NicoBorder schreef:Oversteek plaatsen that is.

Moderator: moderatorteam
NicoBorder schreef:Oversteek plaatsen that is.
Tijdens de wedstrijden of keuringen waarschuwen we zoveel mogelijk, zetten het pad naar het bos af met een dranghek (helemaal afsluiten mag niet), hebben we mensen staan om wandelaars en fietsers tegen te houden, maar dan nog gebeurt het dat er ineens een fietser of een wandelaar door dat stuk bos heen komt. Je kunt immers niet alle zijden volledig in de gaten houden.Sonnie1983 schreef:oh inge hier nog ergerInge schreef:Oh jee... toch niet bij mij in de buurt???NicoBorder schreef:Nou ik zal het maar zeggen dan, de hond is overleden... Ik woon ergens in oost brabant, en de routes hier zijn veel te mooi om links te laten liggen en ergens in "hondengebied" te fietsen.
In "mijn" bos is ook ineens een mountainbike-route aangelegd. Ik loop daar al meer dan 10 jaar dagelijks, juist omdat er verder niemand komt en ik dus niemand last bezorg. Bovendien zijn er van die mooie brede, overzichtelijke paden.
Juist ja... op die mooie overzichtelijke paden rijden nu mountainbikers. En als ik dan snel afsla stoppen ze, want dan moeten ze blijkbaar net daarin. Gelukkig komen ze doordeweeks niet zoveel, dus ik kan nog steeds redelijk rustig lopen daar.
De plaatselijke wielerclub organiseert ook mountainbike-tochten, die altijd dwars door het revierbos van onze vereniging lopen. Heel handig als je dat niet vantevoren verteld wordt en je tijdens het revieren van een hond ineens een mountainbiker ziet... Gelukkig is dat altijd goed gegaan, maar het is wachten tot het een keer verkeerd gaat en er een hond even die fietser gaat stoppen.We hebben het zelfs tijdens een wedstrijd ooit gehad
en die worden altijd gemeld aan de omliggende verenigingen, dus ook aan die club.
![]()
Mountainbikers kijken vaak nergens naar en houden al helemaal geen rekening met de andere gebruikers van het bos.
Ik wil met alle plezier rekening houden met anderen maar verwacht dat ook andersom.tijdens het stelwerk hup boom open gooien in de stellaan (als we niet uit de stellaan stellen maar vanaf het veld) en zo in de lengte van het veld fietsen. ook niet kijken of er toevallig iemand aan het stellen is neeeeeeee tuurlijk niet gewoon hoppa dat terrein met zijn allen op. gelukkig ook nog goed gegaan maar is inderdaad wachten tot het mis gaat!
gelukkig is het pad dat het meeste word gebruikt door mountainbikers een stukje verder verlegd op de club zijn verzoek aantal jaar geleden. om ongelukken te voorkomen. maar nog regelmatig dat ze over het veld komen hoor.
als er een wandeltocht of fietstoch is door de bossen bij de club word dat ook altijd netjes gemeld aan ons van te voren. dus dan zijn we wel extra alert natuurlijk en kijken goed welke paden ze nemen zodat we rekening kunnen houden met revieren etc.
het is inderdaad rekening houden met elkaar.
Nee joh, tegen zijn band aan piesen!Zoek stok! schreef:![]()
Waar fiets je altijd? Dan laat ik mijn Aus even in je broek hangen hahaha. Nee hoor, geintje. Ik vind het wel grappig gedaan.
NicoBorder schreef:Totaal niet het plezier in mijn hobby verlorenBinnenkort ga ik een keer in delft fietsen denk ik. Ik fiets het meest op de vaste route van stiphout/nuenen je herkent me aan mijn flitsende verschijning.
Mountainbikeroutes lopen hier door hondenlosloopgebieden, dus het is gewoon rekening houden met elkaar. Jouw instelling bevestigd de negatieve naam die mountainbikers hebben. Asociaal en vooral geen rekening houden met medebosgebruikers. Door jou belerende toon zal ik mij niet inshikkelijker gaan gedragen in het bos. Ik denk dat jij dat bet wel kunt doen, want met jouw instelling kom je nergens. Sterker nog, je mag blij zijn dat je mij nog nooit tegen bent gekomen met je asociale gedrag.NicoBorder schreef:MOOI nu ik allemaal jullie aandacht heb! Natuurlijk was dit een grap (effect beter als gewenst eigenlijk).
MAAR: Ik ben zeker geen trol, daar ik zelf mountainbiker ben. Ik wou even jullie standpunt t.o.v. mountainbikers in het bos testen en de aandacht van jullie allemaal hebben. Ik zal jullie even 3 dingen vertellen:
- Mountainbikers fietsen uitsluitend op MOUNTAINBIKE ROUTES (te herkennen aan een pijltje met daaronder 2 bolletjes)(ofcourse enkele uitzonderingen maar geloof mij heel weinig).
- Hondenbezitters denken dat dit wandelroutes zijn waar je met de hond los mag lopen (dit mag niet).
- Een aanvaring mountainbiker-hond loopt vaker slechter voor de hond af dan voor de biker.
Zelf heb ik een aantal slechte ervaringen met (honden)eigenaars. Ik wil hierbij dus de oproep doen om voortaan even te kijken waar je loopt en indien je dat bordje ziet, dat je beseft dat je verkeert
bezig bent en andere mensen het plezier in hun hobby ontneemt.
En mijn echte naam is Michael trouwens :p
Lees dan ook eens het hele bericht.Barbara1972 schreef:ik heb je verhaal echt even twee keer moeten lezen..snap je verhaal met fietsers..maar je hond hoort er niet achteraan te rennen.
Hoe doe je dat bij een drukke weg? doodsoorzaak nummer 1 van de border...luisterd je hond niet..dan moet je hem maar vast houden
sorry hoor!
Er zijn in het bos bij Huijbergen geen mountainbike routes.NicoBorder schreef:MOOI nu ik allemaal jullie aandacht heb! Natuurlijk was dit een grap (effect beter als gewenst eigenlijk).
MAAR: Ik ben zeker geen trol, daar ik zelf mountainbiker ben. Ik wou even jullie standpunt t.o.v. mountainbikers in het bos testen en de aandacht van jullie allemaal hebben. Ik zal jullie even 3 dingen vertellen:
- Mountainbikers fietsen uitsluitend op MOUNTAINBIKE ROUTES (te herkennen aan een pijltje met daaronder 2 bolletjes)(ofcourse enkele uitzonderingen maar geloof mij heel weinig).
- Hondenbezitters denken dat dit wandelroutes zijn waar je met de hond los mag lopen (dit mag niet).
- Een aanvaring mountainbiker-hond loopt vaker slechter voor de hond af dan voor de biker.
Zelf heb ik een aantal slechte ervaringen met (honden)eigenaars. Ik wil hierbij dus de oproep doen om voortaan even te kijken waar je loopt en indien je dat bordje ziet, dat je beseft dat je verkeert bezig bent en andere mensen het plezier in hun hobby ontneemt.
Tja.... grappig dat je het zo voor de mountain bikers opneemt. Als ik b.v. met mijn paard in het duin rijd en een mtb route kruis moet ik echt opletten. Want de remmen van die fietsen werken dan ineens verdomd slecht.NicoBorder schreef:OK, mijn argumenten kracht bijzetten: Ik heb een paar weken geleden per ongeluk een hond op de vaste mtb route aangereden. De hond was er erg slecht aan toe en mijn sleutelbeen ook. Dus doe iedereen een plezier en kom met die honden niet op de routes, komen wij met de fiets niet op de honden uitlaat plaatsen.
Geloof ik geen barst van. Ruiterpaden mogen wandelaars ook op komen. Dus waarom zouden mountainbike routes dan wel alleen voor moutainbikers zijn?NicoBorder schreef:Mountainbikers hebben dus wel alleenrecht op officiële mountainbike routes....
Daar wordt ook alles en iedereen voor zijn donder gereden als het een beetje tegenzit.NicoBorder schreef:Oversteek plaatsen that is.
Dat is dus niet waar.Branka schreef: Geloof ik geen barst van. Ruiterpaden mogen wandelaars ook op komen. Dus waarom zouden mountainbike routes dan wel alleen voor moutainbikers zijn?
nee de rest van het topicdagmar88 schreef:Lees dan ook eens het hele bericht.Barbara1972 schreef:ik heb je verhaal echt even twee keer moeten lezen..snap je verhaal met fietsers..maar je hond hoort er niet achteraan te rennen.
Hoe doe je dat bij een drukke weg? doodsoorzaak nummer 1 van de border...luisterd je hond niet..dan moet je hem maar vast houden
sorry hoor!
Wij hebben ook voorlopig geen keuring meer hoor en de koppelwedstrijd als enige wedstrijd dit jaarSonnie1983 schreef:ik ken het inge. dat doe ik ook als die ineens het veld op komen fietsen.....
op de club hebben wij alleen jaarlijks een oefendag.....
Mooi, daar kom ik niet hahahaNicoBorder schreef:Totaal niet het plezier in mijn hobby verlorenBinnenkort ga ik een keer in delft fietsen denk ik. Ik fiets het meest op de vaste route van stiphout/nuenen je herkent me aan mijn flitsende verschijning.
daar zit mijn oude clubje (stiphout) maar daar nooit wielrenners/mountainbikers voorbij zien komen?NicoBorder schreef:Totaal niet het plezier in mijn hobby verlorenBinnenkort ga ik een keer in delft fietsen denk ik. Ik fiets het meest op de vaste route van stiphout/nuenen je herkent me aan mijn flitsende verschijning.
twinkeltje schreef:nee de rest van het topicdagmar88 schreef:Lees dan ook eens het hele bericht.Barbara1972 schreef:ik heb je verhaal echt even twee keer moeten lezen..snap je verhaal met fietsers..maar je hond hoort er niet achteraan te rennen.
sorry hoor!
Klopt. Daar kom ik dan ook nooit. Ik ga naar officiële losloopgebieden, waar helemaal geen mountainbike routes zijn. Toch fietsen ze er elk weekend weer met een air alsof het bos van hun is. Het zal best dat andere bikers, zoals jij, zich wel aan de regels houden. Ik kom ze alleen niet tegen.NicoBorder schreef:Mountainbikers hebben dus wel alleenrecht op officiële mountainbike routes....
Ik had aangifte tegen je gedaan als dit hier was gebeurd in een hondenlosloopgebied waar mountainbikers meestal ook de aso uit menen te moeten hangen. Je had alles, inclusief de schade aan jouw smegmapaalverlengende fiets zelf moeten betalen. Gewoon rekening houden met elkaar is blijkbaar teveel gevraagd voor veel mountainbikers.NicoBorder schreef:Er is A.S. zondag een mountainbike toertocht in Valkenswaard :p
Dat komt omdat wij en jullie dan wss ook op eigen terrein blijven
Ja de eigenaar was er bij, nee ik moest geen schadevergoeding betalen en ik heb de eigenaar ook ( gelukkig voor hem) niet met mijn blessure lastig gevallen. Vond het wel klote voor de eigenaar en z'n hond, maar ik kwam over een heuveltje naar beneden met 40 per uur ofzo no way dat ik nog kon remmen of iets in die trant. Weet niet of hij nog geleefd heeft... Ik denk het niet om eerlijk te zijn. Mijn velg lag dubbel.
NicoBorder schreef:MOOI nu ik allemaal jullie aandacht heb! Natuurlijk was dit een grap (effect beter als gewenst eigenlijk).
Zelf heb ik een aantal slechte ervaringen met (honden)eigenaars. Ik wil hierbij dus de oproep doen om voortaan even te kijken waar je loopt en indien je dat bordje ziet, dat je beseft dat je verkeert bezig bent en andere mensen het plezier in hun hobby ontneemt.
Ja maar goed... als je 40 km per uur fietst en net een heuvel over gaat, dan zie je dat niet natuurlijk.Muk schreef:Ik had aangifte tegen je gedaan als dit hier was gebeurd in een hondenlosloopgebied waar mountainbikers meestal ook de aso uit menen te moeten hangen. Je had alles, inclusief de schade aan jouw smegmapaalverlengende fiets zelf moeten betalen. Gewoon rekening houden met elkaar is blijkbaar teveel gevraagd voor veel mountainbikers.NicoBorder schreef:Er is A.S. zondag een mountainbike toertocht in Valkenswaard :p
Ja de eigenaar was er bij, nee ik moest geen schadevergoeding betalen en ik heb de eigenaar ook ( gelukkig voor hem) niet met mijn blessure lastig gevallen. Vond het wel klote voor de eigenaar en z'n hond, maar ik kwam over een heuveltje naar beneden met 40 per uur ofzo no way dat ik nog kon remmen of iets in die trant. Weet niet of hij nog geleefd heeft... Ik denk het niet om eerlijk te zijn. Mijn velg lag dubbel.
nee hoor de stukken bos rond om de club worden gebruikt voor het slachtoffer revieren, en de weilanden vlakbij om te speuren.NicoBorder schreef:Er is A.S. zondag een mountainbike toertocht in Valkenswaard :p
dat stukje ghad ik dus net gemistdagmar88 schreef:Lees dan ook eens het hele bericht.Barbara1972 schreef:ik heb je verhaal echt even twee keer moeten lezen..snap je verhaal met fietsers..maar je hond hoort er niet achteraan te rennen.
sorry hoor!
Sommige zijn echt zo erg dat ze verwachten dat je van het pasd afgaat omdat ze er langs komenNanna schreef:Op gewone wandelpaden kom ik ook vaak zat ruiters tegen die hun paarden met die grote harde poten van ze alles maar laten omploegen zodat jij door de blubber kan lopen.