Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het gaat niet meer *het gaat heel goed!*

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Het gaat niet meer

Ongelezen bericht door Mojuan »

Caro. schreef:
Denk toch nog eens na over Prednison..... dat helpt bij de ziekte van Crohn. Natuurlijk is het een zwaar medicijn, maar als de keuze is tussen een hond die verrekt van de pijn / doodziek is of een zich redelijk goed voelende hond op Prednison, dan is het wel het overwegen waard, denk ik.

Bij ziekte van Crohn en behandeling met prednison, zal je ook erg moeten opletten met wat je voert, maar dat doe je toch al.
We hebben heel de week de tijd om het een beetje te laten bezinken en erover na te denken.
Ik neig wel steeds meer in de richting van 'ja'
Maar we moeten dit samen heel goed bespreken en elkaars gevoelens hierover respecteren en in overleg met de dierenarts tot een goed en eerlijk besluit komen.
Ik weet in ieder geval dat wát er ook besloten wordt, dat dit het juiste zal zijn. Wij hebben beide enorm veel vertrouwen in onze huidige da, en we hechten heel veel waarde aan zijn oordeel. Hij bekijkt de zaken altijd heel nuchter en eerlijk en vooral ook in het belang van het dier.
Bedankt voor je reactie, en we zullen (mocht het crohn zijn) alsnog aanpassingen moeten doen in zijn dieet, want aardappel is dan ook heel slecht. We zullen dan een blikvoeding moeten gaan zoeken op basis van alleen vlees (zoals Rocco bijvoorbeeld).
En de rijst zal ik dan ook (die allergiemix) achterwege moeten gaan laten.

Tot nu toe is hij trouwens helemaal pijnvrij gebleven, dus óf de pijnstillers doen hun werk, óf de geprakte warme voeding helpt (of een combi van beide).
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

dagmar88 schreef:Gekookte koolvisfilet?

Ben je al naar een holistische dierenarts geweest?

Op enkel gekookte vis kan hij niet leven natuurlijk, daarnaast verdraagt hij witvis niet zo goed. Vette vis gaat wel perfect tot nu toe. En ga met alle liefde weer voor hem in de keuken staan.
Nee, we zijn niet naar een holistisch dierenarts geweest.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Paulala schreef:

Op enkel gekookte vis kan hij niet leven natuurlijk, daarnaast verdraagt hij witvis niet zo goed. Vette vis gaat wel perfect tot nu toe. En ga met alle liefde weer voor hem in de keuken staan.
Eerlijk gezegd zou ik dat ook niet doen met een hond die zoveel pijn heeft. Daar moet een darmonderzoek bij uitgevoerd worden
en biopten bij genomen worden.
Het kan bijna niet anders of dit is Crohn of een dikke darm ontsteking (colitis ulcerosa) en daar zijn reguliere medicijnen voor en een
aangepast dieet.

De hond van mijn moeder heeft het jaren heel redelijk gedaan op medicijnen en dieet. Hij was nog vrij jong toen ze Crohn ontdekte (ik geloof 2 of 2,5 jaar) dmv een darmonderzoek. Hij is 12 jaar geworden, nu was het wel een klein hondje en is dat dus geen enorme leeftijd, maar hij kreeg er ook nog suikerziekte bij.
Het was wel zo, dat zodra hij per ongeluk iets van straat vrat, hij direct weer een aanval kreeg. Het was dus enorm opletten bij hem.

Sterkte Paula, het is vreselijk rottig om je hond met zoveel pijn te zien :(
Nogmaals zou ik je echt aanraden een darmonderzoek te laten doen en afhankelijk van de uitkomst, Prednison te geven.
Soms ontkom je niet aan zwaardere medicijnen en gezien zijn leeftijd gaat die Prednison hem echt 'de kop' niet meer kosten, maar hem mogelijk wel nog een paar jaar een redelijk pijnvrij leven geven.

Edit: ik bedenk me ineens dat hij ook nog een ander medicijn had, ik kan alleen niet op de naam komen. Iets met 'blauw', maar of het spul nu blauw was of dat er 'blauw' of 'blue' in de naam zat.... volgens mij het laatste.
Ik zal het even navragen bij mijn moeder.

