Nanna schreef:Marjoleine schreef: En in dat BSI dus staan dergelijke dingen aangegeven. Dat is er dus niet na die uitzendingen ingezet, want toen stond het domweg al op papier.
Er staat zoveel op papier. Ik kom al lang op hondenshows en NOOIT is mij opgevallen dat een keur- of ringmeester zei tegen een exposant om dat riempje niet zo strak te houden of die hond anders van de tafel te tillen.
Al stond dat 1000x al op papier.
Maar nú, héla, nu kan er op gelet worden. En gebeurt er af en toe daadwerkelijk ook eens wat. Komt er een wel-zijns-com-mis-sie.
Nogmaals: prima zaak hoor

. Maar ik heb zo mijn bedenkingen bij de motieven

Is dat zo erg?
Zolang je geen dingen insinueert die niet kloppen niet, nee.
Maar dat doe je wel.
Nogmaals: de inzichten veranderen. Zo gaat dat.
Dat kan zelfs jou gebeuren. Sterker: ik kan me niet aan de indruk onttrekken dát het jou gebeurt.
Maar gaat nou niet lopen kletsen dat de dingen die nu gebeuren komen door die uitzendingen. Dat is niet zo.
Je weet verdraaid goed hoe lang het duurt om dingen te veranderen. En deze dingen spelen al heel lang, al ver voordat die uitzending van de BBC ooit werd gemaakt.
Dat het jou nooit is opgevallen dat iemand iets zei over manieren van handling zegt overigens niet dat het ook niet gebeurde.
Want gek genoeg heb ik dat dus wel gezien en meegemaakt. Ik ben overigens zelf een van die ringmeesters die er iets van zegt, en dat deed ik tien jaar geleden ook al.
En ik ken ook zat keurmeesters die er iets van zeiden indertijd en die dat nu nog steeds doen.
Dus misschien ligt het wel aan jou dat jij het niet zag? Dat zou ook nog kunnen, he
En omdat die dingen internationaal niet erg vlot lijken te gaan juich ik regels alleen maar toe. Zat landen waar dierenwelzijn en goede fokkerij stukken slechter georganiseerd is dan in Nederland namelijk.