Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

VZH is binnen

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

VZH is binnen

Ongelezen bericht door maart »

Gisteren VZH examen meegedaan met Runar, hij heeft prima gewerkt en is dan ook geslaagd :cheer:
Nog wat foutjes in (met name het afliggen, dat had ik beter op voorhand toch eens geoefend :engel: , toen de andere speler op het terrein haar hond 'hier' riep, zat die ineens met 2 honden voor haar :oeps: :goeie: )

Maar hij heeft uitermate mooi gewerkt, moet zijn enthousiasme nog wat leren beheersen (vraagt voortdurend achter zijn balletje), maar hij is uiteraard ook nog maar 1 jaar en 1 week :wink: Dus ik ben trots op hetgeen hij heeft laten zien :ok:

Nu mag hij het weer een paar maanden kalmer aandoen en zet ik weer een paar stappen achteruit :ok:

Voor wie het interesseert, dit is het stukje op het veld:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: VZH is binnen

Ongelezen bericht door duitse herder »

Gefeliciteerd!!! Wat een aandacht heeft hij voor jou! Hoe hij hierkomt, hij vergeet te remmen :LOL: Kreeg jij nog een opmerking over het inwerken bij de afoefening? :engel:
Perry en Noah

Afbeelding
maart
Zeer actief

duitse herder schreef:Gefeliciteerd!!! Wat een aandacht heeft hij voor jou! Hoe hij hierkomt, hij vergeet te remmen :LOL: Kreeg jij nog een opmerking over het inwerken bij de afoefening? :engel:
ja, de zitvoor kent hij ook nog niet, ik gooi altijd mijn balletje tussen mijn benen ;)
geen opmerking bij de inwerking (kon ook niet, de keurmeester keek elders), maar dan nog zou dat prima in orde geweest zijn. het is maar een Bh'tje hé...

opmerking over zijn weglopen bij de af oefening kwam uiteraard wel :F: (en terecht)
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Leuke, attente hond! :ok:
Van harte gefeliciteerd.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik vind het knap :ok: Gefeliciteerd!
Afbeelding
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

netjes gedaan hoor pas alleen op met je linkerarm die beweeg je onnatuurlijk en daar gaan ze in 2012 erg opletten.
leuke werkwillenden mechel heb je, susces verder en op naar ipo 1
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Gefeliciteerd ! Ziet er erg plezierig uit. En wat een ontzettend mooie hond. :I:
Gr. Aniek

Afbeelding
maart
Zeer actief

indiera schreef:netjes gedaan hoor pas alleen op met je linkerarm die beweeg je onnatuurlijk en daar gaan ze in 2012 erg opletten.
leuke werkwillenden mechel heb je, susces verder en op naar ipo 1
veel onnatuurlijks vind ik daar toch niet aan :19: Ik kan hem moeilijk dichter houden, want dan sla ik mijn hond voortdurend tegen zijn kop. Ik loop al jaren zo, heb er nog nooit een opmerking over gehad. (en als ik vergelijk met andere, dan loop ik best wel natuurlijk )

dank je voor de opmerking over de mechel, inderdaad een enorm leuk hondje, heel vrij en open in zijn kop. Van al degeen die ik al gehad heb, ligt hij mij qua karakter toch het nauwst aan mijn hart, hij heeft me helemaal ingepalmd :I:

De IPO1 duurt nog wel een tijdje (minstens 6 maand uiteraard :F: ), ik werk rustig verder en zie wel wanneer het komt en past. Vermoedelijk op het Belgisch Kampioenschap, dat is op eigen club dan. Maar ik zie wel, ik heb tijd.
Budkes schreef:Gefeliciteerd ! Ziet er erg plezierig uit. En wat een ontzettend mooie hond. :I:
knap knulletje hé, vind hem ook erg geslaagd van uiterlijk. mooi compact hondje, hangt niets te veel of te weinig aan...
In december gaat hij op show, benieuwd of de keurmeester mijn mening zal delen :mrgreen:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Gefeliciteerd :cheer:
Runar blijft een mooi mannetje!
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

VZH is altijd eerst aangelijnd en dan los volgend. IPO 1, 2 en 3 is alles los.

Vrolijke temperamentvolle mechelaar. Zie ik altijd heel erg graag. Is ie tijdens je speuren en manwerk ook zo temperamentvol?

Gefeliciteerd met je VZH.

