Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

het aftellen kan weer beginnen

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

het aftellen kan weer beginnen

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

ook wij hebben weer geboekt...eerst twee weken naar Puget sur Argens 6 km van frejus (cote d"azur) en de laatste week naar Le Thor vlakbij isle sur sorgue (vaucluse,provence) ....we hebben op beide campings een grote stacaravan met varanda gehuurd..de camping van de laatste week daar zijn we al een keer geweest..het was echt heerlijk..en een geweldige omgeving, Ik ging daar vroeger met mijn ouders altijd al in de buurt..en ik heb daar altijd het gevoel of ik thuis kom :)
de eerste twee weken ..zijn nieuw :) we zijn wel al eens een dagje naar st tropez geweest en ook de eilanden voor de kust bij Toulon hebben we al gezien..maar verder nog niks..dus ik ben druk aan het zoeken..
zijn er mensen die al eens in die omgeving zijn heweest en misschien mooie wandelingen weten in het esterel gebergte ..ook voor dagjes uit hou ik me aanbevolen :)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
29996D

Re: het aftellen kan weer beginnen

Ongelezen bericht door 29996D »

Ik ben daar wel geweest een paar jaar geleden, maar toen hadden we nog geen honden dus wandelen deden we niet :F:

Mooi gebied vond ik, met veel te toen.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

MissDorien schreef:Ik ben daar wel geweest een paar jaar geleden, maar toen hadden we nog geen honden dus wandelen deden we niet :F:

Mooi gebied vond ik, met veel te toen.
Haha ja het is daar overal mooi !!

Ik vond deze site....al een dagje uit :)

http://bigdogzola.com/2011/04/20/a-day- ... arguerite/
Afbeelding

Anne Degraef
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse Collie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne Degraef »

In het achterliggende Esterel-gebergte kan je prachtige wandelingen maken.

Wij deden ook steeds te voet de bewegwijzerde wandeling rond het schiereiland St.-Jean-Cap-Ferrat.
Het vertrekpunt ligt aan het haventje. Je kan een kleine wandeling doen of voor een grote dagtocht kiezen.
Het wandelpad is perfect aangelegd. Wel voldoende drank meenemen voor jezelf en je honden.

Ook in Antibes kan je mooie wandelingen maken.

En in St. Tropez heb je de prachtige wandeling langs de kust.
Ze vertrekt in het haventje, en je kan dan wandelen tot de Plage des Salins en zo terug binnendoor of je kan verder wandelen tot aan de Plage de Tahiti en dan terug binnendoor.

Wij gingen jaren lang naar Frejus met onze Berner. Maar wel steeds in de paasvakantie.
In de zomervakantie ( juli en augustus ) was het er veel te heet, we hebben dat één keer gedaan maar we konden niet buiten komen van de grote hitte.
En 's zomers is het daar zo druk dat je steeds weer bumper aan bumper moet rijden wil je ergens met je auto naartoe.

Vorig jaar zijn we half juni geweest met onze Schotse Collie en toen was het nog goed te doen van warmte en drukte.

Wanneer gaan jullie ?

Vriendelijke groeten,
Anne en Evy
Laatst gewijzigd door Anne Degraef op 27 jan 2012 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn website : www.annedegraef.be
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

wat leuk! Wij hebben nog niets geregeld voor dit jaar, toch maar eens gaan doen

oh en de volgende keer mag je best zwaaien hoor als er al toeterend een auto langs je rijdt :mrgreen:
:pop:
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
www.woofatwork.nl
Contacteer:

pooh schreef:wat leuk! Wij hebben nog niets geregeld voor dit jaar, toch maar eens gaan doen

oh en de volgende keer mag je best zwaaien hoor als er al toeterend een auto langs je rijdt :mrgreen:

haha i'm a daydreamer haha ik besef het dan niet sorry haha
Afbeelding

RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Anne Degraef schreef:In het achterliggende Esterel-gebergte kan je prachtige wandelingen maken.

Wij deden ook steeds te voet de bewegwijzerde wandeling rond het schiereiland St.-Jean-Cap-Ferrat.
Het vertrekpunt ligt aan het haventje. Je kan een kleine wandeling doen of voor een grote dagtocht kiezen.
Het wandelpad is perfect aangelegd. Wel voldoende drank meenemen voor jezelf en je honden.

Ze vertrekt in het haventje, en je kan dan wandelen tot de Plage des Salins en zo terug binnendoor of je kan verder wandelen tot aan de Plage de Tahiti en dan terug binnendoor.

Wij gingen jaren lang naar Frejus met onze Berner. Maar wel steeds in de paasvakantie.
In de zomervakantie ( juli en augustus ) was het er veel te heet, we hebben dat één keer gedaan maar we konden niet buiten komen van de grote hitte.

thanks voor de info..wij gaan altijd in juni..st tropez die wandeling hebben we inderdaad ook al gedaan mooi!!

ik ga de andere wandelingen even uitzoeken thanks :)
En 's zomers is het daar zo druk dat je steeds weer bumper aan bumper moet rijden wil je ergens met je auto naartoe.

Vorig jaar zijn we half juni geweest met onze Schotse Collie en toen was het nog goed te doen van warmte en drukte.

Wanneer gaan jullie ?

Vriendelijke groeten,
Anne en Evy
thanks voor de info..wij gaan altijd in juni..st tropez die wandeling hebben we inderdaad ook al gedaan mooi!!

ik ga de andere wandelingen even uitzoeken thanks :)
Afbeelding

RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Anne Degraef schreef:In het achterliggende Esterel-gebergte kan je prachtige wandelingen maken.

Wanneer gaan jullie ?

Vriendelijke groeten,
Anne en Evy
ik heb net een wandelkaart van het hele gebied gekocht...dus gaat helemaal goed komen..ook een boekje van de anwb actief met verschillende wandelingen...wij gaan ons niet vervelen haha
Afbeelding

Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Kijk eens in de omgeving van Ramatuelle, een klein dorpje vlakbij St. Tropez. Wij zijn daar meerdere malen geweest, helaas zonder honden, maar de omgeving is schitterend en zover wij hebben meegemaakt, zeer hond vriendelijk. Daar hebben wij altijd wel op gelet :wink: Wil je eens uit eten en je hond(en) meenemen, raad ik je restaurant Le Will aan. Dit ligt aan de doorgaande weg van St. Tropez naar Ramatuelle, een flink eind van de weg af. Het eten is er echt héél erg goed. Daarbij is het grotendeels in de open lucht met ruime afstand tussen de tafels. Je kunt daar, zeker als je aan de buitenrand zit, rustig genieten van het eten terwijl je honden erbij zijn :ok:
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Canecorsosultan schreef:Kijk eens in de omgeving van Ramatuelle, een klein dorpje vlakbij St. Tropez. Wij zijn daar meerdere malen geweest, helaas zonder honden, maar de omgeving is schitterend en zover wij hebben meegemaakt, zeer hond vriendelijk. Daar hebben wij altijd wel op gelet :wink: Wil je eens uit eten en je hond(en) meenemen, raad ik je restaurant Le Will aan. Dit ligt aan de doorgaande weg van St. Tropez naar Ramatuelle, een flink eind van de weg af. Het eten is er echt héél erg goed. Daarbij is het grotendeels in de open lucht met ruime afstand tussen de tafels. Je kunt daar, zeker als je aan de buitenrand zit, rustig genieten van het eten terwijl je honden erbij zijn :ok:

:) wij zaten 3 jaar geleden met onze honden (toen ambull en Nina) aan de haven in st tropez in de chique loungetent...honden kregen drinken uit een champagnebowl...ze vonden de bakjes te klein voir shaggy haha...ik zal het onthouden :) thanks
Afbeelding

pooh
Zeer actief

ik zit nu eigenlijk voor het eerst te kijken om Ameno mee te nemen wat verder weg, verder dan de ardennen dan. Maar hoe doen jullie dat bijvoorbeeld met de auto rit ernaar toe? Behalve iedere 2 uur stoppen, op 10 uur rijden, stop je dan ook ergens om de honden te eten te geven?
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

pooh schreef:ik zit nu eigenlijk voor het eerst te kijken om Ameno mee te nemen wat verder weg, verder dan de ardennen dan. Maar hoe doen jullie dat bijvoorbeeld met de auto rit ernaar toe? Behalve iedere 2 uur stoppen, op 10 uur rijden, stop je dan ook ergens om de honden te eten te geven?
Iedere 2 uur stoppen? Nee daar begin ik niet aan als dat niet nodig is.

Wij zijn naar Tsjechië gereden met Sorbonne en Elmo achterin, en dan rij ik vaak in de nacht (heeft mijn voorkeur, lekker rustig) een rit van 12 uur waar we uiteindelijk 15 uur over gedaan hebben door wat verkeerd rijden enz.

Uiteindelijk hebben we hooguit 3 keer gestopt voor de honden. Ik ga thuis ook echt niet elke 2 uur met ze lopen. Wel ga ik van te voren als ze zo'n lange rit moeten vaak nog met ze naar het bos, zodat ze lekker moe zijn. Eten krijgen ze wel weer op de plek van bestemming. En als we toch stoppen omdat wij moeten wisselen / benen strekken en zelf wat moeten eten, dan aten ze gewoon een broodje mee... :mrgreen:

Laatste keer vanuit duitsland (6 uur rijden) heb ik m in een keer doorgetrokken. En alle honden lagen heerlijk te slapen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
pooh
Zeer actief

hmm dat klinkt als een appeltje eitje Suuz, zo'n rit zie ik wel zitten.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

pooh schreef:hmm dat klinkt als een appeltje eitje Suuz, zo'n rit zie ik wel zitten.
Gewoon niet te druk maken over of je moet stoppen of niet ;-) ... nergens voor nodig, tenminste niet als je niet een pup achterin hebt zitten ;-) ... bij pups vind ik het weer anders, maar gewoon volwassen honden, ja hoor die liggen hier ook de god ganse dag te slapen, en dan zal ik omdat ze in de auto slapen ineens elke 2 uur gaan stoppen? Hahaha nee... dan moet er echt een reden zijn wil ik dat doen. Wel laat ik ze elke stop even uit de auto, maar dat zijn dan echt stops omdat ik zelf ook even moet stoppen ;-).
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Late reactie sorry :) ..maar wij rijden s'nachts of ja Pascal dan he haha...ik ga gewoon het avond rondje met de honden ( zorg wel dat ze overdag genoeg gedaan hebben) en ipv naar bed stappen we in de auto...honden gaan slapen ..ik ook..Pascal rijd...we tanken in luxemburg (rond 1 uur)en dan rijden we door tot een uur of 6 als de zon op komt ..dan stoppen we bij een groot tankstation langs de route de soleil...dan gaan we eerst een half uur met de honden lopen...meestal kun je een rustig plekje vinden om even met een bal te spelen..dan krijgen ze eten en gaan wij onbijten...een uurtje later stappen we weer in de auto en ik rij dan de laatste 3 of 4 uurtjes...ik merk nooit dat ik de honden bij me heb:)
De terugweg rijden we wel overdag dan is het in de ochtend nog even wandelen,spelen en flink stuk zwemmen...en dan de auto in...bij de tankstations even plassen enzo..verder niks :) dan komen we rond 21 weer thuis een gevulde kong erin even uitlaten en slapen :)
Ik zorg dat we altijd een camping bij water hebben zodat ze makkelijk even kunnen afkoelen en toch hun beweging krijgen..verder gaan ze altijd mee..geen probleem :)
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”