lieke schreef:
Ik snap trouwens dat hele gedoe om geverfde poedels niet. 't Is immers geen dierenmishandeling. Ga je kijken naar 'gewone' shows daar zie ik yorkies met papilloten, bobtails bewerkt met haarlak en lhasa apso's en maltezer leeuwtjes met vachten die langer zijn dan de hond hoog zijn. Heel veel van die honden moeten minstens 6x per jaar opdraven en dat betekent ook vele uren kammen, borstelen en krulspelden dragen.
Daar hoor ik de tegenstanders niet over. Wat is in vredesnaam het verschil tussen een opgetuigde poedel en een showhondje?
Maar daar hadden we het toch niet over

,maar als je het weten wilt ook daar houd ik niet van
Zelf zal ik dus nooit voor een ras kiezen wat een zeer uitgebreide vachtverzorging nodig heeft want daar houd ik niet van.
Ik gaf al aan dat ik het geen mishandeling vind ,zouden die honden maanden binnen moeten blijven om mooi te blijven dan vind ik dat trouwens wel een andere zaak.
Op het moment dat er bekers kunnen worden gewonnen slaat bij sommige mensen de bekergeilheid toe. Dan wordt er behoorlijk wat opzij geschoven om toch maar op dat podium te kunnen staan.
Dat geld niet enkel voor shows,ook in de hondensport zie je dat gebeuren.
Ongeacht de tak van sport.