Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat heb jij je hond onbewust aangeleerd?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Re: Wat heb jij je hond onbewust aangeleerd?

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

"Daar zit niets in hoor" bij een sloot. Boyke draait zich meteen weer om en gaat niet kijken of hij kan drinken :wink:
"Op de stoep" heel handig en ik leer het nu aan Sidney wel bewust aan.
"Riem af" als we terug komen van de wandeling, zodat ik op mijn gemak de halsbanden af kan doen.
"Buiten eten" als ze Barf krijgen, ze lopen meteen de tuin in :D
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Flevo Bordertje schreef:"Daar zit niets in hoor" bij een sloot. Boyke draait zich meteen weer om en gaat niet kijken of hij kan drinken :wink:
"Op de stoep" heel handig en ik leer het nu aan Sidney wel bewust aan.
"Riem af" als we terug komen van de wandeling, zodat ik op mijn gemak de halsbanden af kan doen.
"Buiten eten" als ze Barf krijgen, ze lopen meteen de tuin in :D
Op de stoep hebben we Jamie in de vakantie voor de gein een keer opgedragen. En ja hoor, hij liep meteen op de stoep!
Dus nu gebruiken we die ook gewoon...
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Uitschudden. En het ergste; het commando;" nu " :blont:
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Weltrusten/slapen (alleen savonds) dan gaat ze op haar plek liggen in haar bench, we zeggen altijd welterusten voor we gaan slapen, en ze krijgt altijd een klein snoepje/koekje voor het slapen. Ook als ik mijn bureau-lampje uitzet en mijn laptop uit weet ze ook al hoe laat het is.
Fietsen kent ze ook, *gaan we fietsen*, dan weet ze dat we ergens heen gaan met de fiets.
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Marie-Josée schreef:Uitschudden. En het ergste; het commando;" nu " :blont:

O god, dat heb ik mezelf ook aangeleerd. Dat "nu"

Nu moet ik overál "nu" achterplakken wil hij direct luisteren. Inderdaad :blont:

Ben er nu wel mee bezig om het mezelf weer af te leren, want het is echt niet duidelijker voor de hond :oeps:
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Marion. schreef:Zo verschrikkelijk veel, Saar verstaat me gewoon echt. "Meis goed op de kleine en op het huis passen?", dan gaat ze al in haar uitkijkzetel voor het raam zitten en berust ze er al in dat ze alleen gelaten worden. Van de week "waar ben je lief?" toen ze door het hoge gras aan het struinen was en ik eigenlijk geen idee meer had waar ze was. Even een niesje als antwoord, en ik kon haar weer lokaliseren.

Ik heb het over de oudste (de donkerste), met haar kan ik lezen en schrijven. De jongste is wat onnozeler, die kan ik heel goed voor de gek houden. En die kan ik spontaan ineens razend enthousiast krijgen om tóch maar even mee te hobbelen (met een snoepje, of dat haar favo-speeltje mee mag) :mrgreen:

Je denkt dan echt dat ze niest omdat jij vraagt waar ze is, zodat jij kan horen waar ze is? :mrgreen:
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ook ik heb Bumba onbewust aangeleerd "ga je mee slaapjes doen" dan rent hij naar de trap en dan moet ik hem optillen en dan lopen we naar boven :mrgreen:
Zo zeg ik ook altijd "kom, we gaan douchen" dan rent Bumba ook naar de trap en moet ik hem optillen en dan ga ik douchen en Bumba ligt dan in de badkamer te wachten tot ik klaar ben.
En doei of ajuus heb ik hem ook onbewust aangeleerd, dan loop hij de woonkamer uit en dan gaat hij stom voor zich uit staan kijken en dan zeg ik "ajuus" en dan komt ie heel hard terug rennen... dit werkt dus ook wanneer ik met hem wandel en hij niet luisterd als ik hem bij me roep, dan roep ik ajuus en dan komt ie heel hard aan rennen :LOL:
En zo zijn er nog veel meer van dat soort dingen.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

er zijn eigenlijk meer dingen die de hond onbewust bij ons heeft aangeleerd :oeps: :mrgreen: :mrgreen:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

