Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedels als kunst

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Poedels als kunst

Ongelezen bericht door M@scha »

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:[..]
Ik denk dat je het ras slecht kent ;-)
Denk het ook.
Natuurlijk houden poedels ook van wandelen en spelen net als iedere hond.
Maar het zijn ook zoals eerdder gezegt de grootste aandachts junks.
Ze doen alles voor aandacht en wat is nu mooier dan op een verhoging te staan waar iedereen je kan zien en bekijken met een baas op ooghoogte die zich de naad uit de kont knipt en daarna van alle mensen die allemaal voor jou zijn gekomen om je te bewonderen.
Poedels zijn zulke aandachts geile filmsterren . :LOL:
.

Afbeelding
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

lieke schreef: Kunst, als je haar zo knijpt dat ze niet meer weg kán. :pffff:
Trouwens, je mag dan wel opschieten, ze wordt immers al 8. :ugh:

Ik snap trouwens dat hele gedoe om geverfde poedels niet. 't Is immers geen dierenmishandeling. Ga je kijken naar 'gewone' shows daar zie ik yorkies met papilloten, bobtails bewerkt met haarlak en lhasa apso's en maltezer leeuwtjes met vachten die langer zijn dan de hond hoog zijn. Heel veel van die honden moeten minstens 6x per jaar opdraven en dat betekent ook vele uren kammen, borstelen en krulspelden dragen.
Daar hoor ik de tegenstanders niet over. Wat is in vredesnaam het verschil tussen een opgetuigde poedel en een showhondje?
Vind ik even erg.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lin-C schreef:Dat ging niet helemaal goed. :roll:
Jouw hond is geen poedel.
Trimtafel is aandacht en speciale prive aandacht van het baasje .
Net als de prive aandacht als er 1 exlusief naast het baasje op de bank mag liggen en de rest niet.
Kom eens kijken hier .
Mijn poedels staan je te begroeten alsof je speciaal voor hun bent gekomen om alle aandacht en knuffels en hoe mooi en lief hun wel niet zijn.
Drama queens zijn het die alles doen omm in het spotlicht te staan. :oeps: .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Dat is een heel mooi voorbeeld Massam :wink: . Iedereen krijst altijd dat ze die sjiwawa's niet in jurkjes moeten hijsen en uit de tassen moeten halen en eens moeten behandelen als een hond. Dat vind ik dus ook van dit gebeuren, het is gewoon niet 'honds'.
Ήυs

bouvierpoedel schreef:
Net als de prive aandacht als er 1 exlusief naast het baasje op de bank mag liggen en de rest niet.
Kom eens kijken hier .
Mijn poedels staan je te begroeten alsof je speciaal voor hun bent gekomen om alle aandacht en knuffels en hoe mooi en lief hun wel niet zijn.
Gut, dan past dit type hond inderdaad heel erg goed bij je :engel: :F:
bouvierpoedel
Zeer actief

massam schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:[..]
Ik denk dat je het ras slecht kent ;-)
Denk het ook.
Natuurlijk houden poedels ook van wandelen en spelen net als iedere hond.
Maar het zijn ook zoals eerdder gezegt de grootste aandachts junks.
Ze doen alles voor aandacht en wat is nu mooier dan op een verhoging te staan waar iedereen je kan zien en bekijken met een baas op ooghoogte die zich de naad uit de kont knipt en daarna van alle mensen die allemaal voor jou zijn gekomen om je te bewonderen.
Poedels zijn zulke aandachts geile filmsterren . :LOL:
.

Afbeelding
Dan heb ik nog liever 10 geverfde pooedels in mijn tent lopen dan dat domme media geile mokkel.
Lin-C
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Kom eens kijken hier .

Haha, ik neem het meteen van je aan hoor. Jij kent het ras veel beter. Neemt niet weg dat ik vind, en blijf vinden, dat je die aandacht waar een poedel zo gek op is ook op een andere manier kunt geven (het gewone trimmen al bijv.) en het niet allemaal zo extreem hoeft.
bouvierpoedel
Zeer actief

Fafo schreef:
bouvierpoedel schreef:
Kom eens kijken hier .
Gut, dan past dit type hond inderdaad heel erg goed bij je :engel: :F:
Niet iedereen in je eigen spotlichten trekken lieverd.
Ik geloof dat je onderhand zelf wel een statement hebt gemaakt hoeveel drama een mens kan zijn. :wink: :J:
Ήυs

Wat vinden jullie hier van dan?

De kat op het einde in dit fimpje:
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=HdnsDctWxes

Konijn
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=gBtfb6KOl00

Gestoord mens met katten en konijnen
http://www.youtube.com/watch?v=SozRaU3m ... re=related

Naja, je had ook nog kippen, hamsters en andere dieren die gekleurd moesten worden. Dit is toch niet leuk? Voor welk dier dan ook? Dieren zijn hier toch niet voor gemaakt? Poedels toch ook gewoon niet?
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel

Ongelezen bericht door Echo »

Die kat die zal het wel lekker vinden, anders liet ie zich echt niet zo scheren enzo. Een kat zal nog veel sneller duidelijk laten merken als ie zich al lichtelijk ergens niet mee eens is.
Wat dat konijn betreft, die heeft er zelf geen last van dat ie roze is. Dat halsbandje ben ik minder zeker van...
En ook dat 'gestoorde men' doet haar dieren niet veel kwaad, het is immers gewoon onschadelijke verf.

