Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Re: Mijn hond in beslag genomen,wat nu..Update Macho komt th

Ongelezen bericht door fenneke »

LongFields schreef:Ik vind een kwart van het totale gewicht wel heel erg veel voor een hond om kwijt te raken binnen een maand, maar denk inderdaad dat je daarmee niet kunt bewijzen dat de hond niet goed behandeld is.
Wat ik het allerkwalijkst in deze zaak vind, en wat ik zelf denk ik zou willen aanvechten als ik in de schoenen van TS zou staan, is het feit dat de hond ten onrechte zo lang in het laserasiel heeft gezeten, omdat er informatie is achtergehouden en procedures niet op de juiste manier zijn gevolgd. Dat vind ik echt heel erg, en zou niet onbestraft mogen blijven vind ik. Een berisping richting de betrokken dienders en minstens excuses richting de eigenaresse van de hond zouden in mijn ogen meer dan terecht zijn.

helemaal mee eens :ok:

er is hier zoveel onrecht gedaan aan de hond :ugh:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

LongFields schreef:Ik vind een kwart van het totale gewicht wel heel erg veel voor een hond om kwijt te raken binnen een maand, maar denk inderdaad dat je daarmee niet kunt bewijzen dat de hond niet goed behandeld is.
Wat ik het allerkwalijkst in deze zaak vind, en wat ik zelf denk ik zou willen aanvechten als ik in de schoenen van TS zou staan, is het feit dat de hond ten onrechte zo lang in het laserasiel heeft gezeten, omdat er informatie is achtergehouden en procedures niet op de juiste manier zijn gevolgd. Dat vind ik echt heel erg, en zou niet onbestraft mogen blijven vind ik. Een berisping richting de betrokken dienders en minstens excuses richting de eigenaresse van de hond zouden in mijn ogen meer dan terecht zijn.

:ok: Eens, ik denk dat het bij Macho ook meespeelde dat ie al gevoelige darmen had, waarschijnlijk niet het juiste voer kreeg en dan gaat het hard hoor :schrik:
dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

Dat bedoel ik dus ook :ok:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Arme arme hond, hij moet toch wel heel erg geleden hebben, vermagerd, diarree, verwondingen (waarschijnlijk uitingen van frustratie), dus het is hem niet meegevallen zoals velen hier in dit topic beweerden.

GELUKKIG dat hij weer bij jou terug is! En zo mooi om te lezen dat je rijst met kip voor hem maakt. Echt geweldig, nu kun jij weer gerust het nieuwe jaar in.

Ik vind het ook heel mooi om te lezen hoe iedereen met jou en je hond heeft meegeleefd.
Dit is prachtig nieuws!

Verder sluit ik me aan bij wat hier boven staat. Er is veel leed berokkend door onnodige fouten en ik denk ook vooringenomenheid. Dit zo niet mogen gebeuren. Dit moet nauwkeuriger.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Begrijp ik nou goed dat ze standaard voer krijgen van een laserasiel? omg als asta ooit in beslag genomen word is ze binnennotime hartstikke ziek die is allergisch voor zon beetje alle brokken ook hypoallergeen :O:

Zou ook actie ondernemen tegen die agente, lekker selectief dingen doorsturen zeg.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Kit schreef:
:ok: Eens, ik denk dat het bij Macho ook meespeelde dat ie al gevoelige darmen had, waarschijnlijk niet het juiste voer kreeg en dan gaat het hard hoor :schrik:
Denk dat zijn gevoelige darmen zeker mede de oorzaak zijn van het sterke vermageren. Samen met stress.

