Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Yes, WE HEBBEN HAAR & ze heet GILA!!
Moderator: moderatorteam
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
- Aantal honden: 1
Re: Yes, WE HEBBEN HAAR & ze heet GILA!!
Gezellig, met zijn tweeën op weg.... 

Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik kreeg via een kennis te horen dat jij Gila nu hebt...leuk hoor voor je!Ik ken haar(als kleine pup toen nog),sammy en sandor van de hondenschool hier in zutphen.
Heel veel plezier!
Heel veel plezier!

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Yes, WE HEBBEN HAAR & ze heet GILA!!
Gila kwam toch uit Oss???macho-hayley schreef:Ik kreeg via een kennis te horen dat jij Gila nu hebt...leuk hoor voor je!Ik ken haar(als kleine pup toen nog),sammy en sandor van de hondenschool hier in zutphen.
Heel veel plezier!
-
- Actief
Sammy is vanuit Zutphen naar Oss verhuisd.
Sammy heeft met haar andere hond Sandor in dezelfde groep van de KC Zutphen gehoorzaamheid gevolgd als ik met mijn kelpie, en Hayley zat ook bij ons in de A cursus. Met Gila heeft ze toen ook puppycursus gedaan.
Sammy heeft met haar andere hond Sandor in dezelfde groep van de KC Zutphen gehoorzaamheid gevolgd als ik met mijn kelpie, en Hayley zat ook bij ons in de A cursus. Met Gila heeft ze toen ook puppycursus gedaan.
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat...en sammy deed met sandor nog een poosje behendigheid bij mij in les...

- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Hee, ja dat klopt. Erg jammer dat ze met Gila niet verder getraint hebben, want we merken toch wel dat ze een achterstand heeft qua gehoorzaamheid. Maar goed, in januari gaan we zelf met haar trainen bij hondenschool Jottem om een inhaalslag te maken.
Helaas zijn de 2 meiden waar Gila vandaan komt uit elkaar sinds kort. Ze kunnen elkaar niet meer luchten of zien
Ze hebben ook getracht Sandor te herplaatsen, maar deze is weer terug gekomen. Gat alemaal een beetje raar en chaotische nu met hun 2, en de honden. Goed, is mijn afdeling niet, maar toch?
Helaas zijn de 2 meiden waar Gila vandaan komt uit elkaar sinds kort. Ze kunnen elkaar niet meer luchten of zien

Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- Gon
- Zeer actief
Vaak worden de honden de dupe van zo'n gebroken relatie, jammer hoor.....

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
jeetje zeg...en dat ze nu sandor dan ook weg wil doen??Dat is echt zo'n leuke hond...hij kon zelfs goed overweg met mijn dominante reu...want die had stiekem denk ik wel respect voor Sandor's formaat haha.....
Tsja sneu is het zeker...
Ik vond Gila altijd zo grappig, ze lag als pup al heel rustig en lief te wachten naast het veld als ze met Sandor aan het lopen was.
Wel jammer inderdaad dat ze niet verder zijn gaan trainen, maar komt vast goed op jullie nieuwe cursus
.
Tsja sneu is het zeker...
Ik vond Gila altijd zo grappig, ze lag als pup al heel rustig en lief te wachten naast het veld als ze met Sandor aan het lopen was.
Wel jammer inderdaad dat ze niet verder zijn gaan trainen, maar komt vast goed op jullie nieuwe cursus

-
- Actief
Wat erg dat Sandor nu ook wegmoet, ik hoop dat ze zich bedenkt, ik heb A B en C met haar en Sandor samen gevolgd en het ging echt heel goed met Sandor, ook na een niet al te makkelijke start. Sammy had altijd een verschrikkelijk leuke inbreng in de les, veel gevoel voor humor en altijd leuke attenties: kluifjes voor alle honden op 4 oktober en aan het eind van de cursus ook iets leuks voor de instructeurs. In ieder geval heeft Gila bij jou een gouden mand gevonden!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Sandor weer herrenigen met Gila 

- Gon
- Zeer actief
crutz schreef:Sandor weer herrenigen met Gila

- ArCee
- Zeer actief
Haha, dat zou de mooiste oplossing zijn ja, maar dat gaat helaas niet lukken. Mijn vrouw en ik hebben duidelijk afgesproken, 1 hond. We hebben er de afgelopen 11 jaar 2 gehad, 2 grote, en 1 vinden we mooi zat.
Het is wel frapant, toen wij naar de meiden toe gingen om kennis te maken viel Petra, mijn vrouw, als een blok voor Sandor, en andersom ook.
Sandor trok meteen naar mijn vrouw, en toen Pe hem begon te aaien zat hij helemaal te trillen. Zelfs toen ze alleen haar hand op zijn kop legde, zakte hij helemaal in elkaar, en lag binnen een paar minuten te snurken.
Helaas was het toen compleet niet aan de orde om Sandor te kiezen, want als we de keuze hadden gehad, dan had er nog wel een duiscussie plaats gevonden denk ik?
Maar, toendertijd was Sandor onbespreekbaar.
Ook omdat ze veel (agressie) problemen hadden gehad met hem, en vanuit dat verleden durfde zij hem niet te herplaatsen. Ze waren bang dat zijn oude gedrag weer de kop zou opsteken. Dat was wat zij ons in ieder geval wijs maakte, niet wetende dat de meiden een paar weken later uit elkaar gingen, en Sandor ook herplaatst werd?
Als we dus een paar weken later waren gekomen?
Verbluffend hoeveel verschil een paar weken kan maken??
Het is wel frapant, toen wij naar de meiden toe gingen om kennis te maken viel Petra, mijn vrouw, als een blok voor Sandor, en andersom ook.
Sandor trok meteen naar mijn vrouw, en toen Pe hem begon te aaien zat hij helemaal te trillen. Zelfs toen ze alleen haar hand op zijn kop legde, zakte hij helemaal in elkaar, en lag binnen een paar minuten te snurken.
Helaas was het toen compleet niet aan de orde om Sandor te kiezen, want als we de keuze hadden gehad, dan had er nog wel een duiscussie plaats gevonden denk ik?
Maar, toendertijd was Sandor onbespreekbaar.