Dat ze er niet 'voor gemaakt zijn' is zo'n nodeloze discussie. Zoals al eerder gezegd is elk beest wat je hier noemt een menselijke creatie en dan zal een poedel nog wel 'gemaakt zijn' als water/jachthond, toch is ie nu ook lekker een huishond, en nog veel meer. Moet dat dan ook maar niet?
Dat jij het te ver vindt gaan is duidelijk. Dat je er niet om kan lachen ook.
Zelf zou ik dit ook niet doen (teveel moeite), maar betekent het dan dat het dierenmishandeling is? Of dat het ethisch niet verantwoord is?

ps. probeer gewoon de discussie lopende te houden hoor het is niet zo dat ik me aangevallen voel of wat dan ook
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

lieke schreef: Ik snap trouwens dat hele gedoe om geverfde poedels niet. 't Is immers geen dierenmishandeling. Ga je kijken naar 'gewone' shows daar zie ik yorkies met papilloten, bobtails bewerkt met haarlak en lhasa apso's en maltezer leeuwtjes met vachten die langer zijn dan de hond hoog zijn. Heel veel van die honden moeten minstens 6x per jaar opdraven en dat betekent ook vele uren kammen, borstelen en krulspelden dragen.
Daar hoor ik de tegenstanders niet over. Wat is in vredesnaam het verschil tussen een opgetuigde poedel en een showhondje?
Maar daar hadden we het toch niet over :denken: ,maar als je het weten wilt ook daar houd ik niet van :wink:
Zelf zal ik dus nooit voor een ras kiezen wat een zeer uitgebreide vachtverzorging nodig heeft want daar houd ik niet van.

Ik gaf al aan dat ik het geen mishandeling vind ,zouden die honden maanden binnen moeten blijven om mooi te blijven dan vind ik dat trouwens wel een andere zaak.
Op het moment dat er bekers kunnen worden gewonnen slaat bij sommige mensen de bekergeilheid toe. Dan wordt er behoorlijk wat opzij geschoven om toch maar op dat podium te kunnen staan.
Dat geld niet enkel voor shows,ook in de hondensport zie je dat gebeuren.
Ongeacht de tak van sport.
Cookie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Cookie »

Ik vind dat je een hond, hond moet laten, dus niet ehh verven e.d. maarja als sommige mensen plezier daar in hebben, tsja hou je niet tegen
M@scha
Zeer actief

Lin-C schreef:Dat is een heel mooi voorbeeld Massam :wink: . Iedereen krijst altijd dat ze die sjiwawa's niet in jurkjes moeten hijsen en uit de tassen moeten halen en eens moeten behandelen als een hond. Dat vind ik dus ook van dit gebeuren, het is gewoon niet 'honds'.

ik bedoel dat poedels even aandachtsgeil zijn als paris hilton. ik bedoelde niks met het hondje.

als jij echt denkt dat wawa's in jurkjes te vergelijken zijn hiermee dan begrijp je niet waar het over gaat
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Waarom vindt een poedel dit wel leuk

...en de gemiddelde berghond niet :19:
Poedels zijn "attention whores" :mrgreen: En bovendien veel slimmer en leergieriger.
Nee die sluit je op in een 7 x 4 huiskamertje om dat hij dan zo lekker tot zijn recht komt als ras en zo lekker ver van zich af kan kijken . :wink:
Echo
Zeer actief

Er zijn trouwens ook helemaal geen bergen in NL, dus dan is een berghond al vet zielig.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Echo schreef:Er zijn trouwens ook helemaal geen bergen in NL, dus dan is een berghond al vet zielig.

jij bent nog nooit bij mij op visite geweest :pffff:
Afbeelding
Echo
Zeer actief

Nou ik ben wel in Groesbeek geweest!!! Met pieterpad lopen.
En daar had je wel heuvels, en hele mooie ook. Maar geen bergen hoor :p
Afbeelding
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Mag ik het gewoon laten bij de opmerking dat dit typische Amerikaans is? En nee, dat bedoel ik niet positief of complimenteus :devil:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
M@scha
Zeer actief

Echo schreef:Nou ik ben wel in Groesbeek geweest!!! Met pieterpad lopen.
En daar had je wel heuvels, en hele mooie ook. Maar geen bergen hoor :p

:gvd: okeeeeee :engel:

deze dan? is dichtbij mij: http://www.bergen.nl/
Afbeelding
Echo
Zeer actief

@ ArCee: Amerikaans is het zeker!

