Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...

Ongelezen bericht door blondie »

renee-uk schreef:ik denk vaak aan jou en je hondje
heb weinig toe te voegen aan dit topic op dit moment, alleen dat ik nog steeds ontzettend met je meeleef en dat ik hoop dat jullie allebei zo ongeschonden mogelijk uit deze nachtmerrie komen.
:ok: hier nog iemand die er zo over denkt.
martine-tom

Ongelezen bericht door martine-tom »

Inge schreef:Dit wil ik juist, uitgezonderd het aangelijnd lopen. Ik wil juist dat men zo min mogelijk zich bemoeit met mijn honden. Op het veld zetten eventueel en verder er gewoon afblijven, kunnen ze ook niets verpesten. Bij Biène zelfs liefst helemaal niet uit de kennel halen, die krijgt dus gewoon een kennel met een uitloop buiten.
Mijn hond zou compleet naar de knoppe gaan als hij bovenstaande behandeling zou krijgen. Elke hond is anders, mijn hond zou zo bang zijn dat hij niet eens zou eten hij zou compleet wegkwijnen (dat doet hij nu al als hij een middagje naar mijn moeder gaat omdat ik even weg moet) is dat goed? Nee mss niet maar dat is wel hoe hij nu is, en dat is al een vooruitgang met hoe hij was. Als hij nu zo'n koele behandeling zou krijgen (zelfs in de meest luxe vorm van kennels/asiels) zou alles wat ik heb opgebouwd met hem weg zijn.

Heel fijn voor jou dat jouw honden gewoon klakkeloos in een kennel gestopt kunnen worden en daar niet onder zullen lijden...niet elke hond is zo.

En het stukje ten onrechte zeg ik omdat de manier waarop hij weggehaald is, onder dreigementen van de politie "als je het nu niet doet..." dat vind ik onrecht, iemand onder druk zetten...
Verder was ik er niet bij dus kan er niet over oordelen maar ik vind in het algemeen dat de ouders en kinderen van nu watjes zijn, als dit hele verhaal nou klopt he, dus kindje denderd op hond af, negeerd de eigenaar, hond vind het niet prettig en haalt uit, kindje heeft een wondje...is dat nou echt zo erg?? Aai over de bol, pleiser erop en weer spelen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

En tussen die aai en die pleister door wel even laten hechten. Hou me ten goede ik ben stapelgek op honden, maar zoals hier af en toe kinderleed gebaggatelliseerd wordt ten koste van onze poedeliepoepsiehondjes gaat me ook wel wat te ver.
Als een hond een gat in zijn velletje oploopt door een hoektand van een andere hond dan moet men en masse halsoverkop naar de DA. Maar een kind mag vooral niet janken, zal het wel verdiend hebben en had maar niet zo'n dun velletje moeten hebben, want anders was het zeker meegevallen. En, laten we dat vooral niet vergeten, heeft op zeker iets fouts gedaan, want onze poedeliepoepsiehondjes zullen nooooooooit zomaar iets verkeerds doen.

TS dit is absoluut niet voor jou bedoelt. Maar een reactie op alle anti-kind reacties die in dit topic voorbij komen.
Gr. Aniek

Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

ja ik vind het persoonlijk wel erg hoor dat zoiets gebeurt,volledig overstuur was ik toen ik met dat meisje in mijn armen naar haar moeder liep en dan zeker niet omdat ik me alleen maar zorgen maakte over mijn hond.
Vandaar ook de vele acties om te proberen in contact met de ouders te komen omdat ik me zeker ook zorgen maakte over het meisje.
Het enige wat ik dan oneerlijk vind is dat men een ongeluk als een opzettelijk iets gaat zien. Het is immers niet zo dat ik mijn altijd agressieve mechelaar eens even lekker op een klein meisje af liet stormen om haar in het gezicht te bijten.
Ze weten dat dat niet zo is, want het meisje heeft al zo vaak met hem geknuffelend en is meerdere keren bij mij binnen geweest.
En als het mijn kind was in zo'n situatie dan zou ik ten eerste mijzelf eens flink achter de oren krabben en daarna een goed gesprek met de hondeneigenaar aangaan waarbij ik zeker mijn angst voor herhaling zou uiten maar toch echt eerst samen naar een oplossing zou zoeken(aanlijnen,muilkorf).
Mocht de eigenaar daar niet op thuis geven zou ik er natuurlijk alles aan doen om dan maar te zorgen dat de hond in beslag wordt genomen.
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

