Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos
Mij is toch altijd geleerd dat begrip van 2 kanten moet komen. Je kan niet verwachten van anderen dat ze alleen maar rekening met jou houden. Dat geldt ook in een bos. Daar is geen alleenrecht. Er zijn echt meer mensen die het heerlijk vinden om in een bos te lopen of te fietsen, struinen of wat dan ook. We leven nou eenmaal in een land met naar ik meen inmiddels 16 of 17 miljoen inwoners.
In mijn ogen verwacht de topic starter alleen maar begrip vanuit zijn oogpunt en dat is jammer. Dat zorgt voor een hoop ergernis. Bij de topic starter maar ook mensen die met mensen als de topic starter te maken krijgen. Het kan ook echt anders. Genoeg verhalen staan er hier in het topic. Scheelt zoveel frustratie en woede. Lijkt wel of daar over heen wordt gelezen en misschien wel bewust? Ik weet het niet. Natuurlijk is het vreselijk om zoiets mee te maken als een aanrijding met een hond (had ook met wat anders kunnen zijn) maar nou is iedereen maar de boeman? Hoe vaak gebeurd het niet dat een mountainbiker niet op de juiste plaatsen fietst? Hoe vaak gebeurd het niet dat er wandelaars op mountainbike paden lopen? Simpel omdat er genoeg plekken zijn waar deze paden elkaar kruisen of als 1 zijn bestempeld. Ons land is nou eenmaal niet zo groot dat er overal gescheiden paden aangelegd kunnen worden.
In mijn ogen verwacht de topic starter alleen maar begrip vanuit zijn oogpunt en dat is jammer. Dat zorgt voor een hoop ergernis. Bij de topic starter maar ook mensen die met mensen als de topic starter te maken krijgen. Het kan ook echt anders. Genoeg verhalen staan er hier in het topic. Scheelt zoveel frustratie en woede. Lijkt wel of daar over heen wordt gelezen en misschien wel bewust? Ik weet het niet. Natuurlijk is het vreselijk om zoiets mee te maken als een aanrijding met een hond (had ook met wat anders kunnen zijn) maar nou is iedereen maar de boeman? Hoe vaak gebeurd het niet dat een mountainbiker niet op de juiste plaatsen fietst? Hoe vaak gebeurd het niet dat er wandelaars op mountainbike paden lopen? Simpel omdat er genoeg plekken zijn waar deze paden elkaar kruisen of als 1 zijn bestempeld. Ons land is nou eenmaal niet zo groot dat er overal gescheiden paden aangelegd kunnen worden.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
En zo is het! Ik vind het net zo goed asociaal om maar over honden heen te rijden omdat die daar niet zouden mogen lopen. Als dat het asociaal is dat honden achter fietsers aan jagen. We zijn daar met z'n allen in het bos. Dat moet toch gewoon lukken als we onze lontjes iets langer maken? Ik roep m'n hond, de biker houdt even in, we groeten elkaar en we vervolgen onze weg. Toch veel fijner dan dat gescheld onderling.Eline* schreef:Overigens grappig hoe je na een ongeluk hier je boodschap wilt uitdragen en bij een lelijke boodschap aan jouw adres gelijk omslaat in een aso die "de hond wel even zou raken".
Als ik jou als schitterende verschijning tegenkom zal ik even vakkundig een stok in de spaken steken omdat mijn hond vorig jaar is aangereden op een wadnelpad? Werkt dat zo?
Nee toch? Verbeter de wereld en begin bij jezelf!!

Linda, Izzie en Bram
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik zeg altijd stiekem als mensen joggen of mountainbiken op een overdreven manier, die proberen de dood voor te blijven! Maar het zijn meestal ardenalinejunks. Adrenaline voelt inderdaad best grappig, maar ik prefereer andere stimuli dan de dood in de ogen kijken, het leven is namelijk kort genoeg!
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Oh maar dat doe ik ook wel hoorNicoBorder schreef:Ik persoonlijk heb er veel lol in om mijn bunny hop skills te oefenen bij dikke boomstammen.
@Grover:
Laat je niet ontmoedigen door dat soort mensen, blijf lekker fietsen op eigen tempo probeer wel één lijn te fietsen zo kunnen mensen je makkelijk inhalen. Snap dat dit niet overal kan, maar spreek mensen vooral op zulk soort gedrag aan dat helpt echt wel.
Trouwens freeride zoals ze het noemen is in bijna heel Nederland verboden en leid tot boetes, ik blijf persoonlijk liever op de tracks.

Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is dat er gewoon twee categorieën mensen bestaan, mensen die rekening houden met anderen, en mensen die dat niet doen. En als MTBer in een gebied waar ook andere recreanten zijn, moet je gewoon extra opletten, evenals dat je dat als hondenbaasje moet doen

Ik ben een zeer verdraagzaam mens overigens, maar het moet wel van twee kanten komen

- Zoek stok!
- Zeer actief
Overigens herken ik die angst ook als mountain biker Eline. Ik reed ook regelmatig door de bossen. Als ik een hond zag, dacht ik al 'o nee daar gaan we weer'.

Linda, Izzie en Bram
@Hierboven adrenaline en gezond bezig zijn, zijn inderdaad de belangrijkste drijfveren voor een recreant. Zelf ben ik echter wedstrijd rijder.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ja hier ook en er loopt gewoon een echt ruiterpad langs de zelfde routeNanna schreef:Dat heb ik eens meegemaakt ja. Ik geloof dat het toen net begon te regenen zodat ik mijn paraplu met een rotvaart moest openklappen. Toen konden ze opeens (na een hoop gestamp en gedoe) wel aan de kant.twinkeltje schreef:Sommige zijn echt zo erg dat ze verwachten dat je van het pasd afgaat omdat ze er langs komenNanna schreef:Op gewone wandelpaden kom ik ook vaak zat ruiters tegen die hun paarden met die grote harde poten van ze alles maar laten omploegen zodat jij door de blubber kan lopen.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Rami schreef:Ach ja, mountainbiken...
Zo 2011.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

