malinois schreef:Valerie schreef:Ik ben benieuwd of al die mensen die riepen dat jij je niet aan moest stellen en dat Macho wel goed zat hier wat over te zeggen hebben

Ik hoor namelijk niets anders van honden die in laserasielen zaten, en dan valt het met Macho nog mee.
Ik was er een van die dat zei en ik heb net even met mn hondjes gewandeld om te bedenken hoe ik dit ga brengen omdat het geschrevene altijd anders wordt opgevat dan hoe het bedoeld wordt. Ts ik bedoel het echt niet verkeerd tegen jou en ik snap jouw mening hierover ook prima, want jij gaat anders met je honden om dan ik. Ja ik vind het idd. nog meevallen... ik vergelijk het maar even met een verblijf in een pension. Dit zal met name liggen aan hoe ik met mijn honden omga en hoe ik wil hoe ze daar in een pension mee omgaan. Zo min mogelijk mee en aan doen, dierenarts alleen in levensbedreigende gevallen...
Die van mij hadden ook wel hier en daar een wondje... en hoe graag de pensionhoudster daar wat aan had willen doen, ik wilde dat absoluut niet. Of de ontsteking moest zo zwaar zijn dat de poot bijv. geheel gezwollen was. Een laserasiel is daarentegen er alleen voor de hond in leven houden, te verzorgen, niks meer en niks minder. Afvallen doen ze idd., tja ik heb dan zoiets, dat komt er ook wel weer aan, dat is de onzekerheid misschien in combi met niet eten...
Mijn honden wonen bijna allemaal buiten, ik heb geen idee of ze hyperventileren in hun slaap of wakker schrikken of wat dan ook... ik kan ze horen indien er iets is, als ze gillen, janken of blaffen...
Ik ga daarnaast een paar keer per dag kijken als ze in hun kennel zitten of alles goed is, naast het wandelen en trainen en dan zie ik dus dingen wel... Wat natuurlijk wel wil zeggen dat als er iets is, ik de betreffende hond heel goed in de gaten hou door er nog regelmatiger bij te kijken en desnoods even naar binnen doe om het beter te kunnen volgen.
Hele korte nagels kunnen gesleten zijn van zijn verblijf op het beton. Hier hebben ze allemaal korte nagels zeker de honden die buiten zitten... ze lopen dagelijks op het beton dus als ze gaan graven slijten ze snel.
Maar nogmaals ts ik snap je heel goed en ik snap ook dat je er van geschrokken bent... misschien idd. morgen voor je eigen gemoedsrust even naar de DA.
en nou zal ik het hele forum wel over me heen krijgen, dat is dan maar zo, ik weet dat ze niks te kort komen bij mij....

Ik vind dat je het goed uitlegd, dat zie ik wel eens anders van je
Ooit heeft iemand verzonnen dat je mechelaars in kennels moet houden, ik hou het even bij dit ras, maar waarom, omdat je met ze traint, dat ik trainde met mijn bouviers hoorde ik ook, je moet ze in een kennel doen, dan maak je geen fouten met ze als ze in en om huis lopen enz, in de kennel kan je niks verprutsen en willen ze graag werken als ze meemogen.
Ik heb op zich niets tegen kennels, maar dat ze het zo geweldig hebben, ze weten niet beter dat is heel wat anders toch
Wij hebben sinds een half jaar een mechelse herder bij ons bedrijf lopen voor de bewaking, voldeed niet in de africhting, na 3 dagen liep hij mank, het was net of hij op spijkers liep, dat was na 5 dagen over, hij was niet gewend veel te lopen, nu is hij weer op het bedrijf terug, nadat hij een tijdje op een werkproject heeft gezeten op de boel te bewaken, en de mannen hebben het terrein omheind met een stroomdraad en hij heeft een enorm gebied om vrij rond te lopen, en juist waar is hij, bij de mensen, iedereen moppert, want je breekt continue je nek over die mechelaar.

Dus als ze de keus hebben lopen ze denk ik het liefst de hele dag in de weg.