Nogmaals edit: ik lees nu ook je laatste postings en wellicht is het een idee om hem het darmonderzoek (+ narcose) te besparen en stomweg te kijken wat er gebeurt op Prednison. Helpt dit niet, dan wordt het toch wel heel erg moeilijk.
Ik ben even kwijt waarom hij 2 zware buikoperaties heeft gehad? Heeft dit misschien ermee te maken dat het nu zoveel slechter gaat? Heeft hij wel een goede controle over zijn blaas?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Yenthe had oa ook ziekte van Crohn. (De internist heeft me toen wel verteld dat je het niet helemaal kon vergelijken met mensen die chrohn hebben.)
Dit is bij haar ontdekt toen ze nog geen 2 jaar was. Daarbij ook ernstige voedselallergie, de laatste maanden voor haar overlijden verdroeg ze niets meer aan eten.

Ze kon liggen gillen van de pijn in de buik als ze iets verkeerd had gegeten.
Ze heeft ruim 2 jaar aan de prednison gezeten wat haar vaak weer deed opknappen, maar door de prednison raakte ze ook vreselijk depressief.

Toch ben ik blij dat ik haar toen aan de prednison heb gezet, ik heb daardoor nog 2 jaar van haar mogen genieten. Helaas is ze 2,5 maand geleden overleden aan dit hele gebeuren :jank: :jank: :jank:

Sterkte met alles!!!
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Mojuan
Zeer actief

Sterkte met het verlies van Yenthe... wat vreselijk!

Misschien willen we het toch gaan proberen met prednison, maar pas na een zeer goed gesprek met de da.
Romeo is op dit moment nog steeds pijnvrij. En zijn ontlasting is goed, geen diarree door de pijnstillers gelukkig.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Caro. schreef:
Paulala schreef:

Eerlijk gezegd zou ik dat ook niet doen met een hond die zoveel pijn heeft. Daar moet een darmonderzoek bij uitgevoerd worden
Een holistisch dierenarts is gewoon een normale dierenarts die zich heeft bijgeschoold en naar het hele dier kijkt ipv alleen de kwaal.
Dus heb geen idee wat jij voor ideeën daar bij hebt?

Ik hoor hier goede dingen over.
http://www.holistischdierenarts.nl/

Interne problemen

Er zijn vele interne problemen waarbij onze wijze van behandelen een goede aanvulling kan zijn op de reguliere behandeling of zelfs tot volledige genezing kan leiden. Voorbeelden hiervan zijn: maagdarm aandoeningen met klachten als chronisch braken en diarree.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Caro. schreef:
Paulala schreef:

Een holistisch dierenarts is gewoon een normale dierenarts die zich heeft bijgeschoold en naar het hele dier kijkt ipv alleen de kwaal.
Dus heb geen idee wat jij voor ideeën daar bij hebt?

Ik hoor hier goede dingen over.
http://www.holistischdierenarts.nl/

Interne problemen

Er zijn vele interne problemen waarbij onze wijze van behandelen een goede aanvulling kan zijn op de reguliere behandeling of zelfs tot volledige genezing kan leiden. Voorbeelden hiervan zijn: maagdarm aandoeningen met klachten als chronisch braken en diarree.
Ik heb daar een prima idee bij, want ik ben zelfs met één van mijn honden geweest bij Den Hoek (de link die jij aanhaalt).
Ik heb daar helemaal niets op tegen, alleen bij een dier die vergaat van de pijn, zie ik niet een holistisch dierenarts als de eerst aangewezene om naartoe te gaan.
Je mag gerust een andere mening hebben hoor, maar dat is mijn mening, gebaseerd dus op zowel ervaring met reguliere, holistische zorg én de ziekte van Crohn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:Sterkte met het verlies van Yenthe... wat vreselijk!

Misschien willen we het toch gaan proberen met prednison, maar pas na een zeer goed gesprek met de da.
Romeo is op dit moment nog steeds pijnvrij. En zijn ontlasting is goed, geen diarree door de pijnstillers gelukkig.
Wat fijn dat hij nu in ieder geval pijnvrij is :ok: Ik hoop van harte dat het zo blijft en dan eens proberen uit te zoeken
bij wat voor problemen aan maag/darmen, pijnstilling helpt. Want bij heel veel ziektes van de maag en darmen, doet het juist niets,
dus dat is wel het uitzoeken waard denk ik.
Afbeelding
A good dog never dies...

Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Caro. schreef:
Paulala schreef:Sterkte met het verlies van Yenthe... wat vreselijk!

Wat fijn dat hij nu in ieder geval pijnvrij is :ok: Ik hoop van harte dat het zo blijft en dan eens proberen uit te zoeken
bij wat voor problemen aan maag/darmen, pijnstilling helpt. Want bij heel veel ziektes van de maag en darmen, doet het juist niets,
als ze het soort pijnstillers voorgeschreven heeft gekregen die ontstekingsremmend zijn, dan lijkt me dat wel een aanwijzing te geven.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Vreselijk om je hond met zoveel pijn temoeten zien..ik hoop dat je hem nog pijnvrij kan krijgen en dan mss met de prednison???
Ik zit in hetzelfde schuitje.. een hond met pijn temoeten zien... gelukkig vind ze het zelf niet echt een belasting maar ik vind het heel erg moeilijk.. momenteel maximale pijnstillers en dat moet het gaan doen.. is het niet goed binnen een aantal dagen dan moet ik haar in laten slapen... :(:

Heel veel sterkte met je mannetje...
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Fin schreef:
Caro. schreef:
als ze het soort pijnstillers voorgeschreven heeft gekregen die ontstekingsremmend zijn, dan lijkt me dat wel een aanwijzing te geven.

Het zijn Carprofen (Dolagis 120mg) tabletten, ik moet driekwart per dag geven.
Hij heeft nog steeds geen buikpijn gehad, en ik ben vandaag een flink stuk met hem gaan fietsen, dit vond hij helemaal geweldig, hij was zo blij!
Ik moet wel zeggen dat bij elke verslikking en bij elk geluidje dat hij maakt, ik weer denk dat er een aanval begint.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Paulala schreef:Het zijn Carprofen (Dolagis 120mg) tabletten, ik moet driekwart per dag geven.
Hij heeft nog steeds geen buikpijn gehad, en ik ben vandaag een flink stuk met hem gaan fietsen, dit vond hij helemaal geweldig, hij was zo blij!
Ik moet wel zeggen dat bij elke verslikking en bij elk geluidje dat hij maakt, ik weer denk dat er een aanval begint.
dat is een ontstekingsremmer. Wat fijn dat hij een goede dag gehad heeft, vandaag!

Ik heb zelf weinig ervaring met prednison, ik denk ook dat elk dier er anders op reageert. Ik ben zelf wel altijd voor het proberen van prednison, maar heb gezien met mijn kat dat die van een injectie aan prednison toch teruggetrokken raakte en zich er kennelijk niet happy van voelde. Echter, op een zo laag mogelijke dosis, kwart pilletjes, om de andere dag, nodig voor huidklachten destijds, had hij er geen last van. En het lijkt me dat je, zoals je er nu in staat, ook bijtijds zult onderkennen wanneer het ook met prednison, niet meer gaat.

Is het ook een mogelijkheid dat hij gewoon op deze pijnstillers blijft staan?
TaraL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een rasechte kruising

Ongelezen bericht door TaraL »

Wat fijn dat hij zich met pijnstilling wel goed voelt. Zulke pijnaanvallen continu is geen doen.
Toch maar even een week zo aankijken en dan maandag bespreken wat wijs is.
Je mag gewoon vragen of ik medicijnen bij je door de bus wil gooien he, ik rij elke dag langs, tis een kleine moeite en dan hoef je niet perse de deur uit.
Dikke knuffel voor je lieve Romeo.
Eva
Mojuan
Zeer actief

Fin schreef:
Is het ook een mogelijkheid dat hij gewoon op deze pijnstillers blijft staan?