Beste Nico / Michael of whatever,
De enige die hier onverdraagzaam is, dat ben jij. Je bent al zover geëvolueerd dat jet het zelf niet meer ziet. Als jij netjes je sport beoefend op de officiële mountainbikeroutes heb je het minst kans op problemen. Maar...... Hier zijn die officële routes er niet en lopen de fietspaden (die atb-ers overigens mijden want die zijn saai) dwars door het losloopgebied voor honden. Je zult je dus moeten aanpassen aan de medebosgebruikers, net zoals wandelaars met en zonder honden dat ook moeten doen. Jij doet dat blijkbaar niet, want daar gaat je smegmapaal niet van steigeren, dus dan krijg je dit soort reacties.
Als iedereen rekening houdt met elkaar, heb je geen gelazer, maar het is niet voor niets dat mountainbikers hier een hele slechte naam hebben. Door mensen zoals jij helaas.
Kleine toevoeging
Ik zit heel soms ook wel eens op een mountainbike om door het bos te crossen. Nu ja, crossen kan ik het niet noemen. Het is leuk om te doen, maar ik hou wel graag rekening met mijn medebosgebruikers. Kleine moeite groot plezier.
De enige die hier onverdraagzaam is, dat ben jij. Je bent al zover geëvolueerd dat jet het zelf niet meer ziet. Als jij netjes je sport beoefend op de officiële mountainbikeroutes heb je het minst kans op problemen. Maar...... Hier zijn die officële routes er niet en lopen de fietspaden (die atb-ers overigens mijden want die zijn saai) dwars door het losloopgebied voor honden. Je zult je dus moeten aanpassen aan de medebosgebruikers, net zoals wandelaars met en zonder honden dat ook moeten doen. Jij doet dat blijkbaar niet, want daar gaat je smegmapaal niet van steigeren, dus dan krijg je dit soort reacties.
Als iedereen rekening houdt met elkaar, heb je geen gelazer, maar het is niet voor niets dat mountainbikers hier een hele slechte naam hebben. Door mensen zoals jij helaas.
Kleine toevoeging
Ik zit heel soms ook wel eens op een mountainbike om door het bos te crossen. Nu ja, crossen kan ik het niet noemen. Het is leuk om te doen, maar ik hou wel graag rekening met mijn medebosgebruikers. Kleine moeite groot plezier.
Laatst gewijzigd door Muk op 04 jan 2012 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Haha!Eline* schreef:Rami schreef:Ach ja, mountainbiken...
Zo 2011.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mag ik dan bij dezen een oproep doen voor het kopen van fietsbellen of andere dingen waarmee je je van een afstandje kenbaar kunt maken aan andere gebruikers van het gebied?NicoBorder schreef:MOOI nu ik allemaal jullie aandacht heb! Natuurlijk was dit een grap (effect beter als gewenst eigenlijk).
MAAR: Ik ben zeker geen trol, daar ik zelf mountainbiker ben. Ik wou even jullie standpunt t.o.v. mountainbikers in het bos testen en de aandacht van jullie allemaal hebben. Ik zal jullie even 3 dingen vertellen:
- Mountainbikers fietsen uitsluitend op MOUNTAINBIKE ROUTES (te herkennen aan een pijltje met daaronder 2 bolletjes)(ofcourse enkele uitzonderingen maar geloof mij heel weinig).
- Hondenbezitters denken dat dit wandelroutes zijn waar je met de hond los mag lopen (dit mag niet).
- Een aanvaring mountainbiker-hond loopt vaker slechter voor de hond af dan voor de biker.
Zelf heb ik een aantal slechte ervaringen met (honden)eigenaars. Ik wil hierbij dus de oproep doen om voortaan even te kijken waar je loopt en indien je dat bordje ziet, dat je beseft dat je verkeert bezig bent en andere mensen het plezier in hun hobby ontneemt.
En mijn echte naam is Michael trouwens :p
Zodat ik geen oren en ogen van voor en achter moet hebben als ik weer eens op een (fiets)pad loop dat het losloopgebied doorsnijdt en daarmee wel degelijk tot het losloopgebied hoort en aangereden of bijna aangereden word?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar reed je dan in een groep? En is dat dan een Nee gaan we weer omdat je bang bent gebeten te worden?Zoek stok! schreef:Overigens herken ik die angst ook als mountain biker Eline. Ik reed ook regelmatig door de bossen. Als ik een hond zag, dacht ik al 'o nee daar gaan we weer'.
Je kent mijn honden; brave lui die echt geen fietsers gelagen. Ze staan alleen wel verschrikt te kijken als ze ineens belaagd worden door een meute fietsers en willen naar mij toe om steun te zoeken..en daar lopen ze dan ineens tussen stoere kerels op fietsen.
Ik kan me goed voorstellen dat je als mber je ergert aan honden op het pad wat bedoeld is voor jou. Maar andersom is het net zo. Ik snap het aso-element gewoon niet.
Als iedereen zich fatsoelnlijk gedraagt is er niets aan de hand...ja, wel voor de mountainbikers, want die fietsen niet om 10 km per uur tussen de honden door te slalommen, die willen scheuren. Tja, dat moet je dan dus niet op zondagmiddag doen op paden bedoeld voor wandelaars, kinderwagens en loslopende honden.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Fizgig
- Zeer actief
Eh, ik neem aan dat je mij bedoelt met 'hierboven', ik heet Fizgig. Verkochten ze adrenaline maar in een potje, dan hoefde je ook niet zo onbezonnen door het bos te scheuren...of denk je dat je het dan nog zou doen? Ik betwijfel het! Adrenaline is net zo verslavend als heroïne, dus ik snap wel dat je er niet vanaf kunt blijven. Gezond zijn is wel belangrijk maar dat kan ook op een iets langzamer tempo he. Maar je weet toch dat je dan altijd in de minderheid bent, als jonge adrenalinejunk, want de rest van de mensheid bestaat uit kinderen en mensen die ouder zijn dan jij en de adrenaline niet meer zo nodig vinden. Dus ja, in de minderheid, moet je je verdedigen. Ik vind het ook geen echt geschikte hobby om in een openbaar bos uit te oefenen daardoor, gewoon teveel snelheidsverschil. Zijn er geen banen waar echt niemand anders komt?
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, sorry hoor, maar je lijkt dr Phil wel! hah!Fizgig schreef:Eh, ik neem aan dat je mij bedoelt met 'hierboven', ik heet Fizgig. Verkochten ze adrenaline maar in een potje, dan hoefde je ook niet zo onbezonnen door het bos te scheuren...of denk je dat je het dan nog zou doen? Ik betwijfel het! Adrenaline is net zo verslavend als heroïne, dus ik snap wel dat je er niet vanaf kunt blijven. Gezond zijn is wel belangrijk maar dat kan ook op een iets langzamer tempo he. Maar je weet toch dat je dan altijd in de minderheid bent, als jonge adrenalinejunk, want de rest van de mensheid bestaat uit kinderen en mensen die ouder zijn dan jij en de adrenaline niet meer zo nodig vinden. Dus ja, in de minderheid, moet je je verdedigen. Ik vind het ook geen echt geschikte hobby om in een openbaar bos uit te oefenen daardoor, gewoon teveel snelheidsverschil. Zijn er geen banen waar echt niemand anders komt?

