Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vriezerloze kvv vervanging

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

vriezerloze kvv vervanging

Ongelezen bericht door dre »

Zoro krijgt doorgaans kvv (voornamelijk smuldier, tinlo en carnibest) maar deze komen allemaal uit de vriezer.
Nu ben ik niet altijd degene die van het onthouden is en zo heel af en toe (eens in de twee weken ofzo) vergeet ik er wat uit te halen voor hem.
Nu voer ik op die dagen momenteel Renske (aangevuld met handje farmfood want de hoeveelheid vind ik altijd net te weinig) maar eigenlijk vind ik renske net niet "het".

Dus mijn vraag is eigenlijk, welk soort voer raden jullie aan op vriezerloze dagen?
Ik zit wel eens te kijken maar word tureluurs van alles wat er tegenwoordig te krijgen is, dus misschien zijn er hier mensen met goede alternatieven :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: vriezerloze kvv vervanging

Ongelezen bericht door Inge »

Als ik vergeet vlees eruit te leggen krijgen ze gewoon een brokmaaltijd. Vlees ontdooit trouwens redelijk snel als je het in een bak water legt (gewoon koud water). Hier ligt dus regelmatig een rol in een emmer water te ontdooien. :oeps:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik voer noormaal ook kvv , maar doe af en toe ook wel eens een keer de brok van Royal canin small breed .
ik doe dit meer omdat hij dan ook nog gewoonm brok kan eten als we eens een aantal dagen weg gaan .
en als ik eens vergeet iets uit de vriezer te halen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

als ik het vergeet haal ik het er alsnog uit en leg het in water, dan eet Bo iets later
Afbeelding
dre
Zeer actief

Inge schreef:Als ik vergeet vlees eruit te leggen krijgen ze gewoon een brokmaaltijd. Vlees ontdooit trouwens redelijk snel als je het in een bak water legt (gewoon koud water). Hier ligt dus regelmatig een rol in een emmer water te ontdooien. :oeps:
Bak met water is nog wel een goede, zo stom dat ik daar niet aan heb gedacht :oeps:
toots schreef:Ik voer noormaal ook kvv , maar doe af en toe ook wel eens een keer de brok van Royal canin small breed .
ik doe dit meer omdat hij dan ook nog gewoonm brok kan eten als we eens een aantal dagen weg gaan .
Hij krijgt 's ochtends een paar brokken voor maagvulling (anders vreet hij de straat leeg en ik heb al moeite met mijn eigen boterham in de ochtend dus ben me gek om zijn kvv te doen :wink: )
Dus brokken eten kan hij wel, maar ik laat me nogal beïnvloeden als hij zich in de avond bedondert voelt als hij brok krijgt :F:
Jeannettebo schreef:als ik het vergeet haal ik het er alsnog uit en leg het in water, dan eet Bo iets later
Later eten is een optie die ik voor mijn volgende hond ga onthouden, deze kan klokkijken :mrgreen:
Cleva schreef: http://www.petspassion.nl/index.php?gr= ... how=detail

gevonden
Die krijgt hij dus nu :8):
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

kun je het niet oefenen, het op verschillende tijden eten, volgens mij is dat ook beter voor de vertering.
Afbeelding
dre
Zeer actief

Jeannettebo schreef:kun je het niet oefenen, het op verschillende tijden eten, volgens mij is dat ook beter voor de vertering.
Ik heb er wel over nagedacht door jouw opermerking.
Echte vaste tijden zijn het niet. Ik voer namelijk nadat ik voor mezelf heb gekookt en voor ik begin met eten (en deze tijden wisselen nog wel eens) maar hij is zo gewend om dan eten te krijgen (doe het al 8 jaar zo, zelfs de kat is er met 3 jaar al op afgesteld)

Maar ik zal eens rustig gaan proberen de tijden wat aan te gaan passen.
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Als ik vergeet om vlees of bot uit de vriezer te halen, gooi ik ook kvv in een bak met water. En dat gaat altijd goed.

Ik gaf eerst ook op vaste tijden en als ik dat niet deed dan had ik honden die gal gingen spugen. Ik ben toen heel voorzichtig aan gaan spelen met de tijden en dat heeft gewerkt. Nu maakt het in principe niet meer uit hoe laat ze eten krijgen. Heel soms wil er nog wel eens eentje misselijk worden maar dat is afhankelijk van wat ze te eten hebben gehad (een lichtere of wat zwaardere maaltijd).
linda-bakker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..

Ongelezen bericht door linda-bakker »

Is ontdooien in de magnetron echt not done? Ik doe het heel af en toe, geef smuldier, prik gaatjes in de verpakking en dan de vriezer in!
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
Jeannettebo
Zeer actief

linda-bakker schreef:Is ontdooien in de magnetron echt not done? Ik doe het heel af en toe, geef smuldier, prik gaatjes in de verpakking en dan de vriezer in!
de magnetron bedoel je :cool2:

Ik doe het niet, zeker niet als er pens in zit :kotz: Bij de rollen die ik gebruik zitten er ook metalen clipjes aan.
In water leggen werkt net zo goed, soms wel in warm water
Afbeelding
linda-bakker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..

Ongelezen bericht door linda-bakker »

Haha, ja bedoel uiteraard de magnetron...Ik doe het ook zo min mogelijk hoor maar vraag me af waarom, wat zou er gebeuren, verliest het voedingsstoffen? En pens in de magnetron en dan iets te lang, ooooh dat stinkt, gadver!!
Laatst gewijzigd door linda-bakker op 26 jan 2012 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

linda-bakker schreef:Is ontdooien in de magnetron echt not done? Ik doe het heel af en toe, geef smuldier, prik gaatjes in de verpakking en dan de vriezer in!
Je kookt het product als het ware en dat is dus niet de bedoeling, maar goed, joh, als dat 1 x per maand gebeurd....? Ik geef dan ook wel 's Renske of zelfs een pate hoor.
Ik ben ervan overtuigd dat vers beter is, maar als het zo 's uitkomt....? No problemo (ervan uitgaande dat de hond ertegen kan en geen allergie oid heeft)

Suzanne
Jeannettebo
Zeer actief

als het te ver verhit wordt verlies je idd voedingsstoffen en voor mn gevoel kan je dat bij de magnetron niet echt sturen. In water gaat het geleidelijker
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik vergeet het ook regelmatig. :engel:
Dan doe ik hetzelfde als mijn voorgangers; toch eruit halen en in water. Ik kook trouwens water in de waterkoker en leg het daar even in, dan is het zó klaar. Oh en soms krijgt hij inderdaad ook brokken. Het gebeurd me namelijk ook wel eens dat ik ineens tot de conclusie kom dat er helemaal geen vlees meer in de vriezer ligt. :oeps: :cool2:
dre
Zeer actief

Pate oid krijgt hij niet meer, daar gaat hij (zelfs na 1x) van die vreselijke stinkscheten van laten :ugh:

En de magnetron, zal wel kunnen, maar heb het 1x gedaan en heb er vervolgens een maand langs niets voor mezelf meer in durven zetten, wat een lucht :kotz:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

wss zat daar dan pens in.

Ik zou idd langzaam eens gaan wisselen qua tijd. Geef het eens voor jij gaat eten, of als jou eten op het fornuis staat. en dan zo een beetje er om heen en dan uitbreiden als dat goed gaat.
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik heb tegenwoordig altijd een paar blikken GranCarno staan. Perfect is het niet, goed genoeg voor een keer wat mij betreft wel. En ze vindt het echt vreselijk lekker!
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Een echte kvv vervanging is er niet. Alles wat je niet in de diepvries bewaart, is op een of andere manier bewerkt (gestoomd, gekookt etc..).
Ik zou naar de slager gaan en kijken of je iets van snijdsels kunt krijgen. Of koop iets bij een bio-slager.
Afbeelding
Mata Hari
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog

Ongelezen bericht door Mata Hari »

Omdat Bento Kronen zelf stopte met hun blikjes, zocht ik best lang naar een in mijn ogen geschikte vervanger en ook als een nieuwe (ter)
variatie voor mijn honden, maar vooral voor de shows en mijn oude Dog(ivm haar gebit).
Heb volgende uitgekozen en ik mag niet klagen, want mijn hondjes zijn zeer tevreden over: Stuzzy Dog (genoeg variatie).
Ik koop op grote hoeveelheden en dan krijg ik 20% korting, op die manier niet eens 1.50 per blik(400 gr.).
Met vr. gr.! Mile
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tallie schreef:Ik heb tegenwoordig altijd een paar blikken GranCarno staan. Perfect is het niet, goed genoeg voor een keer wat mij betreft wel. En ze vindt het echt vreselijk lekker!
Ja, dat zijn prima blikken. Butcher's ook trouwens, krijg je bij de grotere AH filialen.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik haal gewoon elke avond het eten eruit voor de volgende dag. Wordt een gewoonte.
En anders eet hij maar wat later. Dan gaat het de magnetron in op ontdooi stand / in water.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik ook, voeren is daarna nieuw vlees eruit halen.
Ik laat het ontdooien in afsluitbare bakken en die zet ik gewoon de dag ervoor al klaar, in de bijkeuken.
Wordt vanzelf een gewoonte inderdaad.

Overigens voer ik niet heel regelmatig. Althans, na de grote wandeling, maar die tijd wisselt dus.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

linda-bakker schreef:Haha, ja bedoel uiteraard de magnetron...Ik doe het ook zo min mogelijk hoor maar vraag me af waarom, wat zou er gebeuren, verliest het voedingsstoffen? En pens in de magnetron en dan iets te lang, ooooh dat stinkt, gadver!!
Ik doe het ook wel eens hoor en maak me er helemaal niet druk om. Het wordt als het te lang duurt of te hard gaat een soort gehaktbal in vette jus. De honden vinden het hééeérlijk. Dus....dan is er wat veranderd aan structuur, smaak en voedingsstoffen....en dan..? Ik denk dan altijd maar. Hmmm. net een soort versbereide "gekookte brok" ...met natuurlijke ingrediënten.