Kleine dingetjes hou je altijd en zeker op die leeftijd. :ok:
Sandra 1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sandra 1970 »

Gefeliciteerd met het behalen van de VZH.
Groetjes van Sandra
jelle & syb
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door jelle & syb »

Knap gedaan hoor , :flower:
Gefeliciteerd :ok:
Afbeelding
Leer van gisteren , droom van morgen , maar leef vandaag
http://www.hondenopvang.com/
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Gefeliciteerd!!! :cheer:
maart
Zeer actief

Inge O schreef:goed zeg, mooi gedaan :ok: !

ik wist niet dat dat volgstuk er twee keer bijna identiek inzat :denken: ?
maart schreef:inderdaad een enorm leuk hondje, heel vrij en open in zijn kop. Van al degeen die ik al gehad heb, ligt hij mij qua karakter toch het nauwst aan mijn hart, hij heeft me helemaal ingepalmd :I:
ik ben wel benieuwd, zeg eens iets concreter wat je dan zo appreciëert aan zijn karakter?
bij het VZH zit het er 2 maal identiek in, één maal aangelijnd, één maal los. (enkel bij het losse gedeelte komt het schot er bij). Het nut... geen idee, puur tijdverlies :roll:

Qua karakter is hij zo ontzettend koel, open en vrij... totaal niet onder de indruk van iets, heel zelfstandig en stabiel maar toch allesbehalve moeilijk. als ik zeg dat iets zwart is, dan gaat hij akkoord gaan met me, zonder zich af te vragen of het wel degelijk zwart is.
Maar toch staat hij zijn mannetje en laat zich niet doen. In het pakwerk is hij enorm scherp (heeft geen mouw nodig om te grijpen :mann: )
Maar onder al dat stoere macho gedoe, schuilt een klein mannetje die zo ontzettend geniet van op schoot zitten :I: :I: :I:

Het is voor mij tot nu toe de perfecte sporthond (doe er ook wat frisbee en canicross mee en hij snapt alles perfect en zet zich voor alles in ) maar daarnaast heeft hij ook een prachtig karakter in de omgang, heel sociaal, hij komt overal mee (loopt op het werk tussen de varkens, is al mee op hotel geweest, liep vandaag op de eurodog alsof hij al altijd tussen de 100den honden gelopen heeft :19: )... Hij weet zich altijd en overal te gedragen. Minpuntjes aan die hond heb ik echt nog niet tot nauwelijks gevonden (op het 's ochtends vroeg blaffen na :hmmm: )

Ik kan me gewoon niet ergeren aan die hond.
maart
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:VZH is altijd eerst aangelijnd en dan los volgend. IPO 1, 2 en 3 is alles los.

Vrolijke temperamentvolle mechelaar. Zie ik altijd heel erg graag. Is ie tijdens je speuren en manwerk ook zo temperamentvol?

Gefeliciteerd met je VZH.

Kleine dingetjes hou je altijd en zeker op die leeftijd. :ok:
Dank je wel :ok:

Zijn speuren is af... Hij kan zo een IPO3 uitwerken, hij zal nette punten halen.
In het speuren zal hij geen onnodige energie verspelen. Speurt rustig, jaagt zich niet op, mist zelden tot nooit een hoek en als hij die overloopt, blijft hij kalm en zoekt netjes terug tot hij het terug vindt. Voorwerpen worden perfect verwezen.
Enige wat ik daar nog moet doen, is onderhouden in feite.

Pakwerk gaat goed, het blaffen zou ik graag wat constanter zien, daar durft hij wle eens in een grom overgaan. Hij staat behoorlijk scherp in het manwerk (zou de pakwerker ook grijpen zonder mouw ).
Zijn beten zijn meestal vol (hij moet zich al ferm misrekenen om niet vol te zitten) en 99% van de tijd kurkdroog. als ik de pakwerker mag geloven, zijn die ze ook echt wel hard.
enige wat hij ferm heeft moeten afleren, was frontaal op de pakwerker afgaan in het stellen. Hij vloog als een idioot er naar toe, zonder te kijken wat hij deed... behoorlijk gevaarlijk dus, maar ik denk dat dat nu wel ok zit.

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ziet er goed uit! :E: Krijgen jullie ook punten of alleen geslaagd of niet geslaagd?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief

malinois schreef:Ziet er goed uit! :E: Krijgen jullie ook punten of alleen geslaagd of niet geslaagd?
geslaagd of niet geslaagd
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Heb genoten van het filmpje en vooral van jullie prachtige samenwerking, dat belooft nog wat voor de toekomst volgens mij!
Ik vind Runar ook een pracht van een Mechelaar trouwens. :I:

Wat me in het filmpje bij het aangelijnd volgen opviel, was dat de lus van je riem iedere keer als jij je arm bewoog tegen de flank van je hond aan kwam. Levert dat geen strafpunten op, je zou het kunnen zien als extra inwerking lijkt mij? Het was zeker een hele nieuwe riem, hij leek nog zo stug! :mrgreen:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Jullie zijn een mooie combinatie Dagmar! En Runar is om op te vreten, wat een knappe reu. Karakter klinkt ook niet verkeerd ;-)

Waarin vind je hem erg verschillen van je andere mechels?
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Gos schreef:En Runar is om op te vreten, wat een knappe reu. Karakter klinkt ook niet verkeerd ;-)
Mooi setje met Faiza misschien? :engel:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

LongFields schreef:
Gos schreef:En Runar is om op te vreten, wat een knappe reu. Karakter klinkt ook niet verkeerd ;-)
Mooi setje met Faiza misschien? :engel:
Jij gek :pffff: Die moet eerst zelf maar eens laten zien of ze wel een setje waard is :tong:
maart
Zeer actief

