Ik heb naast brok ook vaak vers gegeven, dat gaf geen problemen. Ook als ik in het verleden op een andere brok overging omdat ik merkte dat een bepaald merk geen goede uitwerking had op de honden ben ik zo overgestapt. De honden hebben daar nooit problemen van ondervonden. Finn was niet echt bot gewend en daar merkte ik wel aan dat zijn maag daar aan moest wennen. En dat de harde keutels voor hem even wennen warenpoembaa schreef:Even een tip voor mensen die toch terug gaan van vlees naar brokken. De stofwisseling van je hond moet er aan wennen. Dus twee dagen "proberen" is niet verstandig. Óf je gaat het doen en dan kijk je hoe het twee weken later gaat. Óf je laat het gewoon uit je hoofd. Sowieso, wát je ook voert, als jouw hond het er goed op doet, waarom dan overstappen? Lekker zo laten. En blijf kritisch. Mijn honden krijgen brokjes (nee, néé, niet schieten), maar ineens ging het niet lekker meer op het voer dat ze hadden. Bleek dat er iets veranderd was. Tsja, ook al voer je hetzelfde merk, soms veranderen ze de samenstelling. Kan gebeuren. Dus heb ik weer een voer gezocht dat beter bij ze paste.
Toen ik lotgering "ontdekte" heb ik ook een tijd om en om gedaan, de ene dag brok, andere dagen weer vers en dat ging gewoon prima. Nu heb ik al een tijd geen brok meer gegeven, het is op en lotgering voldoet.