voor de jacht worden greyhounds veel gekruist met staffs. dit is met een engelse staff:
en weer on topic denk ik dat hein misschien ook wel zoiets is alleen niet met een staffbull maar een ambull of amstaff ofzo

Moderator: moderatorteam
Ik vind Hein ook een mooie hond, hij heeft een lieve kop, en hij ziet er al een stuk beter uit!!meissielief schreef:Ben ik dan 1 van de weinige die Hein wel mooi vind? Hij is al goed op aan het knappen.
Ik weet het niet precies, maar de chemische castratie lijkt, zoals ik hem zie, nog niet te helpen. Hij wordt ook gezalfd en gespoeld. Maar ik heb het idee dat het gedrag zelfs wat toeneemt in plaats van afneemt. Hij is ook helemaal hoteldebotel van Mila, en ik zie hem altijd in combinatie met Mila. Hij schijnt tijdens het wandelen wel mee te roepen te zijn als hij een loopse teef tegen komt. Maar daarna was hij thuis in de lucht aan het rijden, wel een half uur lang, totdat zijn tijdelijke baas hem op zijn plek heeft gestuurd. Hij heeft een dosis(? ik weet niet hoe dat werkt met zo'n chip) gekregen voor het gewicht wat hij op dat moment woog, terwijl hij inmiddels aardig aankomt. Zou het kunnen dat het te weinig is en dat het gedrag dan niet af zal nemen? Ik weet niet precies hoe dat zit met chemische castratie. De laatste foto's zijn van gisteren, dus recent.crutz schreef:bennie schreef:Klasse, ik kan de verzorgers niet genoeg veren in de reet stoppen.
En wat jammer van dat gemekker van het eeuwig ontevreden broddel-hf-volk dat weer eens niet verder kijkt dan hun neus lang is. Hoe ziek ben je als je mensen de grond in boort die zo'n goed werk verzetten?
Daar is wat aan gedaan en het halve forum viel er (uiteraard volledig onterecht maar wel voorspelbaar hier op hf) overheen.blacky schreef:Hij loopt echt constant met de rode lantaarn buitenboord. Is daar niet wat aan te doen? Lijkt me niet echt gezond.
maar uiteindelijk (dit zijn recente foto's toch) heeft het chemisch castreren dus geen effect gehad op het steeds buitenboord lopen....of was het nog erger?
Verder is hij idd al flink opgeknapt, moest ook aan Mit & Qal denken, leuke ongecompliceerde lobbes...
nee hoor.meissielief schreef:Ben ik dan 1 van de weinige die Hein wel mooi vind? Hij is al goed op aan het knappen.
oh, dan heeft hij tardac gekregen. niet zulk fijn spul, maar het is wel redelijk snel uitgewerkt (6 weken)-Gaby- schreef:Ik vind Hein ook wel wat hebben hoor! Hij heeft echt een lieve kop en is een schat. Ik denk dat die kromme rug ook erg te maken heeft met zijn voedingstoestand, want hij gaat steeds wat rechter staan nu hij beter doorvoed is.Ik weet het niet precies, maar de chemische castratie lijkt, zoals ik hem zie, nog niet te helpen. Hij wordt ook gezalfd en gespoeld. Maar ik heb het idee dat het gedrag zelfs wat toeneemt in plaats van afneemt. Hij is ook helemaal hoteldebotel van Mila, en ik zie hem altijd in combinatie met Mila. Hij schijnt tijdens het wandelen wel mee te roepen te zijn als hij een loopse teef tegen komt. Maar daarna was hij thuis in de lucht aan het rijden, wel een half uur lang, totdat zijn tijdelijke baas hem op zijn plek heeft gestuurd. Hij heeft een dosis(? ik weet niet hoe dat werkt met zo'n chip) gekregen voor het gewicht wat hij op dat moment woog, terwijl hij inmiddels aardig aankomt. Zou het kunnen dat het te weinig is en dat het gedrag dan niet af zal nemen? Ik weet niet precies hoe dat zit met chemische castratie. De laatste foto's zijn van gisteren, dus recent.crutz schreef:bennie schreef:Klasse, ik kan de verzorgers niet genoeg veren in de reet stoppen.
En wat jammer van dat gemekker van het eeuwig ontevreden broddel-hf-volk dat weer eens niet verder kijkt dan hun neus lang is. Hoe ziek ben je als je mensen de grond in boort die zo'n goed werk verzetten?
Daar is wat aan gedaan en het halve forum viel er (uiteraard volledig onterecht maar wel voorspelbaar hier op hf) overheen.blacky schreef:Hij loopt echt constant met de rode lantaarn buitenboord. Is daar niet wat aan te doen? Lijkt me niet echt gezond.
maar uiteindelijk (dit zijn recente foto's toch) heeft het chemisch castreren dus geen effect gehad op het steeds buitenboord lopen....of was het nog erger?
Verder is hij idd al flink opgeknapt, moest ook aan Mit & Qal denken, leuke ongecompliceerde lobbes...