LongFields schreef:Heb genoten van het filmpje en vooral van jullie prachtige samenwerking, dat belooft nog wat voor de toekomst volgens mij!
Ik vind Runar ook een pracht van een Mechelaar trouwens. :I:

Wat me in het filmpje bij het aangelijnd volgen opviel, was dat de lus van je riem iedere keer als jij je arm bewoog tegen de flank van je hond aan kwam. Levert dat geen strafpunten op, je zou het kunnen zien als extra inwerking lijkt mij? Het was zeker een hele nieuwe riem, hij leek nog zo stug! :mrgreen:
Misschien dat dan in Nederland zou kunnen, maar in België staat het niet op punten, dus dat wordt niet gerekend. Ik heb er alleszinds geen opmerking over gehad, uiteindelijk is het zo belangrijk ook niet, daar dat aangelijnd volgen maar één keer voorkomt, in verder IPO examens is alles telkens meteen los volgend.

Inderdaad, de riem is nog nieuw, ik had geen korte meer zonder handvat, dus vorige week één gehaald :lol1:
Gos schreef:Jullie zijn een mooie combinatie Dagmar! En Runar is om op te vreten, wat een knappe reu. Karakter klinkt ook niet verkeerd ;-)

Waarin vind je hem erg verschillen van je andere mechels?
Dank je wel, is erg leuk om te lezen :ok: Ik vind hem ook echt prachtig, heel leuk compact hondje.

Waarin ik hem heel erg vind verschillen, is zijn stabiel karakter, hij is compleet cool in zijn hoofd. Je brengt hem niet van stuk, hij voelt zich overal enorm zeker, herstelt snel moest hij toch eens schrikken van iets... Zijn beet is ook beter dan die van Ds, Ds durft wel eens in knabbelen overgaan. Fax zijn beet was ook erg goed, maar Fax kende dan weer niet dat stabiel karakter. (Fax was altijd vrolijk, alles was een lolletje, het ontbrak hem aan ernst.)

Zijn werkwelligheid is ook een leuke eigenschap, hij leert ook verdraaid snel en redelijk makkelijk. Hij is uitermate stuurbaar met mijn stem. Dus ondanks zijn zelfzekerheid en redelijk pittig en scherp karakter, blijft hij volledig bereikbaar in het trainen (enkel wanneer je hem echt opjut, laat hij zich niet doen, op dat moment zou hij ook bijten. Hij is een tijdje geleden een week of 2 bij mijn trainer geweest, hij zat er nog geen dag of hij had hem al gebeten. niet uit kwade wil, maar je kunt hem echt scherp zetten als je wil. de moment dat je echter 'gedaan' zegt, is het ook effectief gedaan)

Het is gewoon een heerlijk mannetje :I:
johnny
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): dobermann

Ongelezen bericht door johnny »

maart schreef:Gisteren VZH examen meegedaan met Runar, hij heeft prima gewerkt en is dan ook geslaagd :cheer:
Nog wat foutjes in (met name het afliggen, dat had ik beter op voorhand toch eens geoefend :engel: , toen de andere speler op het terrein haar hond 'hier' riep, zat die ineens met 2 honden voor haar :oeps: :goeie: )

Maar hij heeft uitermate mooi gewerkt, moet zijn enthousiasme nog wat leren beheersen (vraagt voortdurend achter zijn balletje), maar hij is uiteraard ook nog maar 1 jaar en 1 week :wink: Dus ik ben trots op hetgeen hij heeft laten zien :ok:

Nu mag hij het weer een paar maanden kalmer aandoen en zet ik weer een paar stappen achteruit :ok:

Voor wie het interesseert, dit is het stukje op het veld:
hallo,gefeliciteerd met je vzh zag er netjes uit hoor ga zo door :E: gr johnny
djee01
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door djee01 »

wat is dat VZH en wat is het verschil met GG?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

djee01 schreef:wat is dat VZH en wat is het verschil met GG?
vzh is verkeerszekere hond...
Ik weet niet hoe het in Belgie exact gaat (of het hetzelfde is als in NL)
maar in NL is dit het programma:
http://www.raadvanbeheer.nl/vereniginge ... -hond-vzh/

voor de IPO MOET je dit halen anders mag je geen IPO doen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief

malinois schreef:
djee01 schreef:wat is dat VZH en wat is het verschil met GG?
vzh is verkeerszekere hond...
Ik weet niet hoe het in Belgie exact gaat (of het hetzelfde is als in NL)
maar in NL is dit het programma:
http://www.raadvanbeheer.nl/vereniginge ... -hond-vzh/

voor de IPO MOET je dit halen anders mag je geen IPO doen....
Het is inderdaad hetzelfde (wij noemen het meestal echter BH - BegeleidingsHond).
Enige verschil is dat je in Nederland punten ervoor krijgt en in België krijg je enkel de vermelding geslaagd of niet geslaagd.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat een enthousiasme! Leuk om te zien. Gefeliciteerd met het behalen van de VZH. :cheer:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Gefeliciteerd
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”