ja absoluut...helaas zie ik het meisje nu alweer zonder begeleiding op straat zwerven dus ik heb daar een hard hoofd in....
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

ze hebben trouwens zelf een am.stafford herplaatser die het vast ook niet leuk vindt om pijn gedaan te worden dus ik denk zeker dat het belangrijk is dat ze het meisje snel wat dingetjes leren...mijn kinderen zouden mijn eigen hond bijvoorbeeld ook niet om zijn kop mogen grijpen.
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

blondie schreef:
renee-uk schreef:ik denk vaak aan jou en je hondje
heb weinig toe te voegen aan dit topic op dit moment, alleen dat ik nog steeds ontzettend met je meeleef en dat ik hoop dat jullie allebei zo ongeschonden mogelijk uit deze nachtmerrie komen.
:ok: hier nog iemand die er zo over denkt.
En ik ook!
Ik duim dat je de 29ste hoort dat hij naar huis mag :ok: :ok:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Iedere hond reageert anders op een kennel en op vreemde mensen en niet te vergeten vreemde omgeving. Verbaas me over de luchtige manier waarop door sommige de test word gezien. De test is provocatief en houd geen rekening met met de verscheidenhed van honden hun karakters en achtergronden, kan ook niet voor een valide test kun je geen appels met peren vergelijken.Tevens vind ik het een vertekend beeld geven dat de eigenaar er niet bij mag zijn. Je hond loopt immers als het goed is ook niet alleen op straat.

Er is geen opzet in het spel geweest bij TS en ook niet bij het kind. Waarom er dan ineens over anti- kinderen geproken moet worden snap ik niet. We gebruiken met z'n allen de openbare ruimtes en we hebben allemaal een verantwoordelijkheid. Het kind en de hond zijn hier allebei slachtoffer. TS had geen reden om te denken dat haar hond zou happen omdat ze vaker dit kind bij haar hond heeft gehad. Het kind deed de hond (per ongeluk) pijn en de hond hapte. Dit is gewoon een ongeluk en beide partijen hebben wat geleerd hopenlijk. Al betwijfel ik of de ouders van het kindje iets geleerd hebben.
Niet elke ouder reageert gelijk dat begrijp ik best maar hierin zou de wet en de orde handhavers wel een lijn moeten trekken.
Ook vind ik dat er meer gekeken moet worden naar de verwonding een schram of gaatje is wat anders als bijt en scheurwonden. Meen me te herinneren dat Boran de rottweiler voor een schram op de hand in beslag is genomen.

Vooralsnog ben je als hondeneigenaar en als ouder gewoon overgeleverd aan de willekeur van de agent, officer van justitie of burgemeester en niet te vergeten de buurt.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Hoi
Probeer positief te blijven. Het komt vast goed. Je kunt je allerlei horror verhalen in je hoofd halen, maar dat is voor jou niet goed.
Ik ben gedragstherapeut. Ik zal je niks wijs proberen te maken. Honden kunnen niet terug kijken en bedenken hoe eng of erg het allemaal niet geweest is voor ze. Ze vragen zich niet af waar jij blijft. Hij is hooguit heel blij als hij je weer ziet. Ik heb zelf nog nooit een hond gehad die na een periode in een pension (meer) verlatingsangst had. En eerlijk gezegd, een hond in het hoogseizoen in een pension wil je ook niet. Ze hebben dan ook geen tijd voor de honden en het zit de hele tijd in een kennel. Kop op.

Als je hem weer terug hebt, dán ga je kijken hoe hij eraan toe is. En probeer ook dan niet teveel te tutten (een beetj tutten mag hoor, haha, dat is je vergeven), maar probeer zo snel mogelijk je normale manier van doen weer op te pakken. Daar heeft hij de meeste steun aan. Hoe meer onder de indruk jij bent (omdat hij moe is, afgevallen, niet geborsteld, weet ik wat) hoe meer last hij ervan heeft.

