Moderator: moderatorteam
smoekie schreef:tis zo te lezen hier vlak de hoek gebeurd
Dat heb je heel goed ja. Die is daar echt niet tegen bestand.marian* schreef:smoekie schreef:tis zo te lezen hier vlak de hoek gebeurd
Ik zie Nell als eenhapscracker in een Doggenbek hangen
Waar maak je uit op dat het dicht bij jou is gebeurd?
Als je weet wanneer dat artikel verschijnt zet je het nog even ergens neer? Dan kan ik die krant nog even op de kop tikken.miran schreef:Berichtje aan de plaatselijke krant is beantwoord .
Komt een artikel.
Plaats je die hier ook?miran schreef:Berichtje aan de plaatselijke krant is beantwoord .
Komt een artikel.
Selene schreef:Als je weet wanneer dat artikel verschijnt zet je het nog even ergens neer? Dan kan ik die krant nog even op de kop tikken.miran schreef:Berichtje aan de plaatselijke krant is beantwoord .
Komt een artikel.
Hier moet ik je gelijk in geven, ik ken redelijk wat doggen-reuen(ja,ook die van mij)die niet zullen schromen om een andere reu een kopje kleiner te maken.Tara schreef:Ik heb daar heel andere ervaringen mee Miran, en ik krijg ineens weer een heel onplezierig déjavu.miran schreef: Wil wel even vermelden dat de meeste duitse doggen dit soort agressie niet in hun genen hebben..integendeel
Ook een bijtincident met een dog, en vervolgens een eigenaar die zich aan zijn verantwoordelijkheden blijft onttrekken.
Ik heb er heel slechte ervaringen mee, en vertrouw al lang niet meer op de mogelijkheid van in redelijkheid alles oplossen.
Was het niet zo dat je je Dogreu ter dekking kon aanbieden en dat je daar alleen een DA-papiertje voor nodig had? Buiten de HD en ECVO om. Vorig jaar heb ik gelezen dat men (de doggenclub) bezig was met de vraag of een karaktertest -voorafgaand aan een dekking- wel zo wenselijk was, en of daar behoefte aan was.greatdane schreef:Hier moet ik je gelijk in geven, ik ken redelijk wat doggen-reuen(ja,ook die van mij)die niet zullen schromen om een andere reu een kopje kleiner te maken.Tara schreef:Ik heb daar heel andere ervaringen mee Miran, en ik krijg ineens weer een heel onplezierig déjavu.miran schreef: Wil wel even vermelden dat de meeste duitse doggen dit soort agressie niet in hun genen hebben..integendeel
Ook een bijtincident met een dog, en vervolgens een eigenaar die zich aan zijn verantwoordelijkheden blijft onttrekken.
Ik heb er heel slechte ervaringen mee, en vertrouw al lang niet meer op de mogelijkheid van in redelijkheid alles oplossen.
Echter zal ik te allen tijden voorkomen dat mijn dog zoiets kan doen.
Veel sterkte met je herder.
Dat zou kunnen,echter vind ik dat ze ook hierin niet moeten doordraven anders lopen er binnenkort nog meer angstige doggen.Wilm@ schreef:Was het niet zo dat je je Dogreu ter dekking kon aanbieden en dat je daar alleen een DA-papiertje voor nodig had? Buiten de HD en ECVO om. Vorig jaar heb ik gelezen dat men (de doggenclub) bezig was met de vraag of een karaktertest -voorafgaand aan een dekking- wel zo wenselijk was, en of daar behoefte aan was.greatdane schreef:Hier moet ik je gelijk in geven, ik ken redelijk wat doggen-reuen(ja,ook die van mij)die niet zullen schromen om een andere reu een kopje kleiner te maken.Tara schreef:Ik heb daar heel andere ervaringen mee Miran, en ik krijg ineens weer een heel onplezierig déjavu.miran schreef: Wil wel even vermelden dat de meeste duitse doggen dit soort agressie niet in hun genen hebben..integendeel
Kan ernaast zitten, maar iets in die richting staat mij bij.
greatdane schreef:Hier moet ik je gelijk in geven, ik ken redelijk wat doggen-reuen(ja,ook die van mij)die niet zullen schromen om een andere reu een kopje kleiner te maken.Tara schreef:Ik heb daar heel andere ervaringen mee Miran, en ik krijg ineens weer een heel onplezierig déjavu.miran schreef: Wil wel even vermelden dat de meeste duitse doggen dit soort agressie niet in hun genen hebben..integendeel
Ik doelde ook niet op deze dog,maar het feit dat ze ook lang veel te "softe" doggen hebben gebruikt en dat is ook niets.miran schreef:
De dog die mijn hond heeft gegrepen is niet angstig.
Hij grijpt alleen dominante reuen.
Is gecastreerd op zn derde omdat de reu reu agressie een probleem werd maar toen was het al te laat.
Ik vind het echt retegevaarlijk als een hond van die grootte buitensporige agressie vertoond in wat voor een vorm dan ook.
Al is het hond gericht ...je zal er als baas maar tussen komen.
Dan krijg je zoiets als dit...
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/214853
Is het je kind dan wil ik niet eens nadenken over de eventuele gevolgen
Ik vind het al genoeg wat een beet bij mijn hond heeft gedaan
Ik weet zeker dat als een hond van die grootte echt wil dat de baas erachter aan wappert
Dit type honden mag dus eigenlijk geen buitensporige agressie vertonen in mijn beleving
Is echt veel te gevaarlijk heb ik nu gezien.
En ik ben wel wat gewend.