Ook omdat ze veel (agressie) problemen hadden gehad met hem, en vanuit dat verleden durfde zij hem niet te herplaatsen. Ze waren bang dat zijn oude gedrag weer de kop zou opsteken. Dat was wat zij ons in ieder geval wijs maakte, niet wetende dat de meiden een paar weken later uit elkaar gingen, en Sandor ook herplaatst werd?
Als we dus een paar weken later waren gekomen?
Verbluffend hoeveel verschil een paar weken kan maken??

- Gon
- Zeer actief
Een voordeel, de discussie is uit gebleven.....ArCee schreef:Verbluffend hoeveel verschil een paar weken kan maken??

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
sammy heeft er met de gehoorzaamheidsinstructeur ook echt heel hard aan gewerkt om Sandor echt vertrouwd te laten raken met mensen..en het betasten wat in het programma zat. Ik heb hem nooit echt lelijk zien doen...maar je zag wel dat hij snel getrickerd kan worden...geen hond waar je op af moet duiken maar echt een die je het vertrouwen moet geven dat hij wel bij jou kan komen. En dan was hij ook echt wel heel lief.
Ik hoop alleen dat ze wel secuur zijn met het uitzoeken van een baas die hier mee om kan gaan, want met zijn formaat heb je liever niet dat het alsnog mis gaat.
Ik hoop alleen dat ze wel secuur zijn met het uitzoeken van een baas die hier mee om kan gaan, want met zijn formaat heb je liever niet dat het alsnog mis gaat.

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
sammy heeft er met de gehoorzaamheidsinstructeur ook echt heel hard aan gewerkt om Sandor echt vertrouwd te laten raken met mensen..en het betasten wat in het programma zat. Ik heb hem nooit echt lelijk zien doen...maar je zag wel dat hij snel getrickerd kan worden...geen hond waar je op af moet duiken maar echt een die je het vertrouwen moet geven dat hij wel bij jou kan komen. En dan was hij ook echt wel heel lief.

- ArCee
- Zeer actief
Ik kon bij hun thuis toen ook geen vreemde dingen in Sandor ontdekken eerlijk gezegt. Je kon alleen wel merken dat, toen, Gila altijd vooraan stond met bepaalde dingen, met Sandor pal achter haar, waarschijnlijk omdat ze zich gesteund voelde door Sandor.
Voorbeeld, omdat ze op 3 hoog woonde moest je daar eerst aanbellen via zo'n soort huistelefoon om de deur te laten ontgrendelen. Dan via de trap naar 3 hoog, daar bij de deur aanbellen om naar binnen te mogen/kunnen.
Als er benden werd aangebeld, dan onstaken de honden al in een luid geblaf en rende richting de voordeur. Dan kwam je daar aan de deur, je kon op het geblaf af gaan. Dan pas begonnen ze met honden corrigeren en ze bij de deur weg te trekken. Jammer, beetje laat in mijn ogen, ik zou dat meteen aanpakken vanaf de eerste blaf, als er nog slechts beneden word aangebeld? Zo loop je steeds maar achter de feiten aan.
Tenminste zo deden we dat met Gila bij ons thuis, want daar reageerde ze ook de bel van de voordeur.
Nu doet je dat al beduidend minder
Maar goed, Sandor is dus even herplaatst geweest, maar dat is dus geen succes geworden, en hij is nu weer bij Sammy terug, die inmiddels ook een nieuwe vriendin heeft gevonden. Niet meer op de flat op 3 hoog, zullen ze heupen ook een stukkie prettiger vinden denk ik??
Voorbeeld, omdat ze op 3 hoog woonde moest je daar eerst aanbellen via zo'n soort huistelefoon om de deur te laten ontgrendelen. Dan via de trap naar 3 hoog, daar bij de deur aanbellen om naar binnen te mogen/kunnen.
Als er benden werd aangebeld, dan onstaken de honden al in een luid geblaf en rende richting de voordeur. Dan kwam je daar aan de deur, je kon op het geblaf af gaan. Dan pas begonnen ze met honden corrigeren en ze bij de deur weg te trekken. Jammer, beetje laat in mijn ogen, ik zou dat meteen aanpakken vanaf de eerste blaf, als er nog slechts beneden word aangebeld? Zo loop je steeds maar achter de feiten aan.
Tenminste zo deden we dat met Gila bij ons thuis, want daar reageerde ze ook de bel van de voordeur.
Nu doet je dat al beduidend minder

Maar goed, Sandor is dus even herplaatst geweest, maar dat is dus geen succes geworden, en hij is nu weer bij Sammy terug, die inmiddels ook een nieuwe vriendin heeft gevonden. Niet meer op de flat op 3 hoog, zullen ze heupen ook een stukkie prettiger vinden denk ik??