Wat mij betreft wel, tenzij het niet meer goed gaat.
Mojuan
Zeer actief

TaraL schreef:Wat fijn dat hij zich met pijnstilling wel goed voelt. Zulke pijnaanvallen continu is geen doen.
Toch maar even een week zo aankijken en dan maandag bespreken wat wijs is.
Je mag gewoon vragen of ik medicijnen bij je door de bus wil gooien he, ik rij elke dag langs, tis een kleine moeite en dan hoef je niet perse de deur uit.
Dikke knuffel voor je lieve Romeo.
Eva

Dankjewel, lief van je!
We hebben op dit moment voldoende pijnstilling in huis tot zelfs nog een paar dagen langer dan maandag.
Dus mochten we maandag weer iets nodig hebben, dan nemen we dat meteen mee.
Maar ik hou het in gedachte dat als ik daarna weer medicatie voor hem nodig heb, dat ik het dan even aan je vraag.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Fijn dat het met pijnstilling beter gaat met Romeo. Heel veel sterkte maandag.
sads
Actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog
Old English bulldog/American Pitbull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sads »

o, wat fijn dat z'n buikje rust heeft. :ok: Hij zal wel helemaal happy zijn en jij natuurlijk ook. :F: Hoop dat het zo blijft :lol1:
GROETJES SAN, DODGE, CHEVY EN BUBBELS
Mojuan
Zeer actief

Ja Romeo is een stuk vrolijker, dat is echt goed merkbaar.
Hij heeft nog steeds geen pijn, en ik blijf hem maar gewoon dat blikvoer met warm water en allergiemix geven, want dat gaat nu heel goed zo. Ik durf niets meer aan te passen en wil dat ook helemaal niet meer.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Paulala schreef:Ja Romeo is een stuk vrolijker, dat is echt goed merkbaar.
Hij heeft nog steeds geen pijn, en ik blijf hem maar gewoon dat blikvoer met warm water en allergiemix geven, want dat gaat nu heel goed zo. Ik durf niets meer aan te passen en wil dat ook helemaal niet meer.
Wat fijn!
Ik zou zelf ook niets aanpassen aan zijn eten nu, lekker zo doorgaan tot maandag in ieder geval. Maar heel goed te lezen dat het met Romeo nu weer wat beter gaat. Misschien heeft hij toch wel een virusje gehad?
Mojuan
Zeer actief

Het kan best dat hij een virus bovenop zijn al aanwezige ziekte heeft gehad (heb er alleen niets van gemerkt).
Maar feit blijft dat er iets goed mis is met hem, want hij heeft al zijn leven lang klachten, maar het wordt nu steeds erger.
Stel dat hij een virus had, dan zou dit betekenen dat het twee weken lang voor pijn heeft gezorgd, maar totaal geen spugen of diarree. Dat lijkt me stug om eerlijk te zijn. De klachen waren ook niets anders dan anders, dezelfde symptomen en gedragingen.
De prop slijm die (die ene dag) bij zijn ontlasting zat, wijt ik eerder aan de kluif die hij gegeten heeft (zo'n cerea ding) die krijgt hij af en toe, en dan is zijn ontlasting altijd een beetje anders, maar dit keer slechter. En dat wijt ik weer aan het feit dat zijn darmen gewoon hard achteruit gaan maar waar we de oorzaak niet van weten.

Goed komt dit niet meer, daar ben ik inmiddels van overtuigd, maar ik heb er wel rust in gevonden.
Het is goed zo, we willen hem nu gewoon zo lang mogelijk zonder pijn bij ons houden, en als dat niet meer lukt nemen we afscheid van onze knapperd. En nee, ik wil er helemaal niet aan denken, en ik wil er het liefst ook niet over nadenken, maar daar ontkom ik niet aan.
Hij is tien jaar lang mijn maatje en mijn steun geweest, tien jaar lang is hij mijn vriend geweest, tien jaar lang heb ik genoten van de rust op de lange wandelingen, genoten van zijn blijdschap als hij eens ergens los mocht/kon rennen. Tien jaar lang heb ik voor hem gezorgd, me zorgen om hem gemaakt, zorgen dóór hem gemaakt en doordat hij in mijn leven is, heel erg veel geleerd. Hij heeft een heel belangrijke taak volbracht: mij wegwijs maken in het leven.
En dat bedoel ik eigenlijk heel letterlijk, want door hem leerde ik beter met mensen om te gaan, begrip te tonen, situaties te beoordelen en ga zo maar door.
Hij is echt heel speciaal voor me, maar zijn taak zit erop, hoe moeilijk het ook zal zijn als hij er niet meer is, ik kan het nu zonder hem ook al wíl ik dat niet.
En elke dag dat we hem nog pijnvrij bij ons kunnen hebben is een zegen, en heel misschien gebeurt er ook nog wel een wonder en komen we er alsnog achter wat hij mankeert en kan dit met de juiste medicatie voor jaren plezier gaan zorgen. Wie weet....
Sandra 1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder

Ongelezen bericht door Sandra 1970 »

Ik hoop het voor je, nogmaals heel veel sterkte en geniet zolang het kan van die kanjer.

Sandra
Groetjes van Sandra
sads
Actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog
Old English bulldog/American Pitbull

Ongelezen bericht door sads »

Paulala schreef:Het kan best dat hij een virus bovenop zijn al aanwezige ziekte heeft gehad (heb er alleen niets van gemerkt).
Maar feit blijft dat er iets goed mis is met hem, want hij heeft al zijn leven lang klachten, maar het wordt nu steeds erger.
Stel dat hij een virus had, dan zou dit betekenen dat het twee weken lang voor pijn heeft gezorgd, maar totaal geen spugen of diarree. Dat lijkt me stug om eerlijk te zijn. De klachen waren ook niets anders dan anders, dezelfde symptomen en gedragingen.
De prop slijm die (die ene dag) bij zijn ontlasting zat, wijt ik eerder aan de kluif die hij gegeten heeft (zo'n cerea ding) die krijgt hij af en toe, en dan is zijn ontlasting altijd een beetje anders, maar dit keer slechter. En dat wijt ik weer aan het feit dat zijn darmen gewoon hard achteruit gaan maar waar we de oorzaak niet van weten.

Goed komt dit niet meer, daar ben ik inmiddels van overtuigd, maar ik heb er wel rust in gevonden.
Het is goed zo, we willen hem nu gewoon zo lang mogelijk zonder pijn bij ons houden, en als dat niet meer lukt nemen we afscheid van onze knapperd. En nee, ik wil er helemaal niet aan denken, en ik wil er het liefst ook niet over nadenken, maar daar ontkom ik niet aan.
Hij is tien jaar lang mijn maatje en mijn steun geweest, tien jaar lang is hij mijn vriend geweest, tien jaar lang heb ik genoten van de rust op de lange wandelingen, genoten van zijn blijdschap als hij eens ergens los mocht/kon rennen. Tien jaar lang heb ik voor hem gezorgd, me zorgen om hem gemaakt, zorgen dóór hem gemaakt en doordat hij in mijn leven is, heel erg veel geleerd. Hij heeft een heel belangrijke taak volbracht: mij wegwijs maken in het leven.
En dat bedoel ik eigenlijk heel letterlijk, want door hem leerde ik beter met mensen om te gaan, begrip te tonen, situaties te beoordelen en ga zo maar door.
Hij is echt heel speciaal voor me, maar zijn taak zit erop, hoe moeilijk het ook zal zijn als hij er niet meer is, ik kan het nu zonder hem ook al wíl ik dat niet.
En elke dag dat we hem nog pijnvrij bij ons kunnen hebben is een zegen, en heel misschien gebeurt er ook nog wel een wonder en komen we er alsnog achter wat hij mankeert en kan dit met de juiste medicatie voor jaren plezier gaan zorgen. Wie weet....
IK hoop op dat wonder voor Romeo :cheer:
GROETJES SAN, DODGE, CHEVY EN BUBBELS
Mojuan
Zeer actief

En weer een pijnvrije dag achter de rug!!!!! :E:
Ik krijg weer stille hoop op nog een tijdje samen :D

Hij heeft vandaag weer normale ontlasting gehad (klein beetje zacht, maar dat is niet vreemd met blikvoeding).
En ik heb weer een wat langere wandeling gemaakt begin van de avond. Het gaat op dit moment echt heel goed met hem.
Maar ik besef ook hoe plotseling dit om zou kunnen slaan, dus ik bid nu voor in ieder geval t/m maandag.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

He wat fijn joh. Hopen dat het goed blijft gaan.