"ksssjt" als er een kat in de tuin zit, dan stormt Ragyo blaffend als een gek naar buiten. dat heb ik 'm absoluut niet aangeleerd maar 't mag wel.
toen ik mijn kat nog had, was het heel hard/boos roepen van haar naam als ik hoorde dat ze aan de vuilnisbak zat te morrelen voor Ragyo het teken om haar daar weg te jagen.
het afsluitgeluidje van de PC (windows) betekent ook hier actie, Ragyo staat dan gelijk op om te zien wat we gaan doen (wandelen?)
keukenla opendoen = riem pakken = wandelen, dus kwispelend naar de keuken lopen
opstaan, schoenen & jas aantrekken zonder keukenla = alleen thuisblijven, dus zuchtend in de mand gaan liggen.

dat is waar ik zo snel op kan komen, er zijn er vast meer.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Gebaren. Sommige wel bewust aangeleerd, maar veel gebaren dus niet. Maar ze snappen me wel als ik bepaalde handgebaren geef. Verbaas me er soms zelf over dat ik een handgebaar maak en dat ze weten wat ik bedoel en het opvolgen zonder dat ik mijn mond open hoef te trekken.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Pak hem, en dan duikt ze op Kiyoshi af :ugh:
Kssst en dan denkt ze dat er katten zijn (niet handig).
Koekje?
Kijk eens?
Wilt u daarmee ophouden jongedame?
Kusje
Pas dr op!
Andere kant op kijken :pffff:
Dit is van mij hoor :tong:
Schuif op met die dikke billen

en zo nog vele meer :mrgreen:
Dalisa
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.

Ongelezen bericht door Dalisa »

Fafo schreef:Wij hebben Fodor aangeleerd dat als hij aan de lijn trekt en dan netjes naast loopt, en we zeggen 'goedzo' dat hij weer gaat trekken :80:

Dus deze gewoonte moest er ook uit, en geen 'goedzoo' meer zeggen. Hoevaak je het dan nog zegt :blauwoog:
dat had ik ook met Yenna!!

ik ben voor Yenna 'je vriendin'.. dit is er perongeluk ingeslopen. Als ik met haar aan het knuffelen ben, of aan het spelen. zegt mijn vader altijd 'leuk he, met je vriendin spelen'
nu elke keer als er 'vriendin' gezegd wordt, komt ze naar me toe, zo van 'dat ben jij toch!'
wel schattig!

en we hebben het 'slaapkoekje'
na het laatste rondje wandelen 's avonds, krijgt ze een 'slaapkoekje', ze gaat dus ook niet mee naar boven voordat ze die heeft gehad. xD
Afbeelding
met dank aan Sanner
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer gaat altijd 'slapen' als we de snelweg oprijden, maar zodra we langzamer rijden en een afslag nemen, gaat hij rechtop zitten. Ook al moeten we dan nog soms een kwartier door het land, volgens hem zijn we er bijna.
Helemaal erg, afremmen met knipperlicht aan... Dan zijn we thuis :cheer: denkt hij.

Zowieso kent hij heel veel woorden, ik wil hem nu aanleren dat hij Elyna buiten ophaalt :engel:
Binnen gaat hij al wel naar haar toe als ik zeg dat hij maar naar Elyna moet gaan, erg handig als ze huilt en ik kan er niet direct heen, dan is ze weer stil als ze Boomer ziet. Buiten heeft ze een fase dat ze vooral de andere kant opwil als dat we gaan, maar door Boomer naast zich wordt ze afgeleid en staat ze stil. :mrgreen:
Zowieso ben ik ook altijd in de buurt, maar het leek me wel een leuk, nutteloos iets wat hij leuk vind om te doen.
HHGoogle
Actief
Mijn ras(sen): Langharige Hollandse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door HHGoogle »

Bedenk me dat we Google ook onbewust "Op de grond" hebben aangeleerd, dit is er ingeslopen doordat hij altijd de lepel mag aflikken als we zijn carnibest maaltje hebben klaargemaakt, er valt regelmatig een stukje vlees van de lepel af tijdens het aflikken, dus vanaf het begin wezen we de stukjes op de grond aan en zeiden we "Op de grond". Als we "Op de grond" zeggen kijkt hij echter alleen maar recht naar beneden, niet in de wijde omtrek, dit per ongeluk aangeleerde commando is dus niet altijd even goed in te zetten bij andere zoekacties :)
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

als ze kon stemmen koos ze voor de pvv.
Alles van marokkaanse afkomst is not OK. Pikzwarte mensen zijn weer wel OK
Ondanks dat alle (vreemde) kinderen aan mogen bellen en binnen mogen komen worden de marokkaanse jongens bij voorkeur fanatiek weggeblaft.

