Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]
Moderator: moderatorteam
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos
Ik had een idee, je kunt ook een hondenspeeltje om je nek hangen. Zo eentje die heel hard 'piep' zegt als je erin knijpt. Maakt een rotherrie, echt. En honden herkennen dat geluid en zullen ervan opkijken.
Ook kun je denken aan een electrisch apparaatje, met een knopje waar als je erop drukt, er een piep of ander hard geluid uit komt, lijkt me in deze tijd van gadgets toch wel verkrijgbaar. Misschien kun je die kopen op een site voor spullen om jezelf te beschermen tegen diefstal ed, zoals een fietsalarm.
Dan hoef je alleen op iets te drukken of ergens in te knijpen, misschien is de knop te verlengen naar het handvat. Kom op, je bent een student dus denk eens creatief. Daar betalen we belasting voor.
Ook kun je denken aan een electrisch apparaatje, met een knopje waar als je erop drukt, er een piep of ander hard geluid uit komt, lijkt me in deze tijd van gadgets toch wel verkrijgbaar. Misschien kun je die kopen op een site voor spullen om jezelf te beschermen tegen diefstal ed, zoals een fietsalarm.
Dan hoef je alleen op iets te drukken of ergens in te knijpen, misschien is de knop te verlengen naar het handvat. Kom op, je bent een student dus denk eens creatief. Daar betalen we belasting voor.
Ik ga me toch niet aanpassen aan de tokkies die jullie zijn.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Zo'n groepje van die aso's kwam eens met volle snelheid over een wandelpad, waar ze RR, die toen een week of twaalf was, letterlijk bijna doodreden.
Die raakte tussen die fietsen, een stuk of tien, en denk maar niet dat ze stopten!
Ze heeft een paar forse tikken van trappers gehad en ze waren niet te beroerd om naar haar te schoppen ook.
Maar hee, wij werden dus uitgescholden. Wij liepen daar een beetje op het pad. Wij moesten aan de kant. Wat deden we daar dan ook?!
Wij waren kutwijven met kuthonden.
Lekkere lui
Oja, Michael: in Gaasterland. Jeweetwel. Dat gebied ZONDER MTB-routes.
Die raakte tussen die fietsen, een stuk of tien, en denk maar niet dat ze stopten!
Ze heeft een paar forse tikken van trappers gehad en ze waren niet te beroerd om naar haar te schoppen ook.
Maar hee, wij werden dus uitgescholden. Wij liepen daar een beetje op het pad. Wij moesten aan de kant. Wat deden we daar dan ook?!
Wij waren kutwijven met kuthonden.
Lekkere lui

Oja, Michael: in Gaasterland. Jeweetwel. Dat gebied ZONDER MTB-routes.
Serieus mensen, dit is gewoon iemand die zich verveeld, en jullie blijven serieus reageren, en hij lacht zich rot.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Een fluit kost al te veel moeite,dus wat denk je wat een hondenspeeltje doetFizgig schreef:Ik had een idee, je kunt ook een hondenspeeltje om je nek hangen. Zo eentje die heel hard 'piep' zegt als je erin knijpt. Maakt een rotherrie, echt. En honden herkennen dat geluid en zullen ervan opkijken.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Volgens mij is er maar één tok hier.NicoBorder schreef:Ik ga me toch niet aanpassen aan de tokkies die jullie zijn.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach, ik heb vanmiddag weer bijna mijn nek gebroken doordat de paden hier volkomen kapot gereden zijn. Altijd prettig als je die frustratie even kwijt kanFafo schreef:Serieus mensen, dit is gewoon iemand die zich verveeld, en jullie blijven serieus reageren, en hij lacht zich rot.

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
JuistNicoBorder schreef:Ik ga me toch niet aanpassen aan de tokkies die jullie zijn.
ahum insgelijks dan maar

