Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraag over een mechelteef

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

vraag over een mechelteef

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

in het park waar ik altijd met mijn honden kom, komt er ook een meisje van een jaar of 18 met een mechelteef van 1 jaar. hond zit hoog in de drift, komt uit een werklijn.
ik heb haar in het begin al aangeraden om met deze hond de ipo of knpv mee te gaan doen.
hondje wil bijten en bijt dus nu de baas. hond heeft totaal geen respect voor haar. zodra zij een commando aan de hond geeft voert de hond het uit, maar haal niet in je hoofd om de hond te corrigeren want dan knapt de hond haar op.
vanmorgen was dit weer het geval en ik heb gezegd dat IK dit gedrag nooit zou accepteren al vanaf het eerste begin niet. dat deed zij dus wel. al vanaf het prille begin mocht de hond haar bijten.
nu loopt zij bij een hondenschool die het bijten af wil leren. loopt oa met een in mijn ogen, een strakke prikband.
vanmorgen stond dus haar moeder bij mij aan de deur om verhaal te halen want ik had gezegd dat haar dochter niet de baas is over haar hond en dat zag ik verkeerd.
ik heb uitgelegd dat zij een hond heeft uit een werklijn die gefokt is om te bijten en dat ze nu tegen de natuur in dat bijten af wil leren.
nu was haar moeder voor rede vatbaar en wil met haar dochter er over hebben om naar een vereniging te gaan voor mechelaar. ik heb mijn hulp erbij aangeboden. maar mijn vraag is weet iemand van jullie in de buurt van den haag een ipo of knpv vereniging? de enige die ik weet is argus.
ellen
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Re: vraag over een mechelteef

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

geen idee mbt NBG verenigingen. Ik ken in die contreien alleen VDH.

wat het bijten betreft van de mechelaar en het bijten wat jij omschrijft als bijten omdat het een werkhond is vind ik een beetje ver gezocht. dat ze geen baas is van de hond is wel duidelijk. Geen enkele hond mag je bijten waar ie ook vandaan komt en ongeacht ras of geen ras.
Ze kan beter de honden school afmaken die ze nu begonnen is en de hond eerst een leren luisteren en zelf een stuk consequenter gaan worden.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Dianavdberkt schreef:geen idee mbt NBG verenigingen. Ik ken in die contreien alleen VDH.

wat het bijten betreft van de mechelaar en het bijten wat jij omschrijft als bijten omdat het een werkhond is vind ik een beetje ver gezocht. dat ze geen baas is van de hond is wel duidelijk. Geen enkele hond mag je bijten waar ie ook vandaan komt en ongeacht ras of geen ras.
Ze kan beter de honden school afmaken die ze nu begonnen is en de hond eerst een leren luisteren en zelf een stuk consequenter gaan worden.
:ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

In Rijswijk zitten 2 NBG verenigingen.
Dat is GHSV Rijswijk en DTV en ze zitten allebei op dezelfde lokatie

http://www.nbg-hondensport.nl/indexkiesvereniging.html
ellen en de birmanen
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:geen idee mbt NBG verenigingen. Ik ken in die contreien alleen VDH.

de pest is dat ze bij haar ouders terug is en dat ze alle 3 totaal verschillend met de hond om gaan. bij de 1 mag ze van alles en bij de ander nag de hond niks. en ik heb het idee dat zij op de hondenschool erg weinig leert om haar hond aan te pakken. vanmorgen legde ze de hond op de grond, maar de hond gaf zich niet over, bleef happen en bleef in verzet. uiteindelijk geeft zij het maar op.

