Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

brood

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Re: brood

Ongelezen bericht door vania »

renee-uk schreef:weet je, als de keus is niet eten of brood eten en je hond wordt werkelijk mager, dan gaf ik brood.
ik zou wel kijken of ze ook niet wou eten als ik er pens, of als ik daar niet aan kon komen, gehakt of kip of iets dergelijks door zou doen.
als ze weer op gewicht is kun je altijd nog weer dingen gaan uitproberen, toch?
ik geef haar ook gewoon brood hoor, liever dat er in als helemaal niets
daar straks heeft ze dan toch anderhalf handje (ik heb maar kleine handen :engel: ) brokken gemengd met blikvoer op, alleen bleef de helft weer staan (het geen ze op at is misschien 1/4 van wat ze normaal eet) dus wat koffie en 2 sandwiches onder gedaan en dan ging heel de pot toch leeg :cheer: :cheer: :cheer:

Ik denk ook ergens dat ik dit zelf in de hand heb gewerkt (toch gedeeltelijk) wij zijn op 3 maanden tijd 2x verhuist en bij onze tussenstop bleef ik er bij staan als de honden aan het eten waren, omdat Darko en Zena tijdelijk samen in een ren zaten en Zena voedselagressie richting andere honden heeft, zolang wij er bij staan doet ze niets en ik kreeg de laatste weken daar al de indruk dat als ik weg ging (Darko heeft 2 weken binnen gezeten, omdat alle 3 de teven loops waren :schrik: ) Guapa stopte met eten :piew:
Ik merk nu ook dat ze stopt met eten als ik weg ga, zij krijgt dan sinds gisteren ook gewoon eten in de garage en dan doe ik mijn was wat, als ze eet "beloon" ik haar verbaal, als ze weer op de wandel ga, negeer ik haar, iets dat voor haar best wel een "grote" straf is
malinois schreef:hier krijgen ze elke dag 3 boterhammetjes bij hun kvv ontbijt... bruin over het algemeen of dat moet uitverkocht zijn,dan wordt het wit.
wegen jou reuen niet ongeveer evenveel als Guapa nu (om en nabij de 30kg of zo?)
waarom geef jij brood bij KVV?
Ik deed dat bij Lotgeringen ook wel, omdat anders hun poep redelijk plat bleef

Guapa krijgt op de moment hetgeen ze wil, ze lijkt net wel een klein kind (snoepen wel, maar normaal eten niet :mrgreen: )
ik kan misschien ook eens proberen om haar (zoals vandaag) hele kleine porties te geven verdeeld over de dag, misschien dat ze zo wel weer normaal wilt eten over een tijdje
Afbeelding
Trimsalon Oudehaske
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Newfoundlander in het bijzonder, verder alle rassen hebben iets wat leuk is:D
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trimsalon Oudehaske »

Xerash krijgt 's ochtends en 's avonds zijn brokken, tussen de middag onze kliekjes en 's avonds voordat we naar bed gaan een bruin broodje.
En hij is niet eens te dik...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

vania schreef:
renee-uk schreef:weet je, als de keus is niet eten of brood eten en je hond wordt werkelijk mager, dan gaf ik brood.
ik zou wel kijken of ze ook niet wou eten als ik er pens, of als ik daar niet aan kon komen, gehakt of kip of iets dergelijks door zou doen.
als ze weer op gewicht is kun je altijd nog weer dingen gaan uitproberen, toch?
ik geef haar ook gewoon brood hoor, liever dat er in als helemaal niets
daar straks heeft ze dan toch anderhalf handje (ik heb maar kleine handen :engel: ) brokken gemengd met blikvoer op, alleen bleef de helft weer staan (het geen ze op at is misschien 1/4 van wat ze normaal eet) dus wat koffie en 2 sandwiches onder gedaan en dan ging heel de pot toch leeg :cheer: :cheer: :cheer:

Ik denk ook ergens dat ik dit zelf in de hand heb gewerkt (toch gedeeltelijk) wij zijn op 3 maanden tijd 2x verhuist en bij onze tussenstop bleef ik er bij staan als de honden aan het eten waren, omdat Darko en Zena tijdelijk samen in een ren zaten en Zena voedselagressie richting andere honden heeft, zolang wij er bij staan doet ze niets en ik kreeg de laatste weken daar al de indruk dat als ik weg ging (Darko heeft 2 weken binnen gezeten, omdat alle 3 de teven loops waren :schrik: ) Guapa stopte met eten :piew:
Ik merk nu ook dat ze stopt met eten als ik weg ga, zij krijgt dan sinds gisteren ook gewoon eten in de garage en dan doe ik mijn was wat, als ze eet "beloon" ik haar verbaal, als ze weer op de wandel ga, negeer ik haar, iets dat voor haar best wel een "grote" straf is
malinois schreef:hier krijgen ze elke dag 3 boterhammetjes bij hun kvv ontbijt... bruin over het algemeen of dat moet uitverkocht zijn,dan wordt het wit.
wegen jou reuen niet ongeveer evenveel als Guapa nu (om en nabij de 30kg of zo?)
waarom geef jij brood bij KVV?
Ik deed dat bij Lotgeringen ook wel, omdat anders hun poep redelijk plat bleef

Guapa krijgt op de moment hetgeen ze wil, ze lijkt net wel een klein kind (snoepen wel, maar normaal eten niet :mrgreen: )
ik kan misschien ook eens proberen om haar (zoals vandaag) hele kleine porties te geven verdeeld over de dag, misschien dat ze zo wel weer normaal wilt eten over een tijdje

ja mn reuen wegen zo'n 28 - 30 kg
ik geef ze dat zoals Inge zegt vooral voor de extra energie... 's winters krijgen ze nog een extra boterhammetje en als wat olie.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Inge O schreef:al die onheilstheorieën vind ik regelrechte onzin, die kan je over letterlijk élk voedingsmiddel schrijven - in een aan dat middel aangepaste versie dan.

hier krijgen ze 's zomers nooit brood maar in de winter wel, als extra energiebron. want ja, brood = koolhydraten en koolhydraten = energieleverancier, óók bij honden.

gezien ze hier meer uren buiten doorbrengen dan binnen en ze dus in de winter bovenop hun normale portie voer best wet extra energie (als voedingsterm bedoeld, niet in de zin van 'meer spirit') kunnen gebruiken krijgen ze er een portie brood en/of olie/vet bij die aangepast is aan de buitentemperatuur.

maar een hond wiens hoofdrantsoen bestaat uit brood vind ik weer een andere zaak, die zal op termijn echt gewoon tekorten krijgen, daar zou ik toch echt iets aan doen.
Hier zitten ze buiten, dat is ook de reden dat ze eigenlijk allemaal wel brood of extra's krijgen in de winter
Het rare is alleen dat Guapa momenten heeft dat ze dus alleen maar brood wil (deed ze vorig jaar met haar dracht op een gegeven moment ook)
Guapa is altijd al wel een "rare" geweest met eten hoor, zo moet ze geen andere brokken als Cavom :piew: smuldier is goed, maar dan moest ze bv ineens alleen pens, of alleen de vleesvariant of zo, over het algemeen ben ik daar bes hard in, niet eten wat ik geef = pech gehad, maar toen ze vorig jaar drachtig was en niet wilde eten, ben ik dus vanalles gaan geven zodat ze toch at, van de zomer had ze ook weer zo een periode dat ze haar pot liet staat (zelfs Cavom laat ze met momenten staan) en dan heeft ze dus echt wel pech gehad en krijgt ze niets extra, maar in de winter (en gezien ze nu wel extreem mager is) vind ik dat dan weer "zielig" :oeps: en ga ik haar vanalles geven dat ze toch iets binnen heeft
Ik weet eignelijk heel goed dat ze mij (nog maar eens :schrik: ) een tikkeltje manipuleert door dat te doen, maar als ik haar niets anders geef, blijft ze gigantisch afvallen, verder is ze nog actief en haar drukke zelf en staat ze dus te schooien voor alles wat ik of mijn vriend vast hebben (zelfs van sigaretten vind ze dat dat best wel eens besnuffeld mag worden, hej het moest maar eens eten zijn), ze heeft dus ook wel gewoon honger, maar dan denk ik, is het wel verantwoord om haar nu gewoon haar brokken te geven en niet eten = pech gehad?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”