Meid, sterkte nu en hou vast aan positieve dingen. Wat je nu niet kunt veranderen, maak je daar later zorgen over ....
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

ik weet ook niet zeker of ik hem zelf nog had durven vertrouwen als hij het meisje volledig verminkt had, en niet los had willen laten.Het was geen klein gaatje maar het was ook niet zo dat haar halve wang weg was o.i.d.
Dit was al erg genoeg maar ik zag aan de hond zijn reactie toen ik het meisje optilde terwijl ze hysterisch huilde en met haar benen schopte enzo ook niks vreemds...hij was hooguit geschrokken van wat er gebeurde maar het was niet zo dat hij zin had om het nog eens te doen ofzo.
Meteen vanuit die situatie heb ik hem thuis opgesloten en de eerste die hij daarna zag was de politieagente, en meer als waaksheid heeft hij haar niet getoond, hij ging even voor haar staan blafte een paar keer en ging toen snel zijn speeltje halen.
Raar mens trouwens want volgens haar kon je wel zien dat hij getraind was omdat hij voor haar ging staan :hmmm:Ook zei zij tegen mijn schoonvader die opbelde om te informeren naar macho dat hij vast niet zo bezorgd had gereageerd als het zijn kind was :piew: (of had ik dit al verteld?haha).
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor je reactie!
Ik geloof ook zeker wel dat ik eventuele probleempjes op kan lossen als hij terug komt, ik heb genoeg ervaring met probleem hondjes en als ik het niet oplos ook geen probleem hij hoeft bij mij nauwelijks alleen te zijn en er is altijd wel iemand die op wil passen als het echt een keer moet.
Ik heb ook gemerkt dat ik sterker kan zijn dan ik dacht want ik heb hem eigenlijk zonder iets te laten merken in de ambulance gezet en daar ging hij eigenlijk ook heel rustig in, dat was het beste wat ik voor hem kon doen. Toen ik binnen kwam stortte ik wel volledig in maar dat terzijde.
Ook nu kan ik het me niet veroorloven om me gek te laten maken, want ik heb nog een hond natuurlijk die er allemaal ook niks aan kan doen. Ik ga vanavond dan ook maar gewoon trainen en probeer alles zoveel mogelijk normaal te laten zijn.
Ik ben ook wel een miepje hoor wat betreft mijn honden, ik heb als een klein kind staan huilen toen hij voor het eerst zijn nageltje uitscheurde :engel:
Ondertussen trek ik dat soort dingen wat beter haha.... :F:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

martine-tom schreef: Ik had het gister met de buren nog over dit geval, als kind ben ik vaak genoeg gebeten door honden, tot hechtingen aan toe, mijn ouders hadden me altijd gewaarschuwd maar ik luisterde gewoon niet en wilde elke hond aaien, dus als ik gebeten werd kreeg ik een""we hebben je gewaarschuwd" naar mijn hoofd en werd naar de huisarts gesleept voor hechtingen en een tetanusprik.
En ik leef ook nog steeds.
Ik ben op deze manier dus 1x gebeten door een chow chow. In mijn oor. Maar mijn ouders reageerden toen ook niet hysterisch en die hond hoefde niet afgemaakt te worden. En ik leef ook nog. Ik vind dat dingen tegenwoordig wel opgeblazen worden hoor. Kinderen kunnen altijd hun goddelijke gang maar gaan, maar als de hond na 100 waarschuwingen dan eindelijk bijt, en dan niet eens heel erg, dan moet hij al afgemaakt worden.

