Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dikke wang

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Dikke wang

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Jack heeft sinds vanochtend opeens een dikke wang. :sad: Ik heb er net even goed naar kunnen kijken (het is ook zo'n braverd), en het is echt de wang zelf die opgezet is. Ik kan aan de binnen- en buitenkant niets van een wondje of iets ontdekken. Het kan dus denk ik van alles zijn, ontsteking, allergische reactie, insectenbeet?

Hij eet en drinkt verder goed, en oogt niet ziek.

Ik neig naar nog even aankijken of het erger wordt of misschien (hopelijk) vanzelf weer weg trekt. Wat vinden jullie?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
doggielover

Re: Dikke wang

Ongelezen bericht door doggielover »

Toen Max een dikke wang had, bleek het van een ontstoken kies te zijn die afgebroken was, wat we niet wisten. Ik zou het even aankijken, kan best een insectenbeet zijn. Als het niet minder wordt gewoon na het weekend naar de DA (of eerder als je het niet vertrouwt).
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hanneke2 schreef:Jack heeft sinds vanochtend opeens een dikke wang. :sad: Ik heb er net even goed naar kunnen kijken (het is ook zo'n braverd), en het is echt de wang zelf die opgezet is. Ik kan aan de binnen- en buitenkant niets van een wondje of iets ontdekken. Het kan dus denk ik van alles zijn, ontsteking, allergische reactie, insectenbeet?

Hij eet en drinkt verder goed, en oogt niet ziek.

Ik neig naar nog even aankijken of het erger wordt of misschien (hopelijk) vanzelf weer weg trekt. Wat vinden jullie?
Met dat soort van verborgen iets zou ik toch even naar de DA gaan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zou het denk ik even aankijken zo lang hij niet ziek oogt, goed eet en gewoon zichzelf is. Als de verdikking toeneemt zou ik wel naar de dierenarts gaan, als het maandag nog niet weggetrokken is, zou ik dan ook nog even gaan.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Toen Kaya op een ochtend ineens een dikke wang had, was het ook een probleem met een ontstoken kies.
Dat doet, zoals je ongetwijfeld zelf ook weleens ervaren hebt, verrot veel pijn :ugh:

Eet hij op het moment ook nog iets wat echt hard is?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ik zou m na laten kijken, aangezien hij ook ook op pijnmedicatie staat....
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Heel goed gekeken voor een teek? Cujo haar oog zat vorige week echt dicht. Niets te zien ook, niet vies oid. Tig keer nagekeken en toen een stuk onder haar oog zat een heel klein minie teekje. Die eruit gepeuterd (ging heel moeilijk) en haar oog werd weer normaal na een paar dagen. Teek was echt niet te zien of te voelen terwijl ik ze er normaal zo af haal
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Hanneke2
Zeer actief

Teek had ik niet aan gedacht, zal dalijk toch nog eens even goed kijken.

En hij geeft geen pijn aan, maar inderdaad, hij krijgt fors pijnstilling, dus daar valt niet veel aan af te leiden.

Het wordt in elk geval niet dikker, ik wacht nog effe af, en zal zo eens kijken of hij een kauwbotje blieft.

Update: het is een heel eind weggetrokken, Ik hoop dat het morgen helemaal verdwenen is. Ik hou het wel in de gaten, als het weer erger wordt ga ik naar de DA.

En weer update: de bult is weer terug, dus morgen naar de DA. Ik hoop nou maar dat het een ontsteking is die met antibiotica weg te krijgen is. :(
Hanneke2
Zeer actief

DA denkt inderdaad wortelontsteking, Jack heeft voor 10 dagen AB en mag effe op de hoge dosis Tramadol blijven tot de AB aanslaat. En vervolgens is het hopen en duimen dat het niet terug komt, anders zou die kies er uit moeten.

Maar goed, hij heeft er in elk geval geen pijn aan door al die Tramadol, en is er al met al tamelijk vrolijk onder. :D
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik duim dat de AB voldoende is om de ontsteking blijvend weg te krijgen, Sjefke heeft dat ook wel eens gehad maar bij haar moest de kies er toch uitgehaald worden omdat de ontsteking weer terug kwam zodra de AB-kuur voorbij was.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ahhh jakkes :(
Meestal doet antibiotica niet genoeg bij een wortelontsteking, helaas... (werkt net zoals bij mensen waar het meestal
ook weinig uithaalt). De zwelling wordt soms wel minder, dus kijk hiermee uit, dat je niet denkt dat de ellende dan ook voorbij is.
Kaya heeft het ook gehad, zwelling werd wat minder, maar wortel was nog steeds flink ontstoken en de kies moest getrokken worden.

Knuf voor Jack :knuffel1:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hanneke2
Zeer actief

Caro. schreef:Ahhh jakkes :(
Meestal doet antibiotica niet genoeg bij een wortelontsteking, helaas... (werkt net zoals bij mensen waar het meestal
ook weinig uithaalt). De zwelling wordt soms wel minder, dus kijk hiermee uit, dat je niet denkt dat de ellende dan ook voorbij is.
Kaya heeft het ook gehad, zwelling werd wat minder, maar wortel was nog steeds flink ontstoken en de kies moest getrokken worden.

Knuf is enthousiast geaccepteerd, hij is gelukkig helemaal vrolijk en pijnvrij en een tikkie vermoeiend stuiterig met de dubbele dosis pijnstiller. :roll:

Dikke wang is alleen nog niks minder, dat vind ik wel engig, want een ontsteking hoort toch wel minder te worden met AB.