In Nederland is de plaatsingkans van zulke type honden ook erg lastig, er lijkt een overkill ervan in het asiel te zitten. Toch zie je het vaker bij zulke honden, worden ze ernstig verwaarloosd en komen graatmager binnen. Zodra de kilo's eraan vliegen, komt ook hun ware karakter te voorschijn. Helaas heb ik dat vaker meegemaakt, werden ze toch erg lastig in de omgang zowel naar mensen als naar honden.laeken schreef:Dat is het grote nadeel van deze honden. Knokken doen ze bijna allemaal op den duur wel. Wel jammer dat ze in Duitsland in het asiel komen. Daar komen ze er denk ik niet meer uit. Waarom niet Nederland? Haal dan die teef ook naar Nederland.
duitse herder schreef:In Nederland is de plaatsingkans van zulke type honden ook erg lastig, er lijkt een overkill ervan in het asiel te zitten. Toch zie je het vaker bij zulke honden, worden ze ernstig verwaarloosd en komen graatmager binnen. Zodra de kilo's eraan vliegen, komt ook hun ware karakter te voorschijn. Helaas heb ik dat vaker meegemaakt, werden ze toch erg lastig in de omgang zowel naar mensen als naar honden.laeken schreef:Dat is het grote nadeel van deze honden. Knokken doen ze bijna allemaal op den duur wel. Wel jammer dat ze in Duitsland in het asiel komen. Daar komen ze er denk ik niet meer uit. Waarom niet Nederland? Haal dan die teef ook naar Nederland.
Hopelijk loopt alles voor Hein goed af
-Gaby- schreef:Update wat betreft Heintje, hij zit vanaf aankomende dinsdag in het asiel in Wenner (Duitsland).![]()
Zijn felheid naar andere honden neemt toe en hij heeft een paar honden gegrepen. Niet met schade, hij houdt wel vast, maar het blijft tot nu toe zonder wondjes e.d. Ook ging hij met een uitlaatservice mee, maar dit levert te veel spanningen op voor Heintje en ze willen hem ook niet hele werkdagen thuis laten zitten. Daarom gaat hij toch eerder naar het asiel dan verwacht.
Nog voor Heintje werd gevonden, was hij in Duitsland gesignaleerd met een teefje. Dat teefje is gevangen en naar het asiel gebracht in Wenner gebracht. Heintje was toen ontsnapt en gevonden door het eerste opvangezin. Hij komt weer samen met dat teefje te zitten in het asiel, hopelijk vinden ze het leuk elkaar weer te zien. Helaas voor Heintje!
-Gaby- schreef:@ Sharmayne, ja, dat inderdaad jammer. Het is een lieve hond verder, alleen dat ene punt dus. Hopelijk wordt hij daar geplaatst.
@ Duitseherder, ja, het lijkt wel met zijn toegenomen gezondheidstoestand te maken te hebben. Heb je daar ervaring mee? Jammer, in het begin leek hij de hondentaal goed te spreken en leek er weinig aan de hand.
Helaas wel, in het asiel kwam je zulke honden tegen, extreem mager bij binnenkomst. Dan waren het makkelijke lieve honden, tot er weer wat vet aan zat. 1 was zelfs zo erg dat ze 2x had gebeten en met een spuitje is geeindigd-Gaby- schreef:, ja, het lijkt wel met zijn toegenomen gezondheidstoestand te maken te hebben. Heb je daar ervaring mee? Jammer, in het begin leek hij de hondentaal goed te spreken en leek er weinig aan de hand.
Ja, dat is inderdaad later ook gebleken. Maar hij leek de eerste paar weken conflictvermijdend bijvoorbeeld, terwijl hij toen hij sterker werd, juist conflicten op ging zoeken.Inge O schreef:ook als je 'de hondentaal goed spreekt' kan je compleet verkeerde dingen zeggen hoor-Gaby- schreef: Jammer, in het begin leek hij de hondentaal goed te spreken en leek er weinig aan de hand..
Ach, wat jammer. Naar mensen en kinderen toe was hij nog steeds een schatje, ik denk ook dat hij dat wel blijft, hij is daar niets in veranderd in de loop van de weken.duitse herder schreef:Helaas wel, in het asiel kwam je zulke honden tegen, extreem mager bij binnenkomst. Dan waren het makkelijke lieve honden, tot er weer wat vet aan zat. 1 was zelfs zo erg dat ze 2x had gebeten en met een spuitje is geeindigd-Gaby- schreef:, ja, het lijkt wel met zijn toegenomen gezondheidstoestand te maken te hebben. Heb je daar ervaring mee? Jammer, in het begin leek hij de hondentaal goed te spreken en leek er weinig aan de hand.Geloof het of niet, de enige extreem magere die wel normaal bleef was een langharige Duitse Herder
Ik weet het niet. Hij zit in dit asiel: http://www.tierschutz-rheiderland.de/ti ... /index.htmmercedes2803 schreef:Hoe gaat het nu met hem?