Ik snap trouwens ook niet waarom de hond niet bij de baas mag blijven aanhangig het onderzoek. Zou de staat weer geld schelen in onderhoudskosten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

Ja persoonlijk vind ik dat na 1x ook flink overdreven, ik zou daar dan weer geen moeite mee hebben als het de zoveelste keer was...dat zou mij dus echt niet overkomen..dat kun je dan echt geen ongeluk meer noemen.
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

iones schreef:
martine-tom schreef: Ik had het gister met de buren nog over dit geval, als kind ben ik vaak genoeg gebeten door honden, tot hechtingen aan toe, mijn ouders hadden me altijd gewaarschuwd maar ik luisterde gewoon niet en wilde elke hond aaien, dus als ik gebeten werd kreeg ik een""we hebben je gewaarschuwd" naar mijn hoofd en werd naar de huisarts gesleept voor hechtingen en een tetanusprik.
En ik leef ook nog steeds.
Ik ben op deze manier dus 1x gebeten door een chow chow. In mijn oor. Maar mijn ouders reageerden toen ook niet hysterisch en die hond hoefde niet afgemaakt te worden. En ik leef ook nog. Ik vind dat dingen tegenwoordig wel opgeblazen worden hoor. Kinderen kunnen altijd hun goddelijke gang maar gaan, maar als de hond na 100 waarschuwingen dan eindelijk bijt, en dan niet eens heel erg, dan moet hij al afgemaakt worden.

Ik snap trouwens ook niet waarom de hond niet bij de baas mag blijven aanhangig het onderzoek. Zou de staat weer geld schelen in onderhoudskosten.

Afbeelding

Welkom in 2011 :ugh:

Ik voel nog steeds de draai om mijn oren die ik kreeg van mijn vader, sja de cocker van de overkant kon je niet aaien als hij lag te slapen, was ik even vergeten :blauwoog: Nu heb ik een klein litteken onder mijn neus.
Maar dat was toen, nu is het heel anders en daar zullen we het mee moeten doen :19:
En de groeten van de mannen :zwaai
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

ja en de buurt is gewoon echt niet prettig...door zoiets moest er dus volop politie aan te pas komen omdat je niet meer veilig bent dankzij agressieve omstanders.
Mensen die gevoelig zijn voor meningen van anderen zullen daardoor waarschijnlijk ook helemaal meegaan in die hetze die dan ontstaat.
Ik rook niet, drink niet, gebruik geen drugs en heb geen strafblad en dat is echt uniek in deze wijk.
Ook heeft bijna iedereen hier een hond, maar als je veel buiten loopt zoals ik zie je er geen een. Helaas heb ik hier een duidelijke mening over waardoor ik waarschijnlijk niet zo goed bij de mensen lag....
Mensen kunnen hier over het algemeen prima met elkaar vinden, maar als er ook maar een scheet dwars zit dan slaan ze elkaar de ruiten of elkaars kop in...
Afbeelding
Turrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Turrie »

Dat worden nog lange 20 dagen .. :(:

Sterkte! :ugh:

Ik zou er niet aan moeten denken.. Tur begint al te miepen als ik even naar boven ga en hij beneden bij mijn moeder blijft.. :roos:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

martine-tom schreef:
Inge schreef:Dit wil ik juist, uitgezonderd het aangelijnd lopen. Ik wil juist dat men zo min mogelijk zich bemoeit met mijn honden. Op het veld zetten eventueel en verder er gewoon afblijven, kunnen ze ook niets verpesten. Bij Biène zelfs liefst helemaal niet uit de kennel halen, die krijgt dus gewoon een kennel met een uitloop buiten.
Mijn hond zou compleet naar de knoppe gaan als hij bovenstaande behandeling zou krijgen. Elke hond is anders, mijn hond zou zo bang zijn dat hij niet eens zou eten hij zou compleet wegkwijnen (dat doet hij nu al als hij een middagje naar mijn moeder gaat omdat ik even weg moet) is dat goed? Nee mss niet maar dat is wel hoe hij nu is, en dat is al een vooruitgang met hoe hij was. Als hij nu zo'n koele behandeling zou krijgen (zelfs in de meest luxe vorm van kennels/asiels) zou alles wat ik heb opgebouwd met hem weg zijn.

