Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

overigens over paarden, bij mijn vorige club zit dus een manege vlakbij. daar word ook prima met elkaar rekening gehouden. wij houden de honden kort op het pad bij de club (waar wij de honden uit de auto halen) en zij rijden rustig ons voorbij.
Soms doen we er nog allemaal ons voordeel mee dat ze met een paard vragen om even het terrein op te mogen om het paard te laten wennen aan honden. win-win situatie dus.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Zou het kunnen misschien dat de eigenaar en/of hond je niet zag aankomen omdat er een heuveltje was? Ik kan me voorstellen dat de eigenaar er evengoed veel verdriet van had, ondanks dat de hond daar niet mocht lopen. Waarschijnlijk zorgt dat juist voor meer verdriet. Heb je zelf eigenlijk een hond, of gehad? Vind het wel een beetje koud om te zeggen dat het gelukkig is voor hem dat hij jou niks hoefde te betalen, de man is zijn hond verloren. Dat is meer waard dan geld voor velen. Maar je zegt dat je het klote vond voor de eigenaar, dus je snapt dat het soms gebeurt in het leven dat je je even niet aan de regels houdt en dat het dan heel zuur is als daar een geliefd huisdier bij omkomt.

Heb je nog contact gehad met de eigenaar erna?
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Caro. schreef:
Muk schreef:
NicoBorder schreef:Er is A.S. zondag een mountainbike toertocht in Valkenswaard :p

Dat komt omdat wij en jullie dan wss ook op eigen terrein blijven ;)

Ja de eigenaar was er bij, nee ik moest geen schadevergoeding betalen en ik heb de eigenaar ook ( gelukkig voor hem) niet met mijn blessure lastig gevallen. Vond het wel klote voor de eigenaar en z'n hond, maar ik kwam over een heuveltje naar beneden met 40 per uur ofzo no way dat ik nog kon remmen of iets in die trant. Weet niet of hij nog geleefd heeft... Ik denk het niet om eerlijk te zijn. Mijn velg lag dubbel.
Ik had aangifte tegen je gedaan als dit hier was gebeurd in een hondenlosloopgebied waar mountainbikers meestal ook de aso uit menen te moeten hangen. Je had alles, inclusief de schade aan jouw smegmapaalverlengende fiets zelf moeten betalen. Gewoon rekening houden met elkaar is blijkbaar teveel gevraagd voor veel mountainbikers.
Ja maar goed... als je 40 km per uur fietst en net een heuvel over gaat, dan zie je dat niet natuurlijk.
Je kan moeilijk de hele route 10 km per uur gaan fietsen (op mountainbike pad blijkbaar) omdat er mogelijk ooit ergens een hond staat.

Ik kan me dat ook wel voorstellen hoor, mits je dat soort 'geintjes' wel uitoefent op de officiële paden.
Zou dit op gewoon fiets- of bospad zijn, dan vind ik het een ander verhaal worden, want dan ben je met 40 km per uur een groot gevaar voor mens en dier.
Bij onoverzichtelijke situaties hoor je je tempo aan te passen. Dat doe je ook als je in de auto zit. Voor hetzelfde geld is onderaan die heuvel een bocht die je mist en hang je in een boom.
Geloof mij: ruiters vinden moutainbikers ook vreselijk omdat je weet dat ze je rustig van je paard afrijden als ruiter- en mtb-pad elkaar kruizen. Lek bandje kan je plakken. Kapot gereden paardenbenen helaas niet.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
Liesbeth schreef: Ik hou er niet van om honden en mensen te vergelijken, maar wat als je nou een mens aan had gereden, omdat je met 40 over een heuveltje moest denderen :19: ?
Of een kind van drie dat daar op de knietjes denneappeltjes loopt te verzamelen. :80:
Het bos is er om te onthaasten, als je zo nodig met het schuim op je bek en een harde piemel vaart wilt maken dan ga je maar op zo'n domme midlifecrisis motor zitten en de snelwegen onveilig maken.
:mann: Het is wel weer duidelijk waarom er van die gelpads in het kruis van zo'n fietsbroekkie zitten...
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik liep laatst op het gewone pad en er passeerde een paard, waarvan de berijdster gilde: Houd die k*thonden bij je! :gvd:

