normaliter zet ik de werpkist pas een week van te voren neer, de honden hebben hier een aparte kamer met toegang tot de huiskamer.
de volwassen honden verhuizen dan tijdelijk naar het "hondenhuis"in de tuin zodat a.s. moeder en pups de hondenkamer voor zichzelf hebben, zodra moederhond er aan toe is de andere honden "erbij"te laten, komen die weer in de huiskamer, maar de hondenkamer blijft zolang de pups er zijn voor moeder en pups.
Bij het nestje wat ik nu heb liggen, wat overigens smitthys eerste nestje is, had ik de werpkist pas 3 dagen van te voren opgezet. Zodat ze aan de aanwezigheid ervan kan wennen.
Mijn ervaring is dat ze er toch niet in gaan bevallen, geen idee dan ook waarom het werpkist heet, " puppy poep kist" is een veel betere naam

na de bevalling verhuizen we het hele spul naar de werpkist waar het dan ook zonder problemen de rest van de puppytijd doorbrengt, oke als ze wat ouder worden hebben ze de hele hondenkamer ter beschikking maar de werpkist blijft dan staan als "mand".
Kalusha heeft beide nestjes geworpen in Solars mand en Solar haar nestje op het matras waar ik bij haar >naast de werpkist !!< de laatste week voor de bevalling op sliep en smitthy vond de hondenbank een erg geschikte plek....die is daarna uiteraard meteen naar de stort gegaan

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.