@massam: Dat komt meer in de buurt :D
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Echo schreef:@ ArCee: Amerikaans is het zeker!

@massam: Dat komt meer in de buurt :D
Amerikaans is het niet zozeer hoor. :wink:
In andere landen worden veel meer van dit soort wedstrijden gehouden en veel extremer en mooier.
tineke

Dit is Harrie Kees.
Ik vind hem vrij klein voor een koningspoedel maar misschien is het amerikaanse model wat kleiner ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
tineke

Nanna schreef: :goeie: :LOL: Die onverstoorbare snurkerd daarnaast
Nou die kijkt inderdaad nergens van op ,zo ligt er een mops naast zo een koningspoedel :mrgreen:
Honden zijn ook nooit bang van hem als ze hier in huis zijn ,op de een of andere manier weten ze dat hij lekker is om tegenaan of op te hangen.
Dat is hij ook want ik doe het zelf ook altijd :D
bouvierpoedel
Zeer actief

tineke schreef:Dit is Harrie Kees.
Ik vind hem vrij klein voor een koningspoedel maar misschien is het amerikaanse model wat kleiner ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kan het moeilijk inschatten hoe groot hij is ,euen en teven tussen de 45 en de 60 cm.
Nee usa fokt iets groter als hier alhoewel het hier ook een trend aan het worden is poedels van een dikke 70 cm. :schrik:
Lin-C
Zeer actief

massam schreef:
Lin-C schreef:Dat is een heel mooi voorbeeld Massam :wink: . Iedereen krijst altijd dat ze die sjiwawa's niet in jurkjes moeten hijsen en uit de tassen moeten halen en eens moeten behandelen als een hond. Dat vind ik dus ook van dit gebeuren, het is gewoon niet 'honds'.

ik bedoel dat poedels even aandachtsgeil zijn als paris hilton. ik bedoelde niks met het hondje.

als jij echt denkt dat wawa's in jurkjes te vergelijken zijn hiermee dan begrijp je niet waar het over gaat
Ik weet dat jij dat niet bedoelde, maar ik wel. Het is beide iets wat het baasje blijkbaar erg leuk vind maar waar de hond helemaal niets aan heeft. Dat we het niet eens zijn betekend niet dat ik niet weet waar het over gaat. :wink:
M@scha
Zeer actief

Lin-C schreef:
massam schreef:

Ik weet dat jij dat niet bedoelde, maar ik wel. Het is beide iets wat het baasje blijkbaar erg leuk vind maar waar de hond helemaal niets aan heeft. Dat we het niet eens zijn betekend niet dat ik niet weet waar het over gaat. :wink:

jawel. want het heeft niets met eens of niet eens te maken.

er is een verschil tussen een hond als een knuffel gebruiken en vergeten dat hij pootjes en vacht heeft en frutten met je hond maar die hond hoeft niet in een tasje of jurken aan.

het een heeft niets met het ander te maken
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief

Sorry maar ik vind het erg bijzonder dat jij vind dat dit niets met elkaar te maken heeft. Je ziet soms niet eens meer dat het een poedel is omdat ze er een pony of iets anders van hebben gemaakt met behulp van verf en allemaal andere onzinnige dingen. En dan vind jij een jurkje erger? Ik vind het beide bizar en onnodig maar ik vind die poedels minstens net zo erg (misschien nog wel erger) als die chihuahua's met jurkjes aan.

Edit; Het zijn beide honden die niet honds behandeld worden en waar dingen mee gedaan worden waar de gemiddelde hond niets leuk aan vindt en werkelijk niets aan heeft.
Ήυs

Lin-C schreef:Sorry maar ik vind het erg bijzonder dat jij vind dat dit niets met elkaar te maken heeft. Je ziet soms niet eens meer dat het een poedel is omdat ze er een pony of iets anders van hebben gemaakt met behulp van verf en allemaal andere onzinnige dingen. En dan vind jij een jurkje erger? Ik vind het beide bizar en onnodig maar ik vind die poedels minstens net zo erg (misschien nog wel erger) als die chihuahua's met jurkjes aan.

Edit; Het zijn beide honden die niet honds behandeld worden en waar dingen mee gedaan worden waar de gemiddelde hond niets leuk aan vindt en werkelijk niets aan heeft.
Ik ben het zó met jou eens :)
Lin-C
Zeer actief

Fafo schreef:
Lin-C schreef:Sorry maar ik vind het erg bijzonder dat jij vind dat dit niets met elkaar te maken heeft. Je ziet soms niet eens meer dat het een poedel is omdat ze er een pony of iets anders van hebben gemaakt met behulp van verf en allemaal andere onzinnige dingen. En dan vind jij een jurkje erger? Ik vind het beide bizar en onnodig maar ik vind die poedels minstens net zo erg (misschien nog wel erger) als die chihuahua's met jurkjes aan.

:cheer: :engel:
Ήυs

Lin-C schreef:
Fafo schreef:

:cheer: :engel:
:balon:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”