En de groeten van de mannen 

- Fizgig
- Zeer actief
Hihihi, ik moet erbij zeggen, ik heb als begeleider gewerkt van jongeren met een gedragsstoornis en ik mis mijn werk een beetje. Anders zou ik ook niet meer reageren want dit is een beetje puberaal.
- Fizgig
- Zeer actief
Heb ik ook vaak met heel hard blaffende kleine hondjes, die dat overduidelijk doen omdat ze onzeker of bang zijn. Die wil ik dan toch voor me winnen en ze zover krijgen dat ze aan mijn hand snuffelen. Ook werkte ik graag in de gehandicaptenzorg met de wat zwaardere autisten, vond ik een uitdaging. Mensen die niks met je te maken willen hebben, en dan toch contact maken. Maar ik ben een beetje apart, normale mensen vindenn dat meestal niet zo leuk.
- Saskia241
- Zeer actief
NicoBorder schreef:Ik ga me toch niet aanpassen aan de tokkies die jullie zijn.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
weet je wat er ook niet uit ziet ?NicoBorder schreef:Je mag geen bel op je fiets hebben tijdens wedstrijden, dus om zo'n ding steeds af en aan te monteren, nee geen optie. Tevens ziet het er ook niet uit, net als de meeste userfoto's die ik hier aantref.
een mountenbiker of wielrenner opengereten door schaafwonden door een val .
die veroorzaakt kan zijn doordat hij een hond niet zag lopen en met zijn botte kop rond reed .
bloed zweet en tranen .
vooral geen bel op de fiets hoor .
sorry voor het toch nog reageren .
haha de fotos van de gebruikers hier . kan je zeker niet aan tippen

Zeker iets te vaak zoon val mee gemaakt met een tand door je lip
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Whith great eas, kan ik daaraan tippen. Hoe denk je dat een hond eruit ziet na zo'n aanrijding? Een chihaua zou het iig niet overleven denk ik... Ben inderdaad al een aantal keer gevallen ja, maar zonder erg zoals ze dat zo mooi zeggen.
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Engels kun je ook al niet zie ik 

Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Da's geen Engels.NicoBorder schreef:Whith great eas, kan ik daaraan tippen. Hoe denk je dat een hond eruit ziet na zo'n aanrijding? Een chihaua zou het iig niet overleven denk ik... Ben inderdaad al een aantal keer gevallen ja, maar zonder erg zoals ze dat zo mooi zeggen.
Kun je beter denk ik, als student.

Whith great eas is idd geen engels maar een door mijzelf in het engels vertaalde uitdrukking. Dacht dat jullie dat wel begrepen maar helaas. Met groot gemak moet het zijn.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Deze gebruikt wel sms-smileys, he.Mickie schreef:Ik krijg een heel erg déjà vu gevoel bij die hele Nico
Niet dat die pakken, want de code op dit forum komt niet overeen, maar hoe dan ook.
Dat deed die andere niet volgens mij.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
NicoBorder schreef:Whith great eas is idd geen engels maar een door mijzelf in het engels vertaalde uitdrukking. Dacht dat jullie dat wel begrepen maar helaas. Met groot gemak moet het zijn.

Ik snapte de strekking.
Je vertaalt helaas wel méer regels in jouw voordeel.

- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
With great ease...NicoBorder schreef:Whith great eas is idd geen engels maar een door mijzelf in het engels vertaalde uitdrukking. Dacht dat jullie dat wel begrepen maar helaas. Met groot gemak moet het zijn.
Loser..
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Tara. Ik heb het niet helemaal gelezen, maar serieus, die moeite? 

- Sandra 1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder
Ehm sorry hoor maar ik leer mijn hond aan om te gaan zitten als er joggers of fietsers aankomen want zij mag van mij echt niet erachteraan rennen. Je bent niet alleen in de wereld en ik vind dat je met iedereen rekening hebt te houden. En als ik dat doe dan word ik vriendelijk begroet.
(ohja, mijn hond is een kruising duits X hollandse herder)
(ohja, mijn hond is een kruising duits X hollandse herder)
Groetjes van Sandra
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Nou, ik heb de route hier eens bekeken op het kaartje.
Een stuk van die route loopt dus door het bos waar ik al meer dan 10 jaar vrijwel dagelijks kom.
Een gedeelte daarvan loopt gewoon over de doorgaande weg (jawel...die weg heeft zelfs een naam, ook al is het een breed zandpad, er kunnen dus ook auto's rijden) en de route steekt heel wat paden over. Als ik net op zo'n pad loop zou een mountainbiker niet op hoeven te letten omdat hij op zijn route zit en het dus niet uitmaakt dat hij een pad oversteekt? Volgens mij werkt dat zo niet en moeten zowel zij als ik opletten.
Kan in het weekend ook wel lachen worden, want dan wordt er in dat bos gecrosst met motoren en rijden er van die trikes (of hoe heten die dingen) die verhuurd worden door een plaatselijk bedrijf. Je weet wel, voor vrijgezellenfeestjes, bedrijfsuitjes etc. Die steken dus ook de mountainbike-paden over. Foei foei... iedereen moet uit de bossen blijven want er rijden mountainbikers op "hun" route en dan maken de zijpaden niet uit want zij hoeven nergens op te letten.
Omgekeerde wereld dit.
Nou ja... ik doe maar gewoon als altijd. Ik loop mijn route en roep de honden bij me of sla een zijpad in als ik mountainbikers zie.
Een stuk van die route loopt dus door het bos waar ik al meer dan 10 jaar vrijwel dagelijks kom.
Een gedeelte daarvan loopt gewoon over de doorgaande weg (jawel...die weg heeft zelfs een naam, ook al is het een breed zandpad, er kunnen dus ook auto's rijden) en de route steekt heel wat paden over. Als ik net op zo'n pad loop zou een mountainbiker niet op hoeven te letten omdat hij op zijn route zit en het dus niet uitmaakt dat hij een pad oversteekt? Volgens mij werkt dat zo niet en moeten zowel zij als ik opletten.
Kan in het weekend ook wel lachen worden, want dan wordt er in dat bos gecrosst met motoren en rijden er van die trikes (of hoe heten die dingen) die verhuurd worden door een plaatselijk bedrijf. Je weet wel, voor vrijgezellenfeestjes, bedrijfsuitjes etc. Die steken dus ook de mountainbike-paden over. Foei foei... iedereen moet uit de bossen blijven want er rijden mountainbikers op "hun" route en dan maken de zijpaden niet uit want zij hoeven nergens op te letten.
Omgekeerde wereld dit.
Nou ja... ik doe maar gewoon als altijd. Ik loop mijn route en roep de honden bij me of sla een zijpad in als ik mountainbikers zie.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Ik heb gewoon nooit last van mountainbikersTara schreef:Serieus, ik heb er echt wel eens over gedacht om me aan te melden op een mountainbikeforum, om gewoon op een nette manier te kijken of er wat wederzijds begrip te creëren is.Fafo schreef:Tara. Ik heb het niet helemaal gelezen, maar serieus, die moeite?
Ik kan me dus best indenken wat de motivatie van Michael is geweest om dit topic te openen, alleen is de manier waarop hij het aanpakt gewoon helemaal niet handig geweest.
Resultaat is dat iedereen nu over en weer verwijten gaat zitten maken, waardoor het alleen maar nog moeilijker gaat zijn om nog begrip voor elkaar op te brengen.
Dat is toch hartstikke jammer? Ik vind het oprecht jammer van een gemiste kans.

Ik zie hier gewoon iemand die het leuk vindt om iedereen op te naaien, en het lukt nog ook

- Fizgig
- Zeer actief
Jeeeeah Tara! (ik gebruik nooit emoticons)
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Ooit uitgerekend hoe hard een tak is die naar je kop word gesmetenNicoBorder schreef:Vooral op mtb routes blijven lopen, gewoon doen! Jullie zijn echt dwaas, ooit de kinetische energie uitgerekend als een object van in mijn geval + fiets 73 kilo met 30 per uur op je afkomt?