Ik kijk het aan tot na het weekend, als die bult dan nog steeds niet weg is ga ik retour DA.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hanneke2 schreef:
Caro. schreef:Ahhh jakkes :(

Knuf is enthousiast geaccepteerd, hij is gelukkig helemaal vrolijk en pijnvrij en een tikkie vermoeiend stuiterig met de dubbele dosis pijnstiller. :roll:

Dikke wang is alleen nog niks minder, dat vind ik wel engig, want een ontsteking hoort toch wel minder te worden met AB.

Ik kijk het aan tot na het weekend, als die bult dan nog steeds niet weg is ga ik retour DA.
Hoe is het nu, Hanneke ?
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

thom schreef:Hoe is het nu, Hanneke ?
Volgens dochter is de bult zo goed als weg, ik zie zelf nog wel iets van een verdikking.

Morgen de laatste AB, en ik weet niet, ik loop er een beetje over te piekeren, want het voelt niet als een kaak-/wortelontsteking. Ik heb zelf in het verleden wortelontstekingen, zenuwontstekingen en kaakabcessen gehad, en dit ziet er anders uit, het voelt anders aan en het is nul pijnlijk. Okee, ik weet dat ik en de DA en iedereen zegt dat Jack geen pijn eraan heeft doordat hij fors op de pijnstilling zit, maar Jack is een pieperd. Als hij met z'n tramadol-kop in een doorntje trapt is het piepen, tijdje terug zijn oorontsteking gaf hij soms ook pijn aan. En nou ligt hij met een stalen gezicht op botjes te kauwen met een wortelontsteking?

Ik weet gewoon effe nog niet wat ik ervan moet denken, en ik kijk het nog even aan. Voor mijn gevoel is er iets met Jack, maar niet zozeer die bult. Gisterochtend was hij stikmisselijk en wilde niks eten behalve gras, wilde dus ook zijn pijnstilling niet in een plakje worst, maar liep prima, mee, wilde perse naar het park en heeft vervolgens 5 keer diarree gepoept. Daarna wilde hij wel weer alles eten (pijnstilling dus ook, 2 uur 'te laat', 's middags wilde hij absoluut niet lopen, 's avonds wel en weer diarree.

Vanochtend helemaal niet misselijk,maar nog dunne poep. Hij wilde wel uit alle macht naar het andere parkje, nou ja, vooruit dan maar, en daar ging hij lopen stuiteren en mensen lastig vallen. :roll: En verder de hele dag stikvrolijk. Poep is wel beter nu gelukkig.

Ik weet het effe niet. Als ik voor die bult terug ga naar de DA zal ze ongetwijfeld foto's voorstellen. Maar ik weet ook nog niet wat ik zou doen met diverse mogelijke uitslagen van die bult, dus foto's maken is op dit moment niet heel zinvol. Ik voel eigenlijk niet zoveel voor een operatie, en stel dat het een tumor ofzo is, dan wordt er zeker niet geopereerd. Is het echt die kies, dan is het niet urgent, want hij heeft nul pijn aan die kies.

Misschien raar, maar ik wil eerst weer even een hond met mooie drollen waarbij ik met 1 vinger naar het eventuele euvel kan wijzen. Misschien heeft hij gewoon een virus waardoor zijn weerstand minder is waardoor die kies is op gaan spelen. Of misschien heeft hij wel iets ernstigs. Ik moet er even voor mezelf uit zijn wat dan de stappen zouden moeten zijn. Want nodeloos gedokter daar doe ik niet meer aan bij Jack.

Voorlopig is hij pijnvrij en vrolijk, dat is altijd het belangrijkst.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Het hondje van mijn ouders heeft ook een keer een dikke wang gehad. Ook aan de ab, toen trok het weg, maar helaas niet voor lang.... Bleek het toch een kies te zijn die niet helemaal goed was. Hij gaf ook geen pijn aan. Dus ik denk dat het wel degelijk aan een kies kan liggen. Het is wel belangrijk dat zo'n kies wordt verwijderd, want ontstekingen aan het gebit kunnen ook voor nare dingen aan het hart of de nieren gaan zorgen als deze niet behandeld wordt.

Ik hoop dat Jack snel weer opknapt. Beterschap met hem! :J:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Sjefke had verder ook helemaal geen last toen ze een kieswortelontsteking had. Die at nog prima en ik kon ook gewoon aan de bult zitten zonder dat ze pijn aangaf. En die had toen (en nu nog steeds) geen pijnstilling.

Ik zou toch gewoon van die kieswortelontsteking uitgaan hoor. Moet je terug als de AB-kuur afgelopen is voor controle? Een foto van de kaak is trouwens zo gemaakt en kost je de kop ook niet volgens mij (hooguit een tientje of 4 denk ik), dus dat zou ik zeker laten doen als je nog niet 10% overtuigd bent dat het om een probleem bij de kies gaat, en ook niet zeker weet of de bult nu wel of niet helemaal weg is.

Op basis van de uitslag van de foto kun je altijd kijken of je verder iets moet (laten) doen of niet.
Hanneke2
Zeer actief

Dochter zegt nu dat de bult weg is, zelf twijfel ik 'op het zicht' nog wat maar ik moet toegeven dat ik niks anders kan voelen dan gewoon zijn kaak en kiezen.

Ik hou het strak in de gaten, maar ik ben wel heel blij dat de poep weer perfect is en dat er 's ochtends weer gestuiterd en gerend wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”