Heel fijn voor jou dat jouw honden gewoon klakkeloos in een kennel gestopt kunnen worden en daar niet onder zullen lijden...niet elke hond is zo.
Biène vindt het ook niet leuk, is ook echt aanhankelijker als ik haar weer ophaal maar dat is de dag erop over.
Dat ik wil dat ze zo min mogelijk uit de kennel moet worden gehaald en dus niet gedwongen in contact komt met de pensionhouder heeft een reden. Ze is overscherp, niet geheel stabiel, moet niets van vreemden hebben. Ze zou kunnen bijten. Dus heel simpel....niet aankomen, geen strijd met haar aangaan. Ik zet haar zelf daar in de kennel en haal haar er zelf weer uit. Eventueel zouden 2 clubgenoten dat ook kunnen doen (haar fokker of mijn "coach"), verder niemand, ik neem geen enkel risico.
Mijn andere honden zijn verder geen probleem, die vinden andere mensen juist leuk en die worden dus gewoon uit hun kennels gehaald en naar de uitloopweides gebracht. Numa mag eventueel samen met Biène of Marouck spelen, de twee teven gaan sowieso niet samen zonder dat ik er bij ben.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Wat ik me afvraag is, waarom vanaf de inbeslagname tot (hopelijk) het terug verenigen van hond en eigenaar er een volledige fucking maand moet overgaan?
Bureaucratisch gekloot is het :(: maar ja waarom zou men het makkelijk maken als het moeilijk ook kan natuurlijk. Test die hond en geef de eigenaar uitsluitsel, klaar !!!!

wat een ellendig eindeloos durend mensentergend gezeik weer zeg. :gvd:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

een maand is nog snel. in het asiel hebben we weleens een hond gehad welke in beslag was genomen na mishandeling, die heeft een half jaar gezeten tot de rechter uitspraak had gedaan. is wel een andere zaak maar dat kan ook nog. plus het feit dat je met de feestadgen zit deze maand.
ellen
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

daywalker schreef:Wat ik me afvraag is, waarom vanaf de inbeslagname tot (hopelijk) het terug verenigen van hond en eigenaar er een volledige fucking maand moet overgaan?
Bureaucratisch gekloot is het :(: maar ja waarom zou men het makkelijk maken als het moeilijk ook kan natuurlijk. Test die hond en geef de eigenaar uitsluitsel, klaar !!!!

Omdat er een ellenlange wachtlijst is voor die test. En er daarnaast ook nog moord, doodslag, mishandeling, verkrachting, diefstal, inbraak, straatroof, bedreiging, vuurwapens, belediging, heling, fraude, etc. etc. plaatsvind in Zutphen en omgeving waar een rechter zich ook over moet buigen.
Gr. Aniek

Afbeelding
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -

Ongelezen bericht door daywalker »

Budkes schreef:
daywalker schreef:Wat ik me afvraag is, waarom vanaf de inbeslagname tot (hopelijk) het terug verenigen van hond en eigenaar er een volledige fucking maand moet overgaan?

Omdat er een ellenlange wachtlijst is voor die test. En er daarnaast ook nog moord, doodslag, mishandeling, verkrachting, diefstal, inbraak, straatroof, bedreiging, vuurwapens, belediging, heling, fraude, etc. etc. plaatsvind in Zutphen en omgeving waar een rechter zich ook over moet buigen.
Dus de officier van justitie kan wel binnen enkele tellen de hond in beslag laten nemen, dat dan weer wel, maar wat betreft de rest kom je op een wachtlijst te staan. Snelrecht misschien een oplossing voor zulke zaken? ipv zo,n dier dikwijls maandenlang in een justitiekennel op te sluiten, dan op een gegeven moment de hond eruit te halen en in een totaal vreemde omgeving met totaal vreemde mensen voor het dier een test laten doen. :piew: :piew:
Zal het trouwens niet zo zijn, dat zulke zaken totaal geen prio hebben voor een rechter eerder dan dat er ellenlange wachtlijsten zijn voor die beruchte test??? :wink: :U:
zoals ik reeds vermeldde, gewoon bureaucratisch gekloot is het :(:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Budkes
Zeer actief

daywalker schreef:
Budkes schreef:

Dus de officier van justitie kan wel binnen enkele tellen de hond in beslag laten nemen, dat dan weer wel, maar wat betreft de rest kom je op een wachtlijst te staan. Snelrecht misschien een oplossing voor zulke zaken? ipv zo,n dier dikwijls maandenlang in een justitiekennel op te sluiten, dan op een gegeven moment de hond eruit te halen en in een totaal vreemde omgeving met totaal vreemde mensen voor het dier een test laten doen. :piew: :piew:
Zal het trouwens niet zo zijn, dat zulke zaken totaal geen prio hebben voor een rechter eerder dan dat er ellenlange wachtlijsten zijn voor die beruchte test??? :wink: :U:
Klopt, de officier van justitie kan binnen enkele tellen een hond in beslag nemen, net als dat de politie binnen enkele tellen iemand aanhoudt op straat nav een misdrijf. Daarna moet de zaak juridisch worden uitgewerkt en ja dat kost tijd.
Snelrecht is geen goed plan nee, want ondanks dat iedereen hier genoegen neemt met een eenzijdige verklaring zal er in real life toch echt een wat grondiger onderzoek plaats moeten vinden om tot een gewogen rechtspraak te komen. Een hond is hier nu eenmaal heilig (tenminste als het niet de hond van een ander is die jouw hond aan gort bijt, want dan wordt wel weer geacht dat die ala minute van straat wordt gehaald) maar in de gewone maatschappij zijn er meer factoren die een rol spelen, zoals daar nog steeds is een kleuter die gebeten is, volgens velen hier uiteraard volkomen terecht, want ze misdroeg zich. :U: Maar de rechter en justitie zullen daar een iets objectiever oordeel over willen vellen.
Voor een rechter zijn er inderdaad zaken met meer prioriteit, en als je dat objectief kunt bekijken dan is dat ook volkomen terecht.
Daarnaast is er wel degelijk een lange wachtlijst voor de test. Er is 1 officiële testlokatie voor heel Nederland. Opgeteld bij het feit dat men wil dat een hond eerst een maand bij zijn eigenaar weg moet zijn voordat ze hem testen, kan het nog wel even duren.
Dus niets bureaucratisch gekloot. Gewoon werk, en helaas niet het enige werk dat er ligt voor politie, justitie en rechterlijke macht.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Inge O schreef:
daywalker schreef: Zal het trouwens niet zo zijn, dat zulke zaken totaal geen prio hebben voor een rechter eerder dan dat er ellenlange wachtlijsten zijn voor die beruchte test???
ik kan me die ellenlange wachtlijsten ook amper voorstellen - elk trainingscentrum die naam waardig zou toch pakweg zo'n 5-tal karaktertesten op een dag moeten kunnen afnemen, op z'n minst (ik denk eerder dat 10 een reëler aantal zou moeten zijn).
nog gesteld dat er maar één centrum is waar die testen kunnen houdt dat dan in dat er nu dus al 5 x 7 x 4 = 140 honden op de wachtlijst staan?

in dat geval lijkt het me hóógst nuttig om eens de criteria voor inbeslagname onder de loep te nemen.
Ik snap je rekensom niet?
Gr. Aniek

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja ik geloof dat die met 12 dagen weer thuis was ,terwijl de termijn van 10 dagen was aangegeven.
Dus dat ze liever hebben dat die honden een maand weg zijn van hun baas om te testen gaat dan ook niet op.
Misschien ligt het aan het district en de officier v Justitie hoe druk die het heeft.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dat ik begrijp waarom die kleuter gebeten is wil nog niet zeggen dat ik vind dat ze zich bewust misdroeg of dat het maar regel moet worden dat kinderen gebeten worden als ze iets doen dat een hond niet aanstaat.
als je hondengedrag normaal vindt houdt dat toch niet in dat je mensengedrag dan meteen maar abnormaal vindt?

maar net zo goed als er rekening gehouden wordt met het feit dat het een kleuter betrof, mag er naar mijn mening ook rekening gehouden worden met normaal hondengedrag.

het is net of je hier in een hokje 'honden voor alles' of 'kinderen voor alles' geplaatst moet worden :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Budkes
Zeer actief