maar iig hartelijk dank voor jullie antwoorden en het mee denken.
ellen
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

tollerlover schreef:

de pest is dat ze bij haar ouders terug is en dat ze alle 3 totaal verschillend met de hond om gaan. bij de 1 mag ze van alles en bij de ander nag de hond niks. en ik heb het idee dat zij op de hondenschool erg weinig leert om haar hond aan te pakken. vanmorgen legde ze de hond op de grond, maar de hond gaf zich niet over, bleef happen en bleef in verzet. uiteindelijk geeft zij het maar op.maar iig hartelijk dank voor jullie antwoorden en het mee denken.
ellen
Lekker dan, 3-0 voor de hond. Die penneband lijkt me ook niet zo'n succes dat kan alleen maar bij verkeerd gebruik de frustratie verhogen waardoor er misschien nog wel feller afgereageerd wordt op de dame in kwestie :ugh:
Ze lijkt me niet bang voor de hond? Weet alleen niet precies hoe ze met dit gedrag om moet gaan? Als ze bij die huidige hondenschool nu niet de juiste begeleiding krijgt gaat het misschien helemaal mis. Ze zou kunnen bellen naar Rijswijk en dit probleem voorleggen en vragen of ze langs mag komen? Daar zitten in ieder geval wel mensen met kennis van zaken bij dit type honden en hun gedrag in combi met hoe de eigenaresse met dit gedrag omgaat.
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Op zich zou het voor haar niet uit hoeven maken hoe haar ouders ermee omgaan. Ik ga anders om met Abby dan mijn man. Daardoor luistert ze naar hem beter wanneer iets niet mag en ik ben langer bezig om hetzelfde resultaat uiteindelijk te bereiken (in die zin dat ze bij hem al heel gauw begreep dat los los betekent en ze bij mij het af en toe ruim een minuut aankeek of ik het het wel echt meende)
Aan de andere kant luistert ze met andere dingen weer sneller naar mij.
Zij had ook de neiging te bijten na een correctie en door dit consequent te corrigeren en vooral niet op te geven heeft ze het afgeleerd.
Heb haar een keer ervoor op de grond gelegd en weet niet meer hoe lang gewacht totdat ze kalmeerde. De reden waarom ik dat toen deed was ook een uitzonderlijke.
Hoop dat dat meisje eruit komt met de hond.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik zou naar Rijswijk gaan, als ik me niet vergis is Franjo daar trainer... http://www.ghsvrijswijk.nl/index.html
Maar dan moet je er ook echt voor gaan, voor de volle 100% inzet eist hij en geen 99...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

malinois schreef:Ik zou naar Rijswijk gaan, als ik me niet vergis is Franjo daar trainer... http://www.ghsvrijswijk.nl/index.html
Maar dan moet je er ook echt voor gaan, voor de volle 100% inzet eist hij en geen 99...

Franjo zit in ieder geval bij GHSV Rijswijk. Of hij daar de enige trainer is weet ik niet want hij is natuurlijk ook vaak weg om te keuren of om mee te doen met wedstrijden.
En inderdaad hij eist 110% en zoniet kan hij aardig schelden in zijn rare taaltje.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

CharlesvdBerkt schreef:
malinois schreef:Ik zou naar Rijswijk gaan, als ik me niet vergis is Franjo daar trainer... http://www.ghsvrijswijk.nl/index.html

Franjo zit in ieder geval bij GHSV Rijswijk. Of hij daar de enige trainer is weet ik niet want hij is natuurlijk ook vaak weg om te keuren of om mee te doen met wedstrijden.
En inderdaad hij eist 110% en zoniet kan hij aardig schelden in zijn rare taaltje.
:lol1: hij was zondag bij ons op de club, moet altijd wel om hem lachen... :F: Heeft wel humor!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ellen en de birmanen
Zeer actief

Cleva schreef:
tollerlover schreef: hond heeft totaal geen respect voor haar. zodra zij een commando aan de hond geeft voert de hond het uit, maar haal niet in je hoofd om de hond te corrigeren want dan knapt de hond haar op.
Waarom corrigeert ze haar als de hond braaf is? En hoe corrigeert ze?

Niet elke hond is conflictvermijdend en als je om onduidelijke redenen even verhaal komt halen dan krijg je antwoord, toch?
Het heet niet voor niets fight or flight. Het kan allebei bestaan.

Ik zou er in ieder geval niet voor kiezen om de hond "respect bij te brengen". Wat heb je daar aan als de hond braaf is?
een voorbeeld wat er gister gebeurde. de hond staat te graven, zij misty niet doen, misty gaat door, ze tikt misty aan heel licht en misty hangt in haar tot bloedens toe. dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. vervolgens pakt ze de hond en gooit haar op de zij. hond erg in verzet, werkt met 4 poten en gebit tegelijk. gevolg meer bijtwonden en zij laat de hond los op de top van de "strijd" hond hapt na.
dit gaat dus eigenlijk altijd zo, zo moet ze het doen van de hondenschool waar ze loopt. vanmorgen hoorde ik dat dit al haar 4e mechelaar was die dit gedrag vertoond, ze hebben 2 amerikaanse bulldoggen gehad die ze in hebben laten slapen na agressief gedrag naar hun toe.
ik ga hier niet verder mee want ik heb het idee, weet nu wel zeker, dat het allemaal aan hun ligt. ook gezien de verhalen van haar directe buren. ik vind het zonde van de hond want daar zit echt wel werklust in.
ellen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tollerlover schreef: dit gaat dus eigenlijk altijd zo, zo moet ze het doen van de hondenschool waar ze loopt.
Moet ze hem laten winnen dus?? :denken: Want als je het gevecht aangaat met je hond MOET je winnen, hoe dan ook... Wint hij, en dat doet ie als ik lees dat ie in het heetst van de strijd los gelaten wordt, dan vergroot je het probleem alleen maar.
vanmorgen hoorde ik dat dit al haar 4e mechelaar was die dit gedrag vertoond,
:80: waarom nemen ze dan nog een mechelaar als ze die toch niet aankunnen?
Als ik hun was zsm die hond herplaatsen nu het nog kan en een leuke huishond nemen met een karakter die ze wel aankunnen.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

ik vind het van de zotte toller , dat jij je daar in mengt .

ze doen het al met zijn 3 en , in jou ogen verkeerd .

maar ik kan de moeder begrijpen dat ze verhaal kwam halen .
jij hebt niks te maken met hoe een ander zijn/haar hond opvoed .

tenzij die gene aan jou om advies vraagt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:
nou niet alleen in haar ogen hoor, arme hond als ik dit zo lees...een baas die er geen hol van snapt, zo krijg je de asiels vol mechelaren. :ugh:
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief

toots schreef:ik vind het van de zotte toller , dat jij je daar in mengt .

sorry hoor maar dim jij eens even. misschien heeft ze mij wel om advies gevraagd en misschien ook niet. het enige wat ik heb gezegd is "dat IK DIT GEDRAG NOOIT ZAL ACCEPTEREN" als zij dit wel accepteerd van haar hond en zij heeft er geen probleem mee heb ik er ook geen probleem mee. maar zij heeft er wel een probleem mee want anders vraagt zij niet of ik adressen wil zoeken.
misschien is het nu duidelijk voor je? :D
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

malinois schreef:
toots schreef:
nou niet alleen in haar ogen hoor, arme hond als ik dit zo lees...een baas die er geen hol van snapt, zo krijg je de asiels vol mechelaren. :ugh:

als alles klopt , vind ik het ook zielig. maar ik mis iets in het verhaal .
er staat o.a dat er vernomen is dat het de 4 de mechelaar is . kan zijn maar hoeft niet want het is van horen zeggen .
mechelaar teefje bijt haar eigenaresse , is het bijten of is het spelen ? de eigenaresse zit op cursus dus wil er wel aan werken .
ik wil niet zeggen dat het daarmee afgedaan is hoor .
maar ik vind het een beetje brutaal om dan zoon topic over zoon meisje van 18 te openen .

soms snap ik dingen gewoon niet , dat zal dan wel aan mij liggen .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

malinois schreef: Want als je het gevecht aangaat met je hond MOET je winnen, hoe dan ook...
Da's zó 1980 Wie is er nu nog zo dom om te gaan vechten met een hond.
ellen en de birmanen
Zeer actief

als je goed leest zie je dat ik schrijf dat de hond tot bloedens toe bijt en dat lijkt mij geen speels gedrag zeker niet met een staart torenhoog en de oren kaarsrecht op, ook niet dat de hond in verzet blijft als ze deze op de rug wil leggen. lijkt mij ook geen speels gedrag. dat de bulldoggen zijn ingeslapen weet ik ook en dat zegt zij ook dat deze agressief werden. ik denk dat de naaste buren het echt wel bij het rechte eind hebben wat betrefd de rest van het verhaal. die maken nl alles bijna live mee.
luister, haar moeder heeft om advies gevraagd gisterochtend toen ze verhaal kwam halen en ik heb gezegd dat ik mijn best zou doen. maar toen ik vanmorgen dit en nog meer hoorde van verschillende mensen (die dus ook vaak mee hebben gemaakt dat ze is gegrepen of word gebeten door haar hond) heb ik voor mijn eigen bescherming gezegd dat ik haar niet meer wil helpen. waarom...omdat zij niet willen veranderen en dat is nodig want dat is het hele probleem. niet die hond.
ellen
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
malinois schreef: Want als je het gevecht aangaat met je hond MOET je winnen, hoe dan ook...
als het nodig is ga ik geen confrontatie uit de weg maar dan weet ik wel dat ik hem win. maar alleen als het echt nodig is en het niet anders kan.
ellen
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik neig eerder naar: herplaats die hond maar. IPO/KNPV stimuleert alleen bepaalde driften maar en als zij die hond overduidelijk niet de baas is, vind ik dat best een rottig idee :oeps: Pas als de rangorde overduidelijk is en de communicatie vrijwel perfect zou ik haar aanraden om met IPO/KNPV te beginnen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:
malinois schreef:
toots schreef:

als alles klopt , vind ik het ook zielig. maar ik mis iets in het verhaal .
er staat o.a dat er vernomen is dat het de 4 de mechelaar is . kan zijn maar hoeft niet want het is van horen zeggen .
mechelaar teefje bijt haar eigenaresse , is het bijten of is het spelen ? de eigenaresse zit op cursus dus wil er wel aan werken .
ik wil niet zeggen dat het daarmee afgedaan is hoor .
maar ik vind het een beetje brutaal om dan zoon topic over zoon meisje van 18 te openen .

soms snap ik dingen gewoon niet , dat zal dan wel aan mij liggen .
tot bloedens toe lijkt me toch geen spelen :blauwoog:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

zij, dat blijkt.. maar nogmaals ALS je dat doet, dan moet je zeker weten dat je kunt winnen. Kun je dat niet ben je veel verder van huis
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:Ik neig eerder naar: herplaats die hond maar. IPO/KNPV stimuleert alleen bepaalde driften maar en als zij die hond overduidelijk niet de baas is, vind ik dat best een rottig idee :oeps: Pas als de rangorde overduidelijk is en de communicatie vrijwel perfect zou ik haar aanraden om met IPO/KNPV te beginnen.
eens :ok:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

tollerlover schreef:
als het nodig is ga ik geen confrontatie uit de weg maar dan weet ik wel dat ik hem win. maar alleen als het echt nodig is en het niet anders kan.
ellen
Er zijn ook manieren om een directe confrontatie te omzeilen, in sommige gevallen is dat verstandiger. Maar wel zó dat je de hond te slim af bent en toch je doel bereikt :wink:
@rosita, ik denk dat Mal het in de context van dit verhaal leest, de dame wil de hond op de rug leggen en de hond gaat in verzet, als je als mens dit ineens doet moet je ook doorzetten want als dat dier nu weet dat hij door heftiger bijten en tegenwerking geven de eigenaar opgeeft dan is toch het hek van de dam :19:
Persoonlijk vind ik het geen slimme zet om op deze manier proberen de baas te worden over de hond, want het lijkt alleen maar averechts te werken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
tollerlover schreef:
Rosita Compagner schreef:[..]

ellen
Er zijn ook manieren om een directe confrontatie te omzeilen, in sommige gevallen is dat verstandiger. Maar wel zó dat je de hond te slim af bent en toch je doel bereikt :wink:
@rosita, ik denk dat Mal het in de context van dit verhaal leest, de dame wil de hond op de rug leggen en de hond gaat in verzet, als je als mens dit ineens doet moet je ook doorzetten want als dat dier nu weet dat hij door heftiger bijten en tegenwerking geven de eigenaar opgeeft dan is toch het hek van de dam :19:
Persoonlijk vind ik het geen slimme zet om op deze manier proberen de baas te worden over de hond, want het lijkt alleen maar averechts te werken.
precies... dan moet je dus doorzetten en er voor zorgen dat je wint... dat doet zij niet dus het probleem wordt alleen maar groter... ga dan niet het gevecht aan.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

tollerlover schreef:
toots schreef:ik vind het van de zotte toller , dat jij je daar in mengt .

sorry hoor maar dim jij eens even. misschien heeft ze mij wel om advies gevraagd en misschien ook niet. het enige wat ik heb gezegd is "dat IK DIT GEDRAG NOOIT ZAL ACCEPTEREN" als zij dit wel accepteerd van haar hond en zij heeft er geen probleem mee heb ik er ook geen probleem mee. maar zij heeft er wel een probleem mee want anders vraagt zij niet of ik adressen wil zoeken.
misschien is het nu duidelijk voor je? :D
@Toots, soms kan het heel verhelderend werken als mensen (die je vaker treft of in je omgeving) even heel hard zeggen waar het op staat. 1x heeft iemand dat bij mij gedaan. Keihard was het en op een moment dat ik het even helemaal niet zag zitten met 2 honden, ik vond het allemaal helemaal niet meer leuk. Zijn reactie was heel direct en confronterend. Zette me nog meer aan het denken, maar zorgde er ook voor dat ik ineens besefte waar ik mis ging en waarom ik het niet meer leuk vond. Week later wilde hij zijn verontschuldiging aanbieden, maar ik heb hem bedankt voor wat hij had gezegd, hij had een heel goed punt gemaakt namelijk.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

dan maar 1980 maas soms kan het niet anders
ik heb ook weleens moeten vechten met bitch een bordeauxdog teef maar ik zorgde wel dat ik won
uiteraard moet je er niet aan beginnen als je hond totaal geen respect voor je heeft of dat je weet dat je niet van m kunt winnen
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

frank-bobby schreef:
ik heb ook weleens moeten vechten met bitch een bordeauxdog teef maar ik zorgde wel dat ik won
uiteraard moet je er niet aan beginnen als je hond totaal geen respect voor je heeft of dat je weet dat je niet van m kunt winnen
ik denk dat wanneer je al zover bent er al veel eerder dingen misgegaan zijn als je het alleen nog zo kunt oplossen. en dan nog zijn er andere manieren.
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Hutsje schreef:
frank-bobby schreef:
ik denk dat wanneer je al zover bent er al veel eerder dingen misgegaan zijn als je het alleen nog zo kunt oplossen. en dan nog zijn er andere manieren.
in die tijd is er ook indd wat mis gegaan en gelukkig is het ook maar 2 x nodig geweest en gaat het alweer een lange tijd goed :ok:
Afbeelding
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Hutsje schreef:
frank-bobby schreef:
Er kunnen inderdaad nog andere manieren zijn, maar soms is dat wat je hond op zo'n moment doet zo fout dat je het soms zo oplost omdat dat dan een directe reactie van jezelf is. Ik hou absoluut niet ervan om op zo'n manier met een hond om te gaan, toch was dat een keer wel zo mijn reactie. En hoewel we nog heel veel hebben om aan te werken wat ik ook zeker niet op die manier wil oplossen heeft dat toen wel iets duidelijk gemaakt bij haar.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”