Verder sluit ik mij ook helemaal aan bij Suzanne. De betreffende agent moet zeker hierop aan gesproken worden.
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Wat geweldig dat Macho weer thuis is :cheer: :cheer:

Wat ik mij nu wel afvraag:

Heb je als eigenaar van de hond hélemaal geen rechten meer als je hond in beslag wordt genomen?
Ik zou mininaal eigen voer, speeltjes en een deken/mand mee willen geven. Daarnaast verwacht ik ook dat ze een overdracht meegeven op het moment dat de hond weer terug mag naar huis, je wilt toch weten hoe het afgelopen weken is gegaan zodat je zorg hierop thuis kan aanpassen? Heeft hij wondjes van het bijten, of tegen de kennel aanspringen of door iets anders? Heeft de hond simpel weg niet gegeten of heeft hij veel diarree gehad of is hij ziek geweest?? Allemaal dingen die ik zou willen weten, het wil toch niet zeggen dat je ineens nergens meer recht op hebt :evil:

pff ik kan niet tegen onrecht, en dat roept dit verhaal erg bij me op.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

malinois schreef:
Valerie schreef:Ik ben benieuwd of al die mensen die riepen dat jij je niet aan moest stellen en dat Macho wel goed zat hier wat over te zeggen hebben :wink: Ik hoor namelijk niets anders van honden die in laserasielen zaten, en dan valt het met Macho nog mee.
Ik was er een van die dat zei en ik heb net even met mn hondjes gewandeld om te bedenken hoe ik dit ga brengen omdat het geschrevene altijd anders wordt opgevat dan hoe het bedoeld wordt. Ts ik bedoel het echt niet verkeerd tegen jou en ik snap jouw mening hierover ook prima, want jij gaat anders met je honden om dan ik. Ja ik vind het idd. nog meevallen... ik vergelijk het maar even met een verblijf in een pension. Dit zal met name liggen aan hoe ik met mijn honden omga en hoe ik wil hoe ze daar in een pension mee omgaan. Zo min mogelijk mee en aan doen, dierenarts alleen in levensbedreigende gevallen...
Die van mij hadden ook wel hier en daar een wondje... en hoe graag de pensionhoudster daar wat aan had willen doen, ik wilde dat absoluut niet. Of de ontsteking moest zo zwaar zijn dat de poot bijv. geheel gezwollen was. Een laserasiel is daarentegen er alleen voor de hond in leven houden, te verzorgen, niks meer en niks minder. Afvallen doen ze idd., tja ik heb dan zoiets, dat komt er ook wel weer aan, dat is de onzekerheid misschien in combi met niet eten...
Mijn honden wonen bijna allemaal buiten, ik heb geen idee of ze hyperventileren in hun slaap of wakker schrikken of wat dan ook... ik kan ze horen indien er iets is, als ze gillen, janken of blaffen...
Ik ga daarnaast een paar keer per dag kijken als ze in hun kennel zitten of alles goed is, naast het wandelen en trainen en dan zie ik dus dingen wel... Wat natuurlijk wel wil zeggen dat als er iets is, ik de betreffende hond heel goed in de gaten hou door er nog regelmatiger bij te kijken en desnoods even naar binnen doe om het beter te kunnen volgen.
Hele korte nagels kunnen gesleten zijn van zijn verblijf op het beton. Hier hebben ze allemaal korte nagels zeker de honden die buiten zitten... ze lopen dagelijks op het beton dus als ze gaan graven slijten ze snel.
Maar nogmaals ts ik snap je heel goed en ik snap ook dat je er van geschrokken bent... misschien idd. morgen voor je eigen gemoedsrust even naar de DA.

en nou zal ik het hele forum wel over me heen krijgen, dat is dan maar zo, ik weet dat ze niks te kort komen bij mij.... :wink:
Ik vind dat je het goed uitlegd, dat zie ik wel eens anders van je :wink:

Ooit heeft iemand verzonnen dat je mechelaars in kennels moet houden, ik hou het even bij dit ras, maar waarom, omdat je met ze traint, dat ik trainde met mijn bouviers hoorde ik ook, je moet ze in een kennel doen, dan maak je geen fouten met ze als ze in en om huis lopen enz, in de kennel kan je niks verprutsen en willen ze graag werken als ze meemogen.