Ok, Inge, nu snap ik hem. Maar die 4 weken kun je natuurlijk weg laten, want het testcentrum ligt geen 4 weken stil, anderen zijn immers al 4 weken ervoor in beslag genomen. Daarnaast werken ze geen 7 dagen per week. En is het ook nog niet het enige wat ze daar doen, testen. Dus kom je dan met jouw rekensom op 25 honden per week. Als ze 5 dagen per week zouden testen.
De hond van kees was volgens mij van voor het postRAD tijdperk, en het testen door Justitie is dus begonnen ná de RAD.
Honden worden trouwens niet in beslag genomen om te testen. Het ligt aan justitie en/of rechtbank of ze getest worden. Ze kunnen ook om heel andere reden in beslag worden genomen.
Gr. Aniek

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Budkes schreef:
daywalker schreef:
Budkes schreef:

Klopt, de officier van justitie kan binnen enkele tellen een hond in beslag nemen, net als dat de politie binnen enkele tellen iemand aanhoudt op straat nav een misdrijf. Daarna moet de zaak juridisch worden uitgewerkt en ja dat kost tijd.
Snelrecht is geen goed plan nee, want ondanks dat iedereen hier genoegen neemt met een eenzijdige verklaring zal er in real life toch echt een wat grondiger onderzoek plaats moeten vinden om tot een gewogen rechtspraak te komen. Een hond is hier nu eenmaal heilig (tenminste als het niet de hond van een ander is die jouw hond aan gort bijt, want dan wordt wel weer geacht dat die ala minute van straat wordt gehaald)
dat dus hier ook al eerder aangegeven, de topics waar men vind dat een hond van straat gehaald moet worden omdat hun eigen hond gebeten is zijn volgens mij nog steeds in de meerderheid hier op het forum & wordt een hond na een incident van straat gehaald is het weer niet goed omdat het een hond van hier betreft.....
maar in de gewone maatschappij zijn er meer factoren die een rol spelen, zoals daar nog steeds is een kleuter die gebeten is, volgens velen hier uiteraard volkomen terecht, want ze misdroeg zich. :U: Maar de rechter en justitie zullen daar een iets objectiever oordeel over willen vellen.
gelukkig wel ja, al geloof ik nog steeds niet dat dit het enige incident is, alhoewel ik 5 hechtingen erg zat vind, daar niet van, maar kan het niet zijn dat er een dossier tegen de hond is op gemaakt in het verleden (meldingen) zonder dat de eigenaar hier van op de hoogte is? (zoals dat andere bijtincident wat in het topic genoemd wordt?)
Voor een rechter zijn er inderdaad zaken met meer prioriteit, en als je dat objectief kunt bekijken dan is dat ook volkomen terecht.
Daarnaast is er wel degelijk een lange wachtlijst voor de test. Er is 1 officiële testlokatie voor heel Nederland. Opgeteld bij het feit dat men wil dat een hond eerst een maand bij zijn eigenaar weg moet zijn voordat ze hem testen, kan het nog wel even duren.
Dus niets bureaucratisch gekloot. Gewoon werk, en helaas niet het enige werk dat er ligt voor politie, justitie en rechterlijke macht.
logisch eigenlijk dat de hond een minimale tijd weg moet zijn om zo niet meer onder invloed te zijn van de baas-hond relatie, vind een maand nog kort, vaak zie je bij herplaatsers dat ze toch ook nog wel een week of 6 nodig hebben om "eigen" gedrag te gaan laten zien...

wel vreemd dat Kees zn hond dan wel binnen 9 dagen getest kon worden?
Budkes
Zeer actief

renee-uk schreef:dat ik begrijp waarom die kleuter gebeten is wil nog niet zeggen dat ik vind dat ze zich bewust misdroeg of dat het maar regel moet worden dat kinderen gebeten worden als ze iets doen dat een hond niet aanstaat.
als je hondengedrag normaal vindt houdt dat toch niet in dat je mensengedrag dan meteen maar abnormaal vindt?

maar net zo goed als er rekening gehouden wordt met het feit dat het een kleuter betrof, mag er naar mijn mening ook rekening gehouden worden met normaal hondengedrag.

het is net of je hier in een hokje 'honden voor alles' of 'kinderen voor alles' geplaatst moet worden :roll:
Nee, alleen hier wordt alles klakkeloos van 1 kant aangenomen, dat mag uiteraard, maar het lijkt me toch echt niet wenselijk dat een rechter dat ook gaat doen. En ik reageerde dus op de posters die dat vinden=>want de hond kon er niets aan doen=>want het kind misdroeg zich=>dus die hond moet terug en justitie moet zich niet zo aanstellen.

Ik vind dat terecht uitgezocht moet worden of het zo is, of de hond niet wel degelijk een gevaar is, en of het inderdaad zo gegaan is. Ik hoop voor TS dat het precies zo is gegaan als zij verteld, dat haar hond stabiel genoeg is om met vlag en wimpel te slagen en dat ze dan zo snel mogelijk weer herenigd worden. Of misschien wel zonder dat de hond getest moet worden omdat alle getuigen kunnen overtuigen.
Maar, en dat is een echte maar, mocht het allemaal echt anders liggen, en het heel gechargeerd een kreng van een hond is die willekeurig om zich heen loopt te happen zonder dat TS dat kan voorkomen, dan hoop ik dat dat ook uitkomt en dat er maatregelen opgelegd worden waardoor in de toekomst dit niet weer kan gebeuren.
Gr. Aniek

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Budkes schreef:
renee-uk schreef:dat ik begrijp waarom die kleuter gebeten is wil nog niet zeggen dat ik vind dat ze zich bewust misdroeg of dat het maar regel moet worden dat kinderen gebeten worden als ze iets doen dat een hond niet aanstaat.

Nee, alleen hier wordt alles klakkeloos van 1 kant aangenomen, dat mag uiteraard, maar het lijkt me toch echt niet wenselijk dat een rechter dat ook gaat doen. En ik reageerde dus op de posters die dat vinden=>want de hond kon er niets aan doen=>want het kind misdroeg zich=>dus die hond moet terug en justitie moet zich niet zo aanstellen.

Ik vind dat terecht uitgezocht moet worden of het zo is, of de hond niet wel degelijk een gevaar is, en of het inderdaad zo gegaan is. Ik hoop voor TS dat het precies zo is gegaan als zij verteld, dat haar hond stabiel genoeg is om met vlag en wimpel te slagen en dat ze dan zo snel mogelijk weer herenigd worden. Of misschien wel zonder dat de hond getest moet worden omdat alle getuigen kunnen overtuigen.
Maar, en dat is een echte maar, mocht het allemaal echt anders liggen, en het heel gechargeerd een kreng van een hond is die willekeurig om zich heen loopt te happen zonder dat TS dat kan voorkomen, dan hoop ik dat dat ook uitkomt en dat er maatregelen opgelegd worden waardoor in de toekomst dit niet weer kan gebeuren.
nou dat wordt niet door allemaal zo gedacht hoor.
ik vind nog steeds dat macho normaal hondengedrag vertoonde, vind ook dat dat erg ongelukkig uitgepakt heeft en van mij mag die hond best getest worden.
ik vind wel dat het vreselijk lang duurt voordat er wat gedaan wordt, maar begrijp uit jouw posts dat dat waarschijnlijk niet anders kan.
als het inderdaad anders is dan verteld wordt en de hond een gevaar is voor kinderen of mensen kan ik niet anders dan maatregelen toejuichen.

maar ik ga er niet van uit dat TS hier verhaaltjes verzint, zo komt ze bij mij niet over en misschien verschil ik daarin wel met een hoop andere mensen.
dat is dan maar zo, daar kan ik verder ook weinig aan doen :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Budkes
Zeer actief

Ok, dan zal die wel weer ergens anders onofficieel getest zijn. :U:
Net zoals laatst hier egrgens in een topic een hond geschouwd was door een hondengeleider. :U:
Ik ken hier alleen de voorgeschreven regels door justitie en dat is testen in Utrecht na een maand bij de eigenaar weg te zijn......
En aangezien TS qua justitie nagenoeg onder hetzelfde arrondissement (de buren) ga ik er vanuit dat het op deze manier gaat.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”