kwam op een zelfde diagnose uit.
Later toen mijn teefje een gebroken teen bleef te hebben is haar fokster ook naar Kranendonk geweest met haar. Een kundige man, ik heb hem zelf nooit persoonlijk ontmoet maar veel mensen (zoals je hier dus ook merkt) hebben hem en die kliniek hoog in het vaandel staan.
Maar is arthrose niet op een foto te zien vraag ik me af? Bij mijn teefje konden ze de arthrose in de teen al goed laten zien (teen was gebroken, geheeld maar daar was dus arthrose ontstaan.
Ik hoop dat je erachter komt wat Quibus heeft en gericht een behandeling kan starten in ieder geval. Mijn eigen da is ook chiropractor maar zij zit te ver weg van je. Zij heeft Finn toen ook een behandeling gegeven niet om het rugkwetsuur te verhelpen (dat kan niet) maar wel omdat hij een tijd verkeerd heeft gelopen, wat klappen gemaakt heeft (pakwerker stellen) en daardoor wat rug en nekwervels vast waren gaan zitten. Na een 4-tal behandelingen liep hij ineens veel soepeler en vrijer. Dit is haar website in ieder geval www.dierenartsabc.nl (staat veel info kijk bijvoorbeeld maar bij het topic "atletische hond".
Ja dat is het em nu juist de gewrichten zagen er dusdanig goed uit dat de DA ook al zei dat hij dat eigenlijk geen eens artrose mag noemen...de oneffenheden die zichtbaar waren snapte hij niet dat de hond daar kreupel van was.
Onze eigen DA denkt echt dat het artrose is (ze hebben de foto's niet gezien) maar ik heb mijn twijfels.
Dus vandaar ook dat we even met onze handjes in het haar zitten.
Hij loopt trouwens momenteel weer een stuk beter dan gisteren en vanmorgen...maar je ziet dat hij nog steeds niet goed loopt.
We gaan in elk geval nog even een telefoontje doen naar de DA waar de foto's zijn gemaakt....hopelijk hebben ze telefonisch spreekuur......en dan horen we wel verder........mochten we niet verder komen dan kunnen we altijd nog richting putten.
Groetjes Alie.

Afbeelding
blondie
Zeer actief

malinois schreef:
blondie schreef:
Soms kan het van alles zijn. Vanmorgen sprak ik iemand waarvan de franse bull soms door de achterpoten zakt. Alles nagekeken foto's gemaakt en niets te zien. Soms gaat het een tijd goed en dan ineens zakt hij weer door de achterpoten. Heb geattendeerd op de rug en evt. zenuwen die af en toe misschien bekneld raken, maar puur omdat dat bij mijn hond soms aan de orde is.
Klopt, aangezien dit bij een kennis van me het geval is heb ik me er wat in verdiept pas geleden... en dat wat jij noemt is prima te zien voor een goede dierenarts maar de foto moet wel op de juiste plek gemaakt zijn.. vaak bij de overgang van rug naar staart zit het probleem.
Dat heb ik de dame ook gezegd, bij mijn hond heeft de da ivm haar vermoeden dus bewust van dat deel een röntgenfoto gemaakt. Vaak "missen" ze juist dat specifieke deel van de rug, bij de staartaanzet op de foto's)
blondie
Zeer actief

Jaap* schreef:Ik bedoel, een hond die regelmatig door de achterhand zakt is wat anders dan een hond met één manke poot.
Ik snap je zin niet helemaal?
Ik had het tegen die mevrouw van de bull over dat er misschien wel wat mis kon zijn met de rug en dan specifiek de laatste rugwervels, dat wordt niet vaak goed op de foto gezet en over het hoofd gezien. Dit omdat ik dit met mijn reu aan de hand heb gehad. Pas na de juiste foto's was duidelijk te zien dat er een vergroeing zat bij het heiligbeen. Dit is onderzocht n.a.v. het feit dat hij zo raar over de schutting sprong met de training. Er werd eerst gedacht aan verrekte kruisbanden maar dat bleek dus niet zo te zijn.
Het andere manke geval was Bluf. Na ruim een week rust was het manken niet over en zijn er foto's gemaakt maar daar was geen breuk op te zien. En men dacht aan een flinke kneuzing. Weer weken later was het nog niet genezen en zijn er in een speciale (paarden) kliniek 3-d foto's gemaakt waarop dus te zien was dat er een breuk had gezeten. Wat deels geheeld was maar waar dus wel arhrose was ontstaan.
Geopperd werd toen zelfs dat de teen eraf moest door verschillende da's maar omdat ze dragend was kon dat niet, en tot op heden heeft ze er geen last van en zit die teen er dus nog aan.

Sorry Quibus voor het off topic gaan :roos:
blondie
Zeer actief

Quibus schreef: Ja dat is het em nu juist de gewrichten zagen er dusdanig goed uit dat de DA ook al zei dat hij dat eigenlijk geen eens artrose mag noemen...de oneffenheden die zichtbaar waren snapte hij niet dat de hond daar kreupel van was.
Onze eigen DA denkt echt dat het artrose is (ze hebben de foto's niet gezien) maar ik heb mijn twijfels.
Hij loopt trouwens momenteel weer een stuk beter dan gisteren en vanmorgen...maar je ziet dat hij nog steeds niet goed loopt.
We gaan in elk geval nog even een telefoontje doen naar de DA waar de foto's zijn gemaakt....hopelijk hebben ze telefonisch spreekuur......en dan horen we wel verder........mochten we niet verder komen dan kunnen we altijd nog richting putten.
Sterkte ermee, geef je hem nu pijnstilling? Of kijk je het aan hoe hij loopt en of hij zelf pijn/ongemak aangeeft?
Het lijkt me heel lastig om zelf geen idee te hebben waar het vandaan komt. Let ook even op bepaalde grond waar je op loopt. Ik bedoel wanneer zakt hij door de voorpoot bijvoorbeeld op mul zand, of op het trottoir, of andere ondergronden. Misschien kun je daar een patroon in herkennen? (wilde gok, maar kan misschien ook van invloed zijn?)
Quibus
Zeer actief

blondie schreef:
Quibus schreef: Ja dat is het em nu juist de gewrichten zagen er dusdanig goed uit dat de DA ook al zei dat hij dat eigenlijk geen eens artrose mag noemen...de oneffenheden die zichtbaar waren snapte hij niet dat de hond daar kreupel van was.
Sterkte ermee, geef je hem nu pijnstilling? Of kijk je het aan hoe hij loopt en of hij zelf pijn/ongemak aangeeft?
Het lijkt me heel lastig om zelf geen idee te hebben waar het vandaan komt. Let ook even op bepaalde grond waar je op loopt. Ik bedoel wanneer zakt hij door de voorpoot bijvoorbeeld op mul zand, of op het trottoir, of andere ondergronden. Misschien kun je daar een patroon in herkennen? (wilde gok, maar kan misschien ook van invloed zijn?)

Dank je...nee hij krijgt geen pijnstilling....dit juist ook omdat ik ben ben dat hij dan helemaal over zijn grenzen gaat......dit type honden staan er sowieso al bekent om dat ze niet snel aangeven als ze pijn hebben vandaar.
Bepaalde ondergrondjes hebben we al op gelet.....maar naar ons idee maakt het geen verschil.
Tot nu toe is hij gelukkig niet weer door zijn poot gezakt.....maar hij loopt ook nog niet zuiver.....we laten hem zoveel mogelijk aan de riem uit en lopen ook niet te lang met hem....voorlopig ook even geen boswandelingen meer........als het dan niet beter gaat dan gaan we toch weer contact opnemen met de dierenarts om te kijken wat de eventuele volgende stap kan zijn.
Ondertussen heb ik al wat pogingen gedaan om het te filmen op mijn mobieltje.....dan kan de DA in elk geval zien hoe hij loopt ....want in de praktijk loopt ie uiteraard weer goed door de adrenaline.
Konden ze maar praten. :roos:
Groetjes Alie.

Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Om op je vraag terug te komen, ik ongeveer iets gelijks meegemaakt. Hond al een jaar lang kreupel, verschillende artsen zeiden pees blessure. Foto's van schouder en elleboog zagen er prachtig uit. Toen ik toch ineens bedacht eens hier heen te gaan http://www.dierfysio-eemnes.nl/ nou had ik dat maar eerder gedaan het zat in haar nek helemaal niet goed en is behandeld en ook haar schouderblad zit helemaal vast. Dat was dus de oorzaak en het probleem en dat zien gewone DA's niet. Arme hondje heeft zo ik weet niet hoe lang met het hele resement aan pijnstilling, en ik weet niet wat ik allemaal aan homeapathie en poedertjes gegeven heb om haar te helpen gehad terwijl dat natuurlijk geen reet helpt als het allemaal niet lekker zit in je nek en schouder.

Je zou ook naar Dorit Aharon kunnen gaan, of naar Eric Laarakke in de Bilt. Allebei heb ik wel goede ervaringen mee alleen eemnes is voor mij dichterbij en bevalt ook super.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”