"Op de stoep" heel handig en ik leer het nu aan Sidney wel bewust aan.
"Riem af" als we terug komen van de wandeling, zodat ik op mijn gemak de halsbanden af kan doen.
"Buiten eten" als ze Barf krijgen, ze lopen meteen de tuin in
Moderator: moderatorteam
Op de stoep hebben we Jamie in de vakantie voor de gein een keer opgedragen. En ja hoor, hij liep meteen op de stoep!Flevo Bordertje schreef:"Daar zit niets in hoor" bij een sloot. Boyke draait zich meteen weer om en gaat niet kijken of hij kan drinken![]()
"Op de stoep" heel handig en ik leer het nu aan Sidney wel bewust aan.
"Riem af" als we terug komen van de wandeling, zodat ik op mijn gemak de halsbanden af kan doen.
"Buiten eten" als ze Barf krijgen, ze lopen meteen de tuin in

Marie-Josée schreef:Uitschudden. En het ergste; het commando;" nu "
Marion. schreef:Zo verschrikkelijk veel, Saar verstaat me gewoon echt. "Meis goed op de kleine en op het huis passen?", dan gaat ze al in haar uitkijkzetel voor het raam zitten en berust ze er al in dat ze alleen gelaten worden. Van de week "waar ben je lief?" toen ze door het hoge gras aan het struinen was en ik eigenlijk geen idee meer had waar ze was. Even een niesje als antwoord, en ik kon haar weer lokaliseren.
Ik heb het over de oudste (de donkerste), met haar kan ik lezen en schrijven. De jongste is wat onnozeler, die kan ik heel goed voor de gek houden. En die kan ik spontaan ineens razend enthousiast krijgen om tóch maar even mee te hobbelen (met een snoepje, of dat haar favo-speeltje mee mag)
dat had ik ook met Yenna!!Fafo schreef:Wij hebben Fodor aangeleerd dat als hij aan de lijn trekt en dan netjes naast loopt, en we zeggen 'goedzo' dat hij weer gaat trekken![]()
Dus deze gewoonte moest er ook uit, en geen 'goedzoo' meer zeggen. Hoevaak je het dan nog zegt![]()

Fafo schreef:Marion. schreef:Zo verschrikkelijk veel, Saar verstaat me gewoon echt. "Meis goed op de kleine en op het huis passen?", dan gaat ze al in haar uitkijkzetel voor het raam zitten en berust ze er al in dat ze alleen gelaten worden. Van de week "waar ben je lief?" toen ze door het hoge gras aan het struinen was en ik eigenlijk geen idee meer had waar ze was. Even een niesje als antwoord, en ik kon haar weer lokaliseren.
Ik heb het over de oudste (de donkerste), met haar kan ik lezen en schrijven. De jongste is wat onnozeler, die kan ik heel goed voor de gek houden. En die kan ik spontaan ineens razend enthousiast krijgen om tóch maar even mee te hobbelen (met een snoepje, of dat haar favo-speeltje mee mag)
Je denkt dan echt dat ze niest omdat jij vraagt waar ze is, zodat jij kan horen waar ze is?
Precies, het is vooral de lichaamstaal die o zo belangrijk is, wij mensen beseffen niet half hoeveel we uitdrukken met onze lichaamstaal.ArCee schreef:Honden kennen je lichaamstaal lezen, en al retesnel ook.

Wij zitten met hetzelfde probleem. Als Luna netjes naast loopt, zeggen we altijd "goed zo", waarop zij waarschijnlijk denkt: dus nu mag ik weer vooruit..Fafo schreef:Wij hebben Fodor aangeleerd dat als hij aan de lijn trekt en dan netjes naast loopt, en we zeggen 'goedzo' dat hij weer gaat trekken![]()
Dus deze gewoonte moest er ook uit, en geen 'goedzoo' meer zeggen. Hoevaak je het dan nog zegt![]()

Ja.. want als ik naar beneden kom en naar de wc ga volgt ze me want dan weet ze al dat we gaan wandelen. Dit doet ze ook echt alleen bij mij, bij andere kan het echt aan haar reet roesten waar ze heen gaan.ArCee schreef:Zonder dat je het door hebt, heb je bepaalde dingen, rituelen die je doet voor jij je klaar maakt om met ze te gaan lopen. Honden lezen dat, en weten al exact hoe laat het is. Om maar iets te noemen