Ehm?
Ik liep op een wandelpad, zij reed dus op een wandelpad en niet op een ruiterpad :19:
Ja, rekening houden met elkaar, het valt niet mee. :roll:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
NicoBorder

Ongelezen bericht door NicoBorder »

Hmm had iets meer compassie van jullie in gedachten maargoed. Eye opener de reacties hier, voortaan schijt aan honden en bezitters, als ik er toevallig eentje kan raken kan ik schadevergoeding vragen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

NicoBorder schreef:Hee Muk,

Zal nog een poging doen tot uitleggen dat ik op een mountainbike route fiets, kan er vrij weinig aan doen als iemand het verstandig lijkt om in tegengestelde richting een parcours op te lopen, stond volgens iedere instantie dan ook volledig in mijn recht om de eigenaar de schade aan m'n fiets te vergoeden. Dat ik dit niet gedaan heb kwam omdat ik 200 euro voor een velg minder belangrijk vind als het gevoel van iemand een schop na te geven. Jij hebt daar blijkbaar minder moeite mee, dat zegt meer over jou dan over mij. Mij dan ook nog een beetje aso noemen. Hou asjeblieft je mond.
je kunt wel denken in je recht te staan, normaal gedrag is iets anders... ik hou mn hond bij me jij hoort te wachten tot ik hem bij me kan hebben, iedereen tevreden. Die kans krijg je nl niet van mountinebikers... die zijn al bij je voor je maar een kik hebt kunnen geven naar je honden.
En die van mij luisteren heel snel over het algemeen. Als ik iemand zie komen ga ik midden op het pad lopen.. als je mij aanrijdt heb jij een probleem want ik steek mn plu in je spaken. Over mn honden aanrijden maar helemaal niet gesproken want dan kun je het waarschijnlijk zelf ook lastig navertellen.
Ow ja en ik kan er weinig mee zitten of een hond ergens wel of niet los mag lopen, hier lopen ze altijd als ik denk dat het kan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
NicoBorder

Die agressie van jullie ongelofelijk of dieptriest eigenlijk, dreigen alom op het internet in het echt heb je niets te zeggen.
Fizgig
Zeer actief

Hee hee! Ik was best empatisch volgens mij, dus ga nog niet weg. Ik zei toch al dat de discussie hond op mountainbikepaden je weinig zou opleveren. Maar ik vraag me wel nog steeds af wat je hier zoekt, want ik heb je gezegd dat ik snap hoe traumatisch het voor je is geweest.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

misschien moet je ook eens naar jezelf kijken, of in elk geval naar je mede sporters. Het schort gewoon aan beide kanten
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

NicoBorder schreef:Hmm had iets meer compassie van jullie in gedachten maargoed. Eye opener de reacties hier, voortaan schijt aan honden en bezitters, als ik er toevallig eentje kan raken kan ik schadevergoeding vragen.
Pardon? Er wordt hier niets anders gezegd dan dat je rekening met elkaar hebt te houden :19:
Maar dit laat wel zien wat voor asociaal en gefrustreerd mannetje je bent :ok:

En nogmaals, veel paden zijn er voor algemene recreatie, niet alleen voor jou.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Marjoleine schreef:Ik liep laatst op het gewone pad en er passeerde een paard, waarvan de berijdster gilde: Houd die k*thonden bij je! :gvd:

Ehm?
Ik liep op een wandelpad, zij reed dus op een wandelpad en niet op een ruiterpad :19:
Ja, rekening houden met elkaar, het valt niet mee. :roll:
Dat zijn dus reacties die te stom voor woorden zijn. Als je bang bent dat een hond in de benen van je paard gaat hangen kan je vragen of mensen hun hond bij zich houden. Doen ze dat niet, dan waarschuw je dat een paard kan uithalen. Hoef je niet te vloeken en snappen de meeste mensen wel dat ze er verstandig aan doen om hun hond bij zich te roepen zodat iedereen elkaar kan passeren.
Heb zelf gelukkig een paard die honden erg leuk vindt, dus daarvan zal hij niet snel aan de kletter gaan. Eigen hond heeft hij ook duidelijk gemaakt dat die respect voor paarden hoort te hebben. Is heel fijn.

