Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos

Ongelezen bericht door marian* »

NicoBorder schreef:Je mag geen bel op je fiets hebben tijdens wedstrijden, dus om zo'n ding steeds af en aan te monteren, nee geen optie. Tevens ziet het er ook niet uit, net als de meeste userfoto's die ik hier aantref.
Dan hang je maar een fluit om je nek.Is maar een idee hoor.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

NicoBorder schreef:Je mag geen bel op je fiets hebben tijdens wedstrijden, dus om zo'n ding steeds af en aan te monteren, nee geen optie. Tevens ziet het er ook niet uit, net als de meeste userfoto's die ik hier aantref.
Wat doe jij hier eigenlijk?
NicoBorder

Ongelezen bericht door NicoBorder »

Of jij een pion op je hoofd? Zie ik je van meters ver. Geintje natuurlijk, maar waarom zou ik me aan jullie moeten aanpassen als jullie op onze routes komen? Jullie passen je maar aan ons aan.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 05 jan 2012 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

marian* schreef:
Dan hang je maar een fluit om je nek.Is maar een idee hoor.
Mag vast ook niet :roll:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

NicoBorder schreef:Of jij een pion op je hoofd? Zie ik je van meters ver. Geintje natuurlijk, maar waarom zou ik me aan jullie moeten aanpassen als jullie op onze routes komen? Jullie passen je maar aan ons aan.
Ga vooral zo door :E:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Nanna schreef:
Een bel is niet stoerrrrr, hahahahaha! Daar ben je the man niet mee. :LOL:
Wat een sneu figuur ben je .
Dan neem je toch gewoon een toetertje.
Afbeelding
Hij is liever, zoals je dat eerder zei: een minipiemeltarzan.
Mooi woord. :I:
NicoBorder

Ik geef toch aan dat het niet mag, dat is dus reden uno en de belangrijkste. Dat jullie over die andere in discussie gaan, geeft aan dat je hier niets tegen in te brengen hebt, triest hoor. Wij hebben er in ieder geval weer hartelijk om gelachen :ok:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Artikel 5.9.71 van de wegenverkeerswet zegt:
Fietsen moeten zijn voorzien van een goed werkende bel

Nu bestaan er speciale bellen die je gewoon met 1 handbeweging kunt verwijderen en weer plaatsen, dus is het gewoon onwil en heeft het niets met opties te maken :19:
Als die ene beweging toch te veel moeite is kun je natuurlijk een wedstrijdfiets en een trainingsfiets overwegen. Je kunt natuurlijk ook gaan trainen op speciale mountainbike banen, heb je helemaal nergens last van :ok:
En de groeten van de mannen :zwaai
NicoBorder

@ Reny: Heb jij het topic door gelezen, ik train dus op officiële mtb banen... Maar daar komen ook hondenbezitters nog erger met honden. Aangezien ik student ben heb ik geen geld om een trainingsfiets aan te schaffen, ben al lang blij dat ik één wedstrijdfiets heb kunnen kopen. En zoals jezelf zegt het "wegenverkeerswet" heeft geen jurisprudentie in het bos.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Reny schreef:Artikel 5.9.71 van de wegenverkeerswet zegt:
Fietsen moeten zijn voorzien van een goed werkende bel

Nu bestaan er speciale bellen die je gewoon met 1 handbeweging kunt verwijderen en weer plaatsen, dus is het gewoon onwil en heeft het niets met opties te maken :19:
Als die ene beweging toch te veel moeite is kun je natuurlijk een wedstrijdfiets en een trainingsfiets overwegen. Je kunt natuurlijk ook gaan trainen op speciale mountainbike banen, heb je helemaal nergens last van :ok:
Dít is leuker blijkbaar :U:
Ook al rijd je een hondje dood.

Ik heb altijd ogen van voren- en van achteren, om maar rekening te houden met wielrenners, bikers en mensen met nette kleren aan!
Even bij me roepen, en klaar is klara.
Wat ik nu begrijp is het echt respect van éen kant. :(
Afbeelding
NicoBorder

Je bent heel dom Labje...
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

NicoBorder schreef:Ik geef toch aan dat het niet mag, dat is dus reden uno en de belangrijkste. Dat jullie over die andere in discussie gaan, geeft aan dat je hier niets tegen in te brengen hebt, triest hoor. Wij hebben er in ieder geval weer hartelijk om gelachen :ok:
Jullie? Die andere?

Hier zijn geen speciale banen voor mountainbikers.
En dus zijn al die lui illegaal als ze hier de wandelpaden aan gort rijden. En dat doen ze hoor, zeker met het weer van dit moment.

Dus wie doet er dan iets dat niet mag eigenlijk?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
NicoBorder

http://mtbroutes.nl/ succes, 123 routes door het hele land, hier een kaart: http://mtbroutes.nl/index.php/kaart-nederland
NicoBorder

Leuke foto, zal hem is op het mtb forum posten :p kijken op hoeveel begrip jullie nog kunnen rekenen landelijk.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik snap echt niet dat jullie serieus in gaan op deze debiel :LOL:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Wedstrijden zijn op een afgesloten parcours toch?? Wat zemel je dan over mensen en honden die daar lopen?? Is het geen afgesloten parcours dan zou ik toch even de regels nakijken want dan zul je toch echt een bel moeten hebben. Zoals ik eerder aangaf, zelfs het trainingsparcours Schoorl kruist wandelpaden, daarom de verkeersbordjes. Tijdens wedstrijden worden die afgesloten.

Owh en je bent heel erg vermakelijk, je zult wel niet zo'n held zijn maar er lezen nu wat mensen mee die graag willen weten van welk cluppie jij bent. Ze willen dan graag een gesprekje met een bestuur enzo :E:

Zo ga ik ondertussen verder lachen om iemand die zo goed bezig is met eigen glazen in te gooien. Weet je er zijn namelijk wielrenverenigingen die heel erg bezig zijn om in gesprek te zijn en te blijven met andere recreanten en die hebben echt baat bij jouw gedrag :ok: (euh, sarcastisch bedoeld trouwens, mocht dit je ontgaan).
Ze zijn trouwens wel heel blij om tussen de regels te lezen dat je van de andere kant van Nederland komt, ben je bijna zeker geen lid van hun :ok:

Owh en de wegenverkeerswet heeft wel een werking in het bos :F:
En de groeten van de mannen :zwaai
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

zo.

het stereotype mountainbiker is weer bevestigd.

en mag meneer de @NicoBorder nu een definitieve ban !
Laatst gewijzigd door Emma op 05 jan 2012 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

NicoBorder schreef:http://mtbroutes.nl/ succes, 123 routes door het hele land, hier een kaart: http://mtbroutes.nl/index.php/kaart-nederland
Nou, zoals ik dus al zei: bij ons zijn geen routes.
Niet. NIET.

Maar wel hordes fietsers. Die de boel aan gort rijden en vloeken, schelden en schoppen.
En het hele bos, alle 240 ha., onveilig maken met hun geklooi.

Ter informatie: dan heb ik het over Gaasterland.
Voor het geval je dat niet kunt vinden: dat is dat stukje links onderin Friesland. Jeweetwel. Waar geen routes zijn. :roll:

Afbeelding

Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Nanna schreef:
NicoBorder schreef:Leuke foto, zal hem is op het mtb forum posten :p kijken op hoeveel begrip jullie nog kunnen rekenen landelijk.
Niks ervan. Da's mijn sjitterende tekening en daar zit copyright op :pffff:
:LOL:

Klasse gemaakt Nanna, mijn complimenten!
NicoBorder

Heeft die "werking" in het bos ja. Laat jij dan je hond uit op de a2 voortaan?

Ja inderdaad ik zal de bron ook zeker vermelden Nanna, niet zo heel slim he:p

Als er geen routes zijn heb jij in jou geval geheel het recht om boos te zijn, bij mij is dit helemaal niet het geval.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

NicoBorder schreef:Je bent heel dom Labje...
Ik weet het Nico...ik heb alles tegen.
Vrouw, blond, labrador, en veel in de natuur.
Waar ze dagelijks mensen tegenkomt die denken dat de wereld om hen draait.
Shit happens, toch? :engel:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

NicoBorder schreef:Of jij een pion op je hoofd? Zie ik je van meters ver. Geintje natuurlijk, maar waarom zou ik me aan jullie moeten aanpassen als jullie op onze routes komen? Jullie passen je maar aan ons aan.
Bij ons op de berg lopen wandelroutes en mtb routes soms over hetzelfde pad. Dan moet je wel rekening houden met elkaar. Beter nog, er loopt zelfs een mtb route dwars door een losloopgebied voor honden :LOL:

Mijn vriend is mtb'er&hondenbezitter in 1. Die snapt dus de frustratie van alle 2 de kanten :)

Ik moet trouwens zeggen dat het hier altijd wel goed gaat. Ik roep m'n honden, de mtb'er remt wat af en kondigt aan dat hij er aan komt en we hebben de honden aan de lijn als ze niet los mogen :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

NicoBorder schreef:Heeft die "werking" in het bos ja. Laat jij dan je hond uit op de a2 voortaan?

Ja inderdaad ik zal de bron ook zeker vermelden Nanna, niet zo heel slim he:p

Als er geen routes zijn heb jij in jou geval geheel het recht om boos te zijn, bij mij is dit helemaal niet het geval.
Nou, aangenaam te weten.
Dat ben ik dus ook. Er zijn zat bossen zonder routes namelijk.

En met die tekening zou ik oppassen. Voor je het weet krijg je een rekening. Zo werkt dat met copyright namelijk.

Afbeelding

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

NicoBorder schreef:Leuke foto, zal hem is op het mtb forum posten :p kijken op hoeveel begrip jullie nog kunnen rekenen landelijk.
En dat moet jij schrijven op een hondenforum?
Volgens mij is het begrip voor honden eigenaren naar mtb'ers ook met een hoop begrip gezakt.

Ik heb hier nog nooit een aanvaring gehad met een mtb'er/fietser. Ik houd mijn honden bij mij me als ik de mtb route kruis, hun remmen af als ze bij een wandel route komen. Ook houd ik mijn honden gewoon bij mij als mtb'er/fietsers op het WANDELPAD fietsen. Dus ja ik hou (en dat is zo te lezen eigenlijk iedereen hier op het forum) rekening met jullie mtb'ers.
Dus de reden dat je ALLE honden bezitters over 1 kam scheert vind ik niet kunnen. Ik vind de manier hoe je hier van de toren blaast onvriendelijk. Terwijl het overgrote deel van honden bezitters wel degelijk rekening met jullie houdt. Soms kan het eens fout gaan, mijn hond liep vorige keer ook 1 stap te ver en stond dus op de mtb route, kom hem optijd weg roepen en heb mij verontschuldigd.

Maar ja als iedere mtb'er er zo over denkt als dat jij doet. Nou waarom zou ik dan nog zo rekening met jullie houden??
Afbeelding
NicoBorder

Bron vermelding hé, claim nergens dat hij van mij is, en het is niet voor commercieel gebruik. Ben redelijk goed onderlegd in het recht, krijg het als bijvak namelijk. Maar in geval van weghalen en excuses wil ik het plaatsen wel achterwegen laten, ben niet zo haatdragend als jullie.

Ik raad je aan je probleem even bij de boswachter te melden.

Judith, Mooi dat je je zo goed aan de regel houdt, mijn excuses aan jou zijn op z'n plaats, echter zie ik hier dat het overgrote deel er totaal geen rekening mee houdt.

Enne, toertochten zijn geen wedstrijden, er zit geen enkel wedstrijdelement in.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 05 jan 2012 18:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Reny schreef:Wedstrijden zijn op een afgesloten parcours toch??
Nee dus. Ik ben wel eens tijdens een wandeling in een tourtocht beland. Dan wordt je niet happy met 2 honden op paadjes van nog geen meter breed :F:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik snap het gelul ook niet zo, iedereen hier reageerde negatief op de begin post :19: het wordt dus niet oke gevonden om honden achter fietsers aan te laten rennen. Maar wij zijn de aso's? Terwijl de mensen hier meer dan bereid zijn om de honden bij zich te roepen. Wie is nu de echte aso?
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Maar even serieus, voor zover mogelijk. Het is natuurlijk niet slim om over een mountainbikeroute te gaan wandelen, maar in hoeverre zijn hier regels over? Ik kan het nergens vinden namelijk.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Machie
Zeer actief

saffie schreef:Maar even serieus, voor zover mogelijk. Het is natuurlijk niet slim om over een mountainbikeroute te gaan wandelen, maar in hoeverre zijn hier regels over? Ik kan het nergens vinden namelijk.
Ik weet t niet, er is 1 mtb route hier over de berg. Daar lopen wij dus niet. Maar wonder boven wonder komen we de mtb´ers wel tegen op onze wandelpaden. Lopen op een mtb route is net zo onhandig als fietsen over een wandelpad :)
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

NicoBorder schreef:Bron vermelding hé, claim nergens dat hij van mij is, en het is niet voor commercieel gebruik. Ben redelijk goed onderlegd in het recht, krijg het als bijvak namelijk.
Niet goed genoeg denk ik. Maar doe maar, hoor :ok:
Ik raad je aan je probleem even bij de boswachter te melden.
Joh.
Dacht je nou heus dat dat niet gedaan werd?
Alleen helpt het dus niet. Ze doen het gewoon toch.
Enne, toertochten zijn geen wedstrijden, er zit geen enkel wedstrijdelement in.
Ja, dus?
Dan tellen de regels niet meer?

Afbeelding

Gesloten

Terug naar “Discussieforum”