Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos

Ongelezen bericht door dagmar88 »

NicoBorder schreef:Oversteek plaatsen that is.
:wink: Denk dat jij *niet helemaal* op de hoogte bent.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Sonnie1983 schreef:
Inge schreef:
NicoBorder schreef:Nou ik zal het maar zeggen dan, de hond is overleden... Ik woon ergens in oost brabant, en de routes hier zijn veel te mooi om links te laten liggen en ergens in "hondengebied" te fietsen.
Oh jee... toch niet bij mij in de buurt???
In "mijn" bos is ook ineens een mountainbike-route aangelegd. Ik loop daar al meer dan 10 jaar dagelijks, juist omdat er verder niemand komt en ik dus niemand last bezorg. Bovendien zijn er van die mooie brede, overzichtelijke paden.
Juist ja... op die mooie overzichtelijke paden rijden nu mountainbikers. En als ik dan snel afsla stoppen ze, want dan moeten ze blijkbaar net daarin. Gelukkig komen ze doordeweeks niet zoveel, dus ik kan nog steeds redelijk rustig lopen daar.
De plaatselijke wielerclub organiseert ook mountainbike-tochten, die altijd dwars door het revierbos van onze vereniging lopen. Heel handig als je dat niet vantevoren verteld wordt en je tijdens het revieren van een hond ineens een mountainbiker ziet... Gelukkig is dat altijd goed gegaan, maar het is wachten tot het een keer verkeerd gaat en er een hond even die fietser gaat stoppen. :eek: We hebben het zelfs tijdens een wedstrijd ooit gehad :80: en die worden altijd gemeld aan de omliggende verenigingen, dus ook aan die club. :roll:
Mountainbikers kijken vaak nergens naar en houden al helemaal geen rekening met de andere gebruikers van het bos.

Ik wil met alle plezier rekening houden met anderen maar verwacht dat ook andersom.
oh inge hier nog erger :) tijdens het stelwerk hup boom open gooien in de stellaan (als we niet uit de stellaan stellen maar vanaf het veld) en zo in de lengte van het veld fietsen. ook niet kijken of er toevallig iemand aan het stellen is neeeeeeee tuurlijk niet gewoon hoppa dat terrein met zijn allen op. gelukkig ook nog goed gegaan maar is inderdaad wachten tot het mis gaat!

gelukkig is het pad dat het meeste word gebruikt door mountainbikers een stukje verder verlegd op de club zijn verzoek aantal jaar geleden. om ongelukken te voorkomen. maar nog regelmatig dat ze over het veld komen hoor.

als er een wandeltocht of fietstoch is door de bossen bij de club word dat ook altijd netjes gemeld aan ons van te voren. dus dan zijn we wel extra alert natuurlijk en kijken goed welke paden ze nemen zodat we rekening kunnen houden met revieren etc.

het is inderdaad rekening houden met elkaar.
Tijdens de wedstrijden of keuringen waarschuwen we zoveel mogelijk, zetten het pad naar het bos af met een dranghek (helemaal afsluiten mag niet), hebben we mensen staan om wandelaars en fietsers tegen te houden, maar dan nog gebeurt het dat er ineens een fietser of een wandelaar door dat stuk bos heen komt. Je kunt immers niet alle zijden volledig in de gaten houden.
Ik hou af en toe mijn hart vast.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

ik ken het inge. dat doe ik ook als die ineens het veld op komen fietsen.....
op de club hebben wij alleen jaarlijks een oefendag.....
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Zoek stok! schreef::F:

Waar fiets je altijd? Dan laat ik mijn Aus even in je broek hangen hahaha. Nee hoor, geintje. Ik vind het wel grappig gedaan.
Nee joh, tegen zijn band aan piesen! :cheer:
Afbeelding
NicoBorder

Ongelezen bericht door NicoBorder »

Totaal niet het plezier in mijn hobby verloren ;) Binnenkort ga ik een keer in delft fietsen denk ik. Ik fiets het meest op de vaste route van stiphout/nuenen je herkent me aan mijn flitsende verschijning.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nee. Daarom meld je je aan op een hondenforum om de discussie aan te gaan?
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

NicoBorder schreef:Totaal niet het plezier in mijn hobby verloren ;) Binnenkort ga ik een keer in delft fietsen denk ik. Ik fiets het meest op de vaste route van stiphout/nuenen je herkent me aan mijn flitsende verschijning.
:LOL: Fijn dat scheel weer een reisje :mrgreen:
Afbeelding
Barbara1972
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Barbara1972 »

ik heb je verhaal echt even twee keer moeten lezen..snap je verhaal met fietsers..maar je hond hoort er niet achteraan te rennen.
Hoe doe je dat bij een drukke weg? doodsoorzaak nummer 1 van de border...luisterd je hond niet..dan moet je hem maar vast houden
sorry hoor! :piew:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

NicoBorder schreef:MOOI nu ik allemaal jullie aandacht heb! Natuurlijk was dit een grap (effect beter als gewenst eigenlijk).

MAAR: Ik ben zeker geen trol, daar ik zelf mountainbiker ben. Ik wou even jullie standpunt t.o.v. mountainbikers in het bos testen en de aandacht van jullie allemaal hebben. Ik zal jullie even 3 dingen vertellen:

- Mountainbikers fietsen uitsluitend op MOUNTAINBIKE ROUTES (te herkennen aan een pijltje met daaronder 2 bolletjes)(ofcourse enkele uitzonderingen maar geloof mij heel weinig).
- Hondenbezitters denken dat dit wandelroutes zijn waar je met de hond los mag lopen (dit mag niet).
- Een aanvaring mountainbiker-hond loopt vaker slechter voor de hond af dan voor de biker.

Zelf heb ik een aantal slechte ervaringen met (honden)eigenaars. Ik wil hierbij dus de oproep doen om voortaan even te kijken waar je loopt en indien je dat bordje ziet, dat je beseft dat je verkeert
bezig bent en andere mensen het plezier in hun hobby ontneemt.
En mijn echte naam is Michael trouwens :p
Mountainbikeroutes lopen hier door hondenlosloopgebieden, dus het is gewoon rekening houden met elkaar. Jouw instelling bevestigd de negatieve naam die mountainbikers hebben. Asociaal en vooral geen rekening houden met medebosgebruikers. Door jou belerende toon zal ik mij niet inshikkelijker gaan gedragen in het bos. Ik denk dat jij dat bet wel kunt doen, want met jouw instelling kom je nergens. Sterker nog, je mag blij zijn dat je mij nog nooit tegen bent gekomen met je asociale gedrag. :ok:
dagmar88
Zeer actief

Barbara1972 schreef:ik heb je verhaal echt even twee keer moeten lezen..snap je verhaal met fietsers..maar je hond hoort er niet achteraan te rennen.
Hoe doe je dat bij een drukke weg? doodsoorzaak nummer 1 van de border...luisterd je hond niet..dan moet je hem maar vast houden
Lees dan ook eens het hele bericht.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

NicoBorder schreef:MOOI nu ik allemaal jullie aandacht heb! Natuurlijk was dit een grap (effect beter als gewenst eigenlijk).

MAAR: Ik ben zeker geen trol, daar ik zelf mountainbiker ben. Ik wou even jullie standpunt t.o.v. mountainbikers in het bos testen en de aandacht van jullie allemaal hebben. Ik zal jullie even 3 dingen vertellen:

- Mountainbikers fietsen uitsluitend op MOUNTAINBIKE ROUTES (te herkennen aan een pijltje met daaronder 2 bolletjes)(ofcourse enkele uitzonderingen maar geloof mij heel weinig).
- Hondenbezitters denken dat dit wandelroutes zijn waar je met de hond los mag lopen (dit mag niet).
- Een aanvaring mountainbiker-hond loopt vaker slechter voor de hond af dan voor de biker.

Zelf heb ik een aantal slechte ervaringen met (honden)eigenaars. Ik wil hierbij dus de oproep doen om voortaan even te kijken waar je loopt en indien je dat bordje ziet, dat je beseft dat je verkeert bezig bent en andere mensen het plezier in hun hobby ontneemt.

Er zijn in het bos bij Huijbergen geen mountainbike routes.
Ik ken (op Schouwen na) überhaupt geen bossen met aparte mountainbike routes.
Mountainbikers rijden dan dus gewoon over de wandelroutes (waarbij ze de boel fijn naar de ratsmodee rijden)
Mountainbikers (en veldrijders laten we die niet vergeten) rijden als gekken.
Terugroepen van mijn hond is geen enkel probleem maar dan moet ik er WEL even de tijd voor krijgen.
Waarschuwen dus dat je eraan komt: en dan niet met "PAS OP TRUT" maar gewoon met een fietsbel (of een "Pardon").

Als die hond aan de lijn loopt zit er een lijn aan!
En daar blijken mountainbikers zich massaal in te verkijken.
Je gaat gegarandeerd plat als je nog even snel tussen wandelaar en aangelijnde hond door duikt.

Ik zou zeggen: verspreidt het goede woord richting mountainbikers (en veldrijders).
Dan passen wij wel op onze hondjes. :U:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

NicoBorder schreef:OK, mijn argumenten kracht bijzetten: Ik heb een paar weken geleden per ongeluk een hond op de vaste mtb route aangereden. De hond was er erg slecht aan toe en mijn sleutelbeen ook. Dus doe iedereen een plezier en kom met die honden niet op de routes, komen wij met de fiets niet op de honden uitlaat plaatsen.
Tja.... grappig dat je het zo voor de mountain bikers opneemt. Als ik b.v. met mijn paard in het duin rijd en een mtb route kruis moet ik echt opletten. Want de remmen van die fietsen werken dan ineens verdomd slecht.
NicoBorder schreef:Mountainbikers hebben dus wel alleenrecht op officiële mountainbike routes....
Geloof ik geen barst van. Ruiterpaden mogen wandelaars ook op komen. Dus waarom zouden mountainbike routes dan wel alleen voor moutainbikers zijn?
NicoBorder schreef:Oversteek plaatsen that is.
Daar wordt ook alles en iedereen voor zijn donder gereden als het een beetje tegenzit.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Branka schreef: Geloof ik geen barst van. Ruiterpaden mogen wandelaars ook op komen. Dus waarom zouden mountainbike routes dan wel alleen voor moutainbikers zijn?
Dat is dus niet waar.
twinkeltje
moderator

dagmar88 schreef:
Barbara1972 schreef:ik heb je verhaal echt even twee keer moeten lezen..snap je verhaal met fietsers..maar je hond hoort er niet achteraan te rennen.
nee de rest van het topic :tong:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Sonnie1983 schreef:ik ken het inge. dat doe ik ook als die ineens het veld op komen fietsen.....
op de club hebben wij alleen jaarlijks een oefendag.....
Wij hebben ook voorlopig geen keuring meer hoor en de koppelwedstrijd als enige wedstrijd dit jaar
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

NicoBorder schreef:Totaal niet het plezier in mijn hobby verloren ;) Binnenkort ga ik een keer in delft fietsen denk ik. Ik fiets het meest op de vaste route van stiphout/nuenen je herkent me aan mijn flitsende verschijning.
Mooi, daar kom ik niet hahaha
Groetjes Inge
Afbeelding

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Heeft de hond nog geleefd na de klap? Was de eigenaar dichtbij? Hoe was die eronder? Moest je nog schadevergoeding betalen? Was je zelf in shock? Kwam de politie er bij aan te pas? Moest je naar het ziekenhuis? Misschien kun je daar iets over vertelllen.
Sonnie1983
Zeer actief

daar zit mijn oude clubje (stiphout) maar daar nooit wielrenners/mountainbikers voorbij zien komen?
NicoBorder

Er is A.S. zondag een mountainbike toertocht in Valkenswaard :p

Dat komt omdat wij en jullie dan wss ook op eigen terrein blijven ;)

Ja de eigenaar was er bij, nee ik moest geen schadevergoeding betalen en ik heb de eigenaar ook ( gelukkig voor hem) niet met mijn blessure lastig gevallen. Vond het wel klote voor de eigenaar en z'n hond, maar ik kwam over een heuveltje naar beneden met 40 per uur ofzo no way dat ik nog kon remmen of iets in die trant. Weet niet of hij nog geleefd heeft... Ik denk het niet om eerlijk te zijn. Mijn velg lag dubbel.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 04 jan 2012 16:11, 3 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

twinkeltje schreef:
dagmar88 schreef:
nee de rest van het topic :tong:
:mep: Dat bedoelde ik. Jij met je kevers :mann: :tongue:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

NicoBorder schreef:Mountainbikers hebben dus wel alleenrecht op officiële mountainbike routes....
Klopt. Daar kom ik dan ook nooit. Ik ga naar officiële losloopgebieden, waar helemaal geen mountainbike routes zijn. Toch fietsen ze er elk weekend weer met een air alsof het bos van hun is. Het zal best dat andere bikers, zoals jij, zich wel aan de regels houden. Ik kom ze alleen niet tegen. :19:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ach, ik denk dat je geen enkele groep moet veralgemeniseren.
Ik denk dat er mountainbikers zijn die zich keurig aan de regels houden, net zoals er hondenbezitters zijn die overal rekening mee
proberen te houden en helaas dus ook het omgekeerde type, het type 'iedereen wijkt maar voor mij (en mijn fiets / en mijn hond, enz.'.

Persoonlijk erger ik me wel aan de wielrenners.
Ik loop bijna dagelijks in de polder en af en toe op een gedeelte wat zowel fiets- als wandelpad is. Het schijnt blijkbaar ook nogal
een gewilde plek voor wielrenners te zijn en dus heb ik ogen in mijn achterhoofd en als ik ga fietsen met de hond, zelfs een spiegel op mijn fiets om ook achter mij in de gaten te kunnen houden.
Maar op het moment dat ik door een groep wielrenners van zo'n 25 man, letterlijk tegen de muren van een tunnel gedrukt word en ik nog geen 50 cm ruimte had (en 3 seconde) om mezelf en mijn hond daar tegenaan te drukken, krijg ik toch wel lichtelijk de smoor in.

Kortom: hou allemaal een beetje rekening met elkaar, er zijn asocialen in iedere 'groep', maar dat moet geen reden zijn om zelf ook
asociaal te worden... toch? :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

NicoBorder schreef:Er is A.S. zondag een mountainbike toertocht in Valkenswaard :p

Ja de eigenaar was er bij, nee ik moest geen schadevergoeding betalen en ik heb de eigenaar ook ( gelukkig voor hem) niet met mijn blessure lastig gevallen. Vond het wel klote voor de eigenaar en z'n hond, maar ik kwam over een heuveltje naar beneden met 40 per uur ofzo no way dat ik nog kon remmen of iets in die trant. Weet niet of hij nog geleefd heeft... Ik denk het niet om eerlijk te zijn. Mijn velg lag dubbel.
Ik had aangifte tegen je gedaan als dit hier was gebeurd in een hondenlosloopgebied waar mountainbikers meestal ook de aso uit menen te moeten hangen. Je had alles, inclusief de schade aan jouw smegmapaalverlengende fiets zelf moeten betalen. Gewoon rekening houden met elkaar is blijkbaar teveel gevraagd voor veel mountainbikers.
icewomen
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): mengelmoesje

Ongelezen bericht door icewomen »

Zelf heb ik een aantal slechte ervaringen met (honden)eigenaars. Ik wil hierbij dus de oproep doen om voortaan even te kijken waar je loopt en indien je dat bordje ziet, dat je beseft dat je verkeert bezig bent en andere mensen het plezier in hun hobby ontneemt.

Als ik het goed opvat dan zijn jullie Mountainbikers allemaal heel erg netjes, blijven altijd op de daarvoor bestemde paden. Je verklaard jezelf nog net niet heilig!!!!

Wij als hondenbezitters zijn allemaal assiocialen die denken dat het hele bos van hun alleen is.

Waarom heb ik dan het idee dan wij als hondenbezitters altijd met alles en iedereen rekening moeten houden en de mountainbikers alles maar doen wat ze willen ook als is het verboden!

:denken: Waarom kom ik dan op een wandelpad dan andere dingen tegen dan wandelende mensen?
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Muk schreef:
NicoBorder schreef:Er is A.S. zondag een mountainbike toertocht in Valkenswaard :p

Ik had aangifte tegen je gedaan als dit hier was gebeurd in een hondenlosloopgebied waar mountainbikers meestal ook de aso uit menen te moeten hangen. Je had alles, inclusief de schade aan jouw smegmapaalverlengende fiets zelf moeten betalen. Gewoon rekening houden met elkaar is blijkbaar teveel gevraagd voor veel mountainbikers.
Ja maar goed... als je 40 km per uur fietst en net een heuvel over gaat, dan zie je dat niet natuurlijk.
Je kan moeilijk de hele route 10 km per uur gaan fietsen (op mountainbike pad blijkbaar) omdat er mogelijk ooit ergens een hond staat.

Ik kan me dat ook wel voorstellen hoor, mits je dat soort 'geintjes' wel uitoefent op de officiële paden.
Zou dit op gewoon fiets- of bospad zijn, dan vind ik het een ander verhaal worden, want dan ben je met 40 km per uur een groot gevaar voor mens en dier.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Hier in het bos, waar honden los mogen en fietsers verboden zijn (staat op de bordjes), herken ik de mountainbikepaden aan het ontbreken van blad en de kapotgereden ondergrond (ze zijn echt met bladblazers het bos doorgegaan :piew: ). Die paden mijd ik dan ook zoveel mogelijk.
Want mountainbikers houden er vaak geen rekening mee dat aan de andere kant van een heuveltje of bocht wel eens iemand kan lopen, met of zonder hond.
Ik hou er niet van om honden en mensen te vergelijken, maar wat als je nou een mens aan had gereden, omdat je met 40 over een heuveltje moest denderen :19: ?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Sonnie1983
Zeer actief

nee hoor de stukken bos rond om de club worden gebruikt voor het slachtoffer revieren, en de weilanden vlakbij om te speuren.

Maar wellicht kom je in een ander gedeelte van het bos. Wij zitten aan de kant van de manege van stiphout. dus als je aan die kant komt dan kun je verwachten dat er mensen op bepaalde dagen in de week met hun hond ook in dat gedeelte van het bos aan het oefenen zijn.

Moet wel zeggen dat we vaak van die cros auto's (hoe moet je het noemen?) op dat stuk tegen komen bij de bossen rond om de club en daar zijn wij zeer te spreken over. zodra de voorste ons ziet word er meteen naar achter geseind om vaart te minderen, wat ze dan ook allemaal keurig doen en een stuk verder gaat het gas weer open. Wij zorgen dat als wij ze aan horen komen dat we langs de kant van de weg staan met de honden vast zodat zij er door kunnen.

Dat vind ik nou een mooi voorbeeld van rekening houden met elkaar.
NicoBorder

Hee Muk,

Zal nog een poging doen tot uitleggen dat ik op een mountainbike route fiets, kan er vrij weinig aan doen als iemand het verstandig lijkt om in tegengestelde richting een parcours op te lopen, stond volgens iedere instantie dan ook volledig in mijn recht om de eigenaar de schade aan m'n fiets te vergoeden. Dat ik dit niet gedaan heb kwam omdat ik 200 euro voor een velg minder belangrijk vind als het gevoel van iemand een schop na te geven. Jij hebt daar blijkbaar minder moeite mee, dat zegt meer over jou dan over mij. Mij dan ook nog een beetje aso noemen. Hou asjeblieft je mond.
Barbara1972
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Barbara1972 »

dagmar88 schreef:
dat stukje ghad ik dus net gemist :boos: ......maar heb het nu wel helemaal gelezen :E:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Nanna schreef:Op gewone wandelpaden kom ik ook vaak zat ruiters tegen die hun paarden met die grote harde poten van ze alles maar laten omploegen zodat jij door de blubber kan lopen. :19:
Sommige zijn echt zo erg dat ze verwachten dat je van het pasd afgaat omdat ze er langs komen :piew:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”