Maar meestal lukt het wel om het (half)rauw in hun bak te krijgen. Natuurlijk is rauw beter anders zou ik zo niet voeren, ik sta er echt achter, maar honden kunnen wel wat hebben hoor (lees: veel!) .

Nu heb ik geen magnetron (meer) en dan ontdooi ik ook "au bain marie" . Ook met stukken bot of andere barfonderdelen.

Gisteravond had ik zelfs helemaal niks te voeren :oeps: door logistieke vriesvulperikelen (hij zit barstens vol botwerk en zalm, maar de rest is nog niet aangevuld...op alleen karkassen kun je niet leven). Ik heb een aardappel-groenten-ei maaltijd voor ze gekookt om de buikjes te vullen. Erg hè? Ik denk dat ze spoedig ziek zullen worden :cool2: (dat denk ik dus helemaal niet).

Maar het lijkt me een goede gewoonte om iedere avond nieuwe voorraad uit te pakken. Ik heb zelf een barf-koelkastje. Een klein koelkastje waarin ik ontdooi en bewaar. Ik kan dan voor meerdere dagen pakken (of, in mijn geval...meerdere onderdelen waarvan ik dan maaltijden samenstel).
Niet dat ik er niet alsnog wel een naast grijp, maar het werkt wel goed en ik heb die soms toch lekkende troep niet meer in mijn groentelades :cheer:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

dre schreef:
Jeannettebo schreef:kun je het niet oefenen, het op verschillende tijden eten, volgens mij is dat ook beter voor de vertering.
Ik heb er wel over nagedacht door jouw opermerking.
Echte vaste tijden zijn het niet. Ik voer namelijk nadat ik voor mezelf heb gekookt en voor ik begin met eten (en deze tijden wisselen nog wel eens) maar hij is zo gewend om dan eten te krijgen (doe het al 8 jaar zo, zelfs de kat is er met 3 jaar al op afgesteld)

Maar ik zal eens rustig gaan proberen de tijden wat aan te gaan passen.
Dan leg je ze voordat je gaat koken even in heet water in de wasbak, dan zijn ze daarna bijna ontdooit ;) Tussendoor even een keer nieuw heet water erin en klaar :ok:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik heb ooit eens pens in blik gezien, die man van apport hondensport verkocht ze toen op show.
Denk dat je ze ook daar kan bestellen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Energique heeft nu toch ook van die rollen voor uit de vriezer?
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

energique heeft ook rollen die je lang kan bewaren zonder een vriezer.

ze hebben 3 smaken moet je maar eens op de site kijken.
dre
Zeer actief

Rami schreef:Een echte kvv vervanging is er niet. Alles wat je niet in de diepvries bewaart, is op een of andere manier bewerkt (gestoomd, gekookt etc..).
Ik zou naar de slager gaan en kijken of je iets van snijdsels kunt krijgen. Of koop iets bij een bio-slager.
Vervanging is niet echt het juiste woord denk ik, ik weet ook wel dat niet uit de diepvries of vers van de slager niet gelijk is aan kvv :wink:
Sithy schreef:Als we bij mijn ouders zijn (weinig vriezerruimte) neem ik NatureDiet mee voor Thorran: http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... naturediet Heette vroeger geloof ik Ecostyle :) Hij doet het er goed op.
Tallie schreef:Ik heb tegenwoordig altijd een paar blikken GranCarno staan. Perfect is het niet, goed genoeg voor een keer wat mij betreft wel. En ze vindt het echt vreselijk lekker!
Die zal ik eens bestellen bij Zooplus als de Renske op is, kijken hoe dat bevealt.
minhie schreef:Ik haal gewoon elke avond het eten eruit voor de volgende dag. Wordt een gewoonte.
Marjoleine schreef:Ik ook, voeren is daarna nieuw vlees eruit halen.
Ik doe 2 dagen met een rol/bak dus daarom gaat het weleens fout :mrgreen:
sjaak-k schreef:Dan leg je ze voordat je gaat koken even in heet water in de wasbak, dan zijn ze daarna bijna ontdooit ;) Tussendoor even een keer nieuw heet water erin en klaar :ok:
Eigenlijk is het leven best simpel :mrgreen:
*Evie* schreef:Energique heeft nu toch ook van die rollen voor uit de vriezer?
jessica74 schreef:energique heeft ook rollen die je lang kan bewaren zonder een vriezer.
ze hebben 3 smaken moet je maar eens op de site kijken.
Zal ik ook eens kijken, hoewel ik Zooplus makkelijker vind :F:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Als ik het vergeten ben uit de vriezer te halen ontdooi ik ze in de magnetron, soms is het dan nog een beetje bevroren en dat vinden de meiden echt niet erg.
Soms gooi ik er heet gekookt water overheen. Hebben ze gelijk wat vocht erbij.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

of ze eten later of ze krijgen yoghurt met rauwe eieren, honing en een groente/fruit prut. of ze eten met de pot mee.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”