Ik heb op zich niets tegen kennels, maar dat ze het zo geweldig hebben, ze weten niet beter dat is heel wat anders toch

Wij hebben sinds een half jaar een mechelse herder bij ons bedrijf lopen voor de bewaking, voldeed niet in de africhting, na 3 dagen liep hij mank, het was net of hij op spijkers liep, dat was na 5 dagen over, hij was niet gewend veel te lopen, nu is hij weer op het bedrijf terug, nadat hij een tijdje op een werkproject heeft gezeten op de boel te bewaken, en de mannen hebben het terrein omheind met een stroomdraad en hij heeft een enorm gebied om vrij rond te lopen, en juist waar is hij, bij de mensen, iedereen moppert, want je breekt continue je nek over die mechelaar. :mrgreen:
Dus als ze de keus hebben lopen ze denk ik het liefst de hele dag in de weg. :ok:
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Heb even zitten twijfelen om het neer te zetten maar toch ga ik het wel een klein beetje voor mijn oude baan opnemen.
Vroeger in de echte RAD tijd werkte ik voor een laserasiel hier in hoofddorp (niet meteen met eieren daar heen of zo want het is geen laserasiel meer)
En ik moet zeggen (ik stond op de inbeslagname afdeling) dat ik er toch potverdorie alles aan deed om hond op gewicht te houden etc. We werden niet voldoende geïnformeerd over waarom ze er waren (met de stamboomloze stafjes etc was het wel duidelijk) dus op het moment als mijn baas naar mij toe kwam van joh lau, deze heeft een kind gebeten, dan ga ik niet meteen als een vrolijke jodokus naar binnen, als medewerker tast je wat meer af.
Ik ken genoeg honden (inc de werkhonden die toch wel kennels "gewend" behoren te zijn), die als een idioot alleen maar rondjes aan het draaien waren ala matrixstyle, dan verplaats je dat arme beest naar een rustiger gebied maar toch houdt ie dat aan. Ik vraag me af wat iedereen dan wil, voor die tijd het beest maar plat spuiten zodat ie blijft slapen tot ie weer naar huis mag?
Er is voor die hond geen fijnere plek als thuis maar ik weet zeker dat er toen der tijd alles aan gedaan werd om die dieren het zo comfortabel mogelijk te maken.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

billy schreef:
malinois schreef:
Valerie schreef:Ik ben benieuwd of al die mensen die riepen dat jij je niet aan moest stellen en dat Macho wel goed zat hier wat over te zeggen hebben :wink: Ik hoor namelijk niets anders van honden die in laserasielen zaten, en dan valt het met Macho nog mee.
Ik was er een van die dat zei en ik heb net even met mn hondjes gewandeld om te bedenken hoe ik dit ga brengen omdat het geschrevene altijd anders wordt opgevat dan hoe het bedoeld wordt. Ts ik bedoel het echt niet verkeerd tegen jou en ik snap jouw mening hierover ook prima, want jij gaat anders met je honden om dan ik. Ja ik vind het idd. nog meevallen... ik vergelijk het maar even met een verblijf in een pension. Dit zal met name liggen aan hoe ik met mijn honden omga en hoe ik wil hoe ze daar in een pension mee omgaan. Zo min mogelijk mee en aan doen, dierenarts alleen in levensbedreigende gevallen...
Die van mij hadden ook wel hier en daar een wondje... en hoe graag de pensionhoudster daar wat aan had willen doen, ik wilde dat absoluut niet. Of de ontsteking moest zo zwaar zijn dat de poot bijv. geheel gezwollen was. Een laserasiel is daarentegen er alleen voor de hond in leven houden, te verzorgen, niks meer en niks minder. Afvallen doen ze idd., tja ik heb dan zoiets, dat komt er ook wel weer aan, dat is de onzekerheid misschien in combi met niet eten...
Mijn honden wonen bijna allemaal buiten, ik heb geen idee of ze hyperventileren in hun slaap of wakker schrikken of wat dan ook... ik kan ze horen indien er iets is, als ze gillen, janken of blaffen...
Ik ga daarnaast een paar keer per dag kijken als ze in hun kennel zitten of alles goed is, naast het wandelen en trainen en dan zie ik dus dingen wel... Wat natuurlijk wel wil zeggen dat als er iets is, ik de betreffende hond heel goed in de gaten hou door er nog regelmatiger bij te kijken en desnoods even naar binnen doe om het beter te kunnen volgen.
Hele korte nagels kunnen gesleten zijn van zijn verblijf op het beton. Hier hebben ze allemaal korte nagels zeker de honden die buiten zitten... ze lopen dagelijks op het beton dus als ze gaan graven slijten ze snel.
Maar nogmaals ts ik snap je heel goed en ik snap ook dat je er van geschrokken bent... misschien idd. morgen voor je eigen gemoedsrust even naar de DA.

en nou zal ik het hele forum wel over me heen krijgen, dat is dan maar zo, ik weet dat ze niks te kort komen bij mij.... :wink:

Ooit heeft iemand verzonnen dat je mechelaars in kennels moet houden, ik hou het even bij dit ras, maar waarom, omdat je met ze traint, dat ik trainde met mijn bouviers hoorde ik ook, je moet ze in een kennel doen, dan maak je geen fouten met ze als ze in en om huis lopen enz, in de kennel kan je niks verprutsen en willen ze graag werken als ze meemogen.

Ik heb op zich niets tegen kennels, maar dat ze het zo geweldig hebben, ze weten niet beter dat is heel wat anders toch

Wij hebben sinds een half jaar een mechelse herder bij ons bedrijf lopen voor de bewaking, voldeed niet in de africhting, na 3 dagen liep hij mank, het was net of hij op spijkers liep, dat was na 5 dagen over, hij was niet gewend veel te lopen, nu is hij weer op het bedrijf terug, nadat hij een tijdje op een werkproject heeft gezeten op de boel te bewaken, en de mannen hebben het terrein omheind met een stroomdraad en hij heeft een enorm gebied om vrij rond te lopen, en juist waar is hij, bij de mensen, iedereen moppert, want je breekt continue je nek over die mechelaar. :mrgreen:
Dus als ze de keus hebben lopen ze denk ik het liefst de hele dag in de weg. :ok:
ik heb ze niet in kennels om de reden die jij noemt :wink: Zoals in eerdere topics al aangegeven begonnen met Xantos, altijd stress binnen.. hijgen, voor de deur liggen, dag in dag uit... geen rust in zn kont... als de deur maar open was lag hij buiten, hittegolf of horrorwinter, droog of in de gietende regen...
Tot 2 jr. lang binnen gehouden omdat ik vond dat dit hoorde en ik wilde geen honden in kennels... tot ik het uiteindelijk toch maar geprobeerd heb... kennel gebouwd, en hij had de keus, kennel of binnen, deur en kenneldeur stonden open hij kon gaan en staan waar hij wilde... vanaf die dag is hij nooit meer binnen geweest (niet langer dan een half uurtje om even te buurten per dag dan vond ie het wel genoeg).
Hij vond het heerlijk, had daar zn rust gevonden, geen hijgende hond meer, geen stress...
Xito daarna toen hij 2 was geweest ook gekeken ook die lag meer buiten dan binnen... het zijn gewoon geen binnenhonden. Bij de fokker lagen ze als jonge pups al in de kennel met zn allen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

malinois schreef:
billy schreef:
malinois schreef:

ik heb ze niet in kennels om de reden die jij noemt :wink: Zoals in eerdere topics al aangegeven begonnen met Xantos, altijd stress binnen.. hijgen, voor de deur liggen, dag in dag uit... geen rust in zn kont... als de deur maar open was lag hij buiten, hittegolf of horrorwinter, droog of in de gietende regen...
Tot 2 jr. lang binnen gehouden omdat ik vond dat dit hoorde en ik wilde geen honden in kennels... tot ik het uiteindelijk toch maar geprobeerd heb... kennel gebouwd, en hij had de keus, kennel of binnen, deur en kenneldeur stonden open hij kon gaan en staan waar hij wilde... vanaf die dag is hij nooit meer binnen geweest (niet langer dan een half uurtje om even te buurten per dag dan vond ie het wel genoeg).
Hij vond het heerlijk, had daar zn rust gevonden, geen hijgende hond meer, geen stress...
Xito daarna toen hij 2 was geweest ook gekeken ook die lag meer buiten dan binnen... het zijn gewoon geen binnenhonden. Bij de fokker lagen ze als jonge pups al in de kennel met zn allen....

Je hoeft je niet te verdedigen hoor, ieder houdt honden op zijn/haar manier. Ken hier genoeg honden die lekker binnen leven en alleen maar buiten komen voor een poep en plas rondje ben dan wel benieuwd welke honden het meer naar hun zin hebben.
Ik ken iemand en zijn hond wil ook het liefst de hele dag buiten liggen, zijn vrouw vindt dat zielig en vraagt elke keer aan haar man of hij de hond binnen haalt maar die hond wil niet naar binnen dus kiest die hond er zelf voor, wij mensen denken teveel van uit menselijk standpunt.
Misschien vinden de meeste honden het maar niks om binnen te zitten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

***puppy*** schreef:Heb even zitten twijfelen om het neer te zetten maar toch ga ik het wel een klein beetje voor mijn oude baan opnemen.
Vroeger in de echte RAD tijd werkte ik voor een laserasiel hier in hoofddorp (niet meteen met eieren daar heen of zo want het is geen laserasiel meer)
En ik moet zeggen (ik stond op de inbeslagname afdeling) dat ik er toch potverdorie alles aan deed om hond op gewicht te houden etc. We werden niet voldoende geïnformeerd over waarom ze er waren (met de stamboomloze stafjes etc was het wel duidelijk) dus op het moment als mijn baas naar mij toe kwam van joh lau, deze heeft een kind gebeten, dan ga ik niet meteen als een vrolijke jodokus naar binnen, als medewerker tast je wat meer af.
Ik ken genoeg honden (inc de werkhonden die toch wel kennels "gewend" behoren te zijn), die als een idioot alleen maar rondjes aan het draaien waren ala matrixstyle, dan verplaats je dat arme beest naar een rustiger gebied maar toch houdt ie dat aan. Ik vraag me af wat iedereen dan wil, voor die tijd het beest maar plat spuiten zodat ie blijft slapen tot ie weer naar huis mag?
Er is voor die hond geen fijnere plek als thuis maar ik weet zeker dat er toen der tijd alles aan gedaan werd om die dieren het zo comfortabel mogelijk te maken.
Bedankt voor je verhaal. :E: Goed dit te horen van een insider.
Afbeelding
Neeltje
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Even hoor...onze Kazan (ook een mechelaar) was ook altijd buiten, weer of geen weer. Die werd nerveus als je hem niet naar buiten liet en was hij de godganse dag met van alles bezig, blafte en wafte, liep door het huis etc. Alleen met extreme omstandigheden bleef hij binnen, hij was bijv. panisch voor vuurwerk en onweer, en snachts lag hij binnen. Ik heb nl. niet de meest betrouwbare buren :-( Ik had dan geen kennel voor hem, maar hij was echt meestal in die tuin. Sommige honden vinden dat nu eenmaal echt lekkerder. In het vorige huis was hij samen met een mechelteef en liepen ze heel de dag gewoon buiten als we weg waren. Gewoon deur openzetten en dan hadden ze de keus, ze waren altijd in de tuin. De meiden daarentegen, die lopen graag door de tuin, maar vinden het binnen toch ook fijn. Ze willen vooral bij ons zijn en dat verschil is heel duidelijk te merken.
Op Jeff zijn werk leeft ook een duitse herder op het terrein, een hele grote kennel. Zijn ook altijd fanaten bezig die de hond zielig vinden en proberen weg te halen. Maar dat beessie wil niet anders! Die kan je echt niet meer binnen houden en als je hem dan rond ziet kuieren in zijn walhalla...laat hem lekker, denk ik dan!
Sorry, was even ter verdediging van malinois :-D
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mijn 2 mechelaren zijn wat dat betreft totaal verschillend. Biène wil bij mij zijn, dus als ik binnen ben wil zij ook binnen zijn.
Numa vindt het binnen best, maar staat ook vaak voor de deur dat hij buiten wil en raust dan in zijn eentje door de tuin, wil dan ook niet naar binnen komen. Hij kan dan zijn kennel in, die staat open als ik thuis ben en doet dat ook. Hij slaapt nog wel binnen.
Als ik aan het werk ben is hij wel buiten. Binnen gilt hij alles bij elkaar als ik er niet ben.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Mijn twee herders zitten binnen, en willen ook het liefst bij mij in de buurt zijn. Als ik de deur openzet, en ik ben binnen wil Shendor nog wel eens in de tuin gaan liggen, maar zodra ik de kamer uitga komt hij naar binnen. Tycha is waar ik ben. De enige momenten dat ze alleen in de tuin is, is als de kat binnen is, en zij denkt dat hij wel eens naar buiten kan komen. Dan kan ze uren in de tuin naar de deur gaan zitten staren in de hoop dat de kat naar buiten komt.
Als ik de honden in de tuin doe, en de deur dicht doe, dan willen ze allebei direct weer naar binnen.
Afbeelding
Groetjes Marja
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ben ik het 100 % mee eens ,het is toch werkelijk te zot voor woorden wat hier gebeurd is :ugh:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

***puppy*** schreef:Heb even zitten twijfelen om het neer te zetten maar toch ga ik het wel een klein beetje voor mijn oude baan opnemen.
Ik zou Hoofddorp niet echt als voorbeeld voor een laserasiel willen noemen. Daar liepen stagiaires met die inbeslaggenomen honden :schrik: Toen ik er stage liep, knalde er door een fout van stagiaire 2 honden op elkaar, erg fijn :ugh: Het is niet voor niets dat ze geen laserasiel meer zijn, er werden daar echt wel een boel fouten destijds gemaakt! oa dus door geen gediplomeerde medewerker op de inbeslaggenomen hondenafdeling te zetten. En inderdaad die werkhonden, daar kan je niet tegen opvoeren. Zelfde met heel gestreste honden, je kan voeren wat je wilt maar ze vallen gewoon af helaas. Net als die wondjes, wat kan je daaraan doen om dat te voorkomen?
Perry en Noah

Afbeelding
iones
Zeer actief

***puppy*** schreef:. Ik vraag me af wat iedereen dan wil, voor die tijd het beest maar plat spuiten zodat ie blijft slapen tot ie weer naar huis mag?
Op z'n MINST nagaan of dat dier daar wel TERECHT zit. Is dat nou zoveel gevraagd? Kennelijk wel in dit land.

Honden en hun eigenaren zijn rechteloos. Je bent schuldig en moet je onschuld bewijzen. Mensen kunnen met veel ergere dingen weg komen omdat hun schuld niet te bewijzen valt, daarmee nog meer ellende aanrichtend.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

gonnie schreef:

Je hoeft je niet te verdedigen hoor, ieder houdt honden op zijn/haar manier. Ken hier genoeg honden die lekker binnen leven en alleen maar buiten komen voor een poep en plas rondje ben dan wel benieuwd welke honden het meer naar hun zin hebben.
Ik ken iemand en zijn hond wil ook het liefst de hele dag buiten liggen, zijn vrouw vindt dat zielig en vraagt elke keer aan haar man of hij de hond binnen haalt maar die hond wil niet naar binnen dus kiest die hond er zelf voor, wij mensen denken teveel van uit menselijk standpunt.
Misschien vinden de meeste honden het maar niks om binnen te zitten.
Ik vind dat mensen zich moeten aanpassen aan de hond, in zoverre dat ze de hond op een manier houden die het beste bij die hond past.
Ik ken mensen die een hond hebben die altijd buiten moet blijven, nooit binnen mag. Hij wil bij hen zijn, binnen zitten. MAar "hij stinkt" (omdat ze hem niet verzorgen) en hij is vies.
Hun andere hond, een bouvier is vorig jaar gestorven. Die liep stijf van de artrose. Ook deze hond loopt stijf van de artrose, maar hij is pas 7 jaar! Het is een golden retriever, dit hoort niet zo. En het is pas sinds dit jaar dat hij zo loopt. Die honden moeten ontbering lijden. En dat kun je zien.

Als een hond niet binnen wil, dan geef je hem de mogelijkheid om buiten te zijn. Als een hond niet alleen wil zijn, moet je hem niet altijd alleen laten. Iemand is zoals hij is, een hond ook. Ze zeggen wel eens "je moet iemand niet proberen te veranderen, want een karakter kun je niet veranderen, hooguit beinvloeden". Dat is bij dieren toch niet anders?
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

tineke schreef:
Ben ik het 100 % mee eens ,het is toch werkelijk te zot voor woorden wat hier gebeurd is :ugh:
Ik ook!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

duitse herder schreef:Zelfde met heel gestreste honden, je kan voeren wat je wilt maar ze vallen gewoon af helaas. Net als die wondjes, wat kan je daaraan doen om dat te voorkomen?
Nou, in ieder geval niet ten onrechte honden daar voor langere tijd laten vasthouden, zoals nu wél gebeurd is. Dat zou al een aardig beginnetje zijn...
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

LongFields schreef:
duitse herder schreef:Zelfde met heel gestreste honden, je kan voeren wat je wilt maar ze vallen gewoon af helaas. Net als die wondjes, wat kan je daaraan doen om dat te voorkomen?
Nou, in ieder geval niet ten onrechte honden daar voor langere tijd laten vasthouden, zoals nu wél gebeurd is. Dat zou al een aardig beginnetje zijn...
:E: :E:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Wat fijn dat Macho weer thuis is!
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
duitse herder
Zeer actief

LongFields schreef:
Klopt, helaas gebeurd het vaker hoor. Maar een maand is nog heel kort, ondanks dat hij er onterecht in zat. De meeste gevallen zitten er een half jaar, dat is denk ik het gemiddelde. En meeste worden na bijtincident ook niet teruggeplaatst, dat gebeurd echt heel zelden. Je kan beter je hond verwaarlozen of mishandelen, de kans dat je dan je hond terug krijgt is groter dan na een bijtincident.
Perry en Noah

Afbeelding
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

ik ben nieuw hier en heb het topic even doorgenomen.
maar wat moet deze maand en hel voor je zijn geweest
gelukkig met een happy end!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
maar dat doet dat asiel toch niet, hun taak is alleen onderdak geven en in leven houden, niks meer en niks minder...
de rest is de taak van justitie.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

malinois schreef:
LongFields schreef:
maar dat doet dat asiel toch niet, hun taak is alleen onderdak geven en in leven houden, niks meer en niks minder...
Dat zeg ik toch ook niet? :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
malinois schreef:
LongFields schreef:[..]

maar daar heeft Wendy het volgens mij wel over... wat kun je verder doen als je daar werkt met een gestreste hond meer dan wat ze doen.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

malinois schreef:
LongFields schreef:
malinois schreef:
LongFields schreef:[..]

maar daar heeft Wendy het volgens mij wel over... wat kun je verder doen als je daar werkt met een gestreste hond meer dan wat ze doen.
Precies dat bedoelde ik. Ze krijgen ook van die activity ballen om een beetje hun ei kwijt te kunnen, ze krijgen botten (gerookte en buffelhuid) en ze krijgen indien nodig ook speciaal voer, mochten ze gevoelige darmen hebben of weet ik het. Wat kan je dan nog meer doen om stress te voorkomen? Het is nou eenmaal wel een gestresste boel daar, omdat ze er langere tijd zitten. Van de 24 uur zitten ze denk ik toch 23 uur in de kennel, helaas kan je daar weinig aan doen
Perry en Noah

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

duitse herder schreef:
LongFields schreef:
Klopt, helaas gebeurd het vaker hoor. Maar een maand is nog heel kort, ondanks dat hij er onterecht in zat. De meeste gevallen zitten er een half jaar, dat is denk ik het gemiddelde. En meeste worden na bijtincident ook niet teruggeplaatst, dat gebeurd echt heel zelden. Je kan beter je hond verwaarlozen of mishandelen, de kans dat je dan je hond terug krijgt is groter dan na een bijtincident.
Dit ben ik dan niet met je eens, hier bij ons gaan nagenoeg alle honden na een bijtincident uiteindelijk terug naar de eigenaar.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”