Groetjes,

Kees
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hoi Paula,

Ik lees het nu pas. Wat een ellende en hoe moeilijk. Het zacht, makkelijk verteerbare voer kan ook heel goed helpen. Ik hoop voor je dat hij weer een beetje opknapt. Ik begrijp dat je eerst met je dierenarts verder wilt overleggen, maar ook ik denk dat prednison nu een goed middel zou zijn. Ik heb met Tirsa de laatste twee jaar maar aan één ding gedacht en dat is dat zij zich lekker moest voelen en wat ik er dan voor moest instoppen , het zal wel. Ook mij heeft het nog heel wat tijd gegeven met Tirsa.

Maar jij kent je Romeo het beste en kunt zien of het voor hem nog een goed leven is. Heel veel sterkte met deze moeilijke situatie.

Knuffels van mij en Yentle.
Mojuan
Zeer actief

Neeltje,

Hoe was Tirza's conditie op de pred?
Romeo heeft nml niet zo heel veel dingen meer waar hij plezier uit haalt, die paar dingen die hij écht leuk vindt daar heeft hij zijn conditie bij nodig.
Ik wil dat hij nog gewoon naast de fiets mee kan, en nog een lange wandeling kan maken van minimaal een uur. En ook nog als een gek door de tuin kan vliegen samen met Julia en een speeltje.
Hij mag ook niet te dik worden, want hij heeft hele slechte heupen, zolang zijn gewicht in orde is gaat dat heel goed, maar op het moment dat hij te zwaar wordt krijgt hij last van veel stijfheid.

Hoe was dit bij Tirza allemaal?
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat een moeilijke situatie, Paula :(: Ik hoop heel erg voor Romeo en jullie dat het goed blijft gaan op de pijnstilling, daar duim ik voor :ok: Je hele verhaal laat zien hoeveel je van Romeo houdt en daarom zal je uiteindelijke beslissing ook goed zijn, hoe dan ook :flower: Heel veel sterkte en knuffels voor Romeo :J:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Paulala schreef:Neeltje,

Hoe was Tirza's conditie op de pred?
Romeo heeft nml niet zo heel veel dingen meer waar hij plezier uit haalt, die paar dingen die hij écht leuk vindt daar heeft hij zijn conditie bij nodig.
Ik wil dat hij nog gewoon naast de fiets mee kan, en nog een lange wandeling kan maken van minimaal een uur. En ook nog als een gek door de tuin kan vliegen samen met Julia en een speeltje.
Hij mag ook niet te dik worden, want hij heeft hele slechte heupen, zolang zijn gewicht in orde is gaat dat heel goed, maar op het moment dat hij te zwaar wordt krijgt hij last van veel stijfheid.

Hoe was dit bij Tirza allemaal?
Wat jij nu omschrijft heeft Tirsa natuurlijk nooit gekund, maar ik heb niet gemerkt dat haar conditie slechter werd. Ze kon slechter lopen, maar dat kwam door haar artrose. Maar ze kon nog steeds 'n half uur lopen, al was het langzaam. Het enige wat ze wel had was het vele drinken en plassen aan zwaarder worden. Haar karaktertje heeft er ook niet onder geleden. Ze was zeker op het einde een oude hond, maar voor de rest, is ze mijn Tirsa gebleven. Ik zou er echt voor gaan, of op z'n minst proberen. Ik weet ook van vrienden die de ziekte van Crohn hebben, dat ze door de prednison altijd opknapten. Het is een paardemiddel, maar voor mij was het doen we gewoon, anders was het al 2 jaar eerder einde oefening geweest voor Tirsa.
Mojuan
Zeer actief

Bedankt voor het delen van je ervaring.
Het is goed om te lezen hoe anderen tot een keuze komen en wat de medicatie heeft gedaan.
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Misschien dat je wat hebt aan deze websites........

http://www.2ndchance.info/inflambowel.htm
http://ibdcrohns.about.com/cs/ibdincats ... tsdogs.htm
http://www.peteducation.com/article.cfm ... 90&aid=305
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”