Mtb routes lopen praktisch altijd dwars door andere wandelpaden. Het is zo jammer dat bijna iedereen met elkaar rekening houd, behalve de mountainbikers.
ah nee correctie, bijna alle mountainbikers.
- Stewie
- Actief
- Mijn ras(sen): Parson russel terriër
Nou zeg wat een topic, toevallig ken ik die routes waar je het over hebt nicoborder zowel van fietsen als wandelen ja ik zit ook op de mtb.
En dat is wel degelijk een bos gewoon voor alle gebruikers ja er loopt een mtb route doorheen maar ook over behoorlijk wat paden die zowel voor wandelaars als ruiters zijn dus misschien toch wat beter opleten.
Maar goed weet nie wel wie de aso's zijn op die routes
En dat is wel degelijk een bos gewoon voor alle gebruikers ja er loopt een mtb route doorheen maar ook over behoorlijk wat paden die zowel voor wandelaars als ruiters zijn dus misschien toch wat beter opleten.
Maar goed weet nie wel wie de aso's zijn op die routes
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
tja ik help mn honden en zij mij ook... kijken of je dan nog zo'n groot smoelwerk hebt...NicoBorder schreef:Natuurlijk ben ik echt Mountainbiker :'). Ik heb echter een schijthekel aan honden en bezitters, beetje denken dat het bos van hun is. Wij (de ploeg) zochten naar een goeie oplossingen om onze trainingen normaal te kunnen voorzitten indien honden op het parcours lopen, dus ik denk ga één keer op een forum voor hondenbezitters kijken.
Echter kwam ik er al heel snel dat jullie een leipe asociale bende zijn, dus ik denk pak jullie even zo terug. Weet je wat het is: bij gebrek aan echte hobby's en vrienden gaan jullie zo'n hond een beetje zo zien. Op z'n minst zielig te noemen maar goed dat is een andere discussie.
Mijn advies voor jullie: blijf vooral op de mtb routes lopen en heb schijt aan fietsers, hebben wij namelijk ook aan jullie! En je weet voor wie een botsing fietser-voetganger-hond slecht afloopt. Niet dat dat gewenst is, helemaal niet zelfs bovendien geeft dit ook schade aan de fiets, maar misschien dat er dan een belletje bij sommige gaat rinkelen.
Voor de rest ben ik nog nooit een botsing met een hond gekomen, een vriend van mij echter wel. Hond maakte het overgens goed en mijn medebiker mocht de oprechte excuses van de eigenaar in ontvangst nemen. Daarmee was voor hem/ons de kous af.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
en met die snelheid een stok in je spaken krijgen kun je mooie salto's maken, heel spectaculair om te zienNicoBorder schreef:Vooral op mtb routes blijven lopen, gewoon doen! Jullie zijn echt dwaas, ooit de kinetische energie uitgerekend als een object van in mijn geval + fiets 73 kilo met 30 per uur op je afkomt?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Het is alleen zo jammer dat je niet kan zien of het "nicoborder" is die het bewust doet, of een fietser die echt de hond en eigenaar te laat zag omdat hij het daar niet verwachte en als hij dat wel had met gepastere snelheid had gespasseerd en dat normaal ook altijd doet...malinois schreef:en met die snelheid een stok in je spaken krijgen kun je mooie salto's maken, heel spectaculair om te zienNicoBorder schreef:Vooral op mtb routes blijven lopen, gewoon doen! Jullie zijn echt dwaas, ooit de kinetische energie uitgerekend als een object van in mijn geval + fiets 73 kilo met 30 per uur op je afkomt?
Uiteindelijk als je opgekropte frustraties over een bepaald type vergrijp (in dit geval hard zonder waarschuwen of afremmen langsschuren op de fiets) opspaart, komt het altijd terecht bij iemand die dat nèt niet verdiende.
Daarnaast, maar ja dat is al zoveel gezegd en dat wil NicoBorder niet lezen, wil geen enkele hondenbezitter met zijn honden op een MBT route lopen. Die langsrazende fietsters zijn wel het laatste waar je behoefte aan hebt als je rustig met je hond in het bos loopt. Soms kan het echter niet anders omdat het hondenloslooppad het MBT pad kruist of zelfs mee op loopt voor een stukje, of dat de MBT-ers zich niet houden aan de MBT paden en je ze gewoon overal in het bos tegen kan komen. Er zullen maar weinig hondenbezitters zijn die doelbewust hun hond niet terugroepen of anderszinds in veiligheid willen brengen als er een fietser met hoge snelheid aan komt racen.

------Groetjes Prana-----
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
mijn vriend is een fanatieke mountainbiker en wielrenner en ook hij had voor hij mij leerde kennen totaal niks met honden.
maar wel iemand die rekening houd met andere en niet zoals jij je zelf hier neer zet.
ja zal echt niet op een mountainbike pad gaan lopen maar vind dat er ook andersom rekening gehouden mag worden dat ook andere mensen gebruik maken van kruisingen ed.
gelukkig maak ik ook mountainbikers mee die rekening houden en begrijp ook jullie kan heel goed.
Maar goed je hebt het wel over een dieren leven wat bij mij toch niet in verhouding staat met een velg.
Is het dan zo moeilijk om rekening te houden met elkaar.
Je hebt mensen met honden die geen rekening houden maar ga niet zeggen dat jullie dat wel altijd doen want dat is niet zo....
maar wel iemand die rekening houd met andere en niet zoals jij je zelf hier neer zet.
ja zal echt niet op een mountainbike pad gaan lopen maar vind dat er ook andersom rekening gehouden mag worden dat ook andere mensen gebruik maken van kruisingen ed.
gelukkig maak ik ook mountainbikers mee die rekening houden en begrijp ook jullie kan heel goed.
Maar goed je hebt het wel over een dieren leven wat bij mij toch niet in verhouding staat met een velg.
Is het dan zo moeilijk om rekening te houden met elkaar.
Je hebt mensen met honden die geen rekening houden maar ga niet zeggen dat jullie dat wel altijd doen want dat is niet zo....
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley