Maar wat is dan een laagje?sirene schreef:Een vetlaagje heeft ieder mens/hond wel. De 1 wat meer dan de ander. Een kleine vetlaag isoleert ook tegen koude. Maar een dikke vetlaag schijnt niet persé beter te werken. Warmte krijg je oa door een goede doorbloeding, een vetlaag is niet goed doorbloed.samantha! schreef: Dankjewel voor de complimenten over mijn kereltje![]()
Ja, er is mij inderdaad vaak gezegd dat Macho vast niet zou kunnen zwemmen in de winter.
Maar hij zwemt dus wel gewoon de hele winter door, en inderdaad de ijspegels hangen aan zijn buik maar hij heeft het echt niet koud![]()
Hij heeft inderdaad een prima vacht, zijn huid wordt niet eens nat.
Net weer even wat sites van fokkers doorgespit en op een van de sites stond het zelfs: dat ze toch echt een vetlaagje horen te hebben om warm te blijven en er staat ook nog eens bij dat een jachttype niet bestaat, een slanke lab is ook gewoon niet rastypisch staat er
Spieren zijn wel heel goed doorbloed. Een bodybuilder met een laag vetpercentage zal veel beter tegen de kou kunnen dan een dik iemand met hetzelfde gewicht.
Macho is in mijn ogen prima op gewicht en heeft dus ook wel een vetlaagje, gewoon normaal dus.
Maar toch is hij voor de meeste labmensen toch echt te mager.
Die bedoelen dus heel wat anders dan met dat vetlaagje.