Ik ga er maar van uit dat ik dat gedaan heb anders ik nie weet nie....
Groetjes Ilse
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Fafo schreef:
Marion. schreef:Zo verschrikkelijk veel, Saar verstaat me gewoon echt. "Meis goed op de kleine en op het huis passen?", dan gaat ze al in haar uitkijkzetel voor het raam zitten en berust ze er al in dat ze alleen gelaten worden. Van de week "waar ben je lief?" toen ze door het hoge gras aan het struinen was en ik eigenlijk geen idee meer had waar ze was. Even een niesje als antwoord, en ik kon haar weer lokaliseren.

Ik heb het over de oudste (de donkerste), met haar kan ik lezen en schrijven. De jongste is wat onnozeler, die kan ik heel goed voor de gek houden. En die kan ik spontaan ineens razend enthousiast krijgen om tóch maar even mee te hobbelen (met een snoepje, of dat haar favo-speeltje mee mag) :mrgreen:

Je denkt dan echt dat ze niest omdat jij vraagt waar ze is, zodat jij kan horen waar ze is? :mrgreen:
:goeie: :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Gila weet dus al na een paar dagen dat het geluid van de riem HAAR tijd is en staat dan al te stuiteren. Dus nu maar de kamerdeur dicht doen als ik zover ben.

Honden kennen je lichaamstaal lezen, en al retesnel ook.
Die vorige 2 konden altijd aan mij zien wanneer ik mij klaar maakte om met ze uit te gaan, niet voor de gek te houden met wat dan ook.
Ja, ik ben voorspelbaar, kweet het :ugh:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder

Ongelezen bericht door fleurie »

ArCee schreef:Honden kennen je lichaamstaal lezen, en al retesnel ook.
Precies, het is vooral de lichaamstaal die o zo belangrijk is, wij mensen beseffen niet half hoeveel we uitdrukken met onze lichaamstaal.
Afbeelding
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Zonder dat je het door hebt, heb je bepaalde dingen, rituelen die je doet voor jij je klaar maakt om met ze te gaan lopen. Honden lezen dat, en weten al exact hoe laat het is. Om maar iets te noemen :W:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Dat doet die van mij ook. Ik hoef vaak niet eens wat te zeggen en ze weet wat de bedoeling is.
Een paar handige commando's die erin geslopen zijn zijn Weg daar (dan loopt ze weg van de plek waar ze op dat moment is), Niet in de tuin, Op de stoep, Doe eens niet.
En als ik s'morgens koffie pak weet zij dat ze eten krijgt.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Fafo schreef:Wij hebben Fodor aangeleerd dat als hij aan de lijn trekt en dan netjes naast loopt, en we zeggen 'goedzo' dat hij weer gaat trekken :80:

Dus deze gewoonte moest er ook uit, en geen 'goedzoo' meer zeggen. Hoevaak je het dan nog zegt :blauwoog:
Wij zitten met hetzelfde probleem. Als Luna netjes naast loopt, zeggen we altijd "goed zo", waarop zij waarschijnlijk denkt: dus nu mag ik weer vooruit.. :roll: Als ik haar niet beloon gaat het beter haha.

Ze pikken sowieso veel woordjes op die je veel gebruikt. Ze leren ook veel van andere honden. Zo kent Luna nu het commando schudden, omdat de hond van mijn schoonouders bij dat commando gaat schudden. Luna doet het nu ook, heel handig.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Als Jamie weer eens poep wilde pakken, riep ik 'Bah'!!
En nu als hij nog maar snuffelt, en ik zeg 'bah', dan loopt hij weer netjes verder :cheer:
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

ArCee schreef:Zonder dat je het door hebt, heb je bepaalde dingen, rituelen die je doet voor jij je klaar maakt om met ze te gaan lopen. Honden lezen dat, en weten al exact hoe laat het is. Om maar iets te noemen :W:
Ja.. want als ik naar beneden kom en naar de wc ga volgt ze me want dan weet ze al dat we gaan wandelen. Dit doet ze ook echt alleen bij mij, bij andere kan het echt aan haar reet roesten waar ze heen gaan.

Omdat ik constant "wachten" zei bij fietsers weet ze nu dat als er een fietser aan komt dat ze moet gaan zitten en een koekje krijgt.. alleen omdat ze fietsers van ver ziet aankomen gaat ze soms midden op het pad stil zitten voor dat koekje.. :oohja:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”