Moderator: moderatorteam
Lillith schreef:Ik heb pas voor Ollie een kinderwagen overgenomen zodat hij op de grote stukken mee kan.....
Knalrood op luchtbanden. Hij rijdt prima maar waarom moet ik dat nu aan iedereen uitleggen....
het heb je kleintjes, ga je aan kinderen beginnenen dan de verliefde blikken in de wagen
:
dit is dan weer een ander soort controle waaraan vele mensen zich hier terecht ergerendagmar88 schreef:toots schreef: een hele noorse man .![]()
Dit eigenlijk.laeken schreef:Sociale controle is heel wenselijk als de controlerende partij iemand met hersenen is. In jouw geval was het perfect. Je hebt echter ook sociale controle die uitgaat van de normen en waarden van de controllerende partij. Bv je laat je kinderen te laat op als je dat een keertje doet tijdens een feestje. Of je tuin is niet in balans met de buurt. Dat soort sociale controle hou ik niet zo van. Zouden Eva en Cleo op straat rondlopen dan was ik ook maar wat blij als iemand me zou bellen en de honden binnen had gedaan.
Wij kennen de buren ook niet heel goed hoor. Met de buren rechts van ons maken we over de schutting wel een praatje e.d. maar that's it.Echo schreef: maar in Groningen ken ik ook haast geen buren.
.
Nou ik ben ook student in Groningen en ik gooi nooit bierflesjes op straat hoor. Ik drink nauwelijks.HHGoogle schreef: Vooral de studenten in de stad hebben echt overal schijt aan, het is elke ochtend weer de vraag hoeveel kapotte bierflesjes er nu weer op de stoep liggen.
Ik was ooit zelf ook student in Groningen (daarom ben ik er gaan wonen), maar ik kon me toen en nu behoorlijk ergeren aan de zeikcultuur (snik, we hebben het zo zwaar, we krijgen zo weinig geld om ons drankgebruik te bekostigen), de pappies en mammies moesten eens weten hoe hun kroost zich misdraagt. Het merendeel van de studenten is gewoon verrot, kunnen niet omgaan met de vrijheid en kunnen geen verantwoordelijkheid nemen. De waslijst met misdragingen is inmiddels eindeloos, en ik ben ook nog zo gek om die kindjes er op aan te spreken.Echo schreef:Nou ik ben ook student in Groningen en ik gooi nooit bierflesjes op straat hoor. Ik drink nauwelijks.
Maar ben me er wel van bewust dat veel studenten gewoon dikke sukkels zijn. Helaas zorgt dat ervoor dat alle studenten op een nare manier aangekeken worden.