We hebben heel de week de tijd om het een beetje te laten bezinken en erover na te denken.Caro. schreef:
Denk toch nog eens na over Prednison..... dat helpt bij de ziekte van Crohn. Natuurlijk is het een zwaar medicijn, maar als de keuze is tussen een hond die verrekt van de pijn / doodziek is of een zich redelijk goed voelende hond op Prednison, dan is het wel het overwegen waard, denk ik.
Bij ziekte van Crohn en behandeling met prednison, zal je ook erg moeten opletten met wat je voert, maar dat doe je toch al.
Ik neig wel steeds meer in de richting van 'ja'
Maar we moeten dit samen heel goed bespreken en elkaars gevoelens hierover respecteren en in overleg met de dierenarts tot een goed en eerlijk besluit komen.
Ik weet in ieder geval dat wát er ook besloten wordt, dat dit het juiste zal zijn. Wij hebben beide enorm veel vertrouwen in onze huidige da, en we hechten heel veel waarde aan zijn oordeel. Hij bekijkt de zaken altijd heel nuchter en eerlijk en vooral ook in het belang van het dier.
Bedankt voor je reactie, en we zullen (mocht het crohn zijn) alsnog aanpassingen moeten doen in zijn dieet, want aardappel is dan ook heel slecht. We zullen dan een blikvoeding moeten gaan zoeken op basis van alleen vlees (zoals Rocco bijvoorbeeld).
En de rijst zal ik dan ook (die allergiemix) achterwege moeten gaan laten.
Tot nu toe is hij trouwens helemaal pijnvrij gebleven, dus óf de pijnstillers doen hun werk, óf de geprakte warme voeding helpt (of een combi van beide).