Bedoelt die GT dat echt zo?Inge O schreef:en als jij eigenlijk wilde dat hij naast je kwam zitten en hij doet het zonder bevel dan is dat plots niet meer wat je wil?wenja86 schreef:MJ schreef:Als ik mijn honden elke keer zou laten zitten bij het aanlijnen ..dan weet ik zeker dat met een paar daagjes ze zelf al braaf gaan zitten als ik de riemen alleen al pak.
Nee, straks niet meer, maar nu hij gaat puberen. Ja, en heel duidelijk ook. Als hij inderdaad al netjes bij me gaat zitten, moet hij van mij gaan liggen of eerst iets anders doen. Als hij straks door zijn puberperiode heen is hoeft dat niet meer, zolang hij maar rustig is voordat we gaan wandelen. Dit werd mij aangeraden door een gedragstherapeut om hem nu juist duidelijk te laten weten dat het gaat zoals ik wil. Straks weet hij dat wel en hoeft het niet meer zó strak als nu.
Goh

Ik zou me iets voor kunnen stellen bij tijdens de vrije wandeling bij je komen lopen zonder dat je geroepen hebt of als je wel geroepen hebt..
Dan is ie brave hond als hij zelf komt ("hoi hondje leuk dat je er bent"), maar hij is superbraaf als hij loopt te scharrelen en hij komt bij je lopen als je hem roept ("Brááf" + snoepje bijv.).
Zoiets ...................
Maar als hij na oefening zelfstandig gaan zitten voor de riem, dat dan gaan veranderen in "af", in plaats van hem te prijzen, lijkt me verkeerd begrepen