Bos is voor iedereen en gezien alle verschillende wensen kan het dus vooral bij mooi weer wel eens drukker zijn. Als iedereen daar rekening meehoudt heeft iedereen plezier en kan iedereen zich ontspannen.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

NicoBorder schreef:Hmm had iets meer compassie van jullie in gedachten maargoed. Eye opener de reacties hier, voortaan schijt aan honden en bezitters, als ik er toevallig eentje kan raken kan ik schadevergoeding vragen.
Zolang jij je hobby op een aangegeven mountainbikepad uitoefend, hoor je mij niet over jou klagen. Maar jij bent niet de enige en menig mountainbiker is niet zo netjes dat hij/zij alleen op officiele paden fietst.
Neemt niet weg dat ik vind dat je op onoverzichtelijke stukken je snelheid moet aanpassen. Dat doe je op de weg ook (mag ik hopen).
Persoonlijk vind ik dan ook dat jij fout zat.
Stel dat je met die vaart een collega mountainbiker aan had gereden omdat die daar net lag na een val. Die mag daar ook komen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Fizgig
Zeer actief

Niks aantrekken van reacties die je niet zinnen, want dan kun je beter niet op een forum komen. En je kunt ook je mails niet openen, ik neem aan dat je die krijgt want dat gebeurt vaker. Wees duidelijk over wat je wilt uiten of weten en draai er niet omheen, is altijd een goed advies. Je bent jong dus misschien weet je dat niet maar mensen zijn dan 'not-amused' en reageren boos. Op internet is iedereen zogenaamd anoniem dus sommige overdrijven daar een beetje mee. Maar haal eruit wat je eruit wilt halen, en dat begint met duidelijk zijn.
icewomen
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): mengelmoesje

Ongelezen bericht door icewomen »

Hier kan ik mij dus kwaad over maken.

Maar je komt maar naar het Oosten van het land en dan wil ik nog wel zien of jij het lef hebt om mijn hond aan te rijden!!!

Maar dan wandel ik wel op een wandelpad dus moet jij eerst de overtreding maken maar uit ervaring weet ik dat goed voorbeeld goed doet volgen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

NicoBorder schreef:Die agressie van jullie ongelofelijk of dieptriest eigenlijk, dreigen alom op het internet in het echt heb je niets te zeggen.
je mag het in Apeldoorn navragen hoor, die hebben daar genoeg ervaring mee :roll: dus geen dreigen, mijn honden zijn mij heilig dus dan heb je al snel problemen bij mij. :ok: Ik probeer ze netjes bij me te houden, en als ik daar de tijd voor krijg prima... geef je me die niet dan heb je een probleem... Nogmaals geven en nemen, jullie geven niet over het algemeen maar nemen alleen maar.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

lets have fun schreef:
NicoBorder schreef:Mountainbikers hebben dus wel alleenrecht op officiële mountainbike routes....
Klopt. Daar kom ik dan ook nooit. Ik ga naar officiële losloopgebieden, waar helemaal geen mountainbike routes zijn. Toch fietsen ze er elk weekend weer met een air alsof het bos van hun is. Het zal best dat andere bikers, zoals jij, zich wel aan de regels houden. Ik kom ze alleen niet tegen. :19:
Hier lopen sommige stukjes samen met wandelroute's, wel aangegeven overigens dus als je op de bordjes let is het voor iedereen duidelijk.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Poosje geleden liep ik in het bos en zag over een heuveltje een paardenhoofd verschijnen. Ik zag het paard eerder dan de amazone mij en ik heb naar haar geroepen dat ze even moest wachten, zodat ik mijn honden bij me kon roepen. Zij wachtte netjes en ik kon mijn honden aanlijnen. Beiden tevreden.
En zo wil ik ook best voor mountainbikers aan de kant, maar dan alleen als het net zo kan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Welke compassie zou ik moeten hebben?
Van nature heb ik meer compassie met die dode hond dan met dat gebroken sleutelbeen: dat geneest wel weer.

Je kan van mij zeker wel te horen krijgen dat je niet op de mountainbike route moet gaan wandelen: dat moet je ook op de snelweg niet :19:
Maar HIER is er geen aangegeven mountainbike route.
HIER rijden de mountainbikers op het wandelpad....
En echt: als je daar met 40 km per uur me de vouwen uit de broek komt rijden zal ik er zeker iets van zeggen.
-die snelle auto racet ook maar gewoon op de weg ipv de dorpsstraat- :L:
NicoBorder

Ben best vaak in gelderop/mierlo te vinden anders. Maar serieus voortaan zolang ik op een vaste mtb route fiets heb ik volkomen schijt aan honden enz. Ben trouwens ook voor geen een "baasje" bang.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ach, laten we hopen dat er volgende keer een boom op het pad gevallen is als jij met 40 km/h naar beneden komt :E:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Overigens Michael, het is best eens aardig op fora te neuzen van collega mountainbikers van je. Ik lees daar namelijk dat de onofficiele route's veel leuker zijn, de paden minder stuk gereden en je ontdekt nog eens wat hè? Ik herken bar weinig van het beeld wat jij hier probeert te scheppen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
icewomen
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): mengelmoesje

Ongelezen bericht door icewomen »

NicoBorder schreef:Die agressie van jullie ongelofelijk of dieptriest eigenlijk, dreigen alom op het internet in het echt heb je niets te zeggen.

Normaal gedraag ik mij helemaal niet agressief maar op dit soort verhalen kan ik mij gigantisch kwaad maken.

Ik weet uit ervaring dat ik niet de gemakkelijkste hond heb en houd daar ook terdege rekening mee. De andere honden zijn wel heel gemakkelijk en dan nog houd ik rekening met andere mensen. Maar een beetje begrip tegenover mij is dat dan teveel gevraagd?
Als mensen op een fiets gelijk hun grote bek moeten lostrekken en ik geen kans krijg om mijn honden bij mij te halen dan kan ik ook boos worden.
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik mag zelf ook graag op de mtb stappen, heerlijk beetje door de bossen cruisen. Aangezien ik zelf ook een hekel heb aan wandelaars of honden op mtb paden, houd ik, wanneer ik met de hond loop, deze dus bij me waar wandelpaden parallel lopen aan mtb paden etc. Daartegenover staat ook dat ik er een hekel aan heb als wandelaar, als er zo'n achterlijke op zo'n fietsie voorbij komt scheuren, en zodoende pas ik mijn tempo op de fiets ook aan wanneer ik een wandelpad kruis/oid.

Maar MENSENKINDEREN wat zijn sommige mtb-ers ongelofelijk asociaal volk! Ik ben een puur recreatieve fietser en mijn tempo ligt derhalve ook niet al te hoog, en blijkbaar wordt dat in MTB-land gezien als not done want ik word regelmatig van mijn fiets gereden door een stelletje fanatiekelingen die blijkbaar denken het alleenrecht te hebben op de single track en die het niet nodig vinden om iets af te remmen bij het passeren. Of mij de tijd geven om even de berm op te zoeken oid.

Nee, normaliter ben ik heel erg van het leven en laten leven, maar het moet wél van twee kanten komen, en zoals jij het op pagina 3 zo mooi stelt Nico, is het gewoon niet. JIJ fietst misschien enkel keurig op MTB routes, maar dat doet ZEKER niet iedereen. En 'slechte ervaringen' heb ik meer als wandelaar met MTB-ers, dan andersom.
Laatst gewijzigd door grover op 04 jan 2012 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Even googelen op gedragsregels en moutainbiken:
Gedragsregels mountainbiken

Mountainbiken en natuur gaan natuurlijk hand in hand. Voor het behoud van onze natuur is het nodig om met elkaar afspraken te maken.

Als MTB'ers maken we graag en veel gebruik van de bossen en paden in onze omgeving.

We zijn dan niet de enigen die dat doen. Ook wandelaars, ruiters en natuur liefhebbers trekken de natuur in voor ontspanning en sportbeoefening.

Vaak worden mountainbikers door wandelaars en natuurbeheerders afgeschilderd als wild, snel en onbeleefd.

Net zoals op de openbare weg, gelden ook in de natuur (gedrags)regels.

Houdt borden in de gaten en ga niet op plaatsen fietsen waar dat niet is toegestaan.

Blijf op de paden en respecteer rustgebieden voor wild.

Wil je echt knallen ga dan naar een ATB-baan en leef je uit.

Willen we onze sport ook in de toekomst blijven uitoefenen, dan zullen we medegebruikers van bos en natuur moeten respecteren.

Zorg dat we als mountainbike vereniging een goede naam opbouwen en vasthouden, zodat we in onze clubkleding ook hier mogen blijven rijden. In gesprekken met natuurbeheerders en beleidsmakers kunnen wij hier ons voordeel mee doen en blijven natuurgebieden voor ons open.

De NTFU heeft in samenwerking met de KNWU, Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten een gedragscode MTB ontwikkeld om een goede omgang met andere recreanten en een goed behoud van de natuur na te streven.

Gedragscode mountainbiken

- fiets alleen daar waar het is toegestaan

- respecteer de natuur: plant én dier

- fiets in kleine groepjes

- waarschuw andere recreanten tijdig en vriendelijk

- benader andere recreanten en drukke locaties stapvoets

- voorkom onnodig remmen: spaar de ondergrond

- maak geen onnodig lawaai

- laat geen afval achter
bron: het Twentse ros, volgens mij hebben die lui het wel in de gaten :ok:
En de groeten van de mannen :zwaai
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

NicoBorder schreef:Ben best vaak in gelderop/mierlo te vinden anders. Maar serieus voortaan zolang ik op een vaste mtb route fiets heb ik volkomen schijt aan honden enz. Ben trouwens ook voor geen een "baasje" bang.

:E: :E:

geweldig je bent een dappere vent zo te lezen :kotz: :kotz:

ik persoonlijk heb er lol aan om dikke takken neer te leggen op de paden waar ik niet meer kan wandelen omdat ze kapot gereden zijn door mensen zoals jij
Fenneke en Baloe
Afbeelding
NicoBorder

Ik persoonlijk heb er veel lol in om mijn bunny hop skills te oefenen bij dikke boomstammen.

@Grover:

Laat je niet ontmoedigen door dat soort mensen, blijf lekker fietsen op eigen tempo probeer wel één lijn te fietsen zo kunnen mensen je makkelijk inhalen. Snap dat dit niet overal kan, maar spreek mensen vooral op zulk soort gedrag aan dat helpt echt wel. :)

Trouwens freeride zoals ze het noemen is in bijna heel Nederland verboden en leid tot boetes, ik blijf persoonlijk liever op de tracks.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk overigens dat je voorbij gaat aan de oorzaak van de agressie. Ik ben iemand die in de regel niet snel boos te krijgen is. Ik schrik me alleen echt rot als er ineens een groep van 8 hardrijdende mannen op het wandelpad de hoek om komen scheuren terwijl mijn honden volkomen legaal een eindje verderop aan het rommelen zijn. Ik ervaar op zo'n moment echt angst, ik ben bang dat mijn honden worden aangereden.
Er zijn mountainbikers die netjes vaart minderen en je de kans geven je beest te pakken; helemaal prima en met dat soort bosgebruikers heb ik ook geen problemen. Maar die groepen die voorbij suizen , die wekken agressie op. Ik moet me ook veilig kunnen voelen met mijn honden in het bos.
En als je hond, waar je dol op bent, on gevaar komt door een zooitje aso-fietsers , dan komt er inderdaad een hoop boosheid boven.
Ik heb zelf vorig jaar als eerste contact gezocht met de mountainbikevereniging hier om te vragen hoe het nou zat met de regelgeving. Een hele aardige man, die aangaf dat de mb niet op de wandelpaden horen, maar tegelijkertijd aangaf dat het helaas niet altijd te voorkomen was.
Ik weet dat ze hun leden er ook op aanspreken, want de gemeente kan ook de vergunningen intrekken voor de paden waarop wel gefietst mag worden. Asociaal gedrag benadeelt uiteindelijk je eigen sport.

Overigens grappig hoe je na een ongeluk hier je boodschap wilt uitdragen en bij een lelijke boodschap aan jouw adres gelijk omslaat in een aso die "de hond wel even zou raken".
Als ik jou als schitterende verschijning tegenkom zal ik even vakkundig een stok in de spaken steken omdat mijn hond vorig jaar is aangereden op een wadnelpad? Werkt dat zo?
Nee toch? Verbeter de wereld en begin bij jezelf!!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Dat bedoel ik nou, als je iiever over mountainbiken wilt praten, kun je beter naar een mountainbikeforum gaan. Wat zoek je op dit forum? Waarom wil je erover praten, om hondeneigenaren te waarschuwen dat er mensen zijn zoals jij? Dat wisten we allang. Dus waarom wil jíj erover praten, heb je er spijt van misschien?
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ach ja, mountainbiken...
Zo 2011. :tongue:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”