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

Ja, en ze kan over elke psychische "afwijking" wel uit eigen ervaring vertellen. Handig!Eline* schreef:
Haha, sorry hoor, maar je lijkt dr Phil wel! hah!
- Fizgig
- Zeer actief
Hee bedankt voor het compliment! Is niet de eerste de beste om mee vergeleken te worden.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Fizgig
- Zeer actief
Nou 'ze' heet irl Merije, en ik kan meepraten over PTSS, bipolaire stoornis en paniekstoornis. Wat wil je nog meer van me weten? Ik heb geen geheimen namelijk. Maar jullie doen het ook erg lekker in de conversatie. Wel gek dat hij niet reageert op wat jullie zeggen, zeg?
You've been trolled; double trolled
Dwazen :')
- Rami
- Zeer actief
Ach, trollen.NicoBorder schreef:You've been trolled; double trolled
Zo 2011.

- Fizgig
- Zeer actief
Lafaard...
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ah,dus toch een jochie van 12 dat zich verveeltNicoBorder schreef:You've been trolled; double trolled

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Wat een apart topic.
Zo kun je door discussiëren tot je een ons weegt. Heeft toch geen zin. Iedereen heeft wel last van iedereen, wandelaars en fietsers van loslopende honden, hondeneigenaren van ruiters, ruiters van asociale te hard rijdende auto's.
Dat die hond overleden is, is ook erg, maar dat soort dingen gebeuren nou eenmaal. Al geloof ik niet dat TS er nou zo erg mee zit, en honden meer haat dan iets anders. Maargoed. Maakt niet uit. Die mensen heb je ook weer. Al moet je je wel erg vervelen om je aan te melden op een forum om er over te klagen.
Ik heb hier overigens nog nooit een speciale fietsroute gezien. Alleen wandel en ruiter routes. En ach, wandelaars lopen over de ruiter routes en ruiters over de wandelaars route, en zo moet iedereen zich aan iedereen aanpassen. Maar een vingertje wijzen naar een anders is eens in de zoveel tijd natuurlijk ook wel even leuk.

Zo kun je door discussiëren tot je een ons weegt. Heeft toch geen zin. Iedereen heeft wel last van iedereen, wandelaars en fietsers van loslopende honden, hondeneigenaren van ruiters, ruiters van asociale te hard rijdende auto's.
Dat die hond overleden is, is ook erg, maar dat soort dingen gebeuren nou eenmaal. Al geloof ik niet dat TS er nou zo erg mee zit, en honden meer haat dan iets anders. Maargoed. Maakt niet uit. Die mensen heb je ook weer. Al moet je je wel erg vervelen om je aan te melden op een forum om er over te klagen.
Ik heb hier overigens nog nooit een speciale fietsroute gezien. Alleen wandel en ruiter routes. En ach, wandelaars lopen over de ruiter routes en ruiters over de wandelaars route, en zo moet iedereen zich aan iedereen aanpassen. Maar een vingertje wijzen naar een anders is eens in de zoveel tijd natuurlijk ook wel even leuk.

marian* schreef:Ah,dus toch een jochie van 12 dat zich verveeltNicoBorder schreef:You've been trolled; double trolled
Ik zou me er niet druk om kunnen maken

NicoBorder, bedankt! We hebben ons weer vermaakt

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Op dit forum dan, voor Michael een wannabe mountainbiker, is het hypermodern hoorRami schreef:Ach, trollen.NicoBorder schreef:You've been trolled; double trolled
Zo 2011.

En de groeten van de mannen 

-
- Zeer actief
Ik heb niet alle reaktie's meer gelezen, maar in de basis is het simpel:
- wandelpaden zijn voor wandelaars, al dan niet met (loslopende) hond indien toegestaan.
- fietspaden zijn voor fietsers
- mountainbike-paden zijn voor mountainbikers
- ruiterpaden voor paarden
Dientengevolge hebben fietsers en paarden niets te zoeken op een wandelpad, maar hebben wandelaars niets te zoeken op een fietspad enzoverder.
Soms kruisen de paden elkaar (is al niet handig omdat dat NIET staat aangegeven doorgaans) en heel soms lopen ze over een paar honderd meter tegelijk/samen. Bijzonder niet over nagedacht door diegene die die paden heeft aangelegd.
Suzanne
- wandelpaden zijn voor wandelaars, al dan niet met (loslopende) hond indien toegestaan.
- fietspaden zijn voor fietsers
- mountainbike-paden zijn voor mountainbikers
- ruiterpaden voor paarden
Dientengevolge hebben fietsers en paarden niets te zoeken op een wandelpad, maar hebben wandelaars niets te zoeken op een fietspad enzoverder.
Soms kruisen de paden elkaar (is al niet handig omdat dat NIET staat aangegeven doorgaans) en heel soms lopen ze over een paar honderd meter tegelijk/samen. Bijzonder niet over nagedacht door diegene die die paden heeft aangelegd.
Suzanne
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat zie je natuurlijk wel. Maar er zijn ook veel honden die je even in de kuiten willen happen. Ik reed altijd met 1 iemand, dus met z'n tweeen.Eline* schreef:Maar reed je dan in een groep? En is dat dan een Nee gaan we weer omdat je bang bent gebeten te worden?Zoek stok! schreef:Overigens herken ik die angst ook als mountain biker Eline. Ik reed ook regelmatig door de bossen. Als ik een hond zag, dacht ik al 'o nee daar gaan we weer'.
Je kent mijn honden; brave lui die echt geen fietsers gelagen. Ze staan alleen wel verschrikt te kijken als ze ineens belaagd worden door een meute fietsers en willen naar mij toe om steun te zoeken..en daar lopen ze dan ineens tussen stoere kerels op fietsen.

Linda, Izzie en Bram
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik woon bij een prachtig natuurgebied met veel te veel MTB'ers. Tourtochten dwars over de wandelpaden heen en door het losloopgebiedje. Agschuwelijk!
Maar, ook heel veel routes speciaal voor hun. Daar kom ikdus niet met de honden
Mijn honden vliegen trouwens ook wel eens achter een MTB aan. Dan is het mijn eigen schuld. Ik zag ze te laat. Ik roep dan de honden bij me en zeg sorry. Beetje rekeninghouden met elkaar meer kun je niet doen, toch?
Maar, ook heel veel routes speciaal voor hun. Daar kom ikdus niet met de honden

Mijn honden vliegen trouwens ook wel eens achter een MTB aan. Dan is het mijn eigen schuld. Ik zag ze te laat. Ik roep dan de honden bij me en zeg sorry. Beetje rekeninghouden met elkaar meer kun je niet doen, toch?
- Rami
- Zeer actief
Ha, weet hij veel!Reny schreef:Op dit forum dan, voor Michael een wannabe mountainbiker, is het hypermodern hoorRami schreef:Ach, trollen.NicoBorder schreef:You've been trolled; double trolled
Zo 2011.
Ach, weet je wat. Ik zwaai 'm netjes uit:
dag

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmm..bordertrol..leuke stoornis misschien? Iets voor Dr Phil?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki