Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraag over een mechelteef

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: vraag over een mechelteef

Ongelezen bericht door blondie »

nusca schreef:
Hutsje schreef:ik denk dat wanneer je al zover bent er al veel eerder dingen misgegaan zijn als je het alleen nog zo kunt oplossen. en dan nog zijn er andere manieren.
Er kunnen inderdaad nog andere manieren zijn, maar soms is dat wat je hond op zo'n moment doet zo fout dat je het soms zo oplost omdat dat dan een directe reactie van jezelf is. Ik hou absoluut niet ervan om op zo'n manier met een hond om te gaan, toch was dat een keer wel zo mijn reactie. En hoewel we nog heel veel hebben om aan te werken wat ik ook zeker niet op die manier wil oplossen heeft dat toen wel iets duidelijk gemaakt bij haar.
Dat zijn vaak actie reactie momenten :wink: en die komen aan omdat je als mens ook echt meent wat je doet omdat je instinctief reageert. (als voorbeeld heb ik uitgehaald toen mijn volwassen hond die ik net een week had ineens opsprong om eten uit handen van een persoon te bijten, mijn reactie was zonder nadenken een knetter over zijn bek. Hij heeft het nooit meer gedaan) Een andere keer vlak erna, en dat heb ik wel eens vaker verteld, was meneer vastbesloten dat mijn bed van hem was. Eraf commando werd met gegrom beantwoord, passen dichterbij omdat ik hem bij de kladden wilde grijpen om hem wel even duidelijk te maken :gvd: deed me beseffen dat ik dat zou afleggen. Ik kon die confrontatie niet aangaan, niet op die manier. Iets in zijn kop en houding deed me beseffen dat ik dat gewoon niet moest doen :19: Maar ik wilde hem wel van bed af. Dus op een andere manier zonder de directe confrontatie aan te gaan heb ik het opgelost. Brokken in de bak, en hem toen van bed geroepen, en dat werkte wel. Laten wachten bij de bak, daarna vrij voor eten gegeven. En daarna was het duidelijk voor hem op een of andere manier.
Je hoeft en kan niet altijd met grof geweld een conflict met je hond aangaan ook al lijken ze je te testen, soms moet je het anders aanpakken iets slimmer zijn zonder lichamelijk de strijd aan te gaan, uiteraard daarna ook wel consequent zijn. Een poging om op bed te komen was een grote Nee! Inmiddels is dat veranderd omdat we weten wat we aan elkaar hebben, dat was in het begin even aftasten.
Maar had ik destijds met dat bedconflict gedacht in de trant van mensen die denken "dat gedrag sta je toch niet toe, en zo'n hond moet even duidelijk weten wie de baas is" weet ik niet of ik er ongeschonden uit had gekomen, en denk ik niet dat de band tussen hem en mij zo sterk had geweest als dat hij is.
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

een Mechelaar uit een werklijn in handen van een leek die geen benul heeft hoe de hond te hanteren. Ik vrees, dat het een beetje teveel hond is. Niet consequent zijn en geen leiding geven en al snel groeit zo,n Mechelaar boven je hoofd en stapelen de problemen zich op. Jammer is dat, de hond verdiend beter.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Cleva schreef:
tollerlover schreef:
Rosita Compagner schreef:
malinois schreef: Want als je het gevecht aangaat met je hond MOET je winnen, hoe dan ook...
Da's zó 1980 Wie is er nu nog zo dom om te gaan vechten met een hond.
als het nodig is ga ik geen confrontatie uit de weg maar dan weet ik wel dat ik hem win. maar alleen als het echt nodig is en het niet anders kan.
ellen
Jij hebt tollers. Toch anders lullen dan met een stevige mechelaar die dus echt niet terugdeinst.

Bij sommige honden moet je de baas al zijn voor je hem de koffer komt kruien. Anders corrigeert hij net zo hard terug en honden zijn er nu eenmaal beter in. Met die tanden enzo.
En op internet roepen dat je dan moet winnen betekent niet dat dat in de praktijk ook lukt.

Als je in het dagelijks leven je niet als baas gedraagt moet je niet verwachten dat een hond dat klakkeloos accepteert op het moment dat je straf uit gaat delen. Als je dat niet begrijpt heb je sowieso geen flauw benul waar je mee bezig bent.
Wat dat type hond betreft dan toch.

Dat gegeven dat elke hond zich wel overgeeft als je maar hard genoeg uit de hoek komt klopt niet. Dan weet je het vast.
En het is ook geen kronkel.
ik mag dan nu wel tollers hebben maar die heb ik niet altijd gehad.maar ik zeg het eerlijk ik ben geen herdermens maar dat wil niet zeggen dat ik geen ervaring hebt met herders en daar zaten ook geen lieverdjes tussen. toen ik 17 was ben ik met een herder van een vriendin de ipo gaan doen en dat heb ik toen 2 jaar gedaan tot mijn vriendin overleed en de hond weg moest. ook als instructrice gedrag en gehoorzaamheid kom je het een en ander tegen.

ik hoop echt dat ze het licht gaat zien. ze is nu 2 dagen niet in het park geweest en ik moet zeggen dat het de anderen die er komen met hun honden het opvalt dat er rust is terug gekeerd op het veld nu misty er niet meer bij is.
ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”