Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Krijgt hij genoeg

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier
Aantal honden: 1

Krijgt hij genoeg

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Ik had er eerder al een vraag over gestald maar blijf het lastig vinden hoor, dat voeren..

Leroy krijgt 2x per dag een klein bekertje Cavom. Als beloning gebruik ik deze brokjes ook, en soms verdient hij er tijdens het wandelen al best veel dus dan blijft er voor de maaltijd (de hij altijd in ieder geval een uur na het lopen krijgt) niet zo veel over. Soms een half bekertje, nou joepie :cheer:
Door het zo te doen blijft hij wel prachtig op gewicht, 40 kilo. Hij is een gecastreerde bouvier uit werklijn, dus is aardig atletisch gebouwd :pffff: vind ik in ieder geval. Maar hij komt ook wel vrij snel aan.

Omdat ik z'n menu een beetje saai vond, krijgt hij regelmatig ook wat lekkers erdoor. Rauw ei, brood, overgebleven groente, rijst, stukjes runderhart.. En dan wat minder brokjes. Maar omdat hij al zo weinig brokjes krijgt, vraag ik me af of hij dan wel genoeg binnen krijgt van alles wat ie nodig heeft. Hij blijft wel stabiel qua gewicht.

Hij heeft ook altijd héél veel zin om te eten.. Zou hij echt wel genoeg krijgen? Of kan hij misschien beter 2x per dag een half bekertje brokjes en tussen de middag iets anders, en wat zou dan het beste zijn? Zodat hij toch ook wat anders eet maar er niet dikker van wordt. Is het dan misschien beter verdeeld over de dag?

Mag hij trouwens ook wat rauw biologisch rundergehakt of is dat ongezond? Ik heb het over :8):

Tjonge, ik ben echt een beetje clueless op 't moment :oeps: Hopelijk hebben jullie wat tips!
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Lindsey
Zeer actief

Re: Krijgt hij genoeg

Ongelezen bericht door Lindsey »

't Is niet raar dat hij altijd hongerig is. Zijn maag is immers niet gevuld met 2 x per dag een bekertje cavom. Hij krijgt wel genoeg voedingsstoffen, dat zal wel lukken maar een tevreden gevulde maag heeft hij niet.
Lees eens wat over rauwvoeren op rauwvoerforums. Dan kom je wat meer aan de weet over een natuurlijke manier van voeren. En dan zul je ook lezen dat rundvlees prima is voor een hond. En nog veel meer. Alleen varkensvlees mag niet rauw, althans, is niet aan te raden ivm Aujeski.
Succes.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Max hier leek ook altijd honger te hebben toen hij twee keer per dag brokken kreeg. Twee keer per dag smuldier was nog erger, hij bleef de hele dag zeuren om alles wat eetbaar was! Nu krijgt hij alleen s'morgens eten en het is nu een stuk beter. Hij is veel rustiger en loopt niet meer de hele dag te schooien om eten.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

1x per dag ?
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ja hoor , hier krijgen ze maar 1x per dag ook toen ze nog op brok stonden.

Op de vers fora kan je zien waarom dat beter is
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

** Angela ** schreef:Ja hoor , hier krijgen ze maar 1x per dag ook toen ze nog op brok stonden.

Op de vers fora kan je zien waarom dat beter is
? op vers fora lezen waarom brok 1x per dag voeren beter is? Die snap ik niet.

Verder ben ik ook niet scheutig met voeren. Kijk ook gewoon naar de hond, schraal is zowiezo bij mijn reu beter en ja dat betekend dat hij ook zeker niets zal weigeren als hij wat aangeboden krijgt :engel: (al moet ik zeggen dat hij niet zomaar alles aanneemt van een ander, is hem niet geleerd maar hij pakt geen koekjes of brokjes aan bij bepaalde mensen :19: als ik het uitgespuugde koekje aanbied dan vreet hij het wel op?)
Met brok kregen ze twee keer per dag. En ik ben ook overgestapt op vers. Vaak alleen in de ochtend na de wandeling krijgen ze dat en in de avond mijn resten groenten en een aardappel of pasta, of als ik alles zelf opgegeten heb of als ik het eten niet ok vind voor de honden krijgen ze hun portie versvlees weer.
Sprak vanavond iemand die ook een dh heeft dat die van haar zo mager blijft, en hij vreet me arm zei ze. Vers had ze niet van gehoord en geen idee wat ze er van moest denken. Wel vond ze dat mijn honden er ok uit zagen, mijn reu is echt schraal (vind ik) maar ze zei dat de taille van haar hond nog smaller was. Dat lijkt me niet gezond voor een hond van twee, Finn is gewoon ok, maar schraler moet hij niet worden eerlijk gezegd.
Zij geeft ook brok, en hij vreet en vreet maar blijft mager. Dus ik begon over vers. Wellicht komt ze binnenkort langs, ze had nu patatjes voor de kids en the family dus er over uitweiden vond ik zonde dan wordt de patat slap :engel:
Maar in haar geval als je merkt dat honden op brok mager blijven dan zou ik toch aan ander voer gaan denken.
Ik ben zelf niet zomaar over gegaan, en soms denk ik wel oei wat weinig wat ik geef, maar dat had ik ook als ik barca brok voerde daar voldeed ook een klein beetje. Sinds ik langzaamaan op volledig vers ben gegaan, in de zin van compleet voer maar ook dus de kippenbouten, eendennekken, rauwe pens vind ik eigenlijk een beetje standaard eens in de week dat een hond dat krijgt mits dat voor de hond ok is.
Als je honden gewoon genieten en actief zijn en geen gratenpakhuis is krijgen ze genoeg. Als je denkt dat ze echt snakken naar vreten geef je extra sperciebonen of worteltjes erbij :engel:
Ik voer liever twee keer per dag. Maar ze krijgen ook tussendoortjes.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”