Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is er mis met alleen kvv?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Wat is er mis met alleen kvv?

Ongelezen bericht door blondie »

poembaa schreef:Even een tip voor mensen die toch terug gaan van vlees naar brokken. De stofwisseling van je hond moet er aan wennen. Dus twee dagen "proberen" is niet verstandig. Óf je gaat het doen en dan kijk je hoe het twee weken later gaat. Óf je laat het gewoon uit je hoofd. Sowieso, wát je ook voert, als jouw hond het er goed op doet, waarom dan overstappen? Lekker zo laten. En blijf kritisch. Mijn honden krijgen brokjes (nee, néé, niet schieten ;-)), maar ineens ging het niet lekker meer op het voer dat ze hadden. Bleek dat er iets veranderd was. Tsja, ook al voer je hetzelfde merk, soms veranderen ze de samenstelling. Kan gebeuren. Dus heb ik weer een voer gezocht dat beter bij ze paste.
Ik heb naast brok ook vaak vers gegeven, dat gaf geen problemen. Ook als ik in het verleden op een andere brok overging omdat ik merkte dat een bepaald merk geen goede uitwerking had op de honden ben ik zo overgestapt. De honden hebben daar nooit problemen van ondervonden. Finn was niet echt bot gewend en daar merkte ik wel aan dat zijn maag daar aan moest wennen. En dat de harde keutels voor hem even wennen waren :tongue:
Toen ik lotgering "ontdekte" heb ik ook een tijd om en om gedaan, de ene dag brok, andere dagen weer vers en dat ging gewoon prima. Nu heb ik al een tijd geen brok meer gegeven, het is op en lotgering voldoet.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

blondie schreef:
S@ndr@ schreef:hoeft niet hoor, mijn ene kat vreet ookg ewoon lot gering trouwens ( met pens erin ja) die ander moet helemaal niets wat vers is :U:
Die van mij believen geen rauw vlees :pffff: wat de honden eten vinden ze maar stinken :roll: voor die mormels hoef ik dus geen lotgering te bestellen :LOL:
:wink: Hier ging dat ook niet vanzelf hoor.
Maar ik heb uiteindelijk meer te vertellen dan de katers :tongue:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

dagmar88 schreef:
blondie schreef:
S@ndr@ schreef:hoeft niet hoor, mijn ene kat vreet ookg ewoon lot gering trouwens ( met pens erin ja) die ander moet helemaal niets wat vers is :U:
Die van mij believen geen rauw vlees :pffff: wat de honden eten vinden ze maar stinken :roll: voor die mormels hoef ik dus geen lotgering te bestellen :LOL:
:wink: Hier ging dat ook niet vanzelf hoor.
Maar ik heb uiteindelijk meer te vertellen dan de katers :tongue:
:mrgreen: ach vanaf dat ik ze als kitten had is het standaard dat er een bak brokken staat de hele dag en in de avond krijgen ze een kuipje vlees of een zakje. Dat is zo ingeburgerd in de bijna tien jaar (gut wat gaat de tijd snel) dat ik nu niet ga veranderen.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Wat vreemd dat jullie honden geen rauw lusten/lekker vinden :roll: Ook geen DARF of KVV carnibest of energique of dat soort dan?
Mijn ventje trok laatst zijn neus op voor brokken :U:
Laatst gewijzigd door AnneMarie op 30 dec 2011 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Utah-Kiara
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): twee toller retrievers en een golden retriever
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Utah-Kiara »

mischien een handig forum www.barfplaats.nl kun je heel veel vinden ook rauw voeren : :D :D
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

AnneMarie schreef:Wat vreemd dat jullie honden geen rauw lusten/lekker vinden :roll: Ook geen DARF of KVV carnibest of energique of dat soort dan?
Waar reageer je nu op?
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Yuna krijgt van jongs af aan ook alleen maar KVV :) Niks mis mee!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

AnneMarie schreef:Wat vreemd dat jullie honden geen rauw lusten/lekker vinden :roll: Ook geen DARF of KVV carnibest of energique of dat soort dan?
Goh geef jij hem brokken dan :O: :schrik:
:help:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Alleen kvv is voor veel honden prima, voor Julia is het niet voldoende. Als ik haar enkel Barf en/of kvv geef, is ze niet goed op gewicht te houden en moet ik haar zo ontzettend veel voer geven dat ze ervan ligt te kreunen.
Daarom voer ik tegenwoordig brok bij en ze vindt het heerlijk en het gaat prima, zolang er maar geen gluten in zitten.
Ze is nu mooi op gewicht zonder al dat gekreun van een veel te volle maag. Allemaal tevreden dus.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”